Silnik m271 a gaz.
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 29
- Rejestracja: 6 kwie 2018, o 07:36
- VIN: WDB2032421F751601
Silnik m271 a gaz.
Kompressor po lifcie 1.8 163 KM.
Założyłem instalację STAG, Qnext plus. Rdeuktor na 250 KM, większość podzespołów w tym wtryski Tomasseto. Generalnie montują tam tylko na STAGOwskich podzespołach.
Warsztat autoryzowany STAGA. Generalnie póki co auto jeździ bez problemów.
W warsztacie kierownik stwierdził, że robili już kilka takich samochodów i w kompresorze po lifcie z silnikiem M271, montaż jest problematyczny, ze względu na trudny dostęp i ciasnotę przy silniku. Nie ma miejsca na zamocowanie wtrysków. Żeby wszystko grało przewody od wtrysków nie mogą być długie, w związku z powyższym listwa z wtryskami leży na silniku na cewkach pod tą czarną plastikową pokrywą na silniku (na wierzchu się podobno nie da, bo jest za mało przestrzeni między pokrywą a maską. Pół biedy, że nie jest to zamocowane na sztywno, martwi mnie czy bezpośrednio na silniku na cewkach zapłonowych nie jest przypadkiem zbyt wysoka temperatura na tego typu kable i przewody?
Jutro wrzucę foty.
Poza tym, nie wiem czy może mieć to związek, ale od założenia gazu, czyli jakieś 2 doby, przepaliły się 2 żarówki.
Wywala też co jakich czas komunikat, żeby sprawdzić poziom płynu chłodzącego. Mogło go ubyć podczas instalacji?
Założyłem instalację STAG, Qnext plus. Rdeuktor na 250 KM, większość podzespołów w tym wtryski Tomasseto. Generalnie montują tam tylko na STAGOwskich podzespołach.
Warsztat autoryzowany STAGA. Generalnie póki co auto jeździ bez problemów.
W warsztacie kierownik stwierdził, że robili już kilka takich samochodów i w kompresorze po lifcie z silnikiem M271, montaż jest problematyczny, ze względu na trudny dostęp i ciasnotę przy silniku. Nie ma miejsca na zamocowanie wtrysków. Żeby wszystko grało przewody od wtrysków nie mogą być długie, w związku z powyższym listwa z wtryskami leży na silniku na cewkach pod tą czarną plastikową pokrywą na silniku (na wierzchu się podobno nie da, bo jest za mało przestrzeni między pokrywą a maską. Pół biedy, że nie jest to zamocowane na sztywno, martwi mnie czy bezpośrednio na silniku na cewkach zapłonowych nie jest przypadkiem zbyt wysoka temperatura na tego typu kable i przewody?
Jutro wrzucę foty.
Poza tym, nie wiem czy może mieć to związek, ale od założenia gazu, czyli jakieś 2 doby, przepaliły się 2 żarówki.
Wywala też co jakich czas komunikat, żeby sprawdzić poziom płynu chłodzącego. Mogło go ubyć podczas instalacji?
WDB2032421F751601
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3377
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: Silnik m271 a gaz.
Jak wpinali reduktor w układ chłodzenia to musieli rozpinać węże więc na pewno trochę płynu poleciało, a teraz auto się odpowietrzyło i woła o swoje więc mu dolej do stanu.Tajny pisze:Wywala też co jakich czas komunikat, żeby sprawdzić poziom płynu chłodzącego. Mogło go ubyć podczas instalacji?
-
- VIP
- Posty: 646
- Rejestracja: 8 maja 2016, o 17:09
- VIN: WDB2030071F447330
- Lokalizacja: mazowieckie
Re: Silnik m271 a gaz.
Jak napisał Przybek, dolej płynu do poziomu zgodnego z wymogami.
Wejdź w odczyt napięcia na wyświetlaczu lub zmierz multimetrem napięcie instalacji w czasie ładowania. Jeżeli jest ok. 14,2V to przepalenie żarówek jest przypadkiem.
Żarowki wymieniaj co 2 lata nieczekając aż sie przepalą. To znikomy koszt przy eksploatacji samochodu. Przy okazji obejrzysz styki gniazd żarówek.
Wejdź w odczyt napięcia na wyświetlaczu lub zmierz multimetrem napięcie instalacji w czasie ładowania. Jeżeli jest ok. 14,2V to przepalenie żarówek jest przypadkiem.
Żarowki wymieniaj co 2 lata nieczekając aż sie przepalą. To znikomy koszt przy eksploatacji samochodu. Przy okazji obejrzysz styki gniazd żarówek.
Największym wrogiem postępu nie jest błąd, lecz lenistwo.
-
- Użytkownik
- Posty: 29
- Rejestracja: 6 kwie 2018, o 07:36
- VIN: WDB2032421F751601
Re: Silnik m271 a gaz.
Ładowanie mam 13.5 V na odpalonym silniku .Na P bez gazu. W trakcie jazdy ok 14V.
WDB2032421F751601
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3377
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: Silnik m271 a gaz.
Czyli na jałowym praktycznie nie masz ładowania bo dolny zakres zaczyna się 13,8. Altek do przejrzenia i prawdopodobnie będą szczotki na wykończeniu.Tajny pisze:Ładowanie mam 13.5 V na odpalonym silniku .Na P bez gazu. W trakcie jazdy ok 14V.
-
- Użytkownik
- Posty: 29
- Rejestracja: 6 kwie 2018, o 07:36
- VIN: WDB2032421F751601
Re: Silnik m271 a gaz.
Dzięki, sprawdzę.
Zdjęcia instalacji:
Taki montaż w tym silniku to druciarstwo?
Zdjęcia instalacji:
Taki montaż w tym silniku to druciarstwo?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
WDB2032421F751601
-
- VIP
- Posty: 995
- Rejestracja: 13 maja 2009, o 07:18
- VIN:
- Lokalizacja: wroc
Re: Silnik m271 a gaz.
Wężyki można trochę ukrucić.
C200 KOMPRESSOR SPORTCOUPE 2002,
WDB2037451A286150
C180 KOMPRESSOR KOMBI 2008
WDD2042461F232265
WDB2037451A286150
C180 KOMPRESSOR KOMBI 2008
WDD2042461F232265
-
- VIP
- Posty: 923
- Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
- VIN: WDB2030421A649606
Re: Silnik m271 a gaz.
Kiedyś rozmawiałem z jednym gazownikiem to mówił, że on chowa wtryski pod obudowę filtra powietrza w W203. Wtedy pewnie wężyki były by sporo krótsze ale nie wiem czy to dobre miejsce od strony serwisowej na przyszłość.
Może niech inni się wypowiedzą co maja już instalację gdzie mają umieszczone wtryski.
Może niech inni się wypowiedzą co maja już instalację gdzie mają umieszczone wtryski.
- Sajmon_DE
- Użytkownik
- Posty: 3
- Rejestracja: 7 paź 2017, o 12:39
- VIN: WDB2032421F748766
- Lokalizacja: Wuppertal/Piotrków Tryb.
Re: Silnik m271 a gaz.
Jutro zrobię fotkę, u siebie mam matrix na pokrywie przykrecone, jest miejsce na luzie.Tajny pisze:(na wierzchu się podobno nie da, bo jest za mało przestrzeni między pokrywą a maską.
W202 C180 1994r.
W203 C200 Kompressor 2005r. - Aktualnie
W203 C200 Kompressor 2005r. - Aktualnie
-
- Użytkownik
- Posty: 29
- Rejestracja: 6 kwie 2018, o 07:36
- VIN: WDB2032421F751601
Re: Silnik m271 a gaz.
Po 10 tys km mogę powiedzieć, że póki co gaz zachowuje się wzorowo. Żadnych check engine, żadnych problemów, brak spadku mocy, sr, spalania 12.5/100 km, ok 2 l więcej niż pokazuje komp. Na ten dystans poszedł mnw. zbiornik benzyny i litr borygo, gdzieś minimalnie ubywa płynu ze zbiorniczka. Niestety.
WDB2032421F751601
-
- VIP
- Posty: 923
- Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
- VIN: WDB2030421A649606
Re: Silnik m271 a gaz.
Czyli wychodzi 0,6l benzyny na 100km, to tak jakby doliczyć 1l gazu do średniego spalania co daje w Twoim przypadku średnio 13,5l/100km realnych kosztów. Napisz jeszcze jakie miałeś średnie spalanie benzyny przed zamontowaniem gazu ?
-
- Użytkownik
- Posty: 29
- Rejestracja: 6 kwie 2018, o 07:36
- VIN: WDB2032421F751601
Re: Silnik m271 a gaz.
Ok 10-11 l ale to b. Zależy od tego czy trasa czy miasto. W samym mieście potrafi pokazać 15/100 w trasie 7-10/100.
WDB2032421F751601
-
- VIP
- Posty: 50
- Rejestracja: 7 paź 2018, o 20:23
- VIN: wdb2030421f435586
- Lokalizacja: Katowice
Re: Silnik m271 a gaz.
Mnie średnio spała 11-12 litrów gazu na 100km przy dynamicznej jeździe ale udało się też zejść ponizej 9 litrów przy umiarkowanych prędkościach na drogach jednopasmowych. Wszystko zależy od stylu jazdy bo chciałem sprawdzić ile maksymalnie przy ostrym butowaniu spali to potrafi wciągnąć i 17 Mniej więcej faktycznie spala około 2 litry więcej niż pokazuje komputer. Instalacja brc - nie odczuwam żadnych różnic w mocy itp między pb a lpg
-
- VIP
- Posty: 646
- Rejestracja: 8 maja 2016, o 17:09
- VIN: WDB2030071F447330
- Lokalizacja: mazowieckie
Re: Silnik m271 a gaz.
Dlatego ja jestem zadowolony, że mój CDI 2.2 spala w trasie 4,8 - 5,2, natomiast przy dużych prędkościach nie przekracza spalania 6,5 l/100.
Największym wrogiem postępu nie jest błąd, lecz lenistwo.
-
- VIP
- Posty: 50
- Rejestracja: 7 paź 2018, o 20:23
- VIN: wdb2030421f435586
- Lokalizacja: Katowice
Re: Silnik m271 a gaz.
Jak przeliczysz to na koszty paliwa to wychodzi podobnie