interfejs diagnostyczny z oprogramowaniem
Moderator: Dziki Mar
- procsa
- Użytkownik
- Posty: 231
- Rejestracja: 31 lip 2015, o 21:56
- VIN:
- Lokalizacja: Kalisz
Re: interfejs diagnostyczny z oprogramowaniem
To nie jest takie proste, te "podróbki" z ali SD za ok tys zł powinny działać na 99.9%, Co do tańszej opcji czyli "Taxtricx openport 2.0 " tutaj zależy od typu sterownika w samochodzie, niby po 2002r. powinno działać z każdym, ale... odczytaj informację i podaj o SW i HW sterownika, tak samo dokładny typ silnika, skrzyni, a może ktoś napisze czy z takim modelem działa prawidłowo "Taxtricx openport 2.0 ".
Dzis z ciekawości przetestowałem Delpi DS150E i odziwo z nowym programem 2020.33 działa odczyt korekty wtryskow, na starszych programach nie działało.
Dzis z ciekawości przetestowałem Delpi DS150E i odziwo z nowym programem 2020.33 działa odczyt korekty wtryskow, na starszych programach nie działało.
-
- VIP
- Posty: 58
- Rejestracja: 3 sty 2015, o 16:57
- VIN:
- Lokalizacja: Kraków
Re: interfejs diagnostyczny z oprogramowaniem
Ja mam nadal problem z moim combi w203 z 2003 roku, bo nie działa w nim "Taxtricx openport 2.0", którym dysponuję i działa w drugim aucie, sedanie w203 z 2004-go. Zaświecił mi się SRS i .... U mnie za podpięcie do SD i odczyt biorą 150 zł i nie tak dawno byłem. Skasowane błędy i wszystko ok przez miesiąc. Wsiadam i jest SRS. Żadna mata.
Zainwestowałem w Xentry i Taxtrics i lipa. Może macie jakiś pomysł co można jeszcze podpiąć do laptopa, ale nie 6000, bo to wiem?
Pozdrawiam.
Zainwestowałem w Xentry i Taxtrics i lipa. Może macie jakiś pomysł co można jeszcze podpiąć do laptopa, ale nie 6000, bo to wiem?
Pozdrawiam.
WDB2032061F369742 C220 CDI 2003 automat combi classic
WDB2030081A667647 C220 CDI 2004 automat sedan elegance
WDB2030081A667647 C220 CDI 2004 automat sedan elegance
- procsa
- Użytkownik
- Posty: 231
- Rejestracja: 31 lip 2015, o 21:56
- VIN:
- Lokalizacja: Kalisz
Re: interfejs diagnostyczny z oprogramowaniem
Delpi DS150E kupisz do 200zł, wiadomo, że to nie SD, ale ogarnia dużo i co najważniejsze działa.
-
- VIP
- Posty: 58
- Rejestracja: 3 sty 2015, o 16:57
- VIN:
- Lokalizacja: Kraków
Re: interfejs diagnostyczny z oprogramowaniem
Dzięki. Już mam i pracuję nad instalacją i zobaczymy. Trochę to jeszcze potrwa. Napiszę jak się uporam.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
WDB2032061F369742 C220 CDI 2003 automat combi classic
WDB2030081A667647 C220 CDI 2004 automat sedan elegance
WDB2030081A667647 C220 CDI 2004 automat sedan elegance
-
- VIP
- Posty: 58
- Rejestracja: 3 sty 2015, o 16:57
- VIN:
- Lokalizacja: Kraków
Re: interfejs diagnostyczny z oprogramowaniem
No i mam Delphi i jakiś WURTH. Robi diagnostykę i poduszki też. Wyrzucił mi B1026 - nadmierna rezystancja poduszki kierowcy. Stały błąd. Taśma ok. Na razie nie znalazłem nic takiego i świeci SRS bez możliwości skasowania. Poduszka ma oporność 8,5 Ohma, to chyba dobrze? Jeszcze poszukam połączenia od poduszki do sterownika, ale muszę do niego dotrzeć jako całość, a po drodze dwa złącza. Zobaczymy. Nie mam opisu tych złączy, tylko metoda krok po kroku może cos zmienić.
WDB2032061F369742 C220 CDI 2003 automat combi classic
WDB2030081A667647 C220 CDI 2004 automat sedan elegance
WDB2030081A667647 C220 CDI 2004 automat sedan elegance
-
- VIP
- Posty: 58
- Rejestracja: 3 sty 2015, o 16:57
- VIN:
- Lokalizacja: Kraków
Re: interfejs diagnostyczny z oprogramowaniem
A jednak taśma/zwijak nie ok. Cóż z tego, że komunikacja była jak faktycznie nadmierna oporność i wyrzucało błąd. Miałem nieoryginalną taśmę założoną jakieś pół roku temu, kupiona na allegro za 140 zł, oczywiście noname. Sprzedają je nadal, obecnie po wyższej cenie. Wymieniłem ja na używaną kupiona na OLX, ale oryginalną. No i błąd się skasował od razu. WOW dla M 611.962 już mi się spłaca.
WDB2032061F369742 C220 CDI 2003 automat combi classic
WDB2030081A667647 C220 CDI 2004 automat sedan elegance
WDB2030081A667647 C220 CDI 2004 automat sedan elegance
-
- Użytkownik
- Posty: 25
- Rejestracja: 28 gru 2015, o 13:46
- VIN:
- Lokalizacja: Polkowice
Re: interfejs diagnostyczny z oprogramowaniem
Skąd wziąłeś 2020.33? Mówisz o autocom?
Mercedes C CDI 220, 150 KM, 2004r. po lifcie
-
- Użytkownik
- Posty: 159
- Rejestracja: 21 sie 2017, o 19:17
- VIN: WDB2093421F156383
Re: interfejs diagnostyczny z oprogramowaniem
Na alieexpress jest już od jakiś 2 miesięcy nowa wersja 2020.
-
- VIP
- Posty: 80
- Rejestracja: 16 sie 2021, o 22:09
- VIN: WDB2032071F685754
Re: interfejs diagnostyczny z oprogramowaniem
Jak wyglada w dzisiejszych czasach icar2 vgate ELM327, działa to trochę lepiej? Słyszałem, ze nawet daje radę z CarScannerem, Wiele nie oczekuje wiadomo nie ta półka, Odczyta błąd i skasuje checka? Om646
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3377
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: interfejs diagnostyczny z oprogramowaniem
W OM646 się łączy z silnikiem (parametry na żywo pokazuje ok, łącznie z ciśnieniem w railu), w Car Scanner dużo protokołów połączenia (łącznie z dedykowanym profilem W203 CDI) nawet w darmowej wersji, płatnej nie sprawdzałem ale myślę że funkcjonalność będzie znacznie większa. Kody błędów czytane prawidłowo, ale opisy trzeba już sprawdzać samemu, bo to co program mówi to już nie do końca się zgadza z opisami MB. Każdy błąd który odczyta to da się skasować.
Icar2 z Car Scanerem (wersja bezpłatna) udało mi się bezproblemowo połączyć z silnikiem w poliftowych W203/W211, W212, Octavia 2 (wszystkie moduły!!!), C4 Grand Picasso 1 HDI, C4 2 gen blue hdi, hyunday sonata, renault thalia 1 gen i jeszcze z kilkoma. Także fejs dobry i program też.
Icar2 z Car Scanerem (wersja bezpłatna) udało mi się bezproblemowo połączyć z silnikiem w poliftowych W203/W211, W212, Octavia 2 (wszystkie moduły!!!), C4 Grand Picasso 1 HDI, C4 2 gen blue hdi, hyunday sonata, renault thalia 1 gen i jeszcze z kilkoma. Także fejs dobry i program też.
-
- VIP
- Posty: 632
- Rejestracja: 23 cze 2017, o 23:09
- VIN: WDB2030161F451606
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: interfejs diagnostyczny z oprogramowaniem
Tak właśnie zainteresowałem się interfejsem do domowego użytku. I ten iCar zwrócił moją uwage.
Warto dorzucic do 4 Pro czy 2 wystarczy? Chciałbym żeby łączył się z moim om642 i teścia 646 (2006r e klasa).
Warto dorzucic do 4 Pro czy 2 wystarczy? Chciałbym żeby łączył się z moim om642 i teścia 646 (2006r e klasa).
W203 270CDI 2003r - użytkowany od Czerwca 2017
S211 320 CDI 2007r, WDB2112221B258950 - użytkowany od Stycznia 2022
S211 320 CDI 2007r, WDB2112221B258950 - użytkowany od Stycznia 2022
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3377
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: interfejs diagnostyczny z oprogramowaniem
Jak masz ajfona to kupujesz 4 Pro (tylko ten się dogada z telefonem), inne przypadki wystarczy 2. Do tego pełna wersja Car Scannera (co jakiś czas są promki na licencje i lifetime'a można ustrzelić poniżej 50 zeta) i taki zestaw na domowy użytek wystarczy żeby odczytać silnik i skrzynię. Z OM646 się połączysz, z OM642 też tylko trzeba pokombinować który profil połączenia wybrać w CS (211 i 212 z dieslem przeważnie łączyły mi się bezproblemowo na profilu "W203 CDI"). Czego nie zrobisz icarem z CS - nie połączy się i nie skasujesz błędów z ABS/ESP, Airbag, z modułami nadwozia - różnie. Dodatkowo trzeba sobie skołować spis błędów, bo program bierze opisy ze standardowej listy obd2 i w MB wychodzą dziwne kwiatki - patrzy się tylko na kod błędu.
-
- VIP
- Posty: 632
- Rejestracja: 23 cze 2017, o 23:09
- VIN: WDB2030161F451606
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: interfejs diagnostyczny z oprogramowaniem
I za to Cię lubię Przybek, zawsze konkretnie
Zamówiłem jednak wersję Pro tam na zaś, gdyby kiedyś inne auto wjechało.
W sumie najbardziej zależy mi na samych kodach i podstawowych parametrach (np sprawdzenie DPF).
Zamówiłem jednak wersję Pro tam na zaś, gdyby kiedyś inne auto wjechało.
W sumie najbardziej zależy mi na samych kodach i podstawowych parametrach (np sprawdzenie DPF).
W203 270CDI 2003r - użytkowany od Czerwca 2017
S211 320 CDI 2007r, WDB2112221B258950 - użytkowany od Stycznia 2022
S211 320 CDI 2007r, WDB2112221B258950 - użytkowany od Stycznia 2022
-
- VIP
- Posty: 113
- Rejestracja: 5 gru 2021, o 23:46
- VIN: WDB2112161A508504
- Lokalizacja: Toruń
Re: interfejs diagnostyczny z oprogramowaniem
Rozumiem że dobrym rozwiązaniem jest openport 2.0 tactrix + xentry. Ale xentry czy vediamo ? Nie bardzo się na tym znam,a chciałbym mieć. Aktualnie mam delphi i daje radę. Ale chciałbym np. włączyć funkcję '' maxcool'' w klimatyzacji, ilość poaliwa w litrach itp. Przestała działać mi również roleta bagażnika, podobno to często jakiś micro styk, ale takich rzeczy delphi to już nie ogarnia.
Mam kolegę elektronika/informatyka (nie samochodowego), kazałem mu zamówić OP.2.0, ale on mówi że to działa od 2006 w górę. To może jednak miniVci + xentry ? A jak xentry to którą wersję ?
Mam kolegę elektronika/informatyka (nie samochodowego), kazałem mu zamówić OP.2.0, ale on mówi że to działa od 2006 w górę. To może jednak miniVci + xentry ? A jak xentry to którą wersję ?
W115 240D 1974r. MANUAL KOŚĆ SŁONIOWA Był
W124 200CE 1995r. COUPE AUTOMAT SPORTLINE WDB1240401C246711 Był
W211 2.7 CDI 2004r. AUTOMAT AVANTGARDE WDB2112161A508504 Jest
W124 200CE 1995r. COUPE AUTOMAT SPORTLINE WDB1240401C246711 Był
W211 2.7 CDI 2004r. AUTOMAT AVANTGARDE WDB2112161A508504 Jest
- procsa
- Użytkownik
- Posty: 231
- Rejestracja: 31 lip 2015, o 21:56
- VIN:
- Lokalizacja: Kalisz
Re: interfejs diagnostyczny z oprogramowaniem
Daniel używam '"openport 2.0 tactrix + xentry" na moim W211 z 2003r. i wszystko działa, no prawie wszystko bo z SBC się nie połączy, ale np. z W203 z 2001r. już nie działa bo mają inną magistralę, nie wiem jak funkcja "maxcool" ale np. ilość paliwa w litrach to bez problemu sobie włączyłem tym "tactrix + xentry". Pierwotnie miałem Xentry 2018 czy 2019 i było ok, następnie zainstalowałem 2020, czy 2022 i nadal działa, ale coś się porobiło z programem który imituje stacyjkę i nie chce to działać, czyli jak Xentry/DAS prosi o wyłączenie zapłonu i włączenie to tego nie idzie zrobić. miniVci jest gorszy od tactrix.