Problem z przekręceniem kluczyka
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 10
- Rejestracja: 14 maja 2017, o 22:01
- VIN: WDB2032061F416673
- Lokalizacja: Pszów
Re: Problem z przekręceniem kluczyka
Część.
Mam problem z moim w203 ,może ktoś podpowie co zrobić, a mianowicie nie umie przekręcić kluczyka (rybka).
Zamykanie/otwieranie samochodu działa tylko trochę jakby słabiej a po włożeniu kluczyka do stacyjki po prostu go nie zczytuje, jedynie po włożeniu słychać dziwny dźwięk jakby w tylnych drzwiach? Baterie wymieniałem w pilocie jakieś pół roku temu czyżby to była wina ich?. Zaznaczam że do tej pory nie miałem problemów z odpalaniem czy też zamknięciem i otwarciem auta.
Mam problem z moim w203 ,może ktoś podpowie co zrobić, a mianowicie nie umie przekręcić kluczyka (rybka).
Zamykanie/otwieranie samochodu działa tylko trochę jakby słabiej a po włożeniu kluczyka do stacyjki po prostu go nie zczytuje, jedynie po włożeniu słychać dziwny dźwięk jakby w tylnych drzwiach? Baterie wymieniałem w pilocie jakieś pół roku temu czyżby to była wina ich?. Zaznaczam że do tej pory nie miałem problemów z odpalaniem czy też zamknięciem i otwarciem auta.
- Gerri
- expert
- Posty: 1255
- Rejestracja: 15 paź 2007, o 19:39
- VIN: WAUZZZ8P9BA087930
- Lokalizacja: Limerick
Re: Problem z przekręceniem kluczyka
A drugi kluczyk działa?
-
- Użytkownik
- Posty: 10
- Rejestracja: 14 maja 2017, o 22:01
- VIN: WDB2032061F416673
- Lokalizacja: Pszów
Re: Problem z przekręceniem kluczyka
Kurczę, właśnie problem z tym że nie posiadam drugiego kluczyka
- Dziki Mar
- Moderator
- Posty: 4165
- Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
- VIN: WDB2110891B355007
Re: Problem z przekręceniem kluczyka
O kluczyku , którego nie można przekręcić było już pisane.
Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
W203 C200 M271 2005 Był
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
- siwix
- JuniorAdmin
- Posty: 4585
- Rejestracja: 26 paź 2014, o 18:38
- VIN: WDB2032521F833745
- Lokalizacja: Świdwin/ Buxtehude/Stade (DE)
- Kontakt:
Re: Problem z przekręceniem kluczyka
A zauważyliście że ponad połowa postów o problemach z kluczykiem bądź stacyjką zawiera magiczne stwierdzenie "nie mam drugiego kluczyka".
- Dziki Mar
- Moderator
- Posty: 4165
- Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
- VIN: WDB2110891B355007
Re: Problem z przekręceniem kluczyka
Rozwiń stwierdzenie, bo nie widzę związku. 4 lata jeżdżenia z jednym kluczykiem i nic się nie działo.
W203 C200 M271 2005 Był
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
- siwix
- JuniorAdmin
- Posty: 4585
- Rejestracja: 26 paź 2014, o 18:38
- VIN: WDB2032521F833745
- Lokalizacja: Świdwin/ Buxtehude/Stade (DE)
- Kontakt:
Re: Problem z przekręceniem kluczyka
Chodziło mi tu bardziej o złośliwość rzeczy martwych. Jak się jeden kluczyk zagubił to się drugi popsuł, albo na złość kluczykowi padła stacyjka.
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3338
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: Problem z przekręceniem kluczyka
Albo auto ma już taki nalot że pierwszy klucz nie wytrzymał eksploatacyjnie (liczba użyć) a teraz już przychodzi czas na drugi klucz
- Gerri
- expert
- Posty: 1255
- Rejestracja: 15 paź 2007, o 19:39
- VIN: WAUZZZ8P9BA087930
- Lokalizacja: Limerick
Re: Problem z przekręceniem kluczyka
Ja niestety widzę taki związek, bo tego rodzaju obserwacje sobie prowadzę. Bo jeżeli ktoś nie dba o to, czy ma jeden kluczyk czy dwa, to również będzie mu wszystko jedno w jakim stanie jest jedyny kluczyk jaki posiada. Bo jak nazwać gościa, który "żyje" z auta, a ma jeden kluczyk w takim stanie, że musi kwadrans wcześniej wstawać rano żeby mieć czas na manipulowanie kluczykiem i odpalenie silnika? A później po prostu auta nie gasi? Albo inny: zawodowo wozi wycieczki, ma jedyny kluczyk i daje go małemu dziecku do zabawy? Dziecko wsadza kluczyk do buzi, ślina rozpuszcza elektronikę i klient płacze mechanikowi w rękaw, że ma akurat tego dnia wozić bardzo ważną delegację a nie ma kto go zastąpić i będzie kara? "Panie! Jak ten kluczyk mógł się zepsuć! Przecież jeszcze wczoraj był dobry!"
Patrząc na sprawę z drugiej strony: jeżeli ktoś zadba o to, żeby mieć zapas to zazwyczaj z pierwszym kluczykiem również nie ma żadnych przygód.
Tak więc jeżeli jeździsz bez problemu z jednym kluczykiem, to jesteś raczej wyjątkiem potwierdzającym regułę. A istotą problemu (wg mnie) nie jest na pewno złośliwość rzeczy martwych, i jest to na pewno wdzięczny temat do obserwacji socjologicznych
- Dziki Mar
- Moderator
- Posty: 4165
- Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
- VIN: WDB2110891B355007
Re: Problem z przekręceniem kluczyka
Czy ktoś potwierdzi lub zaprzeczy: bateria w kluczyku ładuje się jeśli kluczyk jest w stacyjce?
Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
W203 C200 M271 2005 Był
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
-
- VIP
- Posty: 646
- Rejestracja: 8 maja 2016, o 17:09
- VIN: WDB2030071F447330
- Lokalizacja: mazowieckie
Re: Problem z przekręceniem kluczyka
Żadna bateria nie może być ładowana lub doładowywana, ponieważ nie jest to odwracalne źródło energii. Grozi to jej ,,wylaniem" lub wybuchem i uszkodzeniem urządzenia. Chyba, że to bateria akumulatorów, ale to nie ten przypadek.
Największym wrogiem postępu nie jest błąd, lecz lenistwo.
- Dziki Mar
- Moderator
- Posty: 4165
- Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
- VIN: WDB2110891B355007
Re: Problem z przekręceniem kluczyka
No właśnie pytam o to bo nie wiem jak zbudowany jest kluczyk w BMW, a tam właśnie bateria w kluczyku ładowana jest indukcyjnie.
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2129968.html
https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic ... 9&t=216070
Po prostu, albo 4 lata temu dokonałem bardzo dobrego zakupu, albo mam farta, bo przez 4 lata (55tys km) nie wymieniałem baterii w kluczyku.
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2129968.html
https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic ... 9&t=216070
Po prostu, albo 4 lata temu dokonałem bardzo dobrego zakupu, albo mam farta, bo przez 4 lata (55tys km) nie wymieniałem baterii w kluczyku.
W203 C200 M271 2005 Był
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
- Gerri
- expert
- Posty: 1255
- Rejestracja: 15 paź 2007, o 19:39
- VIN: WAUZZZ8P9BA087930
- Lokalizacja: Limerick
Re: Problem z przekręceniem kluczyka
Znowu winna jest terminologia - na co od czasu do czasu zwracam uwagę na forum.
Słowo "Bateria" w języku potocznym ma bardzo szerokie zastosowanie - w zasadzie określa wszystko, co ma w środku prąd z którego można korzystać. Np. bateria w telefonie.
Tu nasuwa się pierwszy, bardziej właściwy podział:
- W telefonie jest AKUMULATOREK - bo mozna go ponownie naładować po rozładowaniu.
- W zegarku jest BATERIA - bo po jej rozładowaniu musimy ja wymienić. Próby ładowania skończą się jej napuchnięciem, nawet rozsadzeniem - a na pewno zniszczeniem.
Napisałem "bardziej właściwy podział" bo jak zajrzymy do słownika co to jest bateria to sie okaże że jest to "Bateria – zespół składający się z jednakowych elementów na przykład ogniw, dział, oddziałów, zaworów, komór czy klatek" Czyli zaskoczenie: słowo nie ma nic wspólnego z prądem!
Kiedyś można było kupić w kiosku tzw. "baterie płaskie" do latarek - rzeczywiście były to połączone trzy ogniwa. Niech będzie, że to bateria.
Co mamy w aucie? Też baterię - sześć połączonych ze sobą szeregowo "cel" dających w sumie 12v. Ale tu już możemy w razie potrzeby ładować.
Jak widać z powyższego przykładu róznica zdań powstała wskutek niewłaściwego użycia słowa "bateria"
Bo w kluczyku "rybce" systemu FBS3 (taki, jak w W203) mamy nieodnawialne źródło prądu - po wyczerpaniu musi zostać wymienione. Obsługuje jedynie centralny zamek - czyli do odpalenia auta bateria (niech będzie że to bateria) w kluczyku nie jest potrzebna. Pewną rację masz - rzeczywiście dochodzi do przesyłania energii ze stacyjki do kluczyka (w sposób indukcyjny) nie służy ona jednak do ładowania baterii, lecz do aktywacji elektroniki. Wsadzamy kluczyk w oczko stacyjki, mikroswitch rozpoznaje włożenie klucza i uruchamia przesłanie niewielkiej "wiązki prądu" w stronę klucza która wzbudza elektronikę. Kluczyk generuje odpowiedni kod i w postaci impulsu świetlnego przesyła go spowrotem do stacyjki gdzie zostaje zdekodowany. Jeżeli jest właściwy to blokada kierownicy się cofa i kluczyk można w stacyjce obrócić.
W kluczyku wspomnianego BMW jest akumulatorek - czyli odnawialne źródło energii i rzeczywiście ładuje się indukcyjnie w czasie jazdy.
Jako ciekawostkę podam fakt, że nowa E-klasa ma również ładowanie indukcyjne - co prawda jest to już system "Keyless - Go" czyli kluczyk nie musi być w stacyjce, ale na konsoli środkowej jest specjalne miejsce w którym kładziemy kluczyk jeżeli stwierdzimy że sa problemy z zasięgiem kluczyka. W tym miejscu następuje indukcyjne ładowanie jego akumulatorka.
P.S. : wczoraj dwukrotnie usiłowałem napisać odpowiedzi w tym temacie. Pojawiło się okno odpowiedzi, napisałem to, co chciałem, kliknąłem "wyślij" i co? I NIC! Poszło gdzieś w kosmos! Żaden meldunek zwrotny się nie pojawił, że coś jest nie tak. Raz wysłałem z telefonu, drugi raz z komputera. Czy też zauważyliście coś takiego?
Słowo "Bateria" w języku potocznym ma bardzo szerokie zastosowanie - w zasadzie określa wszystko, co ma w środku prąd z którego można korzystać. Np. bateria w telefonie.
Tu nasuwa się pierwszy, bardziej właściwy podział:
- W telefonie jest AKUMULATOREK - bo mozna go ponownie naładować po rozładowaniu.
- W zegarku jest BATERIA - bo po jej rozładowaniu musimy ja wymienić. Próby ładowania skończą się jej napuchnięciem, nawet rozsadzeniem - a na pewno zniszczeniem.
Napisałem "bardziej właściwy podział" bo jak zajrzymy do słownika co to jest bateria to sie okaże że jest to "Bateria – zespół składający się z jednakowych elementów na przykład ogniw, dział, oddziałów, zaworów, komór czy klatek" Czyli zaskoczenie: słowo nie ma nic wspólnego z prądem!
Kiedyś można było kupić w kiosku tzw. "baterie płaskie" do latarek - rzeczywiście były to połączone trzy ogniwa. Niech będzie, że to bateria.
Co mamy w aucie? Też baterię - sześć połączonych ze sobą szeregowo "cel" dających w sumie 12v. Ale tu już możemy w razie potrzeby ładować.
Jak widać z powyższego przykładu róznica zdań powstała wskutek niewłaściwego użycia słowa "bateria"
Bo w kluczyku "rybce" systemu FBS3 (taki, jak w W203) mamy nieodnawialne źródło prądu - po wyczerpaniu musi zostać wymienione. Obsługuje jedynie centralny zamek - czyli do odpalenia auta bateria (niech będzie że to bateria) w kluczyku nie jest potrzebna. Pewną rację masz - rzeczywiście dochodzi do przesyłania energii ze stacyjki do kluczyka (w sposób indukcyjny) nie służy ona jednak do ładowania baterii, lecz do aktywacji elektroniki. Wsadzamy kluczyk w oczko stacyjki, mikroswitch rozpoznaje włożenie klucza i uruchamia przesłanie niewielkiej "wiązki prądu" w stronę klucza która wzbudza elektronikę. Kluczyk generuje odpowiedni kod i w postaci impulsu świetlnego przesyła go spowrotem do stacyjki gdzie zostaje zdekodowany. Jeżeli jest właściwy to blokada kierownicy się cofa i kluczyk można w stacyjce obrócić.
W kluczyku wspomnianego BMW jest akumulatorek - czyli odnawialne źródło energii i rzeczywiście ładuje się indukcyjnie w czasie jazdy.
Jako ciekawostkę podam fakt, że nowa E-klasa ma również ładowanie indukcyjne - co prawda jest to już system "Keyless - Go" czyli kluczyk nie musi być w stacyjce, ale na konsoli środkowej jest specjalne miejsce w którym kładziemy kluczyk jeżeli stwierdzimy że sa problemy z zasięgiem kluczyka. W tym miejscu następuje indukcyjne ładowanie jego akumulatorka.
P.S. : wczoraj dwukrotnie usiłowałem napisać odpowiedzi w tym temacie. Pojawiło się okno odpowiedzi, napisałem to, co chciałem, kliknąłem "wyślij" i co? I NIC! Poszło gdzieś w kosmos! Żaden meldunek zwrotny się nie pojawił, że coś jest nie tak. Raz wysłałem z telefonu, drugi raz z komputera. Czy też zauważyliście coś takiego?
- Dziki Mar
- Moderator
- Posty: 4165
- Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
- VIN: WDB2110891B355007
Re: Problem z przekręceniem kluczyka
Po wysłaniu próbowałeś odświeżyć stronę?
W203 C200 M271 2005 Był
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
- Gerri
- expert
- Posty: 1255
- Rejestracja: 15 paź 2007, o 19:39
- VIN: WAUZZZ8P9BA087930
- Lokalizacja: Limerick
Re: Problem z przekręceniem kluczyka
Podziel sobie dla rozrywki 200 000 kodów jak chcesz. Zaręczam ci, że się zdziwisz
Akurat nie. Ale pewnie bym się tylko dowiedział, że post się na stronie nie ukazał.