Witam! Autko kupilem w zeszły piatek, w srode podczas parkowania check engine sie zaswiecil, dzis podpinany pod sd pokazał nastepujace błedy (wszystkie ze statusem "zapisana w pamieci"):
P201D-004 Autodopasowanie tworzenia mieszanki. Mieszanka jest w bieg jałowy za bogata [P0172]
P2020-002 M4/3 (elektryczny wentylator ssacy silnika/ ukladu klimatyzacji), Zwarcie z masa/ Przerwa w przewodzie
P2039-004 M16/7 (silownik klapy obejsciowej powietrza) Adaptacja tryb awaryjny
P2015-001 S40/3 (przelacznik pedal sprzegla), Blad
Z usterek ktore zauwazylem to na pedale sprzegla taki silowniczek jest zapocony olejem plus pedal ma tak pol cm luzu w gornej pozycji (na nastepny dzien wymienialem w nim plyn hamulcowy i mechanik odpowietrzał sprzęgło wiec to nie to). Poprzedni wlasciciel mial wymieniac przeplywomierz ale okazalo sie ze jakis czujnik tylko padl i to naprawil, za to dorzucil nowy mi w prezencie, bo zdarzyl juz kupic (chyba firmy delphi ale nie pamietam dokladnie). Samochod pracuje rowno idzie jak burza kreci ponad 3k obr wiec raczej nei jest w trybie awaryjnym. Diagnosta usunal bledy potem przejechalismy sie i nic nie wrocilo. Po powrocie od niego check sie nie swieci (~10km).
Proszę o porade czy mam sie martwic czy nie i ewentualnie jaki jest kod czesci tego silowniczka czy co to tam jest przy pedale sprzegla to wymienie bo ewidentnie walniete to jest.
Pozdrawiam
Błędy z sd porada
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 2
- Rejestracja: 30 mar 2019, o 15:27
- VIN: WDB2030451A040255
Re: Błędy z sd porada
Jeżeli podpinałeś pod sd to jakie pokazywał wartości sond? U mnie też była za bogata mieszanka i duże spalanie.Powodem okazał się olej we wtyczkach i przewodach.Ja mam silnik M271 i powodem były cieknące elektromagnesy zmiennych faz rozrządu.Po wyczyszczeniu wszystkiego problem zniknął.
-
- VIP
- Posty: 111
- Rejestracja: 25 cze 2017, o 13:13
- VIN: WDB2037461A362168
- Lokalizacja: GTC
Re: Błędy z sd porada
Jeśli autor pozwoli, przyłączę się do tematu.
W moim przypadku kompletne umycie wtyczek nie podziałało. Pokusiłem się nawet na umycie przepływomierza, ale on już był wymieniany.
Zostaje więc mi uszczelnienie elektromagnesów, ponowne płukanie wtyczek z pozostałości ewentualnego oleju... i chyba wymiana sondy lambda.
Moje paramtery (OBD) nie napawają optymizmem:
- MAF: 2.7-3.0 g/s
- AFR: 12.9-13.1
- Sonda 1 (O2S1LV) - po odpaleniu 1.5, później 0.99-1.01 ale nie ma tu żadnej oscylacji, stała wartość.
- Sonda 2 (O2 1x2) - po odpaleniu około 0.8, później 0,2-0,4. Czasami oscyluje ale raczej zatrzymuje się na stałej wartości.
- Korekta długoterminowa: 22,7%.
W spalinach ewidentnie czuć benzynę więc istotnie przelewa ale czy wymiana sondy coś da?
Czy można jakoś wyczyścić adaptacje i zapisane wartości korekt? Kombinacja z pedałem gazu to tylko przepustnica chyba, czyż nie?
W moim przypadku kompletne umycie wtyczek nie podziałało. Pokusiłem się nawet na umycie przepływomierza, ale on już był wymieniany.
Zostaje więc mi uszczelnienie elektromagnesów, ponowne płukanie wtyczek z pozostałości ewentualnego oleju... i chyba wymiana sondy lambda.
Moje paramtery (OBD) nie napawają optymizmem:
- MAF: 2.7-3.0 g/s
- AFR: 12.9-13.1
- Sonda 1 (O2S1LV) - po odpaleniu 1.5, później 0.99-1.01 ale nie ma tu żadnej oscylacji, stała wartość.
- Sonda 2 (O2 1x2) - po odpaleniu około 0.8, później 0,2-0,4. Czasami oscyluje ale raczej zatrzymuje się na stałej wartości.
- Korekta długoterminowa: 22,7%.
W spalinach ewidentnie czuć benzynę więc istotnie przelewa ale czy wymiana sondy coś da?
Czy można jakoś wyczyścić adaptacje i zapisane wartości korekt? Kombinacja z pedałem gazu to tylko przepustnica chyba, czyż nie?
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3337
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: Błędy z sd porada
Po 1 - jest LPG?radekrp90 pisze: ↑5 kwie 2019, o 15:30 Jeśli autor pozwoli, przyłączę się do tematu.
W moim przypadku kompletne umycie wtyczek nie podziałało. Pokusiłem się nawet na umycie przepływomierza, ale on już był wymieniany.
Zostaje więc mi uszczelnienie elektromagnesów, ponowne płukanie wtyczek z pozostałości ewentualnego oleju... i chyba wymiana sondy lambda.
Moje paramtery (OBD) nie napawają optymizmem:
- MAF: 2.7-3.0 g/s
- AFR: 12.9-13.1
- Sonda 1 (O2S1LV) - po odpaleniu 1.5, później 0.99-1.01 ale nie ma tu żadnej oscylacji, stała wartość.
- Sonda 2 (O2 1x2) - po odpaleniu około 0.8, później 0,2-0,4. Czasami oscyluje ale raczej zatrzymuje się na stałej wartości.
- Korekta długoterminowa: 22,7%.
W spalinach ewidentnie czuć benzynę więc istotnie przelewa ale czy wymiana sondy coś da?
Czy można jakoś wyczyścić adaptacje i zapisane wartości korekt? Kombinacja z pedałem gazu to tylko przepustnica chyba, czyż nie?
Po 2 - korekty skasujesz tylko na SD. Patent z gazem w tym aucie resetuje adaptację ASB.
Po 3 - przepływka która już była wymieniana - podaj oznaczenia i sprawdzimy czy jest w ogóle prawidłowa dobrana, a tak poza tym to te problemy wynikają w 95% przypadków z walniętej przepływki.
Re: Błędy z sd porada
Kol.Przybek ma rację.Zapomniałem dodać,że u mnie przepływka i sondy były jakieś no name-pewnie chińskie.Wymieniłem na boscha i gitara.Miałem jaszcze pęknięty przewód odpowietrzenia skrzyni korbowej,który również wymieniłem.
-
- VIP
- Posty: 111
- Rejestracja: 25 cze 2017, o 13:13
- VIN: WDB2037461A362168
- Lokalizacja: GTC
Re: Błędy z sd porada
1. Nie ma LPG.Przybek pisze: ↑5 kwie 2019, o 15:42 Po 1 - jest LPG?
Po 2 - korekty skasujesz tylko na SD. Patent z gazem w tym aucie resetuje adaptację ASB.
Po 3 - przepływka która już była wymieniana - podaj oznaczenia i sprawdzimy czy jest w ogóle prawidłowa dobrana, a tak poza tym to te problemy wynikają w 95% przypadków z walniętej przepływki.
2. Tak mi się wydawało, ale na tym forum ktoś napisał, że "kasuje wszystko" więc zaryzykowałem.
3. Przepływomierz oryginalny Mercedesa. Z tego co pamiętam numery zgodne z oryginałem, ale nie zrobiłem zdjęcia. Rocznik przepływomierza 2009, więc nowszy niż auto ale to nie stanowi o jego sprawności.
Najlepiej byłoby dać ją na podmianę ale kto udostępni przepływomierz za prawie 1000 PLN do testów
Auto dopiero wczoraj zostało "objechane" (około 50 km) i korekcje spadły do 14.1.
Parametry na wolnych obrotach:
- MAF: 2.5-2.6 g/s
- AFR: 13.25-13.34
- O2S1LV: 1,05-1,17 (stale się zmienia więc chyba dobrze?)
- O2 1x2: 0,1-0,2