Pobór prądu na postoju

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
Dudi_1980
Użytkownik
Posty: 21
Rejestracja: 21 sie 2015, o 14:23
VIN: wdc1641201a400942
Lokalizacja: Kraków

Pobór prądu na postoju

Post autor: Dudi_1980 »

Witam. Od jakiegoś czasu nie posiadam już W203 tylko W164, ale pewne rzeczy będą podobne stąd pytanie na tym forum.
Po 4-5 dniach postoju mam rozładowany akumulator. Sprawdzałem pobór prądu. Pod odczekaniu około 40 minut jak wszystkie systemy się wyłączą zmierzyłem pobór i mam 0,16A. Z tego co czytałem to przyjmuje się że 0,04A może być choć zależy też od auta. Nowsze, albo więcej bajerów jak mają, mogą mieć więcej. Pierwsze pytanie, czy 0,16A to faktycznie za dużo? W myśl tego co napisałem wyżej to niby tak, ale czy faktycznie?
Druga sprawa. Powoli wyciągam bezpieczniki i sprawdzam prąd w "gnieździe" bezpiecznika. Na razie mam za sobą bezpieczniki w bagażniku obok tylnego SAMa. Na 4 bezpiecznikach mam po 0,04 A. Dwa z nich to sterowniki drzwi przednich -jeden do prawych i drugi do lewych. Trzeci bezpiecznik "Panel sterowania sufitowego". Czwarty bezpiecznik to syrena alarmowa. Nie sprawdziłem jeszcze bezpieczników obok aku bo tam trzeba chy ba najpierw fotel odkręcić żeby się do tego dostać.
Czy może być taki pobór prądu na tych sterownikach? Auto zamknięte, stoi 40minut i co tam prąd pobiera?
Będę szukał dalej, kolejne bezpieczniki. Na razie chciałem prosić o taką informację. Orientuje się ktoś gdzie te sterowniki są? W drzwiach czy gdzieś indziej są ulokowane?
Ostatnio zmieniony 18 sty 2024, o 20:13 przez Dudi_1980, łącznie zmieniany 1 raz.
Mercedes W164 ML 280 CDI
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3346
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Pobór prądu na postoju

Post autor: Przybek »

Nie dałeś VINu pacjenta to będę zgadywał - czy masz commanda i zmieniarkę CD?
Dudi_1980
Użytkownik
Posty: 21
Rejestracja: 21 sie 2015, o 14:23
VIN: wdc1641201a400942
Lokalizacja: Kraków

Re: Pobór prądu na postoju

Post autor: Dudi_1980 »

Już zaktualizowałem VIN w profilu. Był jeszcze stary z W203. Według mojego dekodowania VINu mam 527 COMAND DVD APS Z NAWIGACJĄ, 819 ZMIENIARKA CD.
Co to jest 250B MOBILO LIFE/EUROPE SERVICE PACKAGE?
Mercedes W164 ML 280 CDI
Dudi_1980
Użytkownik
Posty: 21
Rejestracja: 21 sie 2015, o 14:23
VIN: wdc1641201a400942
Lokalizacja: Kraków

Re: Pobór prądu na postoju

Post autor: Dudi_1980 »

Czy ktoś wie co to jest?
https://zapodaj.net/plik-12rH2vasNB
Mam to pod podłogą pod nogami pasażera. Ewidentnie jest to dołożone. Był do tego podłączony taki przycisk, zamontowany w konsoli środkowej
https://zapodaj.net/plik-Fn9fS0kBPm
Przewody od tego urządzenia idą pod maskę pod skrzynkę bezpieczników gdzie znalazłem takie coś
https://zapodaj.net/plik-MPErybaH5c
https://zapodaj.net/plik-i1kxxCVXOa
https://zapodaj.net/plik-s2xxTprW5d
Wychodzi też z tego urządzenia kabel zakończony gniazdem na wtyczke RJ45. Był wrzucony tam gdzie bezpieczniki obok schowka. Co to internet żebym sobie laptopa na kablu podłaczył...?
Zauważyłem też prawidłowość. Jak odłacze od tego urządzenia wtyczkę taką szerszą, sporo kabelków (tam są chyba też przewody prądowe i masowe, które idą właśnie pod maskę do tego małego urządzenia co widać na zdjęciach) to auto nie odpali. Zastanawiam się czy ten przycisk (ale nie działał) to nie jakieś zabezpieczenie antykradzieżowe.

Na bezpiecznikach w skrzynce pod maską nie wychodzi mi żaden pobór prądu, ale może to coś lub sposób podłączeni tworzy inne problemy które mam.

I jeszcze ciekawostka. Po tych poszukiwaniach chciałem jeszcze raz sprawdzić pobór prądu więc podłączyłem znowu miernik szeregowo między kleme i aku i odczyt 0,05A.... No to raz tak a raz tak?? Dalej coś chciałem sprawdzić więc klema założona i potem znowu zdejmowałem i po zdjęciu klemy alarm zaczal wyc. Po założeniu klemy wył głośniej ale wyłaczyłem pilotem (zamykaniem/otwieraniem auta). Znowu zdejmuje kleme i znowu wyje. To co mu się pier.... Jeszcze w wigilie chyba chciał mówić ludzkim głosem bo po północy zaczął wyć alarm. Wjechalem do garażu bo myślałem że od wiatru ale nie. Zamknąłem auto i za chwilę znowu wyje. Sprawdziłem wszystkie drzwi, klape, maske, światła, kierunkowskazy. Wszystko ok. A on po zamknięciu za chwile wył. Odłaczyłem więc aku (zdjąłem kleme- wtedy to nie powodowało wycia alarmu jak teraz się zdarzyło ) i po niedługim czasie założyłem i znowu wył. Zostawiłem na 2 dni i dopiero wtedy wróciło do normy. No coś mu jest z tym prądem. Coś jest nie tak.
Mercedes W164 ML 280 CDI
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3346
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Pobór prądu na postoju

Post autor: Przybek »

Ten moduł z IMEIem to kod 386. Tamto drugie to może być jakiś dokładany alarm. Odłącz syrenę alarmu (będzie pewnie w prawym nadkolu z przodu) i zobacz czy dalej będą cyrki, ona ma podtrzymanie i jak się zepsuje to potrafi żreć prąd a zachowanie auta po wielokrotnym odpinaniu aku mogło by na nią wskazywać.
Dudi_1980
Użytkownik
Posty: 21
Rejestracja: 21 sie 2015, o 14:23
VIN: wdc1641201a400942
Lokalizacja: Kraków

Re: Pobór prądu na postoju

Post autor: Dudi_1980 »

Dziękuję bardzo. Spróbuję jak piszesz i dam znać. Tylko za parę dni bo teraz inna problem w innym aucie wyszedł :placz:
Mercedes W164 ML 280 CDI
danielxj600
VIP
Posty: 104
Rejestracja: 5 gru 2021, o 23:46
VIN: WDB2112161A508504
Lokalizacja: Toruń

Re: Pobór prądu na postoju

Post autor: danielxj600 »

A może nagrzewnica elektryczna? Lubią padać i pobierać prąd. Nie ma błędu w module klimatyzacji? Wyciąganie bezpieczników nic nie daje, bo prąd jest wzięty z przewodu głównego. Zabezpieczenie to taki duży bezpiecznik iluś tam amperowy. W w211 jest to wszystko pod nogami pasażera. Nagrzewnica wygląda tak: https://just-car.pl/nagrzewnice/63847-n ... 0-cdi.html
W115 240D 1974r. MANUAL KOŚĆ SŁONIOWA Był
W124 200CE 1995r. COUPE AUTOMAT SPORTLINE WDB1240401C246711 Był
W211 2.7 CDI 2004r. AUTOMAT AVANTGARDE WDB2112161A508504 Jest
Dudi_1980
Użytkownik
Posty: 21
Rejestracja: 21 sie 2015, o 14:23
VIN: wdc1641201a400942
Lokalizacja: Kraków

Re: Pobór prądu na postoju

Post autor: Dudi_1980 »

A tą nagrzewnicę jak mogę sprawdzić? Dostanę się do niej i co mogę sprawdzić? Auto ładnie grzeje
Mercedes W164 ML 280 CDI
Awatar użytkownika
Gerri
expert
Posty: 1255
Rejestracja: 15 paź 2007, o 19:39
VIN: WAUZZZ8P9BA087930
Lokalizacja: Limerick

Re: Pobór prądu na postoju

Post autor: Gerri »

Dudi_1980 pisze: 15 sty 2024, o 12:00 Z tego co czytałem to przyjmuje się że 0,04A może być choć zależy też od auta. Nowsze, albo więcej bajerów jak mają, mogą mieć więcej. Pierwsze pytanie, czy 0,16A to faktycznie za dużo? W myśl tego co napisałem wyżej to niby tak, ale czy faktycznie?
Zdecydowanie za dużo. 50mA dalej przyjmuje się jako górny limit. Przyjmujemy w drugą stronę: proste auto bierze mniej, wypasione do 50mA. Po to wymyślono CAN i usypianie sterowników, żeby ten prąd nie rósł do niebotycznych granic mimo kilkudziesięciu sterowników na pokładzie.
Dudi_1980 pisze: 15 sty 2024, o 12:00 Pod odczekaniu około 40 minut jak wszystkie systemy się wyłączą zmierzyłem pobór i mam 0,16A.
Dudi_1980 pisze: 15 sty 2024, o 12:00 Druga sprawa. Powoli wyciągam bezpieczniki i sprawdzam prąd w "gnieździe" bezpiecznika. Na razie mam za sobą bezpieczniki w bagażniku obok tylnego SAMa. Na 4 bezpiecznikach mam po 0,04 A.
40 minut to przesada. Wyjątkowo oporne (jak np. Sprinter) usypiają się max 20 minut.
Tutaj uwaga diagnostyczna: czekasz te 40 minut, układ się usypia, ale wyciągnięcie prawie każdego bezpiecznika pod napięciem i potem jego wsadzenie lub wpięcie w jego miejsce amperomierza (szczególnie tych zasilających sterowniki) będzie skutkować WZBUDZENIEM całej sieci CAN!
Dlatego Niemiaszki wymyśliły pomiar prądu bez wyciągania bezpieczników - poprzez pomiar spadku napięcia na końcówkach NIE WYJĘTEGO bezpiecznika. Jest odpowiednia tabelka.
Natomiast dla modelu 164 rada pomocnicza: sprawdź tylnego SAM-a czy nie dostał wody. Demontaż jest prosty. Weź go na stół, otwórz obudowę i zobacz, czy nie ma zielonego. To przypadłość BARDZO WIELU aut tego modelu. Woda ścieka wzdłuż kabli wiązki i wtyczki do wnętrza modułu. Ponieważ jest to popularna usterka a sprawdzenie nieskomplikowane polecam to zrobić nawet bez szczególnych wskazań w tym kierunku.
Dudi_1980
Użytkownik
Posty: 21
Rejestracja: 21 sie 2015, o 14:23
VIN: wdc1641201a400942
Lokalizacja: Kraków

Re: Pobór prądu na postoju

Post autor: Dudi_1980 »

Gerri, wielkie dzięki za podpowiedzi. Sprawdzę ten tylny SAM. Kiedyś go oglądałem tak pobieżnie z zewnątrz, wyglądało ładnie i porzuciłem trochę temat. Ale piszesz o wodzie ściekającej po przewodach więc faktycznie zajrzę do środka. Mam inne problemy z tym autem, za które co raz bardziej winie elektronikę i pewnie jakiś sterownik. Gaśnięcie, problemy z odpalaniem, w trakcie jazdy nagle przestaje na gaz reagować i jedzie co raz wolniej aż w końcu gaśnie ( co ciekawe jakbym zasuwał autostradą po 120, 160km/h nawet 5 godzin to wszystko będzie ok, nic nie zgaśnie). Mechanicznie wydaje się wszystko ok. Na SD żadnych błędów od silnika czy skrzyni biegów. Nawet ciśnienie na pompie paliwa w baku sprawdzałem i jest ok. Podmieniałem z innego auta czujniki paliwa, wałka rozrządu i wału. Zacząłem teraz od elektroniki, żeby to wyeliminować (pobór prądu, błąd właśnie od tych drzwi przednich, coś z panelem górnym). Tylko, że jakby ten tylny SAM był zalany czy uszkodzony to chyba więcej problemów by było z wyposażeniem elektrycznym jak np fotele itp?
Mercedes W164 ML 280 CDI
Awatar użytkownika
Gerri
expert
Posty: 1255
Rejestracja: 15 paź 2007, o 19:39
VIN: WAUZZZ8P9BA087930
Lokalizacja: Limerick

Re: Pobór prądu na postoju

Post autor: Gerri »

Tylny SAM odpowiada za funkcje tylnej części auta - m.in. pompę paliwa.
Dudi_1980
Użytkownik
Posty: 21
Rejestracja: 21 sie 2015, o 14:23
VIN: wdc1641201a400942
Lokalizacja: Kraków

Re: Pobór prądu na postoju

Post autor: Dudi_1980 »

Ooo..i to jest informacja dobra. Czyli jednak pompa paliwa. Może uda mi się w weekend tym zająć to sprawdzę tego SAMa. Może właśnie jednak to. Ewidentnie jakby paliwa mu brakowało. Dziś znowu żona dzwoniła że nie może odpalić. Co parę dni jest ten problem. Za chyba 10 razem odpaliła. Telepie autem jakby mu właśnie paliwa brakowało. Jeszcze mam od kolegi czujnik ciśnienia paliwa na listwie i regulator ciśnienia na listwie do podmienienia to sprawdzę. Ale może właśnie moje pomysły z pompą paliwa łączą się z tym SAMem. Muszę go naprawić i wymieniam "drania" na moje wymarzone W209. Moja ukochana piękna C-klasa W203 w coupe i najlepiej cabrio....

Jeszcze jedno. Jakie ustawienia trzeba zrobić na forum abym dostawał powiadomienia o odpowiedziach w tym wątku? O poprzedniej odpowiedzi Gerriego miałem email. A teraz nic.
Mercedes W164 ML 280 CDI
ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektronika”