BRC Sequent P&D + P0203 + MIL

Wszystko na temat instalacji LPG w C klasie

Moderator: Dziki Mar

T-Mack
Użytkownik
Posty: 54
Rejestracja: 8 mar 2014, o 18:07
VIN:
Lokalizacja: Drezno - Saksonia - Niemcy

BRC Sequent P&D + P0203 + MIL

Post autor: T-Mack »

Witam serdecznie forumowiczów,

Mam do opisania i rozpracowania następujący problem. Od pięciu miesięcy posiadam wbudowaną instalację LPG BRC Sequent P&D w moim aucie, która od pewnego czasu zaczęła sprawiać mi problem. Nadmienię, że rozchodzi się o auto marki Mercedes-Benz C280 (w203) z roku 2005. Silnik v6 - 3.0 L, moc 231 KM. Mankament polega na tym, że po uruchomieniu silnika na zimno i po przełączeniu paliwa na LPG, gdy silnik osiągnie wystarczającą temperaturę, sporadycznie (raz na tydzień) wypada mi zapłon i komputer zapisuje następujące błędy: P0203 oraz P0171 - patrz LINK. Objawia się to poprzez nieruwnomierną pracę silnika (tzw. "szarpaniem") na 5 cylindrach. Poroblem ten nie pojawia się od razu po przełączeniu lecz po dalszym przejechaniu jakiś 3 - 4 km. W momencie zatrzymania samochodu, wyłączenia silnika i ponownym jego uruchomieniu objaw ustępuje i nie pojawia się już więcej. Można przejechać dalsze 50, 100, 200... km i nic się nie dzieje. Nadmienię jeszcze, że po pojawieniu się awarii, w momencie próby przełączenia paliwa na Bp poprzez stacyjkę, dioda zawiesza się na kolorze pomarańczowym, czyli paliwo nie zostaje przestawione na Bp.

Jeżeli chodzi o świece zapłonowe BOSCH platynowo-irydowe to mają przejechane jakieś 30.000 km, cewki raczej w porządku podejrzewam, że od nowości nie wymieniane - przebeg auta aktualny 135.000 km.

Kontrolka MIL miga podczas awarii, dwa razy pozostała zapalnona na jakieś trzy dni, jak już wspomniełam zapisane są błędy w komputerze.

Podejrzewałbym albo powolne psucie się wtryskiwacza, jego zawieszanie się, lub wadliwe wyregulowanie sterownika instalacji LPG, ewentualne zwieszanie się softu, etc. Kupiłem kabel do odczytu danych sterownika i chciałbym zerknąć na ustawienia, ale nie wiem za bardzo na co mam zwracać uwagę.

LINK: https://drive.google.com/open?id=0B7tZu ... m5Ja1BENXc

Jakieś porady lub podpowiedzi od szanownych forumowiczów ???

Pozdrawiam,

T-Mack
T-Mack
C Klasse 280 Avantgarde 01/2006
WDB2030541F781137
Awatar użytkownika
AdeKi
VIP
Posty: 246
Rejestracja: 22 lip 2015, o 22:48
VIN:
Lokalizacja: DPL

Re: BRC Sequent P&D + P0203 + MIL

Post autor: AdeKi »

Wypada zaplon tak? Szarpanie? Cewki świece powinny być wymienione po założeniu lpg. Ewentualnie same cewki. Ogólnie jak masz problem z lpg po 5 miesiącach to dlaczego nie pojechales do gazownika ? Na początek powiedziałby pewnie to samo co napisałem, czyli cewki do wymiany :)
MERCEDES C180 z 2 litrową bestią pod maską, którą ciągnie całe 129 kobyłów. :zacieszacz:
moje-cl203-c180-vt17957.html
WDB2037351A182129
T-Mack
Użytkownik
Posty: 54
Rejestracja: 8 mar 2014, o 18:07
VIN:
Lokalizacja: Drezno - Saksonia - Niemcy

Re: BRC Sequent P&D + P0203 + MIL

Post autor: T-Mack »

Cześć AdeKi,

Tak jak mówisz gubi zapłon.

Przed zainstalowaniem LPG nikt nic nie wspominał o koniecznośći wymiany cewek i świec. Inaczej kazałbym powymieniać przynajmniej świece. Gazownik już wie o problemie, mam się do niego zgłosić, ale sam on już wspomniał, że prawdopodobnie jest to wina podzespołów zapłonu, czyli świecy lub/oraz cewki. Świece zamówione i cewka narazie jedna, ale docelowo będą wszystkie do wymiany.

Pozdrawiam,

T-Mack
T-Mack
C Klasse 280 Avantgarde 01/2006
WDB2030541F781137
Awatar użytkownika
AdeKi
VIP
Posty: 246
Rejestracja: 22 lip 2015, o 22:48
VIN:
Lokalizacja: DPL

Re: BRC Sequent P&D + P0203 + MIL

Post autor: AdeKi »

Jak mi to wytłumaczył mechanik , lpg jednak co jednak potrzebuje większego poboru mocy i właśnie po założeniu instalacji zalecana jest wymiana świec i cewek. Ja miałem problem z szarapniem podczas przyspieszania i wymiana pomogła.
MERCEDES C180 z 2 litrową bestią pod maską, którą ciągnie całe 129 kobyłów. :zacieszacz:
moje-cl203-c180-vt17957.html
WDB2037351A182129
Awatar użytkownika
jarod32
Użytkownik
Posty: 4437
Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
VIN: Honda_PILOT
Lokalizacja: DLW
Kontakt:

Re: BRC Sequent P&D + P0203 + MIL

Post autor: jarod32 »

AdeKi . że tak powiem .. G prawda .. Mają być sprawne i tyle . Firdolą bzdury bo nie potrafią diagnozować, a i przy wymianie przytną swoje . Tyle co do wypowiedzi mechanika kolegi Adeki. Co do kolegi Ti .. wracaj do instalatora, bo coś się rozjechało . Samodzielne grzebanie , może być podstawą do wypowiedzenia gwarancji (ja bym tak zrobił). Być może zalane było zanieczyszczonym gazem , być może coś innego .. Ale jedź do instalatora .
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 :D też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada ;)
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne ;)
Awatar użytkownika
siwix
JuniorAdmin
Posty: 4588
Rejestracja: 26 paź 2014, o 18:38
VIN: WDB2032521F833745
Lokalizacja: Świdwin/ Buxtehude/Stade (DE)
Kontakt:

Re: BRC Sequent P&D + P0203 + MIL

Post autor: siwix »

T-Mack masz auto ze stycznia 2006. Data dostarczenia 24.01.2006 możesz sobie odmłodzić.
Taki tłuściak ale...
Miałeś już wymieniony wałek wyrównoważający? A 272 030 27 72
To jest M272 z niespodzianką
piszesz że " przebeg auta aktualny 135.000 km." tzn że tyle ma przelatane czy tyle mu pisze na zegarach?
:!: Nie pomagam przez pw-- pytania pozostaną bez odpowiedzi
S203 M272 2.5 V6
Regulamin Forum
Awatar użytkownika
AdeKi
VIP
Posty: 246
Rejestracja: 22 lip 2015, o 22:48
VIN:
Lokalizacja: DPL

Re: BRC Sequent P&D + P0203 + MIL

Post autor: AdeKi »

Jarod ... nie chce się kłócić ale... skoro sprawne wystarczą to dlaczego pomogła mi wymiana ze sprawnych na nowe ?? Miały swój przebieg i tyle.. na benzynie nic się nie działo a na lpg szarpanie. Tym bardziej że autor nie wie czy wgl były wymieniane cewki które się równiez zuzywaja. Fakt że może być coś innego ale cewki to pierwsza rzecz do sprawdzenia przy tych objawach. Tym bardziej że to nie jeden mechanik mówił mi ze tak się dzieje
MERCEDES C180 z 2 litrową bestią pod maską, którą ciągnie całe 129 kobyłów. :zacieszacz:
moje-cl203-c180-vt17957.html
WDB2037351A182129
Awatar użytkownika
jarod32
Użytkownik
Posty: 4437
Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
VIN: Honda_PILOT
Lokalizacja: DLW
Kontakt:

Re: BRC Sequent P&D + P0203 + MIL

Post autor: jarod32 »

AdeKi bo sprawne nie były . To , że palił na pb na nich , nie oznacza że sprawne były .. dogorywały. Pisałem dziesiątki razy i napiszę jeszcze raz . Każde niedomaganie silnika, na LPG objawi się z dziesięciokrotnie większą siłą. Wynika to z odrobinę innej charakterystyki spalania tego paliwa oraz z większej kaloryczności gazu. Każdy silnik przed instalacją powinien przejść gruntowną diagnostykę. Dopiero taki nadaje się do instalowania LPG. Stąd się biorą późniejsze legendy o rzekomym uwalaniu silników przez LPG. AdeKi i z doświadczenia powiem Ci jeszcze jedną tajemnicę Poliszynela ..... 80 % montażystów w ogóle nie przeszło szkoleń . Są to pracownicy którzy "wiedzą i się znają" a uprawnienia i przeszkolenie ma właściciel warsztatu, który w ancugu, pojawia się raz dziennie we firmie aby kwity podbić i podpisać . Przecież chłopaki wiedzą co robią, bo im powiedziałem ... Tak niestety to wygląda. Wracając do problemu kolegi T to tak jak wcześniej napisałem . Do gwaranta, nic nie podłączać (każde podłączenie pozostawia ślad) i niech sobie łeb smaruje. Skoro nie sprawdził silnika przed instalacją to ma teraz problem.

ps. AdeKi oczywiście , że mogą być to cewki nie twierdzę , że nie ale one nie umierają z dnia na dzień a ich niesprawność da się zdiagnozować duuużo wcześniej :D
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 :D też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada ;)
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne ;)
Awatar użytkownika
AdeKi
VIP
Posty: 246
Rejestracja: 22 lip 2015, o 22:48
VIN:
Lokalizacja: DPL

Re: BRC Sequent P&D + P0203 + MIL

Post autor: AdeKi »

No to zwracam honor :) a co do tematu ze pracownicy bez uprawnień i szkoleń zajmują się instalacja to prawda (czasami nawet nie znają się na tym i słuchają co mają zrobić) ponieważ na własne oczy widziałem jak lepki po 18 lat montowaly gaz w niby autoryzowanym serwisie a jak czegoś nie wiedzieli to latali do szefa po pomoc ... ja akurat miałem na tyle szczęścia ze po dogadaniu się pracownik montowal tylko butle a całą instalację szef stacji :) w tym pomógł mój dar przekonywania :p fakt że doplacalem 200zl dlatego że dłużej mu to zeszło i po godzinach jego zakładu siedział a skończył około 22 ale nie chciałem później jeździć z jakimiś problemami ze to tamto źle zamocowane itp :p
MERCEDES C180 z 2 litrową bestią pod maską, którą ciągnie całe 129 kobyłów. :zacieszacz:
moje-cl203-c180-vt17957.html
WDB2037351A182129
T-Mack
Użytkownik
Posty: 54
Rejestracja: 8 mar 2014, o 18:07
VIN:
Lokalizacja: Drezno - Saksonia - Niemcy

Re: BRC Sequent P&D + P0203 + MIL

Post autor: T-Mack »

Witam ponownie,

Po tygodniu jazdy wywalił mi MIL ponownie z następującym błędem:

P0352 - Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej B wadliwe działanie

Chodzi raczej o cewkę nr.: #2 na Bank'u #1, którą właśnie wymieniłem tydzień temu...

Sprwadzałem wtyczkę i okablowanie, wszystko wygląda raczej cacy...

Nie wiem co o tym sądzić...

Po wymianie świec i cewki, silnik chodzi o niebo lepiej...

Mam jeszcze pytanie odnośnie obrotów OBD II Tester pokazuje mi średnio 760 Obr./min. czy jest to właściwa wartość dla pracy silnika...??? Dodam, że pomiędzy Pb i LPG nie ma żadnej różnicy w obrotach...

@Siwix: Tak, wałek wyrównawczy rozrządu mam już załatwiony, tzn. wymieniony... Kupiłem to auto z niemiłąniespodzianką, jak chcesz poczytać moje STORY tego wydarzenia to zapraszam na tym formum do lektury, wszystko opisałem... - LINK: zolta-kontrolka-silnika-i-bledy-p1200-o ... 13772.html

Co do przebiegu to raczej pewny... Nie podejrzewam jakiegoś wałka... Było tyle na zegarze: 105.000

Pozdrawiam,

T-Mack
T-Mack
C Klasse 280 Avantgarde 01/2006
WDB2030541F781137
Awatar użytkownika
siwix
JuniorAdmin
Posty: 4588
Rejestracja: 26 paź 2014, o 18:38
VIN: WDB2032521F833745
Lokalizacja: Świdwin/ Buxtehude/Stade (DE)
Kontakt:

Re: BRC Sequent P&D + P0203 + MIL

Post autor: siwix »

No właśnie już to kiedyś czytałem ale nie skojarzyłem że to twój.
:!: Nie pomagam przez pw-- pytania pozostaną bez odpowiedzi
S203 M272 2.5 V6
Regulamin Forum
T-Mack
Użytkownik
Posty: 54
Rejestracja: 8 mar 2014, o 18:07
VIN:
Lokalizacja: Drezno - Saksonia - Niemcy

Re: BRC Sequent P&D + P0203 + MIL

Post autor: T-Mack »

Siemka forumowicze...

Mam jeszcze jedno pytanko...

Mam zawory zabudowane w pokrywie silnika pod filtrami. Jest to troszkę niewyjściowe rozwiązanie z następujących powodów:

1. Podziurawiona plastikowa obudowa - wyjścia kabli i wężyków.
2. Nie można jej dokładnie osadzić na silniku.
3. Sprawia problemy podczas np. wymiany świec, ogranicza dostęp do samego silnika (obudowy filtrów po obu stronach nie dają się do końca zdemontować).

Czy ma ktoś jakiś inny pomysł, gdzie można by umiejscowić bloki z zaworami ? Albo ktoś ma już jakieś inn e rozwiązanie w swoim aucie, albo widizał u kogoś. Jakieś foto ewentualnie, byłoby fajnie...

Pozdrawiam,

T-Mack
T-Mack
C Klasse 280 Avantgarde 01/2006
WDB2030541F781137
tonidriver
Użytkownik
Posty: 443
Rejestracja: 25 gru 2015, o 01:14
VIN: WDB2032161F226567
Lokalizacja: Wrocław

Re: BRC Sequent P&D + P0203 + MIL

Post autor: tonidriver »

Mówisz o wtryskiwaczach
C 270 CDI '02r
T-Mack
Użytkownik
Posty: 54
Rejestracja: 8 mar 2014, o 18:07
VIN:
Lokalizacja: Drezno - Saksonia - Niemcy

Re: BRC Sequent P&D + P0203 + MIL

Post autor: T-Mack »

Tak dokładnie, chodzi o wtryskiwacze...

Pomyliłem fachową terminologię...
T-Mack
C Klasse 280 Avantgarde 01/2006
WDB2030541F781137
Awatar użytkownika
jarod32
Użytkownik
Posty: 4437
Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
VIN: Honda_PILOT
Lokalizacja: DLW
Kontakt:

Re: BRC Sequent P&D + P0203 + MIL

Post autor: jarod32 »

Pamiętaj kolego o tym, że im dłuższe przewody od wtrysków do dysz , tym gorzej .
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 :D też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada ;)
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne ;)
ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG - Nowy dział!!!”