Dogrzewacz - czy może go nie być?
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 120
- Rejestracja: 30 paź 2014, o 08:33
- VIN:
- Lokalizacja: Trzcianka
Ponawiam pytanko ponieważ chcę zakupić dogrzewacz na allegro. Jest możliwość sprawdzenia czy jest sprawny na stole?. Nie bardzo mam czas na zabawę zgadul zgadula. Mój przy temperaturze ok +5 łapie temperatura ok 10km (cały czas poruszam się ok 90km/h max obroty 2,5tyś przy rozpędzaniu). Jest sens ruszać?
- loneraider
- Moderator VIP
- Posty: 3081
- Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
- VIN:
- Lokalizacja: Sosnowiec
-
- Użytkownik
- Posty: 120
- Rejestracja: 30 paź 2014, o 08:33
- VIN:
- Lokalizacja: Trzcianka
- loneraider
- Moderator VIP
- Posty: 3081
- Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
- VIN:
- Lokalizacja: Sosnowiec
-
- VIP
- Posty: 502
- Rejestracja: 12 cze 2008, o 12:14
- VIN:
- Lokalizacja: Wrocław
W CDI zobacz czy termostat jest OK, oprócz tego jest termostat paliwowy - taki walec przed chłodnicą. Często to tutaj jest przyczyna że po 15 kilometrach nie ma ciepła.
Ja jak miałem auto w garażu to przy -20 rana na dworze w garażu było -1 ( woda mi zamarzła ) to na 3 światłach poczułem już ciepło (6 minut po mieście ... 4 kilometry).
Jak ja miałem zużyty termostat to nawet w upalne dni nie dochodziło do 80 stopi. A jak stałem na światłach to latem temp nawet spadała.
Jeździłem tak rok aż nie nastała zima - wymieniłem wtedy bo prawie zamarzłem na autostradzie . Kupiłem nowy w ASO i 5 lat się już trzyma.
Mój dogrzewacz jest wyłączony bo obroty świrowały ( co jest znakiem że coś za dużo prądu bierze - a nic nie grzał - tam podobno luty puszczają)... a kumpel w E270 sobie go wymienił ( W E jest łatwiejszy do niego dostęp ) i efekt prawie znikomy.
Dogrzewacz kosztuje 2 tys. ( ja jakbym chciał pozbyć się błędu to tylko taki bym kupił, używka brrr. jak ktoś w nim grzebał to podobno po naprawie auto może sfajczyć ... bo w nim jest sterownik) termostat 160 - termostat nie jest wieczny po części traci on swoje właściwości... wiec jego wymiana w ciemno nie boli. Paliwowy trochę jest tańszy. Termostaty kup tylko w ASO to będzie gwarancja że nie wymienisz na gorsze niż miałeś ( ja przerabiałem temat w poprzednim aucie i teraz tylko a ASO, różnica w cenie ... 40 PLN). W MB termostat to z obudową i czujnikiem temp jest - ma to cenę ( ale w poprzednim aucie to i tak czujnik musiałam po czasie kupić i cena Czujnik + termostat była wieksza niż w MB, gdzie w MB wymiana dzięki temu że jest z obudową jest banalna - 220 CDI)
Ja jak miałem auto w garażu to przy -20 rana na dworze w garażu było -1 ( woda mi zamarzła ) to na 3 światłach poczułem już ciepło (6 minut po mieście ... 4 kilometry).
Jak ja miałem zużyty termostat to nawet w upalne dni nie dochodziło do 80 stopi. A jak stałem na światłach to latem temp nawet spadała.
Jeździłem tak rok aż nie nastała zima - wymieniłem wtedy bo prawie zamarzłem na autostradzie . Kupiłem nowy w ASO i 5 lat się już trzyma.
Mój dogrzewacz jest wyłączony bo obroty świrowały ( co jest znakiem że coś za dużo prądu bierze - a nic nie grzał - tam podobno luty puszczają)... a kumpel w E270 sobie go wymienił ( W E jest łatwiejszy do niego dostęp ) i efekt prawie znikomy.
Dogrzewacz kosztuje 2 tys. ( ja jakbym chciał pozbyć się błędu to tylko taki bym kupił, używka brrr. jak ktoś w nim grzebał to podobno po naprawie auto może sfajczyć ... bo w nim jest sterownik) termostat 160 - termostat nie jest wieczny po części traci on swoje właściwości... wiec jego wymiana w ciemno nie boli. Paliwowy trochę jest tańszy. Termostaty kup tylko w ASO to będzie gwarancja że nie wymienisz na gorsze niż miałeś ( ja przerabiałem temat w poprzednim aucie i teraz tylko a ASO, różnica w cenie ... 40 PLN). W MB termostat to z obudową i czujnikiem temp jest - ma to cenę ( ale w poprzednim aucie to i tak czujnik musiałam po czasie kupić i cena Czujnik + termostat była wieksza niż w MB, gdzie w MB wymiana dzięki temu że jest z obudową jest banalna - 220 CDI)
Ostatnio zmieniony 7 lis 2014, o 10:27 przez Jara, łącznie zmieniany 7 razy.
Mb sprzedany
- loneraider
- Moderator VIP
- Posty: 3081
- Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
- VIN:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Teoretyzujesz tylkoJara pisze:Mój dogrzewacz jest wyłączony bo obroty świrowały ( co jest znakiem że coś za dużo prądu bierze - a nic nie grzał - tam podobno luty puszczają)
Może wymienił dobry na dobryJara pisze:i efekt prawie znikomy.
Znów teoretyzujeszJara pisze:jak ktoś w nim grzebał to podobno po naprawie auto może sfajczyć ... bo w nim jest sterownik
Z resztą się zgadzam. Najpierw termostat a HeaterBoster tylko po diagnostyce na SD.
Dogrzewacza się nie naprawia bo zazwyczaj nie ma czego naprawiać.
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U
kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
-
- VIP
- Posty: 502
- Rejestracja: 12 cze 2008, o 12:14
- VIN:
- Lokalizacja: Wrocław
- awarie tego pogrzewacza w W210 (gdzieś była strona jak naprawić) w przypadku wystawionym na sieci było to do naprawienia, jakiś banał - świta mi luty w sterowniku + może uszkodzona izolacja. Tam siedzą 4 cewki grzejące + obok jest serownik tego - tak było w W210 w W203 pewnie + dodatkowa funkcjonalność komputer nadzorujący konsumpcją prądu przez urządzenia w aucie monitoruje je i odłącza jak przekracza to normy ( tak jest z każdym urządzeniem w W203).loneraider pisze:Teoretyzujesz tylkoJara pisze:Mój dogrzewacz jest wyłączony bo obroty świrowały ( co jest znakiem że coś za dużo prądu bierze - a nic nie grzał - tam podobno luty puszczają)
Jak po 15 kilometrów jazdy czuje się dopiero ciepło - wymiana podgrzewacza jest złym ruchem ( jego efekt to podobno daje w sytuacji jak grzeje się auto dopiero po 6-7 minutach - a jak go wymieniasz to przy sprawnej całości ciepło masz "podobno" prawie natychmiast - już po minucie).
powyższą wiedzę mam od innych źródeł w sieci - jakieś 5 lat temu szukałem, a poniżej to własne doświadczenia:
+ oczywiście też błąd był pod SD, ale bez przepłacania na SD to jak włączenie jego + jest poniżej 7 stopni Celsjusza powoduje rytmiczny spadek obrotów to jest to próba go włączenia przez jednostkę sterującą ( pobiera on za dużo prądu to jednostka go wyłącza a błąd zostaje zapisany). Ja tak miałem - może są inne uszkodzenia.
A osoba która go sobie wymieniła to mechanik grzebiący w MB od wielu lat ... ma on SD i inne pierdoły - zapytałem go i powiedział że coś drgnęło w temacie ale nie tego się spodziewał.
A jak komu zimno to proponuję kupić pełne vebasco z programatorem - może tania jakaś używka. Kumpel ma w Volvo - zamontował sobie używkę i w zimie wchodzi do ciepłego auta.
Ostatnio zmieniony 7 lis 2014, o 15:43 przez Jara, łącznie zmieniany 4 razy.
Mb sprzedany
- loneraider
- Moderator VIP
- Posty: 3081
- Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
- VIN:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Nie można diagnozować tą teorią.Jara pisze:powoduje rytmiczny spadek obrotów to jest to próba go włączenia przez jednostkę sterującą ( pobiera on za dużo prądu to jednostka go wyłącza
Dogrzewacz pobiera "lekko" 40A, jeśli akumulator jest nie pierwszej młodości a alternator też nadgryziony zębem czasu możesz mieć identyczny objaw.
lub nie, i wtedy wyżera aku w godzinęJara pisze:komputer nadzorujący konsumpcją prądu przez urządzenia w aucie monitoruje je i odłącza jak przekracza to normy
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U
kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
-
- Użytkownik
- Posty: 120
- Rejestracja: 30 paź 2014, o 08:33
- VIN:
- Lokalizacja: Trzcianka
Może źle się wyraziłem, auto rozgrzewa mi się do pełnej temperatury bez większych problemów jakieś 10km wystarczy, ciepło czuć już po ok 5km. Ostatnimi czasy podłączałem pod komputer i miałem właśnie błąd ogrzewacza silnika. Chciał bym to zrobić bo nie lubię mieć czegoś nie sprawnego.
Może być taki przypadek, że akumulator będzie już miał parę wiosen za sobą i będzie wywalało błąd ogrzewacza?
Może być taki przypadek, że akumulator będzie już miał parę wiosen za sobą i będzie wywalało błąd ogrzewacza?
-
- VIP
- Posty: 502
- Rejestracja: 12 cze 2008, o 12:14
- VIN:
- Lokalizacja: Wrocław
Te dogrzewacze padają już po pięciu latach, ja tak miałem inni moi znajomi też. Sprawny nowy to dzisiaj pewnie przeszło 2 klocki ( poza ASO ). Szukanie używanego jak nie będzie pasował z W204 ... to bardzo dużo szczęścia trzeba mieć ( bo to jest norma że w 203 on jest już niesprawny).malyjunak pisze:Może źle się wyraziłem, auto rozgrzewa mi się do pełnej temperatury bez większych problemów jakieś 10km wystarczy, ciepło czuć już po ok 5km. Ostatnimi czasy podłączałem pod komputer i miałem właśnie błąd ogrzewacza silnika. Chciał bym to zrobić bo nie lubię mieć czegoś nie sprawnego.
Może być taki przypadek, że akumulator będzie już miał parę wiosen za sobą i będzie wywalało błąd ogrzewacza?
Mb sprzedany
- loneraider
- Moderator VIP
- Posty: 3081
- Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
- VIN:
- Lokalizacja: Sosnowiec
-
- VIP
- Posty: 502
- Rejestracja: 12 cze 2008, o 12:14
- VIN:
- Lokalizacja: Wrocław
-
- VIP
- Posty: 137
- Rejestracja: 21 lut 2014, o 08:33
- VIN:
- Lokalizacja: Nowogard
- jarod32
- Użytkownik
- Posty: 4437
- Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
- VIN: Honda_PILOT
- Lokalizacja: DLW
- Kontakt: