Dogrzewacz - czy może go nie być?

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
malyjunak
Użytkownik
Posty: 120
Rejestracja: 30 paź 2014, o 08:33
VIN:
Lokalizacja: Trzcianka

Post autor: malyjunak »

Ponawiam pytanko ponieważ chcę zakupić dogrzewacz na allegro. Jest możliwość sprawdzenia czy jest sprawny na stole?. Nie bardzo mam czas na zabawę zgadul zgadula. Mój przy temperaturze ok +5 łapie temperatura ok 10km (cały czas poruszam się ok 90km/h max obroty 2,5tyś przy rozpędzaniu). Jest sens ruszać?
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

malyjunak pisze:Jest możliwość sprawdzenia czy jest sprawny na stole?.
:nie: i bez diagnostyki też :nie:

Ale mój był sprawny do końca :rotfl:
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
malyjunak
Użytkownik
Posty: 120
Rejestracja: 30 paź 2014, o 08:33
VIN:
Lokalizacja: Trzcianka

Post autor: malyjunak »

loneraider, masz jakiś sprawny na zbycie?

Bo mi wyskakuje błąd i chciał bym to zrobić.
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

No mam jeszcze, jak jesteś pewny, że Twój jest uszkodzony to oki.
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
Jara
VIP
Posty: 502
Rejestracja: 12 cze 2008, o 12:14
VIN:
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Jara »

W CDI zobacz czy termostat jest OK, oprócz tego jest termostat paliwowy - taki walec przed chłodnicą. Często to tutaj jest przyczyna że po 15 kilometrach nie ma ciepła.
Ja jak miałem auto w garażu to przy -20 rana na dworze w garażu było -1 ( woda mi zamarzła ) to na 3 światłach poczułem już ciepło (6 minut po mieście ... 4 kilometry).

Jak ja miałem zużyty termostat to nawet w upalne dni nie dochodziło do 80 stopi. A jak stałem na światłach to latem temp nawet spadała.
Jeździłem tak rok aż nie nastała zima - wymieniłem wtedy bo prawie zamarzłem na autostradzie :). Kupiłem nowy w ASO i 5 lat się już trzyma.

Mój dogrzewacz jest wyłączony bo obroty świrowały ( co jest znakiem że coś za dużo prądu bierze - a nic nie grzał - tam podobno luty puszczają)... a kumpel w E270 sobie go wymienił ( W E jest łatwiejszy do niego dostęp ) i efekt prawie znikomy.
Dogrzewacz kosztuje 2 tys. ( ja jakbym chciał pozbyć się błędu to tylko taki bym kupił, używka brrr. jak ktoś w nim grzebał to podobno po naprawie auto może sfajczyć ... bo w nim jest sterownik) termostat 160 - termostat nie jest wieczny po części traci on swoje właściwości... wiec jego wymiana w ciemno nie boli. Paliwowy trochę jest tańszy. Termostaty kup tylko w ASO to będzie gwarancja że nie wymienisz na gorsze niż miałeś :) ( ja przerabiałem temat w poprzednim aucie i teraz tylko a ASO, różnica w cenie ... 40 PLN). W MB termostat to z obudową i czujnikiem temp jest - ma to cenę ( ale w poprzednim aucie to i tak czujnik musiałam po czasie kupić i cena Czujnik + termostat była wieksza niż w MB, gdzie w MB wymiana dzięki temu że jest z obudową jest banalna - 220 CDI)
Ostatnio zmieniony 7 lis 2014, o 10:27 przez Jara, łącznie zmieniany 7 razy.
Mb sprzedany
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

Jara pisze:Mój dogrzewacz jest wyłączony bo obroty świrowały ( co jest znakiem że coś za dużo prądu bierze - a nic nie grzał - tam podobno luty puszczają)
Teoretyzujesz tylko
Jara pisze:i efekt prawie znikomy.
Może wymienił dobry na dobry :wysmiewacz:
Jara pisze:jak ktoś w nim grzebał to podobno po naprawie auto może sfajczyć ... bo w nim jest sterownik
Znów teoretyzujesz

Z resztą się zgadzam. Najpierw termostat a HeaterBoster tylko po diagnostyce na SD.
Dogrzewacza się nie naprawia bo zazwyczaj nie ma czego naprawiać.
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
Jara
VIP
Posty: 502
Rejestracja: 12 cze 2008, o 12:14
VIN:
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Jara »

loneraider pisze:
Jara pisze:Mój dogrzewacz jest wyłączony bo obroty świrowały ( co jest znakiem że coś za dużo prądu bierze - a nic nie grzał - tam podobno luty puszczają)
Teoretyzujesz tylko
- awarie tego pogrzewacza w W210 (gdzieś była strona jak naprawić) w przypadku wystawionym na sieci było to do naprawienia, jakiś banał - świta mi luty w sterowniku + może uszkodzona izolacja. Tam siedzą 4 cewki grzejące + obok jest serownik tego - tak było w W210 w W203 pewnie + dodatkowa funkcjonalność komputer nadzorujący konsumpcją prądu przez urządzenia w aucie monitoruje je i odłącza jak przekracza to normy ( tak jest z każdym urządzeniem w W203).

Jak po 15 kilometrów jazdy czuje się dopiero ciepło - wymiana podgrzewacza jest złym ruchem ( jego efekt to podobno daje w sytuacji jak grzeje się auto dopiero po 6-7 minutach - a jak go wymieniasz to przy sprawnej całości ciepło masz "podobno" prawie natychmiast - już po minucie).

powyższą wiedzę mam od innych źródeł w sieci - jakieś 5 lat temu szukałem, a poniżej to własne doświadczenia:

+ oczywiście też błąd był pod SD, ale bez przepłacania na SD to jak włączenie jego + jest poniżej 7 stopni Celsjusza powoduje rytmiczny spadek obrotów to jest to próba go włączenia przez jednostkę sterującą ( pobiera on za dużo prądu to jednostka go wyłącza a błąd zostaje zapisany). Ja tak miałem - może są inne uszkodzenia.

A osoba która go sobie wymieniła to mechanik grzebiący w MB od wielu lat ... ma on SD i inne pierdoły - zapytałem go i powiedział że coś drgnęło w temacie ale nie tego się spodziewał.

A jak komu zimno to proponuję kupić pełne vebasco z programatorem - może tania jakaś używka. Kumpel ma w Volvo - zamontował sobie używkę i w zimie wchodzi do ciepłego auta.
Ostatnio zmieniony 7 lis 2014, o 15:43 przez Jara, łącznie zmieniany 4 razy.
Mb sprzedany
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

Jara pisze:powoduje rytmiczny spadek obrotów to jest to próba go włączenia przez jednostkę sterującą ( pobiera on za dużo prądu to jednostka go wyłącza
Nie można diagnozować tą teorią.
Dogrzewacz pobiera "lekko" 40A, jeśli akumulator jest nie pierwszej młodości a alternator też nadgryziony zębem czasu możesz mieć identyczny objaw.
Jara pisze:komputer nadzorujący konsumpcją prądu przez urządzenia w aucie monitoruje je i odłącza jak przekracza to normy
lub nie, i wtedy wyżera aku w godzinę :rotfl:
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
malyjunak
Użytkownik
Posty: 120
Rejestracja: 30 paź 2014, o 08:33
VIN:
Lokalizacja: Trzcianka

Post autor: malyjunak »

Może źle się wyraziłem, auto rozgrzewa mi się do pełnej temperatury bez większych problemów jakieś 10km wystarczy, ciepło czuć już po ok 5km. Ostatnimi czasy podłączałem pod komputer i miałem właśnie błąd ogrzewacza silnika. Chciał bym to zrobić bo nie lubię mieć czegoś nie sprawnego.
Może być taki przypadek, że akumulator będzie już miał parę wiosen za sobą i będzie wywalało błąd ogrzewacza?
Jara
VIP
Posty: 502
Rejestracja: 12 cze 2008, o 12:14
VIN:
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Jara »

malyjunak pisze:Może źle się wyraziłem, auto rozgrzewa mi się do pełnej temperatury bez większych problemów jakieś 10km wystarczy, ciepło czuć już po ok 5km. Ostatnimi czasy podłączałem pod komputer i miałem właśnie błąd ogrzewacza silnika. Chciał bym to zrobić bo nie lubię mieć czegoś nie sprawnego.
Może być taki przypadek, że akumulator będzie już miał parę wiosen za sobą i będzie wywalało błąd ogrzewacza?
Te dogrzewacze padają już po pięciu latach, ja tak miałem inni moi znajomi też. Sprawny nowy to dzisiaj pewnie przeszło 2 klocki ( poza ASO ). Szukanie używanego jak nie będzie pasował z W204 ... to bardzo dużo szczęścia trzeba mieć ( bo to jest norma że w 203 on jest już niesprawny).
Mb sprzedany
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

Następny co sieje herezje, jesteś tu od 2008 ile takich postów przeczytałeś :?:
Nie powiem, żeby były nieśmiertelne ale też nie ma co dramatyzować.
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
Jara
VIP
Posty: 502
Rejestracja: 12 cze 2008, o 12:14
VIN:
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Jara »

loneraider pisze:Następny co sieje herezje, jesteś tu od 2008 ile takich postów przeczytałeś :?:
Nie powiem, żeby były nieśmiertelne ale też nie ma co dramatyzować.
Ja wypowiadam się ze swoich doświadczeń... czytający nie musi z tym nic robić.
Mb sprzedany
woolf
VIP
Posty: 137
Rejestracja: 21 lut 2014, o 08:33
VIN:
Lokalizacja: Nowogard

Post autor: woolf »

Witam. Podpowie ktoś jak sprawdzić wymontowany dogrzewacz? Na pewno masa do masy, plus do śruby ale co z tym gniazdem na 2 piny? Może wystarczy je zewrzeć żeby załączył się dogrzewacz?
Pozdrawiam
Tomek

MB W203 2,2CDI 136KM 2003rok
WDB2030041F392774
Awatar użytkownika
jarod32
Użytkownik
Posty: 4437
Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
VIN: Honda_PILOT
Lokalizacja: DLW
Kontakt:

Post autor: jarod32 »

Nie wiem , ale żebyś auta nie spalił ...
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 :D też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada ;)
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne ;)
woolf
VIP
Posty: 137
Rejestracja: 21 lut 2014, o 08:33
VIN:
Lokalizacja: Nowogard

Post autor: woolf »

kupiłem używkę i dziś przekładam. obaczymy :ok:
Pozdrawiam
Tomek

MB W203 2,2CDI 136KM 2003rok
WDB2030041F392774
ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja i ogrzewanie”