Klimatyzacja - Wyciek

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
LuLs
VIP
Posty: 50
Rejestracja: 31 sie 2008, o 19:36
VIN:
Lokalizacja: Gdańsk

Klimatyzacja - Wyciek

Post autor: LuLs »

Witam wszystkich

Mam mały problem z klimatyzacją i chciałbym zasięgnąć waszej rady.

W połowie marca wykonałem przegląd klimatyzacji (nabicie, odgrzybianie itp.). Okazało się, że czynnika w układzie było już bardzo mało więc nabito ją na nowo (nowy czynnik, olej).

Około tygodnia temu okazało się, że niestety nie bardzo działa (nie chłodzi) a i zaparowane szyby jakby dość wolno odparowywały.

Wczoraj akurat wymieniałem końcówkę, drążek i stabilizator prawej strony z przodu i po zabawie z wymianą przyjrzałem się dokładnie silnikowi od spodu i znalazłem coś co wzbudziło moje dość duże podejrzenia co do problemów z klimą a mianowicie w miejscu zaznaczonym na zdjęciu (nie jest to moja chłodnica - zdjęcie poglądowe) jest wyciek płynu, kolor dość kontrastowo zielony - dokładnie taki sam jakim napełniano mi układ klimatyzacji, podobno właśnie po to aby w razie wycieku można było pod UV zlokalizować ewentualne nieszczelności.

Czy może ktoś z was przerabiał temat i powie co można z tym zrobić ?

Nadmienię, że EC REST nie świeci cały czas - można go włączyć jak i wyłączyć także wygląda jakby czynnik był ale chyba już dość mało go tam pozostało.

Mam jeszcze jedno pytanie - czy po włączeniu klimatyzacji zwiększają się obroty silnika - u mnie zabawa z klawiszem EC REST nie zmienia zupełnie nic - nie ma objawu znanego mi z innych aut a mianowicie podwyższenia obrotów.

Z góry wielkie podziękowania.

Pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
w203 2.7 CDI Avantgarde 2001r - 15.07.2010 SKRADZIONA
Awatar użytkownika
pleban
VIP
Posty: 1513
Rejestracja: 28 wrz 2008, o 08:53
VIN:
Lokalizacja: Wybrzeże Gdańskie

Post autor: pleban »

Objawem włączenia się dobrze działającej klimatyzacji jest załączenie się wentylatora oraz po dotknięciu rurki aluminiowej doprowadzający schłodzony płyn do wymiennika czuć wyraźnie że jest chłodny. Jeżeli nie zauwżyłeś tych objawów to albo nie ma czynnika albo nie działa kompresor. Piszesz że zauawżyłeś zielonkawe ślady pod spodem to na 100% masz wyciek. W tym miejscu puściły ci uszczelki od osuszacza.
ML W164 350
Opel Ampera
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Nie od osuszacza, tylko tam przykręca się przewody od instalacji, a to czarne to czujnik. Trzeba wymienić uszczelnienia.
LuLs pisze:Mam jeszcze jedno pytanie - czy po włączeniu klimatyzacji zwiększają się obroty silnika - u mnie zabawa z klawiszem EC REST nie zmienia zupełnie nic - nie ma objawu znanego mi z innych aut a mianowicie podwyższenia obrotów.
Tego nie zauważysz, a kontrolka u jednych świeci się ciągle, u innych nie. Temat jest o tyle przyjemny, że bez rozbierania połowy samochodu da się to zrobić, wystarczy kanał i zdjęcie osłony silnika. Niezbyt wiem czym to powinno być uszczelniane, ale ktoś pewnie będzie tu bardziej oświecony.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
LuLs
VIP
Posty: 50
Rejestracja: 31 sie 2008, o 19:36
VIN:
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: LuLs »

No i jestem po wstępnej diagnozie.

Byłem na ustawieniu geometrii i od razu mechanik od klimy zerknął na ten wyciek.

Niestety podobno gniazda w chłodnicy i końcówki przewodów które do niej wchodzą dość mocno się utleniły i jego sugestia jest taka aby lepiej wymienić i chłodnicę oraz przewody bo próba uszczelnienia może na długo nie pomóc.

Nie powiem, że mnie to uradowało a wręcz bliski jestem załamania :placz: . Chyba jednak poszukam i podjadę do innych firm znających się w temacie i tu mam do was kolejną prośbę : czy znasz ktoś i może polecić dobry warsztat zajmujący się tematem klimatyzacji w trójmiescie oraz czy możecie mnie oświecić, jeżeli jednak się nie uda nic z tym zrobić, na jakie wydatki muszę się przygotować.

Z góry wielkie dzięki.
w203 2.7 CDI Avantgarde 2001r - 15.07.2010 SKRADZIONA
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Skraplacz używany, to około 300zł, do tego przewody, wymiana i nabicie, w sumie ponad 600zł wyjdzie. Nie wiem ile kosztują przewody, wymiana około 50-100zł.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
Kompresssor
VIP
Posty: 1472
Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: Kompresssor »

LuLs pisze:
Niestety podobno gniazda w chłodnicy i końcówki przewodów które do niej wchodzą dość mocno się utleniły i jego sugestia jest taka aby lepiej wymienić i chłodnicę oraz przewody bo próba uszczelnienia może na długo nie pomóc.
A ja bym zaryzykował i założył dwa nowe o-ringi, bo one właśnie uszczelniają wejścia przewodów do tych gniazd. Pojedź do tego pierwszego warsztatu, może "promocyjnie" ci nabiją. Taka opcja była np w norauto. Można było wybrać "droższe" nabijanie razem z kontrastem, w przypadku wycieku, drugie nabijanie za przysłowiową złotówkę.
Oringi bez najmniejszego kłopotu wymienisz sam. Trzeba odczepić plastikową osłonę (dwa kołki z tworzywa i odchylić ją na zawiasie. Potem tylko nasadowa 8 lub 10 -ka. 15 min roboty.
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
Awatar użytkownika
Artuś
VIP
Posty: 114
Rejestracja: 11 cze 2009, o 13:30
VIN:
Lokalizacja: Oborniki Sl.

Post autor: Artuś »

U mnie tęż się tam "zieleniło"Tak jak pisze Kompresssor wymieniłem oringi i wszystko jest ok.
MERCEDES W203 C200 CDI 2000r.
Awatar użytkownika
jjanicki
VIP
Posty: 780
Rejestracja: 3 lip 2009, o 23:59
VIN: WDD2122251A291175
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjanicki »

LuLs, dlaczego nie zajrzysz do auta sam i nie zobaczysz, gdzie dokładnie masz zielono, tylko zdajesz się na opinie mechaników, którym jak widzę nie ufasz (ja też nie)...
Takie samodzielne oględziny to najprostsza czynność i do tego darmowa.
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216 Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
Awatar użytkownika
LuLs
VIP
Posty: 50
Rejestracja: 31 sie 2008, o 19:36
VIN:
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: LuLs »

jjanicki pisze:LuLs, dlaczego nie zajrzysz do auta sam i nie zobaczysz, gdzie dokładnie masz zielono, tylko zdajesz się na opinie mechaników, którym jak widzę nie ufasz (ja też nie)...
Takie samodzielne oględziny to najprostsza czynność i do tego darmowa.

Tak jak napisałem wcześniej, właśnie na samym początku zlokalizowałem osobiście ten wyciek i pokazałem wam na zdjęciu, natomiast dziś zasięgnąłem opinii gościa który "po części się tym zajmuje" i przedstawiłem wam jego punkt widzenia odnośnie naprawy.

Teraz natomiast przeczytałem co mi radzicie i rzeczywiście jutro zajrzę tam znowu sam, mam tylko mały zonk, a mianowicie już przy pierwszym razie, gdy zlokalizowałem wyciek, nie bardzo wiedziałem w jaki sposób te dwa węże odkręcić od chłodnicy :(. W jaki sposób są one mocowane do tych gniazd ?
w203 2.7 CDI Avantgarde 2001r - 15.07.2010 SKRADZIONA
Awatar użytkownika
Kompresssor
VIP
Posty: 1472
Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: Kompresssor »

Oba przewody dociska taki aluminiowy "klocek" Z jego lewej i prawej strony są węże, a w środku tego klocka nakrętka. Dokręcając ją dociskasz węże. Musisz odkręcić ją kluczem nasadowym. Dojście od strony silnika.
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
Awatar użytkownika
LuLs
VIP
Posty: 50
Rejestracja: 31 sie 2008, o 19:36
VIN:
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: LuLs »

Kompresssor pisze:Oba przewody dociska taki aluminiowy "klocek" Z jego lewej i prawej strony są węże, a w środku tego klocka nakrętka. Dokręcając ją dociskasz węże. Musisz odkręcić ją kluczem nasadowym. Dojście od strony silnika.
Dzięki za instruktarz :):)

Kupuje dziś oringi ( 7 zł sztuka :) ) i spróbuję wieczorem na kanale powalczyć z tematem.

Mam nadzieję, że się uda.

Oczywiście zdam relacje :)

[ Dodano: 2010-04-23, 08:06 ]
I po zabawie


Niestety operacja zakończona niepowodzeniem :( .

Po odkręceniu nakrętki dociskającej oba przewody, same przewody ani drgną :(. Nie ma możliwości ich wyjęcia w celu wymiany oringów - trzyma tak jakby było zespawane.
Próbowałem najróżniejszych kombinacji i nic. Sam punkt jest też dość nieszczęśliwy bo nie ma tam jak się zaprzeć żeby zrobić dźwignię - grozi wyrwaniem całej kostki.

No nic, dostałem jeszcze namiar od znajomego, na magików zajmujących się tylko i wyłącznie kwestią klimatyzacji i chłodnic. Podobno są nieźli i robią takie właśnie rzeźby za rozsądne pieniądze. Warsztat, a raczej garaż znajduje się gdzieś na Trakcie Św. Wojciech w Gdańsku.

Trzymajcie kciuki - bo to ostatnia deska ratunku.


Pozdrawiam
w203 2.7 CDI Avantgarde 2001r - 15.07.2010 SKRADZIONA
Awatar użytkownika
Kompresssor
VIP
Posty: 1472
Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: Kompresssor »

No trudno, ale jednego nie kumam. Napisałeś:
Niestety podobno gniazda w chłodnicy i końcówki przewodów które do niej wchodzą dość mocno się utleniły...
Jak on to mógł zauważyć, kiedy ty tych przewodów sam nie możesz wyciągnąć.
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
Awatar użytkownika
LuLs
VIP
Posty: 50
Rejestracja: 31 sie 2008, o 19:36
VIN:
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: LuLs »

Kompresssor pisze:No trudno, ale jednego nie kumam. Napisałeś:
Niestety podobno gniazda w chłodnicy i końcówki przewodów które do niej wchodzą dość mocno się utleniły...
Jak on to mógł zauważyć, kiedy ty tych przewodów sam nie możesz wyciągnąć.


Była to oczywiście jego sugestia, właśnie dlatego, że nie chce nawet drgnąć wniosek nasuwa się iż aluminium się utleniło a z tego co mi wiadomo kiedy się utleni to zespala się prawie jakby było zespawane.

Naprawdę próbowałem wielu rzeczy żeby to rozłączyć i NAWET na mm nie drgnęło.

[ Dodano: 2010-05-28, 08:58 ]
No i wszystko wiadomo

Po długiej i nierównej walce z przeważającymi siłami wroga udało mi się odkręcić przewody od chłodnicy. Niestety okazało się, po założeniu nowych oringów i ponownym testowym nabiciu ( na szczęście nieodpłatnym ) zieloność pokazała się jeszcze w paru innych miejscach chłodnicy. Mam dość łatania tego sita i będę zmieniał całą chłodnicę co da mi spokój na kolejne lata.

Wszystkim bardzo dziękuję za okazaną pomoc :hejka:
w203 2.7 CDI Avantgarde 2001r - 15.07.2010 SKRADZIONA
ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja i ogrzewanie”