Akumulator/Alternator??
Moderator: Dziki Mar
-
- VIP
- Posty: 128
- Rejestracja: 16 lis 2015, o 22:31
- VIN:
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Akumulator/Alternator??
Zgadza się. Zastanawiam się teraz, czy kupować używany z "małym" przelotem czy regenerować
WDB2030461A558023
-
- VIP
- Posty: 995
- Rejestracja: 13 maja 2009, o 07:18
- VIN:
- Lokalizacja: wroc
Re: Akumulator/Alternator??
Regenerować, zawsze to twój, bo nie wiadomo na co się trafi, mały przelot to po wyjeździe z fabryki jest, tutaj czas robi tez swoje
C200 KOMPRESSOR SPORTCOUPE 2002,
WDB2037451A286150
C180 KOMPRESSOR KOMBI 2008
WDD2042461F232265
WDB2037451A286150
C180 KOMPRESSOR KOMBI 2008
WDD2042461F232265
-
- VIP
- Posty: 128
- Rejestracja: 16 lis 2015, o 22:31
- VIN:
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Akumulator/Alternator??
Tak też zrobię. Kontaktowałem się już i regeneracja 100zł robocizna + użyte materiały. Inna sprawa, że oczywiście musiało mi siąść przed nowym rokiem i do 2 stycznia nikt mi nawet tknąć auta nie chce
WDB2030461A558023
-
- VIP
- Posty: 128
- Rejestracja: 16 lis 2015, o 22:31
- VIN:
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Akumulator/Alternator??
Podsumowanie dla potomnych:
w alternatorze skończyły się szczotki. Koszt 60zł + robocizna, u mnie 40zł po znajomości, normalnie koło 100 sobie życzą podług rozeznania.
Demontaż i ponowny montaż 120zł u mechanika.
Nie jest źle
w alternatorze skończyły się szczotki. Koszt 60zł + robocizna, u mnie 40zł po znajomości, normalnie koło 100 sobie życzą podług rozeznania.
Demontaż i ponowny montaż 120zł u mechanika.
Nie jest źle
WDB2030461A558023
-
- VIP
- Posty: 923
- Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
- VIN: WDB2030421A649606
Re: Akumulator/Alternator??
Z ciekawości licznikowy przebieg ile? Myślicie, że od nowości dopiero teraz szczotki się skończyły?
-
- VIP
- Posty: 128
- Rejestracja: 16 lis 2015, o 22:31
- VIN:
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Akumulator/Alternator??
270k. Raczej tak, nic mi nie wiadomo, aby było już coś wymieniane. Przebieg oryginalny, autko od nowości w Polsce.
WDB2030461A558023
-
- Użytkownik
- Posty: 14
- Rejestracja: 10 cze 2017, o 13:19
- VIN: wdb2032351f152748
- Lokalizacja: Dębno
Re: Akumulator/Alternator??
Mozesz powiedziec jak to sie sprawdza? oraz te napiecie na aku ?
powiedzcie mi bo mam ten sam problem z brakiem ladowania... u mnie objawy satakie ze wylaczaly sie automatycznie zapalane swiatla, wyskakiwal komunikat alternator/aku visit... po chwili wracalo do normy. ladowanie jest 14.30 po wyswietleniu komunikatu brak ladowania...
szczotki czy raczej cos innego? w hurtowni znalazlem tylko regulator napiecia... te szczotki sie wymienia ? sa dostepne? czy to razem z regulatorem?
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3345
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: Akumulator/Alternator??
Stacyjka na pierwszą pozycję i 3 razy szybko naciskasz R i pierwsze co Ci się ukaże przed oczami to będzie aktualne napięcie w instalacji auta, potem strzałkami góra/dół przechodzisz przez resztę pozycji menu. Uwaga - nie bawić się opcją ESP dynamometer test i ustawieniem ON bo to całkowicie WYŁĄCZA ESP i ABS!!Akrapovic pisze: ↑24 sty 2019, o 00:14Mozesz powiedziec jak to sie sprawdza? oraz te napiecie na aku ?
powiedzcie mi bo mam ten sam problem z brakiem ladowania... u mnie objawy satakie ze wylaczaly sie automatycznie zapalane swiatla, wyskakiwal komunikat alternator/aku visit... po chwili wracalo do normy. ladowanie jest 14.30 po wyswietleniu komunikatu brak ladowania...
szczotki czy raczej cos innego? w hurtowni znalazlem tylko regulator napiecia... te szczotki sie wymienia ? sa dostepne? czy to razem z regulatorem?
Auto odcinało odbiorniki bo mu napięcie spadało, taki bajer MB ma już od dawna. W teorii szczotki są częścią regulatora napięcia i tak występują w katalogu części. Natomiast jak jest pewność że regulator jest dobry to wystarczy dobrać same szczotki na rozmiar i przelutować.
-
- Użytkownik
- Posty: 14
- Rejestracja: 10 cze 2017, o 13:19
- VIN: wdb2032351f152748
- Lokalizacja: Dębno
Re: Akumulator/Alternator??
powiedz jeszcze tylko co to jest RStacyjka na pierwszą pozycję i 3 razy szybko naciskasz R i pierwsze co Ci się ukaże przed oczami to będzie aktualne napięcie w instalacji auta, potem strzałkami góra/dół przechodzisz przez resztę pozycji menu. Uwaga - nie bawić się opcją ESP dynamometer test i ustawieniem ON bo to całkowicie WYŁĄCZA ESP i ABS!!
Auto odcinało odbiorniki bo mu napięcie spadało, taki bajer MB ma już od dawna. W teorii szczotki są częścią regulatora napięcia i tak występują w katalogu części. Natomiast jak jest pewność że regulator jest dobry to wystarczy dobrać same szczotki na rozmiar i przelutować.
co do tematu alternatora to jest tak jak mowisz. dzisiaj wyciagnalem alternator (20min zabawy) i okazalo sie ze szczotek juz prawie niema. jutro rano odbieram regulator (Stary ) do ktorego mam miec przylutowane nowe szczotki i bede zakladal z powrotem swoj alternator mam nadzieje ze wszystko bedzie git
- Dziki Mar
- Moderator
- Posty: 4167
- Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
- VIN: WDB2110891B355007
Re: Akumulator/Alternator??
No kolego. W instrukcji jest opis przycisków. R to regulacja podświetlenia licznika. Znajduje się po jego lewej stronie.
PS. Wpisz w YouTube mercedes ukryte menu/ menu serwisowe.
Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
PS. Wpisz w YouTube mercedes ukryte menu/ menu serwisowe.
Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
W203 C200 M271 2005 Był
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3345
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
-
- Użytkownik
- Posty: 14
- Rejestracja: 10 cze 2017, o 13:19
- VIN: wdb2032351f152748
- Lokalizacja: Dębno
Re: Akumulator/Alternator??
Problem rozwiazany
dla wszystkich zainteresowanych tematem ALTERNATOR/AKUMULATOR VISIT WORKSHOP
przyczyna braku ladowania byly starte szczotki. KOSZT NAPRAWY 30zł
Sposób narpawy - W203 2001r 2.0 BENZYNA
1. Alternator znajduje sie pod obudowa filtra powietrza z lewej strony(stojac przodem do auta)
2. po prawej stronie filtra powietrza od spodu przychodzi wtyczka ktora nalezy odpiac a nastepnie zdemontowac obudowe filtra (jest on wcisniety na 3 gumy - po prawej po lewej i na srodku na dole) wystarczy go wyrwac do gory.
3. alternator przykrecony na 2 dlugie szpilki klucz 16, na gornej szpilce jest tulejka dystansowa (uwazajcie przy demontazu zeby wam sie nie zgubila)
4. do alternatora ida 2 kable - gruby pradowy oraz wtyczka - odczepiamy je i GOTOWE
5 alternator wyciagamy do przodu (wystarczy odchylic weze od chlodnicy)
na aletrnatorze jest plastikowa obudowa, jak ja sciagniemy to pod nia znajduje sie regulator napiecia wraz ze szczotkami. u mnie o akurat one byly uszkodzone. mozna to sobie przelutowac samemu ale ja dalem do fachowca ktory sie zajmuje regeneracja rozrusznikow i alternatorow.
po zamontowaniu alternatora wszystko wrocilo do normy
dla wszystkich zainteresowanych tematem ALTERNATOR/AKUMULATOR VISIT WORKSHOP
przyczyna braku ladowania byly starte szczotki. KOSZT NAPRAWY 30zł
Sposób narpawy - W203 2001r 2.0 BENZYNA
1. Alternator znajduje sie pod obudowa filtra powietrza z lewej strony(stojac przodem do auta)
2. po prawej stronie filtra powietrza od spodu przychodzi wtyczka ktora nalezy odpiac a nastepnie zdemontowac obudowe filtra (jest on wcisniety na 3 gumy - po prawej po lewej i na srodku na dole) wystarczy go wyrwac do gory.
3. alternator przykrecony na 2 dlugie szpilki klucz 16, na gornej szpilce jest tulejka dystansowa (uwazajcie przy demontazu zeby wam sie nie zgubila)
4. do alternatora ida 2 kable - gruby pradowy oraz wtyczka - odczepiamy je i GOTOWE
5 alternator wyciagamy do przodu (wystarczy odchylic weze od chlodnicy)
na aletrnatorze jest plastikowa obudowa, jak ja sciagniemy to pod nia znajduje sie regulator napiecia wraz ze szczotkami. u mnie o akurat one byly uszkodzone. mozna to sobie przelutowac samemu ale ja dalem do fachowca ktory sie zajmuje regeneracja rozrusznikow i alternatorow.
po zamontowaniu alternatora wszystko wrocilo do normy
- xgienek
- VIP
- Posty: 75
- Rejestracja: 20 sty 2019, o 15:22
- VIN: WDB2037421A409739
- Lokalizacja: Holandia
Re: Akumulator/Alternator??
Witajcie
U mnie też pojawił się ten komunikat.Ale ładowanie jest,napięcie nie spada.Mam na stałe zamontowany w schowku miernik napięcia,jeżdżąc cały dzień po pojawieniu się tego komunikatu włączyłem wszystkie odbiorniki włącznie z klimą i tylną szybą i napięcie utzymuje się stale na poziomie 14V.
Czy ten komunikat można skasować samemu?
Nie wiem dlaczego się pojawił ale jest od momentu gdy zimne auto zadławiło mi się i zgasło na skrzyżowaniu,może pojawił się jakiś skok napięcia?
U mnie też pojawił się ten komunikat.Ale ładowanie jest,napięcie nie spada.Mam na stałe zamontowany w schowku miernik napięcia,jeżdżąc cały dzień po pojawieniu się tego komunikatu włączyłem wszystkie odbiorniki włącznie z klimą i tylną szybą i napięcie utzymuje się stale na poziomie 14V.
Czy ten komunikat można skasować samemu?
Nie wiem dlaczego się pojawił ale jest od momentu gdy zimne auto zadławiło mi się i zgasło na skrzyżowaniu,może pojawił się jakiś skok napięcia?
coupe M271/ BRC/przedlift
-
- VIP
- Posty: 923
- Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
- VIN: WDB2030421A649606
Re: Akumulator/Alternator??
Patrzyłeś czy sa jakieś błędy na komputerze?
Nie wiem jak tam jest ale może auto nie mierzy napięcia tak jak Ty, tylko ma inne kable i np. jeden z nich słabo styka.
Może ktoś wie czy jest jakiś dedykowany obwód czy kabel na którym jest mierzone napięcie i na tej podstawie wyświetla błąd lub nie ?
Nie wiem jak tam jest ale może auto nie mierzy napięcia tak jak Ty, tylko ma inne kable i np. jeden z nich słabo styka.
Może ktoś wie czy jest jakiś dedykowany obwód czy kabel na którym jest mierzone napięcie i na tej podstawie wyświetla błąd lub nie ?
- xgienek
- VIP
- Posty: 75
- Rejestracja: 20 sty 2019, o 15:22
- VIN: WDB2037421A409739
- Lokalizacja: Holandia
Re: Akumulator/Alternator??
Na SD nie patrzyłem
Mogę ten komunikat ręcznie wykasować?
Mogę ten komunikat ręcznie wykasować?
coupe M271/ BRC/przedlift