wyłącznik pompy paliwa

Wszystko na temat instalacji LPG w C klasie

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
przecinek
VIP
Posty: 654
Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
VIN: WDB2030451A011961
Lokalizacja: Olsztyn

wyłącznik pompy paliwa

Post autor: przecinek »

witam , zakładacie u siebie takie wyłączniki? chodzi o wyłączenie pompy na gazie bo po co ma chodzić i sie zużywać ? ... gdzie takie cos można kupić od ręki?
Awatar użytkownika
jarod32
Użytkownik
Posty: 4437
Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
VIN: Honda_PILOT
Lokalizacja: DLW
Kontakt:

Post autor: jarod32 »

to nie takie proste jak by się wydawało.. Pompa paliwa powinna cały czas pracować. Po 1. I tak odpalasz na benzynie i dopiero po osiągnięciu parametrów , silnik jest przełączany na gaz. Po 2. W momencie gdy kończy się gaz system wraca do zasilania benzyną. Sytuacje takie mają baaardzo często przy wyprzedzaniu , kiedy to występuje zwększone zapotrzebowanie na gaz a tu puupa... kończy się zasilanie i stoimy. Po 3. W wielu systemach wtryskowych benzyna poza tym , że zasila silnik schładza system wtryskowy. W silnikach takich benzynowe z bezpośrednim wtryskiem instalacja LPG nie wyłącza zasilania benzyną , lecz skraca wtrysk do minimum. W przeciwnym przypadku doszłoby do uszkodzenia wtryskiwaczy. Gdyby taki wyłącznik był konieczny i wskazany , na 100% by był. Mówimy o sekwencyjnym "wtrysku" gazu :D
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 :D też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada ;)
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne ;)
power
Użytkownik
Posty: 219
Rejestracja: 27 gru 2010, o 13:26
VIN:
Lokalizacja: Ropczyce

Post autor: power »

jarod32 pisze:Po 3. W wielu systemach wtryskowych benzyna poza tym , że zasila silnik schładza system wtryskowy. W silnikach takich benzynowe z bezpośrednim wtryskiem instalacja LPG nie wyłącza zasilania benzyną
Dokładnie tak jak piszesz kolego, z tym, że pojazd użytkownika przecinek ma wtrysk pośredni i podczas pracy na gazie wtryskiwacze te i tak są odłączone. Co więcej nie mają bezpośredniego styku z komorą spalania, więc nie nagrzewają się tak bardzo.
Wydaje mi się, że wyłączenie pompy paliwa można zrealizować poprzez przekaźnik, który będzie miał wspólne sterowanie z elektrozaworem gazowym itp.
Jako że nie znam się na instalacjach gazowych, ani również nie interesuje się tym, to warto poczekać na opinię innych kolegów.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
jarod32
Użytkownik
Posty: 4437
Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
VIN: Honda_PILOT
Lokalizacja: DLW
Kontakt:

Post autor: jarod32 »

Rozumiem, że pierwsze dwa pkt są nieistotne .. Ponadto.. tak jak napisałem, włosi i wiatraki siedzą nad instalacjami gazowymi od ... dziesiątek lat i NIKT /producent/ nie wyłącza pompy paliwa. Pojazdy są mniej lub bardziej zaawansowane. Zgadza się, że mercedes nie ma w tym silniku wtrysku bezpośredniego ... ale czy nie ma czujnika ciśnienia paliwa na listwie ? Przypomnę , że instalacja LPG EMULUJE prawidłową prace silnika na innym paliwie, czyli oszukuje komp pojazdu mówiąc mu, "jadziem na benzynce i wsjo jest ok" .. a tu buba w postaci braku ciśnienia paliwa, przepływu czy czegokolwiek innego. Instalacja nie odcina wtrysku, modyfikuje jego prace do tak niskiego poziomu, że paliwo PRAKTYCZNIE nie jest podawane. Nie pamiętam dokładnie, uprawnienia robiłem kilka lat temu i nie pracuje już w fachu, ale emulacja obejmuje /w zależności od producenta/ prace sond lambda, prace wtryskiwaczy i jeszcze coś :oops: czego nie pamiętam .... ale NIE rusza się pompy paliwowej. Tyle mojej wiedzy. Mogę się mylić nie jestem żadnym specjalistą. Mam nadzieje tylko pomóc w potrzebie :muza:

[ Dodano: 2013-10-28, 19:29 ]
A jeśli ktoś jest na tyle uparty, że jednak będzie chciał odłączyć pompę, to prawdopodobnie można wykorzystać przez przekaźnik zasilanie elektrozaworu na wielozaworze przy zbiorniku gazu. Nie jestem jednak pewien czy nie ma tam zwłoki pomiędzy otwarciem zaworu gazu a przełączeniem na prace LPG.
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 :D też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada ;)
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne ;)
Awatar użytkownika
MENELLO
Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: 10 paź 2013, o 21:43
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MENELLO »

Konieczność chłodzenia wtryskiwaczy paliwem to mit.

Mam w W202 gaz od 6 lat własnie z "systemem" odcinania paliwa... dzięki temu pompa do dziś działa i ma się OK, mogę latać z małą ilością paliwa ( rezerwa) nie martwiąc się o pompę.
- raz to ,że się nie zaciera (pompa) np. stojąc na wzniesieniu (odpływa paliwo) np.w korku pod wiadukt
-dwa nie zaciera się w lato -mała ilość paliwa nagrzewa się w listwie wtryskowej i wraca ciepłe do baku i tak w kółko aż do mocnego nagrzania paliwa i zatarcia pompy ( pompa się chłodzi paliwem) .

robienie "odcinki" pompy, jest bez sensu jak "dbasz o stan paliwa w baku"...
power
Użytkownik
Posty: 219
Rejestracja: 27 gru 2010, o 13:26
VIN:
Lokalizacja: Ropczyce

Post autor: power »

jarod32 pisze:Rozumiem, że pierwsze dwa pkt są nieistotne
Oczywiście że istotne, dlatego nie proponowałem manualnego wyłącznika w kabinie ON/OFF, tylko przekaźnik sterowany jakimś elementem instalacji gazowej. Jednak tu właśnie może pojawić się problem zwłoki (uruchomienie pompy, wygenerowanie odpowiedniego ciśnienia) ,czyli to, o czym wspominasz kolego jarod32.
jarod32 pisze:ale czy nie ma czujnika ciśnienia paliwa na listwie
Nie posiadam samochodu z tym silnikiem, więc nie mogę tego wizualnie sprawdzić, ale ze schematu elektrycznego, który posiadam wynika, że nie ma takiego czujnika.
jarod32 pisze:żadnym specjalistą. Mam nadzieje tylko pomóc w potrzebie
To dokładnie tak samo jak ja. :haha:
Awatar użytkownika
jarod32
Użytkownik
Posty: 4437
Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
VIN: Honda_PILOT
Lokalizacja: DLW
Kontakt:

Post autor: jarod32 »

chyba się jednak nie znam ....
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 :D też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada ;)
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne ;)
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

jarod32, no i po kiego grzyba się wtrącałeś............. :haha: ........... niech chłopy robią. Jak się zaczną problemy z błędami i wejściem w tryb serwisowy, to będzie drapanie się po głowie. Przy tym układzie paliwowym jaki ma w203 przy silnikach benzynowych moim skromnym zdaniem wypada trzymać przynajmniej 3/4 baku..........i nie ma problemu i to bez takiej rzeźby. Np. w271 w ogóle marnie toleruje instalację, zwłaszcza tą marnie dobraną i marnie założoną ,ale jeszcze pokombinujcie z tymi układami a na pewno na tym dobrze wyjdziecie. MENELLO, zrób zakup jakiejś w203, załóż instalkę i zrób ten patent z w202.........poczekamy jak się będzie sprawować i czy przypadkiem nie będzie walki z wyświetlanymi błędami. Pożyjemy zobaczymy.
Uprzedzam, że jak ktoś pochrzani instalację elektryczną to tutaj rady raczej nie uzyska jak to doprowadzić do porządku lub co mogło paść, bo Ci co się naprawdę znają to straszni puryści :rotfl: i jak tylko słyszą o instalacji to adieu :wysmiewacz: ( Panowie prześledźcie tematy o gazie to zobaczycie jaki cyrk jest z aprobatą na tym forum tematu LPG)
Awatar użytkownika
abgutek
VIP
Posty: 163
Rejestracja: 4 sie 2013, o 21:31
VIN:
Lokalizacja: BL

Post autor: abgutek »

supi pisze: przy silnikach benzynowych moim skromnym zdaniem wypada trzymać przynajmniej 3/4 baku..........i nie ma problemu i to bez takiej rzeźby.
Dlaczego aż tyle? Żeby tyle paliwa wyjeździć trzeba pewnie z 10 miesięcy, a paliwo w zbiorniku po takim czasie jednak trochę się zestarzeje...
C180k 2007 sedan automat
WDB2030461f916494
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

abgutek pisze:Dlaczego aż tyle?
poczytaj tematy związane z problemami z układem paliwowym i pompą paliwa. Jak miewałem 1/4, to zdarzało się przy uruchamianiu silnika, że auto tak jakby "zadławiało się" przez moment. Od kiedy utrzymuj taki poziom "problem" nie występuje. Poczytaj wszystkie wątki jakie znajdziesz. Ja przeczytałem i profilaktycznie tak trzymam.

[ Dodano: 2013-10-29, 08:16 ]
W zimie nieco więcej wachy weźmie. Ponadto dolałem trochę dodatku.

[ Dodano: 2013-10-29, 08:43 ]
http://allegro.pl/mercedes-c-w203-203-z ... 49181.html wiesz to są w sumie dwie komory, więc przy 1/4 np. tak naprawdę nie mam pewności czy paliwo jest równo rozłożone i czy pompa tak na prawdę nie pracuje w gorszych warunkach
Awatar użytkownika
abgutek
VIP
Posty: 163
Rejestracja: 4 sie 2013, o 21:31
VIN:
Lokalizacja: BL

Post autor: abgutek »

supi pisze:
abgutek pisze:Dlaczego aż tyle?
poczytaj tematy związane z problemami z układem paliwowym i pompą paliwa. Jak miewałem 1/4, to zdarzało się przy uruchamianiu silnika, że auto tak jakby "zadławiało się" przez moment. Od kiedy utrzymuj taki poziom "problem" nie występuje. Poczytaj wszystkie wątki jakie znajdziesz. Ja przeczytałem i profilaktycznie tak trzymam.

[ Dodano: 2013-10-29, 08:16 ]
W zimie nieco więcej wachy weźmie. Ponadto dolałem trochę dodatku.

[ Dodano: 2013-10-29, 08:43 ]
http://allegro.pl/mercedes-c-w203-203-z ... 49181.html wiesz to są w sumie dwie komory, więc przy 1/4 np. tak naprawdę nie mam pewności czy paliwo jest równo rozłożone i czy pompa tak na prawdę nie pracuje w gorszych warunkach
Czytałem że w lecie za mała ilość paliwa w zbiorniku może niedostatecznie chłodzić pompę paliwa. A jakie doświadczenia mają inni koledzy - ile macie wachy w zbiorniku?
C180k 2007 sedan automat
WDB2030461f916494
Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Smart »

Ja nie mam instalacji gazowej ale tankuję paliwo dopiero wtedy jak zapal się rezerwa w 95% tankowań. Czytałem o problemie ilości paliwa w baku tutaj ale robię jak wyżej i jak na razie jakoś nic się nie dzieje ... robię to na własną odpowiedzialność. :tak:
Ostatnio zmieniony 29 paź 2013, o 22:46 przez Smart, łącznie zmieniany 1 raz.
CL203 WDB2037461A802397
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

I bez gazu co jakiś czas ktoś pompę wymienia.................. Generalnie jazda przy rezerwie to taki sobie pomysł.
Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Smart »

Wiesz, zapala się i tankuję do pełna za każdym razem ... ot cała sprawa a jak będzie zobaczymy. Nie mniej z uwagą czytałem o sprawie i nie tylko tej i wcale nie twierdzę, że to bujda na resoraych czy takie tam. :tak:
CL203 WDB2037461A802397
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

Gerri fajnego posta napisał, gdzie tłumaczy, że to w zasadzie dwa baki są, dwa pływaki i nie zawsze równo w nich z wachą.
ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG - Nowy dział!!!”