Stukanie pod konsolą po przekręceniu kluczyka - wyjaśnienie

Moderator: Dziki Mar

Bartek S.
VIP
Posty: 22
Rejestracja: 27 mar 2008, o 09:01
VIN:
Lokalizacja: Leszno

Stukanie pod konsolą po przekręceniu kluczyka - wyjaśnienie

Post autor: Bartek S. »

Witam
Od wczoraj mam dodatkowe pasażera w swoim w203, dzięcioł czy bocian jak kto woli puka mi z lewej strony gdzieś koło kierownicy po przekręceniu kluczyka i tak przez 30-40 sekund po czym przestaje i tak do kolejnego odpalenia. Wiem że to było na forum jednak nie znalazłem wyjaśnienia na ten temat. Tak więc proszę forumowiczów o dokładne wyjaśnienie tematu bowiem przyda to się wielu z nas. Pytania brzmią: co to jest to pukanie, co trzeba wymienić, jak to zrobić i jaki zakres pracy jest, ile to kosztuje??

Pozdrawiam
Bartek
Awatar użytkownika
Wesoł
VIP
Posty: 915
Rejestracja: 9 wrz 2008, o 14:33
VIN:
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Wesoł »

Witaj Bartku :)
Ja bym obstawiał mechanizm od nastawiania klap. Nie zauważyłeś czy ten dzięcioł nie dmucha ci powietrzem tam gdzie nie powinien?
poczytaj ten temat:
viewtopic.php?t=2450&start=0
ex w203 200CDI T
WDB2112201B000001
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

Dzięcioł pojawia się wtedy, gdy oberwie nam się dźwigienka, za pomocą której silnik próbuje ustawić któraś z klap nawiewu w nagrzewnicy, jest ich kilka, jeżeli po stronie kierowcy stuka to albo nawiew na lewa stronę albo na nogi. Musisz zrobić test, kolejno ustawiać wianie na nogi, szybę itp. i sprawdzać czy gdzieś nie wieje ciągle powietrze lub czy nie jest jakiś kanał wiecznie zamknięty.
W linku który zapodałWesoł, jest sporo informacji.
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
Awatar użytkownika
kSmuk
Użytkownik
Posty: 1968
Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
VIN:
Lokalizacja: Garmisch-P.

Post autor: kSmuk »

Mozesz sprobowac wykonac test. Wlacz zaplon, przytrzymaj przycisk od nawiewu na szybe przednia i recyrkulacji przez ok. 5 sekund, i gdy kontroki zaczna naprzemian migac to pusc te przyciski. Poczekaj ok. 30 sekund, jezeli zacznie palic sie tylko kontrolka zolta od nawiewu na szyby, to silniczki sa sprawne, wiec obstawia sie dzwignie albo klapy.
Pozdrawiam.

Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
Awatar użytkownika
homontos
Moderator VIP
Posty: 504
Rejestracja: 4 lis 2007, o 21:58
VIN:
Lokalizacja: gdynia

Post autor: homontos »

kSmuk pisze:Mozesz sprobowac wykonac test. Wlacz zaplon, przytrzymaj przycisk od nawiewu na szybe przednia i recyrkulacji przez ok. 5 sekund, i gdy kontroki zaczna naprzemian migac to pusc te przyciski. Poczekaj ok. 30 sekund, jezeli zacznie palic sie tylko kontrolka zolta od nawiewu na szyby, to silniczki sa sprawne, wiec obstawia sie dzwignie albo klapy.
Ale tym sposobem to się włącza diagnostyka klimy. to nic nie pomoże wręcz pogorszy. Kiedyś miałem te klekoty i po podłączeniu pod komputer faktycznie okazało się że to klapa silniczka odpowiedzialnego za nawiew. Po jakimś czasie ustał klekot (i to jest pocieszające w całym nieszczęściu że silniczek odstawia się ). Niestety na forum przeczytałem o tej diagnostyce że można sobie zrobić, pokusiłem się i włączyłem tak jak to kSmuk opisuje, po całej diagnostyce (działo się to ok 5 min - auto sobie sprawdzało nadmuchy w aucie ) znów miałem klekot. I znów pocieszenie - ustało to klekotanie po jakimś miesiącu.
Rozwiązania tylko 2:
1 - wymienić odpowiedni zablokowany/popsuty silniczek klap (nowy 300 zł używka 150 zł)
2- czekać miesiąc aż ustanie samo, a potem nie odłączać akumulatora (bo znów będzie klekotało i trzeba będzie czekać miesiąc) , nie bawić się diagnostyką :)
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

A Może ten silniczek da się naprawić, skoro jemu to samo przechodzi?
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
iceman
VIP
Posty: 193
Rejestracja: 28 kwie 2008, o 13:59
VIN:
Lokalizacja: Leszno

Post autor: iceman »

Radze się upewnić czy to silniczek , rozmawiałem z pracownikiem serwisu , nieoficjalnie stwierdził za w 1 na 100 pada silnik , częściej lamią się dźwignie .
C 200 Kompresor Sport-Cupe 2001 r. ( 215 KM ) sequentronic
Awatar użytkownika
homontos
Moderator VIP
Posty: 504
Rejestracja: 4 lis 2007, o 21:58
VIN:
Lokalizacja: gdynia

Post autor: homontos »

jeden ... prawie to samo :) te same koszty
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Dobre, ale tego silniczka nie da się naprawić, jak on sam potrafi się naprawić?
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
iceman
VIP
Posty: 193
Rejestracja: 28 kwie 2008, o 13:59
VIN:
Lokalizacja: Leszno

Post autor: iceman »

Silniczek sam raczej się nie naprawi ,ale ta dźwigienka dziwnie pęka a jest w prowadnicy i często hałasuje jak elementy ocierając się o siebie , potem jakoś się dotrą i hałas ustępuje.
A jak już wspominałem nowe dźwignie są dużo mocniejsze i mają inna konstrukcje.
C 200 Kompresor Sport-Cupe 2001 r. ( 215 KM ) sequentronic
Awatar użytkownika
koko115
Użytkownik
Posty: 211
Rejestracja: 6 kwie 2008, o 22:26
VIN:
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: koko115 »

Bo to jest po..bany patent mercedesa, przechodziłem to i powiem wam że te silniczki mają niesamowitą siłe, przynajmniej w ręce tego nie utrzymasz, i wyobraźcie sobie że jest taki silniczek zachaczony na platikowej dźwigience która nigdy nie utrzyma na dłuższą metę takiego naporu siły, i dlatego przekręca się silnik w dźwigience. Powinni zastosować jakąś krańcówke, a oni poprostu zrobili przeciążeniówkę na platiku :bravo:

Silniczki padają w nawiewach środkowych koszt 450 zł sztuka, jest ich tam 3, Jeżeli chodzi o dźwigienki min. te co są głęboko za stacyjką to koszt rzedu 150 zł w serwisie, pamiętajcie że są dwa komplety, jak kiedyś kupiłem nie ten co trzeba, to nie było w nim akurat tej dźwigni za stacyjką i skleiłem to poxipolem, wytrzymało tydzień
Ostatnio zmieniony 19 lip 2009, o 18:43 przez koko115, łącznie zmieniany 1 raz.
W204 C320 CDI 224KM, 2007r, Avantgarde, Sedan .:WDD2040221A097417:.
W203 C220 CDI 143KM, 2002r, Elegance, Sedan .:WDB2030061A409823:.
W203 C180 143KM, 2006r, Classic, Coupe .:WDB2037421A937121:.
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Skoro pęka plastik, to wystarczy wymienić dźwignię, ktoś to kupił, to dał za 2 69zł, a co do klejenia Poxipolem, to nie wszyscy wiedzą, że dźwignie, jak większość plastików jest wykonana z ABSu. Jest to tworzywo twarde i sztywne, choć cienkie elementy są sprężyste. Niemniej jednak ABS jest bardzo kruchy i nie da się go kleić pierwszym lepszym klejem nawet do twardych plastików (tym da się skleić PVC i PP czyli polipropylen, ale te plastiki kleją się wszystkim). Do klejenia ABSu musi być specjalny klej.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
KORI
Użytkownik
Posty: 30
Rejestracja: 17 gru 2009, o 17:11
VIN:
Lokalizacja: podhale

pod szyba szyba

Post autor: KORI »

witam wszystkich cos mi stuka pod przednia szyba...ale tylko wtedy gdy zapalam samochod no i nie czasem...dzisiaj jezdzilem i nic sie nie dzialo...czy ktos wie co to moze byc...
Awatar użytkownika
kSmuk
Użytkownik
Posty: 1968
Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
VIN:
Lokalizacja: Garmisch-P.

Post autor: kSmuk »

Klapy nawiewu. Ktoras dzwigienka sie zerwala i stuka.
Pozdrawiam.

Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
KORI
Użytkownik
Posty: 30
Rejestracja: 17 gru 2009, o 17:11
VIN:
Lokalizacja: podhale

Post autor: KORI »

a czy bedzie to stukanie slychac jesli przejedzie sie po nierownej dziurawej nawierzchni... bo jak jade to czasem slychac ale tylko po dziurach takiego lekkiego stukania...czy to jest mozliwe przez jakis plastik ktory sie urwal czy moze amortyzator do wymiany...??? :mysli:
ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja i ogrzewanie”