problem z temperaturą
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 79
- Rejestracja: 1 mar 2018, o 17:46
- VIN: XXX
- Lokalizacja: Żary/Zielona Góra
problem z temperaturą
Witam,
Klimatyzacja działa, nic nie syczy. Ale problem jest z regulacja tempertaury:
- wygląda to tak jakby ta skala temperatur nie działała prawidłowo, w sensie że jak jest na maksa w lewo na zimne to jest zimno, potem lekko w prawo to jest chłodno - ale powiedzmy tak już od 19-20 stopni to jest gorąco. Nie da rady ustawić takiej optymalnej temperatury. Cały czas muszę tymi pokrętłami ruszać.
- kolejna irytująca sprawa - jak ruszę pokrętłem, żeby zmniejszyć bo za gorąco to przez jakieś 10 - 15 - 20 sekund leci jeszcze cieplejsze powietrze, takie o wiele cieplejsze i dopiero po tym leci chodniejsze.
- przycisk Auto działa, w sensie reguluje temperaturę, ale tak jak pisałem wyżej, tak jakby był rozregulowany albo źle wyskalowany. Ża ustawiam np. na 19 a dogrzewa jakby co najmniej 23-24 było ustawione.
Możecie coś poradzić?
Klimatyzacja działa, nic nie syczy. Ale problem jest z regulacja tempertaury:
- wygląda to tak jakby ta skala temperatur nie działała prawidłowo, w sensie że jak jest na maksa w lewo na zimne to jest zimno, potem lekko w prawo to jest chłodno - ale powiedzmy tak już od 19-20 stopni to jest gorąco. Nie da rady ustawić takiej optymalnej temperatury. Cały czas muszę tymi pokrętłami ruszać.
- kolejna irytująca sprawa - jak ruszę pokrętłem, żeby zmniejszyć bo za gorąco to przez jakieś 10 - 15 - 20 sekund leci jeszcze cieplejsze powietrze, takie o wiele cieplejsze i dopiero po tym leci chodniejsze.
- przycisk Auto działa, w sensie reguluje temperaturę, ale tak jak pisałem wyżej, tak jakby był rozregulowany albo źle wyskalowany. Ża ustawiam np. na 19 a dogrzewa jakby co najmniej 23-24 było ustawione.
Możecie coś poradzić?
C180 Kompresor 2007 r. LPG
-
- VIP
- Posty: 646
- Rejestracja: 8 maja 2016, o 17:09
- VIN: WDB2030071F447330
- Lokalizacja: mazowieckie
Re: problem z temperaturą
W tym cała rzecz, że praca podzespołów w W203 to kontrola i sterowanie elektroniczne. A to z kolei wymaga SD.
W Twoim przypadku może być uszkodzony panel klimatyzacji i nawiewu, może być czujnik temperatury, mogą źle funkcjonować klapy nawiewu itd.
To jest to, o czym zawsze piszę - ten model MB to już połączenie elektroniki z mechaniką. I na tzw. ,,czuja" trudno zdiagnozować usterkę.
Może któryś z kolegów z forum ,,strzeli w ciemno i trafi".
W Twoim przypadku może być uszkodzony panel klimatyzacji i nawiewu, może być czujnik temperatury, mogą źle funkcjonować klapy nawiewu itd.
To jest to, o czym zawsze piszę - ten model MB to już połączenie elektroniki z mechaniką. I na tzw. ,,czuja" trudno zdiagnozować usterkę.
Może któryś z kolegów z forum ,,strzeli w ciemno i trafi".
Największym wrogiem postępu nie jest błąd, lecz lenistwo.
-
- Użytkownik
- Posty: 79
- Rejestracja: 1 mar 2018, o 17:46
- VIN: XXX
- Lokalizacja: Żary/Zielona Góra
Re: problem z temperaturą
@lechita: rozumiem o czym piszesz. Na SD nie ma żadnego błędu odnośnie tego co wymieniłeś. Stąd mój post tutaj. Bo to tak jakby działa wszystko - w sensie i chłodzi i grzeje, ale jakoś tak jakby się to rozregulowało. Szczególnie to pokrętło z temperaturą.
C180 Kompresor 2007 r. LPG
-
- VIP
- Posty: 646
- Rejestracja: 8 maja 2016, o 17:09
- VIN: WDB2030071F447330
- Lokalizacja: mazowieckie
Re: problem z temperaturą
O ile się orientuję, to w panelu temperatury i klimatyzacji jest silniczek z wentylatorem, który dmucha powietrzem z kabiny na czujnik. Być może panel jest sprawny i SD nie pokazuje usterki, natomiast powietrze z kabiny nie jest kierowane na czujnik w panelu. Może jest tam dużo kurzu... Oczywiście to tylko rozważanie hipotetyczne.
Największym wrogiem postępu nie jest błąd, lecz lenistwo.
-
- VIP
- Posty: 624
- Rejestracja: 23 cze 2017, o 23:09
- VIN: WDB2030161F451606
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: problem z temperaturą
Czy ze wszystkich kratek leci takie samo powietrze? Pamiętaj że środkowa kratka pomiędzy kierowca a pasażerem to kurtyna powietrzna i w trybie auto dmucha lekko chłodnym powietrzem rozdzielając strefy ogrzewania. Dopiero wyłączenie auto sprawia że leci jednakowe jak z kratek bocznych
W203 270CDI 2003r - użytkowany od Czerwca 2017
S211 320 CDI 2007r, WDB2112221B258950 - użytkowany od Stycznia 2022
S211 320 CDI 2007r, WDB2112221B258950 - użytkowany od Stycznia 2022
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3303
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: problem z temperaturą
A wartości odczytywane na SD z czujników temperatury wnętrza są prawidłowe?
-
- VIP
- Posty: 923
- Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
- VIN: WDB2030421A649606
Re: problem z temperaturą
A mówimy o sytuacji gdy auto rozgrzane i przejechane z 10km czy dopiero co odpalone i przejechane kilka km ?
- Dziki Mar
- Moderator
- Posty: 4157
- Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
- VIN: WDB2110891B355007
Re: problem z temperaturą
Duzo pytań, a brak odpowiedzi. Poczekajcie aż kolega sam pochyli się nad problemem.
Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
W203 C200 M271 2005 Był
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
-
- Użytkownik
- Posty: 79
- Rejestracja: 1 mar 2018, o 17:46
- VIN: XXX
- Lokalizacja: Żary/Zielona Góra
Re: problem z temperaturą
Dziś kupię sprężone powietrze i przedmucham tą kratkę przy tym panelu sterowania - może faktycznie sporo kurzu się tam zebrało.lechita pisze: ↑20 lis 2018, o 13:05 O ile się orientuję, to w panelu temperatury i klimatyzacji jest silniczek z wentylatorem, który dmucha powietrzem z kabiny na czujnik. Być może panel jest sprawny i SD nie pokazuje usterki, natomiast powietrze z kabiny nie jest kierowane na czujnik w panelu. Może jest tam dużo kurzu... Oczywiście to tylko rozważanie hipotetyczne.
larry.bigl pisze: ↑20 lis 2018, o 13:07 Czy ze wszystkich kratek leci takie samo powietrze? Pamiętaj że środkowa kratka pomiędzy kierowca a pasażerem to kurtyna powietrzna i w trybie auto dmucha lekko chłodnym powietrzem rozdzielając strefy ogrzewania. Dopiero wyłączenie auto sprawia że leci jednakowe jak z kratek bocznych
Pytanie - jak ustawić oba pokrętła od temperatury żeby mieć pewność że są w tej samej pozycji (oprócz min i max)? W innym aucie miałem osobny przycisk do funkcji dwustrefowej - jeżeli był nie aktywny to zawsze z obu wiało tak samo.
Przyznam szczerze że nie znam takich pomiarów. Podłączenie do SD po prostu nie pokazało błędów odnośnie temeprratury/nawiewów/czujników temperatury.
Tak, auto rozgrzane, temperatura silnika prawidłowa.
C180 Kompresor 2007 r. LPG
-
- VIP
- Posty: 923
- Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
- VIN: WDB2030421A649606
Re: problem z temperaturą
Inny test to mały kawałek karteczki 1cm na 1cm przyłożyć do kratki gdzie wentylatorek od sensora i ma się trzymać jak auto odpalone a spaśc jak zgasisz.
Dodatkowo możesz wziąć suszarką gorącym powietrzem podmuchać w sensor jak z kratek leci gorąco i zobaczysz czy zacznie zbijać temp i lecieć troche chłodniejszym.
Inna opcja jest taka że silniczek bądź sama klapa mieszajaca ciepłe i zimne powietrze się przycinanie. Spróbuj też czy przy prędkości wiatraka 5 występuje ten problem.
Dodatkowo możesz wziąć suszarką gorącym powietrzem podmuchać w sensor jak z kratek leci gorąco i zobaczysz czy zacznie zbijać temp i lecieć troche chłodniejszym.
Inna opcja jest taka że silniczek bądź sama klapa mieszajaca ciepłe i zimne powietrze się przycinanie. Spróbuj też czy przy prędkości wiatraka 5 występuje ten problem.
-
- Użytkownik
- Posty: 79
- Rejestracja: 1 mar 2018, o 17:46
- VIN: XXX
- Lokalizacja: Żary/Zielona Góra
Re: problem z temperaturą
Sprawdzone, tak trzyma taki kawałek papieru.
Popsikałem powietrzem w tą kratkę i raczej brak efektów.
To co denerwuje najbardziej: jest temperatura ustawiona na 21, robi mi się za ciepło, przekręcam delikatnie na mniejszą i po chwili zaczyna lecieć bardzo ciepłe powietrze, leci tak z 20 - 30 sekund po czym zaczyna lecieć dopiero to o właściwej temperaturze, zgodnie z tą na którą ustawiłem. I normalnie i na auto tak działa.
Ktoś może coś podpowiedzieć?
C180 Kompresor 2007 r. LPG
-
- VIP
- Posty: 923
- Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
- VIN: WDB2030421A649606
Re: problem z temperaturą
To teraz winne obstawiałbm pokrętła. Może daja inny sygnał niż faktycznie myślisz. Może działają jak zepsuty potencjometr w radio i też ciężko ustawić odpowiednią głośność.
Robiłeś test z suzarką żeby wiedzieć czy system prawidłowo reaguje na duży wzrost temperatury?
Robiłeś test z suzarką żeby wiedzieć czy system prawidłowo reaguje na duży wzrost temperatury?
-
- Użytkownik
- Posty: 79
- Rejestracja: 1 mar 2018, o 17:46
- VIN: XXX
- Lokalizacja: Żary/Zielona Góra
Re: problem z temperaturą
Testu z suszarką jeszcze nie. Rozumiem że w trybie auto i ten sensor w tą kratkę na panelu do regulacji klimatyzacji?Meniu pisze: ↑26 lis 2018, o 13:15 To teraz winne obstawiałbm pokrętła. Może daja inny sygnał niż faktycznie myślisz. Może działają jak zepsuty potencjometr w radio i też ciężko ustawić odpowiednią głośność.
Robiłeś test z suzarką żeby wiedzieć czy system prawidłowo reaguje na duży wzrost temperatury?
C180 Kompresor 2007 r. LPG
-
- VIP
- Posty: 923
- Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
- VIN: WDB2030421A649606
Re: problem z temperaturą
Tak w te kratke. Tryb Auto reguluje tylko prędkością wiatraków oraz kierunkami nawiewu. Natomiast regulacja temperatury odbywa się cały czas tzn. powinien dmuchać taką jak nastawisz nie zależnie czy to tryb Auto czy nie.