Jakie opony na lato
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 12
- Rejestracja: 16 mar 2008, o 13:48
- VIN:
- Lokalizacja: Pisz
Jakie opony na lato
Witam wszystkich.Myślę że jest to dobry temat na wiosnę,a pomamagając mi pomożecie pewnie jeszcze wielu niezdecydowanym.Potrzebuje opony letnie do kombi CDI 270, dwa sezony ostatnie jeżdziłem na oponach CONTINENTAL COMPACT 2, ale nie jestem do końca przekonany czy obuć się jeszcze raz w to sam. Dziwi mnie w tych oponach, że bardzo szybko bo już po roku zewnętrzne strony opon były gołe jak sliki z formuły 1 i nie była to wina bynajmiej złej zbieżności.Środek był jeszcze niczego sobie, obie opony zdzierały się na bokach i to równo, oj równo.Mówią że to od szybkiej jazdy na zakrętach,miejsza oto.proszę o jakieś propozycje swoje spostrzeżenia i opinie.Z góry wielkie dzięki.Wesołych świąt dla wszystkich użytkowników jednej GWIAZDY.
jimitota
- Gruby
- VIP
- Posty: 212
- Rejestracja: 6 lis 2007, o 16:07
- VIN:
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
- Patryk
- VIP
- Posty: 71
- Rejestracja: 15 lut 2008, o 13:55
- VIN:
- Lokalizacja: Miasto Stołeczne
Ja od zawsze używam SP Sport. Ostatnio tych:
http://www.opony.pl/opony.asp?oid=99827&rodzaj=1
Polecam
ale teraz planuję taki zakup :
http://www.opony.pl/opony.asp?oid=99836&rodzaj=1
Jeżeli chcesz coś z górnej półki to zdecydowanie coś w tym rodzaju:
http://www.opony.pl/opony.asp?oid=108057&rodzaj=1
http://www.opony.pl/opony.asp?oid=111618&rodzaj=1
Pzdr
http://www.opony.pl/opony.asp?oid=99827&rodzaj=1
Polecam
ale teraz planuję taki zakup :
http://www.opony.pl/opony.asp?oid=99836&rodzaj=1
Jeżeli chcesz coś z górnej półki to zdecydowanie coś w tym rodzaju:
http://www.opony.pl/opony.asp?oid=108057&rodzaj=1
http://www.opony.pl/opony.asp?oid=111618&rodzaj=1
Pzdr
-
- VIP
- Posty: 430
- Rejestracja: 19 lis 2007, o 11:04
- VIN:
- Lokalizacja: RZEPIN
- Kontakt:
polecam Goodyear EXCELLENCE jesli komuś zależy na bardzo cichych oponach /rzeczywiscie potwierdzam, stosuje te opony/
producent pisze o nich jak poniżej :
" Goodyear Excellence to opona o wysokich osiągach, która oferuje kierowcom aut rodzinnych i sportowych bezpieczną i cichą podróż oraz łatwość sterowania pojazdem. Nowa opona wyróżnia się krótszą drogą hamowania na śliskich nawierzchniach oraz zwiększoną przyczepnością na zakrętach i podczas dużych prędkości. Dzięki zastosowaniu specjalnej konstrukcji bieżnika jest to także najcichsza opona z oferowanych na rynku.
Opona Goodyear Excellence, dzięki wprowadzonym rozwiązaniom, nie tylko spełnia ostre normy zawarte w dyrektywie unijnej (2001/43/CE) dotyczącej emisji hałasu zewnętrznego opon, ale i wyznacza znacznie ostrzejsze standardy. Dyrektywa zaleca redukcję hałasu generowanego przez pojazdy do 74 db w 2007 roku. Samochód wyposażony w Goodyear Excellence już teraz nie przekracza 70 db.
Przy konstruowaniu opon Goodyear Excellence włożono też wiele wysiłku, aby zapewnić kierowcom także dobrą kierowalność pojazdem. Na jej konstrukcję składa się spiralna warstwa ekranu pod czołem opony i z podwójną warstwą pod barkiem. Konstrukcja ta powoduje, że czoło opony wywiera równy nacisk na jezdnię. Każda część czoła opony pracuje na nawierzchni jezdni, zapewniając dodatkową przyczepność i dobrą kierowalność. Powoduje to także równomierne zużycie, które wydłuża żywotność opony. Z kolei stabilizatory barku szerszych i sztywniejszych bloków zewnętrznych bieżnika oraz solidne żebra, zapewniają pozytywne reagowanie układu kierowniczego przy wykonywaniu trudniejszych manewrów, w szczególności przy większych prędkościach, ostrych skrętach oraz gwałtownych manewrach w sytuacjach niebezpiecznych. W efekcie autem na oponach Goodyear Excellence steruje się łatwiej i pewniej.
UWAGA
Goodyear Excellence to opona asymetryczna. Zgodnie z zaleceniami producenta powinna być ona zamontowana na auto zgodnie z informacją "inside" oraz "outside" umieszczoną na boku opony. W wypadku modelu Goodyear Excellence nie występuje podział na opony prawe i lewe"
producent pisze o nich jak poniżej :
" Goodyear Excellence to opona o wysokich osiągach, która oferuje kierowcom aut rodzinnych i sportowych bezpieczną i cichą podróż oraz łatwość sterowania pojazdem. Nowa opona wyróżnia się krótszą drogą hamowania na śliskich nawierzchniach oraz zwiększoną przyczepnością na zakrętach i podczas dużych prędkości. Dzięki zastosowaniu specjalnej konstrukcji bieżnika jest to także najcichsza opona z oferowanych na rynku.
Opona Goodyear Excellence, dzięki wprowadzonym rozwiązaniom, nie tylko spełnia ostre normy zawarte w dyrektywie unijnej (2001/43/CE) dotyczącej emisji hałasu zewnętrznego opon, ale i wyznacza znacznie ostrzejsze standardy. Dyrektywa zaleca redukcję hałasu generowanego przez pojazdy do 74 db w 2007 roku. Samochód wyposażony w Goodyear Excellence już teraz nie przekracza 70 db.
Przy konstruowaniu opon Goodyear Excellence włożono też wiele wysiłku, aby zapewnić kierowcom także dobrą kierowalność pojazdem. Na jej konstrukcję składa się spiralna warstwa ekranu pod czołem opony i z podwójną warstwą pod barkiem. Konstrukcja ta powoduje, że czoło opony wywiera równy nacisk na jezdnię. Każda część czoła opony pracuje na nawierzchni jezdni, zapewniając dodatkową przyczepność i dobrą kierowalność. Powoduje to także równomierne zużycie, które wydłuża żywotność opony. Z kolei stabilizatory barku szerszych i sztywniejszych bloków zewnętrznych bieżnika oraz solidne żebra, zapewniają pozytywne reagowanie układu kierowniczego przy wykonywaniu trudniejszych manewrów, w szczególności przy większych prędkościach, ostrych skrętach oraz gwałtownych manewrach w sytuacjach niebezpiecznych. W efekcie autem na oponach Goodyear Excellence steruje się łatwiej i pewniej.
UWAGA
Goodyear Excellence to opona asymetryczna. Zgodnie z zaleceniami producenta powinna być ona zamontowana na auto zgodnie z informacją "inside" oraz "outside" umieszczoną na boku opony. W wypadku modelu Goodyear Excellence nie występuje podział na opony prawe i lewe"
-
- Użytkownik
- Posty: 2
- Rejestracja: 29 mar 2008, o 15:26
- VIN:
- Lokalizacja: opole
siemanko wszystkim ja mam dylemat zastanawiam sie nad takimi roz to 205/55/16:
index predkosci to v czyli do 240 km/h silnik to 2,2 cdi spokojnie cisnie 220 a i wiecej da rade bez chipu oczywiscie
-pirelli p7 zwyciesca licznych testow w 2007 roku zaznaczam ze te opony bede montowane seryjnie w autach czyli cos wty musi byc tak slyszalem
- MICHELIN PRIMACY HP tez bardzo dobre opinie jada na rowni z p7
-Goodyear Excellence rowniez warte polecenia zawsze w testach znajda sie jako polecane albo jescze lepiej
55 to rosadny rozmiar opona wmiare pracuje na dziurach mialem jakies nokiany 50 kiedys na 16 fura siedzi nisko ladny efek wizualny ale nic po zatym nigdzie tym podjechac co chwile jajka na oponie czyli 50 na gdzine max wymiany wymiany nie polecam tego rozmiaru dla ludzi ktorzy preferuja mysl ze auto jest dla ciebie a nie ty dla niego
moze macie jakies inne opony warte polecenia mb
index predkosci to v czyli do 240 km/h silnik to 2,2 cdi spokojnie cisnie 220 a i wiecej da rade bez chipu oczywiscie
-pirelli p7 zwyciesca licznych testow w 2007 roku zaznaczam ze te opony bede montowane seryjnie w autach czyli cos wty musi byc tak slyszalem
- MICHELIN PRIMACY HP tez bardzo dobre opinie jada na rowni z p7
-Goodyear Excellence rowniez warte polecenia zawsze w testach znajda sie jako polecane albo jescze lepiej
55 to rosadny rozmiar opona wmiare pracuje na dziurach mialem jakies nokiany 50 kiedys na 16 fura siedzi nisko ladny efek wizualny ale nic po zatym nigdzie tym podjechac co chwile jajka na oponie czyli 50 na gdzine max wymiany wymiany nie polecam tego rozmiaru dla ludzi ktorzy preferuja mysl ze auto jest dla ciebie a nie ty dla niego
moze macie jakies inne opony warte polecenia mb
Ostatnio zmieniony 29 mar 2008, o 16:20 przez mugatu, łącznie zmieniany 1 raz.
- KrysikTDI
- Użytkownik
- Posty: 73
- Rejestracja: 26 lut 2008, o 14:33
- VIN:
- Lokalizacja: ostrów wielkopolski
A ja też miałem problem z doborem oponek Ale już kupiłem i myślę że nie zrobiłem źle Moje oponki to Bridgestone ER300 Byłem bardzo niezdecydowany ale po przeczytaniu paru(dużo) opiń stwierdziłem że to bedzie dobry wybór!! Za komplet zapłaciłem 1300 zł więc nie szalenie drogo mam indeks do 240 choć i tak tego nie wykorzystam rozmiar oponki 205/55 R16- jak większość naszych mietków Na oponkach przejechałem dopiero 1tyś km ale moge stwierdzić że głośne to one nie są . Wybrałem je także ze względu na to że moj merc miał od nowości oponki bridżstona er 30 ma przejechane 105 tyś można założyć że na zimówkach zrobił 30-40 tyś to Bridżstony przejechały ok 60-70 tyś A właściciel nie szalał bo nie była to młoda osoba:D Ogólnie opona ma także dobry wynik ADAC i auto świata(z poprzedniego roku) W doborze pomogła mi także ta stronka - moze przyda sie i wam :
http://www.opony.com.pl/testy/index_tes ... du=osobowe
Pozdrawiam
http://www.opony.com.pl/testy/index_tes ... du=osobowe
Pozdrawiam
Mercedes C 270 CDI Avantgarde T-modell Automat 2003
-
- Użytkownik
- Posty: 516
- Rejestracja: 26 paź 2007, o 14:53
- VIN:
- Lokalizacja: Trojmiasto
- Artur_art
- VIP
- Posty: 979
- Rejestracja: 4 lis 2007, o 17:37
- VIN:
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Widze że na tym forum to chyba tylko ja śmigam na 15"
195/65 R15 91 V PILOT PRIMACY MICHELIN
P.S.
ale kto ma najlepszy komfort
195/65 R15 91 V PILOT PRIMACY MICHELIN
P.S.
ale kto ma najlepszy komfort
C220CDI 2004r
album_personal.php?user_id=53
album_personal.php?user_id=53
- KrysikTDI
- Użytkownik
- Posty: 73
- Rejestracja: 26 lut 2008, o 14:33
- VIN:
- Lokalizacja: ostrów wielkopolski
Komfort komfortem :D
Ale fabrycznie to chyba 15 nie kładli ;p Też jestem za komfortem ale jak fabrycznie są 16 to mają być 16 tak juz mam zakodowane że fabryki sie nie poprawia :p
Mercedes C 270 CDI Avantgarde T-modell Automat 2003
- Artur_art
- VIP
- Posty: 979
- Rejestracja: 4 lis 2007, o 17:37
- VIN:
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Ja mam fabryczne oryginalne felgi 15"KrysikTDI pisze:Ale fabrycznie to chyba 15 nie kładli
C220CDI 2004r
album_personal.php?user_id=53
album_personal.php?user_id=53
-
- Użytkownik
- Posty: 516
- Rejestracja: 26 paź 2007, o 14:53
- VIN:
- Lokalizacja: Trojmiasto
- KrysikTDI
- Użytkownik
- Posty: 73
- Rejestracja: 26 lut 2008, o 14:33
- VIN:
- Lokalizacja: ostrów wielkopolski
- Karol_Szczecin
- expert VIP
- Posty: 485
- Rejestracja: 24 lut 2008, o 17:39
- VIN:
- Lokalizacja: Szczecin/Stargard
Ja jeżdze na Continentalach ContiSportContact 2 na przodzie (ale w tym roku zmieniam na takie same jak z tyłu) i ContiSportContact 3 na tyle (no cóz, chyba poprzedni właściciel lubiał ostry start, że tył szybciej od przodu zjechał). Rozmiary: 225/17/45 W (270) i 245/17/40 Y (300 km/h!!!). W tym roku roku dokupię CSC 3 na przód, gdyż jestem z nich bardzo zadowolony. Dobrze znam CSC 2 z poprzednich samochodów i zawsze je sobie bardzo chwaliłem, ale CSC 3 chyba je zdecydowanie przebija. Trudno mi mówić o zachowaniu całego auta, gdy mam inne opony na przód i tył, ale przyznam, że nawet przy bardzo ostrym starcie zerwanie przyczepności na CSC 3 graniczy z cudem - żadnym autem tylnonapędowym nie udawało mi się tak przyśpieszać Również na mokrej nawierzchni, nawet przy przyśpieszaniu w zakręcie trudno wpaść w poślizg Nie są głośne, choć na pewno szumy są słyszalne. Z drugiej strony przy rozmiarze tyłu 245 nie powinno to nikogo dziwić. Poza tym mój sportowy wydech i tak zagłusza wszystko
Myśle, że spokojnie mogę polecić ContiSportContact 3 każdemu, kto lubi bardziej agresywną i szybką jazdę. Jeśli zaś szukacie komfortu i ciszy, mogę polecić PremiumContact 2
Pozdrawiam
Ps. Tutaj jest opis CSC 3
http://www.opony.com.pl/testy/index_tes ... oku=letnie
Myśle, że spokojnie mogę polecić ContiSportContact 3 każdemu, kto lubi bardziej agresywną i szybką jazdę. Jeśli zaś szukacie komfortu i ciszy, mogę polecić PremiumContact 2
Pozdrawiam
Ps. Tutaj jest opis CSC 3
http://www.opony.com.pl/testy/index_tes ... oku=letnie
Obecne:
'13 Jaguar F-Type V8 S Roadster
'10 NISSAN 370Z Roadster Pack 2 ||
'04 MB C220 CDI Sportcoupe
'01 MB C32K AMG T-Modell
EX:
'05 MB C200 Kompressor Sportcoupe Sport Edition+
'09 MB C63 AMG ||
'13 Jaguar F-Type V8 S Roadster
'10 NISSAN 370Z Roadster Pack 2 ||
'04 MB C220 CDI Sportcoupe
'01 MB C32K AMG T-Modell
EX:
'05 MB C200 Kompressor Sportcoupe Sport Edition+
'09 MB C63 AMG ||
- Patryk
- VIP
- Posty: 71
- Rejestracja: 15 lut 2008, o 13:55
- VIN:
- Lokalizacja: Miasto Stołeczne
Karol_Szczecin, to nie jest dziwne, ponieważ masz bardzo szerokie opony w stosunku do niewielkiej mocy samochodu.Karol_Szczecin pisze:Trudno mi mówić o zachowaniu całego auta, gdy mam inne opony na przód i tył, ale przyznam, że nawet przy bardzo ostrym starcie zerwanie przyczepności na CSC 3 graniczy z cudem
Jakbyś miał C350 sportcoupe to mógłbyś napisać coś więcej na temat trakcji.
Ale z drugiej strony, CSC to bardzo dobry produkt i tu nie ma wątpliwości.