Stukanie pod konsolą po przekręceniu kluczyka - wyjaśnienie

Moderator: Dziki Mar

radekrp90
VIP
Posty: 111
Rejestracja: 25 cze 2017, o 13:13
VIN: WDB2037461A362168
Lokalizacja: GTC

Re: Stukanie pod konsolą po przekręceniu kluczyka - wyjaśnie

Post autor: radekrp90 »

cutin pisze: 7 lis 2017, o 17:49 Przyczyną był wyłamany ząb w trybie przekładni silnika. I zrobiłem to bez zdejmwania całej deski.

Podsyłam link to naprawy:Naprawa nawiewu na szybę bez zdejmowania deski Mercedes CLK w209

Równolegle wymieniałem też ramię silnika nadmuchu na nogi i też stworzę do tego tutorial ale chyba tego jest już dużo w Internecie.
Wczoraj zabrałem się właśnie do naprawy tego silniczka od nawiewu na szybę ale niestety poległem :/
Udało się ruszyć wszystkie ze śrub ale niestety nie mogę wykręcić tej ostatniej, najgłębiej schowanej.

Pytań mam kilka:
- w instrukcji opisano odkręcenie wszystkich śrub ramki licznika - w jakim celu skoro go nie wyciągamy ani nawet chyba nie odchylamy? Ja nie mogę jej ruszyć w żadną stronę, a trochę miejsca na rączkę śrubokręta by się może zyskało.
- jakiej długości śrubokręta używałeś? Masz jakiś sprawdzony konkretny model, który pasował? Moje posiadane mają albo za grube rękojeści, albo za grube końcówki.
- czy jest potrzebne przykręcanie tej ostatniego wkręta? Zapewne urwie się mocowanie ale zastanawiałem się czy nie podeprzeć silnika o ramę deski jakąś twardą pianką tak aby uniemożliwić mu ruch ale może błądzę.

Ogólnie silnik o nawiewu na nogi naprawiłem w sobotę ale z braku czasu dopiero wczoraj zabrałem się za ten drugi i lipa.
Jeśli ktoś z Was ma jeszcze jakieś fotki naprowadzające lub informację co jeszcze można odkręcić aby tam łatwiej dojść, będę wdzięczny.
Mercedes CL203 180 Kompressor '02
VW Passat 3C Limousine 1.4 TSI '09
OSTRY2500
Użytkownik
Posty: 44
Rejestracja: 5 kwie 2019, o 03:51
VIN: WDB2032451F121092
Lokalizacja: ZAMOSC

Re: Stukanie pod konsolą po przekręceniu kluczyka - wyjaśnienie

Post autor: OSTRY2500 »

W internecie jest filmik jak zrzucić deskę rozdzielczą ja cały panel wraz z kierownicą ściągnąłem bo inaczej nie idzie wymienić silniczkow na szybę.Najlepiej zrobić test silniczkow zamontowanych w nagrzewnicy i jak któryś odrobinę przeskoczy albo jakieś zgrzytniecie to odrazu do wymiany i później spokój a roboty kupa przy desce i środkowym tunelu też trzeba zdemontować.

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
maciekolo
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: 13 paź 2017, o 08:36
VIN: WDB2153751A006117

Re: Stukanie pod konsolą po przekręceniu kluczyka - wyjaśnienie

Post autor: maciekolo »

Ja do tego silniczka zawsze zdejmowałem dechę. Szacun dla kogoś komu się udało :)
Stacyjki MB Klucze Rybka - dorabianie, naprawa, kodowanie, obudowy
Star Diagnosis Radom
Zerowanie sterowników - Virgin
Naprawa lewarków/wybieraków AT
radekrp90
VIP
Posty: 111
Rejestracja: 25 cze 2017, o 13:13
VIN: WDB2037461A362168
Lokalizacja: GTC

Re: Stukanie pod konsolą po przekręceniu kluczyka - wyjaśnienie

Post autor: radekrp90 »

Wczoraj zdemontowałem go bez demontażu deski ale drugi raz bym tego nie zrobił ;)
IMG_20190528_203532.jpg
Urwany był jeden ząb w przekładni.
IMG_20190528_200402.jpg
Nawiewy działają ale składanie dolnej części deski i tunelu środkowego to już dziś na spokojnie.

Przy okazji - była opcja na podświetlenie nawiewów czy coś w tym stylu, bo lewa kratka ma miejsce jakby na wtyczkę?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Mercedes CL203 180 Kompressor '02
VW Passat 3C Limousine 1.4 TSI '09
Awatar użytkownika
siwix
JuniorAdmin
Posty: 4575
Rejestracja: 26 paź 2014, o 18:38
VIN: WDB2032521F833745
Lokalizacja: Świdwin/ Buxtehude/Stade (DE)
Kontakt:

Re: Stukanie pod konsolą po przekręceniu kluczyka - wyjaśnienie

Post autor: siwix »

Tak w co niektórych są podświetlane delikatnym światełkiem.
:!: Nie pomagam przez pw-- pytania pozostaną bez odpowiedzi
S203 M272 2.5 V6
Regulamin Forum
radekrp90
VIP
Posty: 111
Rejestracja: 25 cze 2017, o 13:13
VIN: WDB2037461A362168
Lokalizacja: GTC

Re: Stukanie pod konsolą po przekręceniu kluczyka - wyjaśnienie

Post autor: radekrp90 »

Ma to jakiś kod wyposażenia (to podświetlenie)?
Muszę jeszcze wymienić to ramie od nawiewu na nogi (zostawiłem stare, bo wydawało się wizualnie ok, ale jednak wyskoczyło...).
Pytanie - czy mogę odłączyć radio od zasilania nie mając do niego żadnego kodu? W sieci opisują tylko problemy przy przekładaniu do innego auta (komunikat PROD) ale czy w tym wypadku mogę bezkarnie go odłączyć?
Z wiszącym na kablach radiem robota jest zwyczajnie upierdliwa...
Mercedes CL203 180 Kompressor '02
VW Passat 3C Limousine 1.4 TSI '09
Awatar użytkownika
maciekolo
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: 13 paź 2017, o 08:36
VIN: WDB2153751A006117

Re: Stukanie pod konsolą po przekręceniu kluczyka - wyjaśnienie

Post autor: maciekolo »

Odłączaj radio na spokojnie. PROD wywala radio jak nie ma komunikacji z EZS (stacyjka)
Stacyjki MB Klucze Rybka - dorabianie, naprawa, kodowanie, obudowy
Star Diagnosis Radom
Zerowanie sterowników - Virgin
Naprawa lewarków/wybieraków AT
OSTRY2500
Użytkownik
Posty: 44
Rejestracja: 5 kwie 2019, o 03:51
VIN: WDB2032451F121092
Lokalizacja: ZAMOSC

Re: Stukanie pod konsolą po przekręceniu kluczyka - wyjaśnienie

Post autor: OSTRY2500 »

Jeszcze Ci został schowek i słupki i deska do góry dwa wkręty na poszybiu skrajnie przy nawiewach na szybę pod zaślepkami i deska zdjęta można sprawdzić silniczki od szyby i za nagrzewnica czy są sprawne.

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka

radekrp90
VIP
Posty: 111
Rejestracja: 25 cze 2017, o 13:13
VIN: WDB2037461A362168
Lokalizacja: GTC

Re: Stukanie pod konsolą po przekręceniu kluczyka - wyjaśnienie

Post autor: radekrp90 »

Nie ściągnąłem deski dziś, bo naprawiany silniczek (obróciłem zębatkę) działa poprawnie. Nie skręcałem go jednak na 3 wkręty, a na dwa i aby nie latał "jak żyd po pustym sklepie" obłożyłem go dociętą pianką do izolacji rur (pomiędzy silnik, a wnękę mocującą i ramę). W innym aucie zdało egzamin to może i tutaj da radę.

Radio działa po odłączeniu, więc dziękuję za poradę :)
Do tego zdziwiłem się, że to ustrojstwo ma światłowód... ja rozumiem w jakiejś Navi ze zmieniarką ale tu to zaskoczenie.

Silnik, a raczej ramie, od nawiewu na nogi wymieniłem na nowe i jeszcze lekko przesunąłem zębatkę.

Teraz jest wszystko ok, a kalibracja kończy się powodzeniem, bo diody przestają mrugać.

Z strat: kratka środkowa ale to tylko dlatego, że ktoś ją skręcił tak mocno, że pękła obudowa oraz boczny słupek tunelu z uchwytem na telefon (ułamałem mocowanie, więc za jakiś czas będę szukał nowego).

Przy okazji, czy obudowa klimatyzacji dla Thermatic i Thermotronic są takie same? Po stronie pasażera są widoczne mocowania dodatkowych silników, a prawe klapy są sterowane cięgnami co sugeruje, że wystarczy dołożyć brakujące silniki, zmienić panel i będzie pełnoprawna klimatyzacja dwustrefowa (pomijam brak drugiego filtra, czujnika jakości powietrza i czujnika nasłonecznienia).
IMG_20190529_171806.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 30 maja 2019, o 07:17 przez radekrp90, łącznie zmieniany 1 raz.
Mercedes CL203 180 Kompressor '02
VW Passat 3C Limousine 1.4 TSI '09
Meniu
VIP
Posty: 923
Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
VIN: WDB2030421A649606

Re: Stukanie pod konsolą po przekręceniu kluczyka - wyjaśnienie

Post autor: Meniu »

Mi też się udało bez zdejmowania deski. Wszystko zgodnie z instrukcją z W209 i jakoś poszło.
Awatar użytkownika
maciekolo
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: 13 paź 2017, o 08:36
VIN: WDB2153751A006117

Re: Stukanie pod konsolą po przekręceniu kluczyka - wyjaśnienie

Post autor: maciekolo »

Do tego zdziwiłem się, że to ustrojstwo ma światłowód... ja rozumiem w jakiejś Navi ze zmieniarką ale tu to zaskoczenie.
Musisz mieć jakieś dodatkowe ustrojstwo, np. telefon.
Stacyjki MB Klucze Rybka - dorabianie, naprawa, kodowanie, obudowy
Star Diagnosis Radom
Zerowanie sterowników - Virgin
Naprawa lewarków/wybieraków AT
radekrp90
VIP
Posty: 111
Rejestracja: 25 cze 2017, o 13:13
VIN: WDB2037461A362168
Lokalizacja: GTC

Re: Stukanie pod konsolą po przekręceniu kluczyka - wyjaśnienie

Post autor: radekrp90 »

Jest zestaw głośnomówiący (jak dobrze pamiętam dla Nokii 6310i) ale myślałem, że komunikacja jest klasyczna, elektryczna. Ale odchodzimy od tematu ;)

Wracając do samej klimatyzacji i nawiewów, czy moja teoria dotycząca dodatkowych silników i pełnego sterownia jak w Thermotronic ma sens?
Mercedes CL203 180 Kompressor '02
VW Passat 3C Limousine 1.4 TSI '09
Awatar użytkownika
7dziadek
VIP
Posty: 210
Rejestracja: 25 lis 2018, o 15:27
VIN: wdb2037061a401701

Re: Stukanie pod konsolą po przekręceniu kluczyka - wyjaśnienie

Post autor: 7dziadek »

Po przekręceniu kluczyka i przy jeździe zaczyna mi coś pukać a Klimie - trwa to ok. 3-4 min i ustaje '
podejrzewam ze to jakaś klapka w klimie próbuje się otworzyć lub zamknąć.
Jak to zlokalizować i jak to naprawić ?
C220-CDI Automat
COUPE 02r
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 4157
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: Stukanie pod konsolą po przekręceniu kluczyka - wyjaśnienie

Post autor: Dziki Mar »

Na przyszłość dokładnie poszukaj czy istnieje temat o podobnym problemie do twojego. Następnym razem powielony temat usunę.

PS. Przeczytaj ten temat.
W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum

Status VIP
misiaksnk
VIP
Posty: 86
Rejestracja: 7 lis 2016, o 14:55
VIN: WDB2037061A417194
Lokalizacja: Sanok

Re: Stukanie pod konsolą po przekręceniu kluczyka - wyjaśnienie

Post autor: misiaksnk »

Dziadek, dobrze podejrzewasz. U mnie już drugi plastikowy łącznik urwało prawdopodobnie, bo znowu zaczęło stukać
W203, 220 CDI Sport Coupe, 2002r.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja i ogrzewanie”