Jakie felgi i opony na zimę?

Moderator: Dziki Mar

marekkowalczyk
Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 28 mar 2012, o 17:01
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Jakie felgi i opony na zimę?

Post autor: marekkowalczyk »

Jakie felgi i opony na zimę? Jakie lepiej pasują na zimę 15 cz 16 czy przód i tył na zimę ta sama szerokość?
Dziadek
Użytkownik
Posty: 398
Rejestracja: 26 lis 2009, o 12:38
VIN:
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: Dziadek »

marekkowalczyk pisze:Jakie felgi i opony na zimę? Jakie lepiej pasują na zimę 15 cz 16 czy przód i tył na zimę ta sama szerokość?
A jakie masz seryjne ?,przy 15 cala to 195/65 R15 .Przód i tył jest taki sam tylko w tyle długość śrób jest inna ,a co do firmy opon to pozostawiam Tobie i twojej "kieszeni" :wysmiewacz: .Pamiętaj ,że 15 jest tańszą gumą.
Ostatnio zmieniony 22 paź 2012, o 11:07 przez Dziadek, łącznie zmieniany 2 razy.
Byłem przeciwny .Moderator loneraider zablokował możliwość dalszej mej wypowiedzi na forum bo byłem przeciwko antysemityzmowi mrbraindeath-a usuwają mój temat tuszując wszystko. Dla zainteresowanych mam orginalną treść .
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

Poponuję 195/65 R15

- Węższa opona jest bardziej przyczepna na śniegu
- Wyższy profil opony jest bardziej komfortowy i bardziej odporny na uszkodzenia (czyt. polskie dziury)
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
Awatar użytkownika
bosniak_sg
VIP
Posty: 1268
Rejestracja: 3 lis 2009, o 12:29
VIN: WDB2030641F581928

Post autor: bosniak_sg »

loneraider pisze:Poponuję 195/65 R15

- Węższa opona jest bardziej przyczepna na śniegu
Taaak, a skąd ten wniosek?
Mercedes-Benz C220CDI Sport Coupe 2002r. 188 KM i 430 Nm by Cinsoft - SPRZEDANY
Mercedes-Benz C230 Kompressor Sport Coupe by Kicherer 232 KM i 335 Nm - SPRZEDANY
Mercedes-Benz C320 V6 Awantgarde :rotfl:
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

bosniak_sg pisze:Taaak, a skąd ten wniosek?
A ze sportów motorowych i fizyki.

:mysli: mam rozwinąć temat :?:
Ostatnio zmieniony 22 paź 2012, o 16:43 przez loneraider, łącznie zmieniany 1 raz.
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
Awatar użytkownika
bosniak_sg
VIP
Posty: 1268
Rejestracja: 3 lis 2009, o 12:29
VIN: WDB2030641F581928

Post autor: bosniak_sg »

Poproszę, może coś się dowiem nowego, człowiek całe zycie się uczy :mysli:
Mercedes-Benz C220CDI Sport Coupe 2002r. 188 KM i 430 Nm by Cinsoft - SPRZEDANY
Mercedes-Benz C230 Kompressor Sport Coupe by Kicherer 232 KM i 335 Nm - SPRZEDANY
Mercedes-Benz C320 V6 Awantgarde :rotfl:
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

Nie wiem czy drwisz czy nie. :bezradny:

Węższa opona ma większy nacisk na centymetr kwadratowy,
węższa opona lepiej odprowadza śnieg spod kół a zatem bliżej do podłoża.
Oczywiście jak z wszystkim należy zachować równowagę .
Zakładając "łyżwy" efekt jest lustrzany.

Jeśli mam do wyboru kupić zalecane 205R16 a 195R15 to wolę węższe.

A z fizyki jeśli mam po śniegu przepchnąć spory ciężar to wybieram szerszą podstawę :tak: będzie łatwiej prtawda.
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
Awatar użytkownika
bosniak_sg
VIP
Posty: 1268
Rejestracja: 3 lis 2009, o 12:29
VIN: WDB2030641F581928

Post autor: bosniak_sg »

loneraider pisze:Nie wiem czy drwisz czy nie. :bezradny:

Węższa opona ma większy nacisk na centymetr kwadratowy,
węższa opona lepiej odprowadza śnieg spod kół a zatem bliżej do podłoża.
Oczywiście jak z wszystkim należy zachować równowagę .
Zakładając "łyżwy" efekt jest lustrzany.

Jeśli mam do wyboru kupić zalecane 205R16 a 195R15 to wolę węższe.

A z fizyki jeśli mam po śniegu przepchnąć spory ciężar to wybieram szerszą podstawę :tak: będzie łatwiej prtawda.
Hmm to wg mojej i nie tylko teorii węższa opona ma większy nacisk na cm2 więc bardziej się zapada :bezradny:
Szersza opona przylega większą ilością cm2 do podłoża, a wiec mniejsze prawdopodobieństwo zapadnięcia się i zakopania.
Szersza opona lepiej i więcej odprowadza śniegu spod kół, a zatem bliżej do podłoża.
Lepsza przyczepność na zakrętach
Lepsza, bo krótsza droga hamowania

a z tą fizyka to już w ogóle nie rozumiem :yyy:

[ Dodano: 2012-10-22, 20:40 ]
loneraider pisze:
bosniak_sg pisze:Taaak, a skąd ten wniosek?
A ze sportów motorowych i fizyki.

:mysli: mam rozwinąć temat :?:
A propos sportów motorowych to zwróć uwagę, że tam stosowane są kolce w oponach i tylko dlatego używane są jak najwęższe opony, żeby nacisk jednostkowy był jak największy, żeby się kolce jak najgłębiej wgryzały i tylko i wyłącznie dlatego, a że na drogach publicznych nie można w Polsce używać opon z kolcami to masz jasność.

Od Twojej teorii eksperci odeszli z dobrych 7 lat temu.
Ostatnio zmieniony 22 paź 2012, o 20:42 przez bosniak_sg, łącznie zmieniany 1 raz.
Mercedes-Benz C220CDI Sport Coupe 2002r. 188 KM i 430 Nm by Cinsoft - SPRZEDANY
Mercedes-Benz C230 Kompressor Sport Coupe by Kicherer 232 KM i 335 Nm - SPRZEDANY
Mercedes-Benz C320 V6 Awantgarde :rotfl:
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

Poniekąd masz trochę racji ale nie do końca .
bosniak_sg pisze:Szersza opona przylega większą ilością cm2 do podłoża, a wiec mniejsze prawdopodobieństwo zapadnięcia się i zakopania.
Czasami tworząc grubą warstwę twardego śniegu o konsystencji lodu.
bosniak_sg pisze:Szersza opona lepiej i więcej odprowadza śniegu spod kół, a zatem bliżej do podłoża
Nielogiczne :dokuczacz:

Prosty przykład z poziomu fizyki użytkowej. Tniemy materiał szlifierką kątową i mamy dwie tarcze: do cięcia i do szlifowania. Lub jak wolisz wiercimy wiertłem 6mm i 10mm.
Owszem w obu przykładach większy robi więcej ale potrzebuje więcej siły i czasu.
bosniak_sg pisze:Lepsza przyczepność na zakrętach
Byłbym ostrożny.
Rozmawiamy o nawierzchni pokrytej śniegiem.
bosniak_sg pisze:Lepsza, bo krótsza droga hamowania


Tu 100% racji po Twojej stronie
Większa ilość zebranego śniegu przed kołem
bosniak_sg pisze:A propos sportów motorowych to zwróć uwagę, że tam stosowane są kolce w oponach i tylko dlatego używane są jak najwęższe opony, żeby nacisk jednostkowy był jak największy, żeby się kolce jak najgłębiej wgryzały
Kolec ma określoną wysokość i ogranicza go powierzchnia opony. Niestety sam głębiej się nie wgryzie jeśli reszty pracy nie wykona opona. A zatem w żaden sposób nie podważa tego co napisałem powyżej.
bosniak_sg pisze:Od Twojej teorii eksperci odeszli z dobrych 7 lat temu
Artykuł z dnia: 2010-08-27
" ...Tylko w jednej sytuacji na węższych oponach auto prowadzi się nieco lepiej. Podczas jazdy po świeżym, kopnym śniegu rzeczywiście opony węższe spisują się lepiej(....)rozmiar opon, dedykowany przez producenta do danego modelu samochodu jest wynikiem tysięcy kilometrów testów i prób we wszystkich warunkach drogowych. Dlatego warto zaufać doświadczeniu koncernów produkujących auta"

A przecież rozmawiamy o dedykowanym rozmiarze dla W203

bosniak_sg, myślę, że nie ma się co spierać o detale
Ja wybrałbym R15 niż R16 z takich powodów jak napisałem w pierwszym poście.
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
Awatar użytkownika
bosniak_sg
VIP
Posty: 1268
Rejestracja: 3 lis 2009, o 12:29
VIN: WDB2030641F581928

Post autor: bosniak_sg »

No dobra nie ja to wymysliłem, chociaż stosuje tą od kilku lat i np. w swoim MB jeżdzę w zimię na 225/45.17 i jestem bardzo zadowolony, a zresztą poczytaj i nie tylko Ty, mądrzejsi sie wypowiadali:

Dariusz Walisiak, Training Manager w Grupie Goodyear Polska:

"W przypadku opon zimowych, nie warto jest przechodzić na węższe, kiedy opony letnie posiadają szerokość bieżnika do 205 mm (np. 205/55R16). Kiedy wartość ta jest większa, można rozważyć zmianę szerokości bieżnika na węższy, pamiętając jednak, aby zbytnio nie przesadzić.Węższa opona zimowa będzie posiadać większy nacisk jednostkowy na cm2, dzięki czemu wzrosnąć może jej przyczepność na śniegu. Z tego powodu w sportach samochodowych w przypadku opon kolcowanych, konstruuje się bardzo wąskie opony, aby kolce mocniej wbijały się w śnieg. Węższy bieżnik będzie posiadał równocześnie mniejszą powierzchnię kontaktu z podłożem, co z kolei może pogorszyć jego przyczepność na śliskich nawierzchniach.

Tu drugi Pan:
Nie zaleca się zmiany szerokości opony zimowej na węższą niż letnia – twierdzi Tomasz Młodawski, menedżer produktu Michelin Polska. Obecnie dąży się do zastosowania identycznego rozmiaru w oponach letnich (w rozmiarach homologowanych przez producentów samochodów) i oponach zimowych. Zwężanie opon na zimę powoduje pogorszenie parametrów trakcyjnych auta, a poprzez zmniejszenie powierzchni styku z drogą - pogorszenie hamowania na mokrej, zaśnieżonej (ubitej) i oblodzonej nawierzchni – dodaje specjalista Michelin.

Dzisiejsze samochody są konstruowane z dokładnym zamysłem, by moc przenoszona na koła, masę pojazdu, prędkość auta w połączeniu z systemami wspomagającymi trakcję, ściśle współpracowała z przewidzianym dla nich rozmiarem kół. Dlatego, by cieszyć się pełnią możliwości naszych pojazdów, należy przestrzegać zaleceń producentów.

Montaż węższych opon może spowodować, iż opona w pewnych sytuacjach i przy większej mocy silnika, o wiele szybciej będzie zrywać przyczepność. Systemy takie jak ASR, ABS itd. są ustawiane biorąc pod uwagę zalecane dla danego pojazdu ogumienie. Montaż niewłaściwych opon może sprawić, iż systemy te mogą odbierać niewłaściwe sygnały wynikające z innego zachowania się węższej opony na podłożu. Czasami zdarza się, iż ABS włącza się zbyt często w sytuacjach, w których nie hamujemy zbyt mocno lub kiedy nawierzchnia jest sucha. W przypadku aut o większej mocy silnika zdarza się, iż czasami producent pojazdu homologuje opony zimowe nieznacznie węższe w stosunku do opon letnich. Nigdy opony zimowe nie powinny posiadać indeksu nośności niższego niż opony letnie montowane w danym pojeździe. Indeks prędkości montowanych na pojeździe opon zimowych może być niższy. Rozporządzenie Ministra Transportu z dnia 15 października 2007 roku, dodaje do Kodeksu Drogowego do art. 66 ust. 5a, który mówi, iż „Dla opon oznakowanych jako śniegowe, … , dopuszcza się niespełnianie dostosowania do maksymalnej prędkości pojazdu, pod warunkiem że są one dostosowane co najmniej do prędkości równej 160 km/h, a w pojeździe umieszczono nalepkę ostrzegawczą o maksymalnej prędkości tych opon tak, aby była ona widoczna oraz czytelna dla kierowcy.” Najlepszym rozwiązaniem zawsze pozostanie stosowanie się do zaleceń producenta auta odnośnie rozmiaru opony, która została przez niego homologowana na dany typ pojazdu. Dotyczy to zarówno opon letnich, jak i zimowych. Tylko zalecany rozmiar ogumienia zagwarantuje optymalne wykorzystanie parametrów opony oraz prawidłowe zachowanie się pojazdu w warunkach zimowych.”
Ostatnio zmieniony 23 paź 2012, o 07:01 przez bosniak_sg, łącznie zmieniany 1 raz.
Mercedes-Benz C220CDI Sport Coupe 2002r. 188 KM i 430 Nm by Cinsoft - SPRZEDANY
Mercedes-Benz C230 Kompressor Sport Coupe by Kicherer 232 KM i 335 Nm - SPRZEDANY
Mercedes-Benz C320 V6 Awantgarde :rotfl:
marekkowalczyk
Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 28 mar 2012, o 17:01
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

michelin alpin 195/65

Post autor: marekkowalczyk »

letnie opony mam 16. Tył 225/50 i przód 205/55. Na zimę planuje zakup 15 i do tego drugie felgi. Czy michelin alpin to dobry wybór? Widziałem już propozycje 195/65 czy to są rozmiary już na przód i tył czy tak samo jak letnie przód węższe tył szersze?
Awatar użytkownika
bartek.iz
VIP
Posty: 750
Rejestracja: 13 mar 2008, o 00:12
VIN: WDB2030461F850320
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bartek.iz »

Wiesz to zależy jaka szerokość ma twoja fela. Jeśli piszesz, że na 16" latem masz z tylu szersze opony, a z przodu węższe to domniemywam, że masz na tyle założone szersze fele. Co do 15" i rozmiaru o który pytasz to będą takie same na przód i na tył. Co do opon to z Michalinkami zimowymi nie miałem do czynienia więc się nie wypowiem ale złe opony to napewno nie bedą. Ja na swoim mam Bridgestone Blizzak kupiłem z 2 lata temu, przez dwie zimy nie sprawiły mi żadnego problemu w porównaniu do wcześniejszych Fuld - :szok: ciężko się ze śniegu wyjeżdzało i miały slabe hamowanie. Te natomiast aktualne dosłownie wgryzają się w podłoże. Z takich polecanych mogę jeszcze polecić Continetal WinterContact. :ok:
C180 Kompressor, sedan - Avantgarde 2006r.
jgnac
Użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: 27 paź 2012, o 23:58
VIN:
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: jgnac »

Witam Jestem nowy na forum.
Mam w203 c320 Cdi lato mam takie 225/40/18 przód i 245/35/18 tył w serwisie twierdzili ze do wszystkich c-klas wchodzą 205/55/16 ale do mnie musi być 17. Które już kupiłem używane 7,5 cala. tylko teraz jakie opony najlepiej założyć?
Serwis 205 sprzedawcy powiedzą co chcesz ale z reguły popierali 225. Czym więcej czytam tym głupszy jestem. Potrzebuje rady to pierwsze. Boje się ze za wąskie jak nie będzie śniegu zetrę przy moim momencie obrotowym i ciężkiej nodze a zaś ze za szerokie będzie ciężko wyjechać ze śniegu. A drugie to to jaka opone wybrać Michelin, continental czy inne z wyższej pułki. Może wystarczy kupić np nokiany czy falkeny które tez maja dobre opinie a kosztują 1/3 mniej. Potrzebuje porządne gumy tylko nie wiem czy warto przepłacać, czy droższe znaczy naprawdę lepsze? Ktoś może się wypowiedzieć na ten temat. poradźcie bo oszaleje.
W203 C320 CDI 2005r
Karol_mb
Użytkownik
Posty: 141
Rejestracja: 30 cze 2011, o 11:22
VIN:
Lokalizacja: pl

Post autor: Karol_mb »

na 7,5 cala papcie 225/45. jakie kupisz na takich bedziesz jeździć. ja mam michelin i polecam
w0wacik
Użytkownik
Posty: 674
Rejestracja: 26 paź 2009, o 15:19
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: w0wacik »

Dziadek pisze:Przód i tył jest taki sam tylko w tyle długość śrób jest inna
Oryginalne śruby Mercedesa mają taką samą długość śrub przód i tył. Inną dla felg stalowych (krótsze) i inną dla ameliniowych - :rotfl: - (dłuższe).

Z opon zimowych Nokian WR G2 - moim zdaniem najlepsza (na nowszych nie jeździłem, więc nie polecam, ale nie odradzam), dalej Michelin Pilot Alpin A2. Conti jakoś tak blado wypadały na tle Nokianów czy Michelinów (głośne są). Z kolei Micheliny szybko się kończą bez śniegu czy lodu.

Rozmiar dla :mb: :
15" - 195/65R15
16" - 205/55R16
17" - 225/45R17.
18" - 225/40R18.
S203 C270 CDI Avantgarde '02

"Lepiej 5 minut później, niż 50 lat za wcześnie"


Pozdrawiam

w0wacik
ODPOWIEDZ

Wróć do „Felgi i opony”