Dogrzewacz - czy może go nie być?

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
radzioo
Użytkownik
Posty: 81
Rejestracja: 16 cze 2008, o 10:05
VIN:
Lokalizacja: Opole

Dogrzewacz silnika

Post autor: radzioo »

Czy ktoś wie czy we wszystkich 220CDI był montowany dogrzewacz silnika. Na innych forach jest dużo postów na temat dogrzewaczy w starszych wersjach (np. 202). Czy w wersji classic też montowali, jak to sprawdzić ?
Awatar użytkownika
Jawor
Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 6 sty 2009, o 17:36
VIN:
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: Jawor »

Ja posiadam 220CDI z 2002 r. sprowadzoną z Włoch. Nie mam w niej dogrzewacza i marznę jak pies. Przy dzisiejszych temperaturach (-20) auto po 10km osiąga temperaturę ok 45 stopni. Sprawdzałem pod przednim zderzakiem z lewej sytrony - dogrzewacza brak. Nie ma nawet żadnych wyprowadzeń kabli bądź przewodów. Pojechałem do serwisu. Po nr VIN chciałem ustalić czy wogóle powinien być zamontowany. Sprzedwaca części zamiennych stwierdził po przejżeniu danych w komputerze, że wogóle nie występuje w moim modelu dogrzewacz. Jestem zdesperowany i chyba sprzedam auto, bo kolejnej zimy nie wytrzymam. Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
Anat
Użytkownik
Posty: 99
Rejestracja: 9 lip 2008, o 12:39
VIN: WDB2030081F5XXXXX
Lokalizacja: Warszawa/Grodno (BY)

Dogrzewacz electryczny w CDI

Post autor: Anat »

Też byłem ciekawy tego tematu

tu są dwa linki do plików w PDF

A tu ze zdjęciami tego urządzienia

Mam nadzieja że bedą korzystne :hejka:
Ostatnio zmieniony 10 sty 2009, o 11:23 przez Anat, łącznie zmieniany 1 raz.
W203 C220CDI XII.2003r. z Webasto :ok:
WDB2030081F5XXXXX :nunu:
maoam17
VIP
Posty: 77
Rejestracja: 15 paź 2008, o 14:05
VIN:
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: maoam17 »

hej....ja własnie tez mam mesia z włoch i tez łapie temp od 45 do 60 stopni a jak dłuzej jezdze to do 70 stopni...po twoim poscie wynika ze tez nie mam tego dogrzewacza i dlatego taka temp. bo myslałem ze to wina termostatu...dobrze kombinuje?? prosze sie wypowiedziec....dzieki z gory..pozd
Awatar użytkownika
kichcio
Użytkownik
Posty: 756
Rejestracja: 25 lut 2008, o 01:19
VIN: WDB2030451A000000
Lokalizacja: Radom

Post autor: kichcio »

Jak dluzej pojezdzisz to juz normalna temperature powinien miec.
Dogrzewacz w CDI, jesli jest, a na ogol jest, dziala ponizej temperatury zewnetrznej 7st. i 70st. silnika.

[ Dodano: 2009-01-07, 15:12 ]
Nie sprzedawaj samochodu, sprawdz to.
http://sklep.intercars.com.pl/khpics/038322/G200.jpg

[ Dodano: 2009-01-07, 15:13 ]
Jesli juz, to raczej pod przednim zderzakiem, po prawej stronie, znaczy stronie pasazera.
Ostatnio zmieniony 10 sty 2009, o 11:24 przez kichcio, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Anat
Użytkownik
Posty: 99
Rejestracja: 9 lip 2008, o 12:39
VIN: WDB2030081F5XXXXX
Lokalizacja: Warszawa/Grodno (BY)

Post autor: Anat »

maoam17 pisze:....ze to wina termostatu...dobrze kombinuje??
Aby sprawdzić czy nie jest termostat "zawieszony" w otwartym stanie nie trzeba jechać do ASO i podpinać się do komputera. Poprostu trzeba "przywitać sie" ręką do gornej grubej rury która łączy termostat z chłodnicą :oczko: . Jezeli na wyswietlaczu jest +50C ... +60C, a rura i górna część chłodnicy jest już ciepla - to znaczy że termostat się nie zamyka i jest do wymiany. Przy sprawnym termostacie rura zostaje zimną aż do +80C i więcej stopni.

Co dotyczy sprawdzania w domu sprawności dogrewacza - sam nie wiem jak :bezradny: [/code]
W203 C220CDI XII.2003r. z Webasto :ok:
WDB2030081F5XXXXX :nunu:
Awatar użytkownika
Jawor
Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 6 sty 2009, o 17:36
VIN:
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: Jawor »

Kolego maoam17 mój „włoski mercedes” właśnie utrzymuje takie temperatury jak podałeś. Po 3-5km wskaźnik zaczyna drgać, po przejechaniu 10-15 km pojawia się temperatura 60 stopni, a po a po ok. 30-50 km maksymalnie ma 80 stopni. Odkręciłem zderzak i po stronie pasażera jak słusznie zauważył Kolega kichcio nie mam dogrzewacza. Nie ma żadnych wyprowadzeń na kable, bądź też przewody. Teraz gdy są tak wysokie mrozy, moje auto nawet nie osiąga ww temperatur, pomimo zasłonięcia chłodnicy tekturą (tak na marginesie czy ten sposób nie szkodzi autu?) Muszę więc sprawdzić czy znowu termostat nie uległ uszkodzeniu. Będzie w przeciągu 2 lat już trzeci. Sprawdzę metodą Kolegi Anat`a. Dam znać na forum jak przebiegły moje badania.
Mam jeszcze jedno prośbę do Kolegi kichcia czy mógłby cos więcej napisać na temat tej grzałki. Gdzie się ją montuje i czy ten patent nie jest szkodliwy dla trwałości samochodu? Może być to ciekawa alternatywa dla dogrzewaczy. Wiem, że kiedyś takie rozwiązanie montowano w w123, ale chyba to było jakieś chałupnicze rozwiązanie.
W203 220CDI ASB T-model`02
Dawniej:
W115 200 Benzyna`74
W124 280 T-model`93
Awatar użytkownika
mugger
VIP
Posty: 1785
Rejestracja: 20 sie 2008, o 10:27
VIN:
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: mugger »

przy takich mrozach (-20) 2.2cdi ma duży problem aby się dogrzać i jest to zupełnie normalne
w168, w203, w123
_tata_
VIP
Posty: 978
Rejestracja: 17 kwie 2008, o 20:06
VIN:
Lokalizacja: ???????????/

Post autor: _tata_ »

Nie wiem czy chodzi wam o stałe grzanie ? Nie słyszałem o czymś takim. Jeżeli ktoś chałupniczo dogrzewał sobie silnik to może wystarczy go mniej chłodzić (oby się nie zagotował) Zamontujcie sobie kryzę taką jak kiedyś montowali w grzejnikach żeliwniakach :haha:

[ Dodano: 2009-01-07, 23:04 ]
Mugger ,nie generalizuj .Mój mb latem do 85 stopni grzeje sie na trasie nie dłuższej niz 3km a w ostatnich dniach przy minus 20 na trasie 3km i 100m .O czym to świadczy -ma właściwie ustawiony układ chłodzenia. :haha:
tomekw203t
Użytkownik
Posty: 51
Rejestracja: 28 lip 2008, o 11:45
VIN:
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: tomekw203t »

panowie w zimę to poprostu porażka z tymi 2.2 cdi. mój jest z niemiec oryginalnie a nie z włoch temp łapie po ok 3km ale co z tego jak jest to 60st. :placz: jeżdże na trybie ogrzewania auto nawiew cały czas na max a ja w kurtce marznę. nawet na postoju nie łapie więcej niż 60st. :zly: natomiast w lato to i pod 100st podchodzi. co ciekawe wentylatora nie słyszałem nawet przy 98st. zastanawia mnie to wszystko ale np w toyocie jest zawsze stały poziom temp lato czy zima korek czy trasa zawsze ten sam a tu nie dość że w lato się waha temp to w zimę jest tylko 60st. Wymienić termostat???
Awatar użytkownika
kichcio
Użytkownik
Posty: 756
Rejestracja: 25 lut 2008, o 01:19
VIN: WDB2030451A000000
Lokalizacja: Radom

Post autor: kichcio »

Glupoty gadacie, w ostatnich 4 postach wg mnie:P

Jawor, jak napiszesz mi PW to napisze Ci o grzalce, ale temat znam bardzo pobieznie. Jest elektryczna.
Mozesz zaslonic tektura chlodnice, ale przy sprawnym termostacie niewiele to pomoze.
Kombinujemy na forum W210 i byc moze duzo ciepla ucieka od spodu silnika, dlatego tez byc moze kupie taka gabke/mate wygluszajaca czy jak ona sie tam nazywa i nakleje od wewnatrz oslony pod silnikiem, byc moze to da lepszy rezultat.

mugger, co to znaczy "ma duzy problem zeby sie dogrzac"? Nie ma prawa "miec problemu" tylko zajmie mu to wiecej czasu ;) Zalezy od obrotow, predkosci itp.

Jesli po 3 km lapie temp 60. stopni i stoi, no to raczej masz termostat niesprawny.
Wiesz jak sie zbija temperature gdy sie auto gotuje? Nie wlaczaj ogrzewania na maks, bo to nic nie da, a wrecz przeciwnie.

Jesli wentylator nie dziala Ci nawet przy 98stopniach to cos jest nie tak.


Zeby mi sie czasem auto szybciej zagrzalo, to jade tak, zeby mialo 2200-2500obr. i efekt jest natychmiastowy ;)

Jesli Wasze auta nie osiagaja nawet 80stopni no to cos jest nie tak..
Awatar użytkownika
mugger
VIP
Posty: 1785
Rejestracja: 20 sie 2008, o 10:27
VIN:
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: mugger »

juz wyjaśniam o co mi dokładnie chodzi:
- silniki 2.2cdi mają bardzo wydajny układ chłodzenia ( wielu twierdzi, że zbyt wydajny)
- gdy jest ciepło nie ma żadnego problemu - temperatura do 80 st dochodzi w kilka minut
- w sytuacji gdy na dworze jest -20st, a jedzie się w zakresie obrotów 1500-2000 trasą - auto ciężko się nagrzewa
- gdy dostanie po gazie i obroty są wysokie - zagrzeje się momentalnie, podobnie jest jak postoi się w korku

_tata_ jesteś z warszawy i pewnie rano dla ciebie te 3 km to pół godziny :dokuczacz:

także mesiek musi się zagrzać, ja mieszkam ''na wsi'' i przy spokojnej jeździe muszę zrobić ze 20-30km zanim się zagrzeje
układ chłodzenia mam sprawny

jeszcze inaczej ''cdi są zimne'' - gdy jest zagrzane i ogrzewanie włączy się na maxa to jest ciepło, w starych dieslach można się poparzyć
w168, w203, w123
Awatar użytkownika
nygus7
Użytkownik
Posty: 298
Rejestracja: 23 paź 2008, o 10:48
VIN:
Lokalizacja: trójmiasto

Post autor: nygus7 »

Tak sobie obserwuję tą dyskusję. Mam benzyne wiec sie nie odzywam,
ale zaczynam sie dziwic ze aby dojsc do temperatury roboczej w CDI potrzeba az 30km.
Czyli włoch który kupil mercedesa u siebie nie moze pojechac do krajow skandynawskich bo w aucie zamarźnie? Ja rozumiem ze diesel ma wysoką sprawność ale uklad chlodzenia nie moze byc tak zaprojektowany zeby sie nagrzewac po 30km. Przeciez to by byl blad konstrukcyjny.

Ja bym spróbował od wymiany termostatu bo to jest najlatwiej zrobic. Sam mialem kiedys auto z Wloch i pierwsze co to wymienilem termostat bo we Wloszech termostat pracuje na pelnym otwarciu wiec jest wieksze prawdopodobienstwo jego zawieszenia wlasnie w takim stanie.

Druga sprawa to utrzymywanie dmuchawy (w trybie AUTO lub recznym, niewazne) na pelnych obrotach w momencie gdy silnik jeszcze sie nie nagrzal. Przeciez cale cieplo ktore dopiero co sie tworzy idzie w nagrzewnice (ktora jest grzejnikiem dla wnetrza pojazdu) zostaje wydmuchane przez pracujaca na full dmuchawe. Jak ten silnik ma sie wtedy szybko nagrzac? nie ma szans...
A180 CDI Avantgarde, 109KM, 2007r - sprzedany
C180 Sport Coupe Evolution, 129KM, 2002r - sprzedany[/b]
tomekw203t
Użytkownik
Posty: 51
Rejestracja: 28 lip 2008, o 11:45
VIN:
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: tomekw203t »

panowie mi nie chodzi o to że sie wolno nagrzewa(wg mnie mój szybko sie nagrzewa bo po ok 3 km) a o to że nie łapie temp tylko 60st a jak jadę na trybie AUTO przez godzinę i w aucie jest zimno to chyba nie jest normalne (dodam tylko że na AUTO kiedy wewnątrz auta nie ma zadanej temp wieje niemalże na max dlatego tak napisałem)
kichcio pisze:Wiesz jak sie zbija temperature gdy sie auto gotuje? Nie wlaczaj ogrzewania na maks, bo to nic nie da, a wrecz przeciwnie.
nie robię w ten sposób.
kichcio pisze:Jesli wentylator nie dziala Ci nawet przy 98stopniach to cos jest nie tak.
tylko co???? jak myślicie czemu temp sie waha w lato? raz ma tyle raz tyle... natomiast zimą stale 60st. :bezradny:
Awatar użytkownika
nygus7
Użytkownik
Posty: 298
Rejestracja: 23 paź 2008, o 10:48
VIN:
Lokalizacja: trójmiasto

Post autor: nygus7 »

tomekw203t pisze:panowie mi nie chodzi o to że sie wolno nagrzewa(wg mnie mój szybko sie nagrzewa bo po ok 3 km) a o to że nie łapie temp tylko 60st a jak jadę na trybie AUTO przez godzinę i w aucie jest zimno to chyba nie jest normalne (dodam tylko że na AUTO kiedy wewnątrz auta nie ma zadanej temp wieje niemalże na max dlatego tak napisałem)
Skoro silnik nie dochodzi do swojej temp roboczej (80-90, max 98 stopni) to jak chcesz uzyskac ciepło wewnątrz samochodu?

Buchające ciepło z kratek bedzie gdy silnik ma jakies 85 stopni lub więcej.
Normalne ciepło z kratek - przy jakies 75 stopniach.
Letnie powierze odczujesz przy jakis 50 stopniach.


Co do trybu AUTO klimy - zamierzenie konstruktorow chyba jest takie zeby na starcie dmuchawa pracowala na full (jak najszybciej usunac wilgoc z szyb oraz jak najszybciej ocieplic zmarźnięte wnętrze) a po kilku minutach gdy silnik sie rozgrzeje dmuchawa zwalnia. Tak jest w przypadku gdy silnik osiąga właściwą temperaturę roboczą.

Ale gdy silnik nie dochodzi do tej temp. to zapewne dmuchawa bedzie pracowac na full przez caly czas. Taki wniosek mi sie nasuwa.

Dlatego nie używaj trybu auto jeśli nie dogrzewa ci sie samochod.
A180 CDI Avantgarde, 109KM, 2007r - sprzedany
C180 Sport Coupe Evolution, 129KM, 2002r - sprzedany[/b]
ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja i ogrzewanie”