wyłącznik pompy paliwa
Moderator: Dziki Mar
- przecinek
- VIP
- Posty: 654
- Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
- VIN: WDB2030451A011961
- Lokalizacja: Olsztyn
wyłącznik pompy paliwa
witam , zakładacie u siebie takie wyłączniki? chodzi o wyłączenie pompy na gazie bo po co ma chodzić i sie zużywać ? ... gdzie takie cos można kupić od ręki?
Mercedes-Benz W203 Drift edition by Marcin ^^
WDB2030451A011961
WDB2030451A011961
- jarod32
- Użytkownik
- Posty: 4437
- Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
- VIN: Honda_PILOT
- Lokalizacja: DLW
- Kontakt:
to nie takie proste jak by się wydawało.. Pompa paliwa powinna cały czas pracować. Po 1. I tak odpalasz na benzynie i dopiero po osiągnięciu parametrów , silnik jest przełączany na gaz. Po 2. W momencie gdy kończy się gaz system wraca do zasilania benzyną. Sytuacje takie mają baaardzo często przy wyprzedzaniu , kiedy to występuje zwększone zapotrzebowanie na gaz a tu puupa... kończy się zasilanie i stoimy. Po 3. W wielu systemach wtryskowych benzyna poza tym , że zasila silnik schładza system wtryskowy. W silnikach takich benzynowe z bezpośrednim wtryskiem instalacja LPG nie wyłącza zasilania benzyną , lecz skraca wtrysk do minimum. W przeciwnym przypadku doszłoby do uszkodzenia wtryskiwaczy. Gdyby taki wyłącznik był konieczny i wskazany , na 100% by był. Mówimy o sekwencyjnym "wtrysku" gazu
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne
-
- Użytkownik
- Posty: 219
- Rejestracja: 27 gru 2010, o 13:26
- VIN:
- Lokalizacja: Ropczyce
Dokładnie tak jak piszesz kolego, z tym, że pojazd użytkownika przecinek ma wtrysk pośredni i podczas pracy na gazie wtryskiwacze te i tak są odłączone. Co więcej nie mają bezpośredniego styku z komorą spalania, więc nie nagrzewają się tak bardzo.jarod32 pisze:Po 3. W wielu systemach wtryskowych benzyna poza tym , że zasila silnik schładza system wtryskowy. W silnikach takich benzynowe z bezpośrednim wtryskiem instalacja LPG nie wyłącza zasilania benzyną
Wydaje mi się, że wyłączenie pompy paliwa można zrealizować poprzez przekaźnik, który będzie miał wspólne sterowanie z elektrozaworem gazowym itp.
Jako że nie znam się na instalacjach gazowych, ani również nie interesuje się tym, to warto poczekać na opinię innych kolegów.
Pozdrawiam
- jarod32
- Użytkownik
- Posty: 4437
- Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
- VIN: Honda_PILOT
- Lokalizacja: DLW
- Kontakt:
Rozumiem, że pierwsze dwa pkt są nieistotne .. Ponadto.. tak jak napisałem, włosi i wiatraki siedzą nad instalacjami gazowymi od ... dziesiątek lat i NIKT /producent/ nie wyłącza pompy paliwa. Pojazdy są mniej lub bardziej zaawansowane. Zgadza się, że mercedes nie ma w tym silniku wtrysku bezpośredniego ... ale czy nie ma czujnika ciśnienia paliwa na listwie ? Przypomnę , że instalacja LPG EMULUJE prawidłową prace silnika na innym paliwie, czyli oszukuje komp pojazdu mówiąc mu, "jadziem na benzynce i wsjo jest ok" .. a tu buba w postaci braku ciśnienia paliwa, przepływu czy czegokolwiek innego. Instalacja nie odcina wtrysku, modyfikuje jego prace do tak niskiego poziomu, że paliwo PRAKTYCZNIE nie jest podawane. Nie pamiętam dokładnie, uprawnienia robiłem kilka lat temu i nie pracuje już w fachu, ale emulacja obejmuje /w zależności od producenta/ prace sond lambda, prace wtryskiwaczy i jeszcze coś czego nie pamiętam .... ale NIE rusza się pompy paliwowej. Tyle mojej wiedzy. Mogę się mylić nie jestem żadnym specjalistą. Mam nadzieje tylko pomóc w potrzebie
[ Dodano: 2013-10-28, 19:29 ]
A jeśli ktoś jest na tyle uparty, że jednak będzie chciał odłączyć pompę, to prawdopodobnie można wykorzystać przez przekaźnik zasilanie elektrozaworu na wielozaworze przy zbiorniku gazu. Nie jestem jednak pewien czy nie ma tam zwłoki pomiędzy otwarciem zaworu gazu a przełączeniem na prace LPG.
[ Dodano: 2013-10-28, 19:29 ]
A jeśli ktoś jest na tyle uparty, że jednak będzie chciał odłączyć pompę, to prawdopodobnie można wykorzystać przez przekaźnik zasilanie elektrozaworu na wielozaworze przy zbiorniku gazu. Nie jestem jednak pewien czy nie ma tam zwłoki pomiędzy otwarciem zaworu gazu a przełączeniem na prace LPG.
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne
- MENELLO
- Użytkownik
- Posty: 16
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 21:43
- VIN:
- Lokalizacja: Warszawa
Konieczność chłodzenia wtryskiwaczy paliwem to mit.
Mam w W202 gaz od 6 lat własnie z "systemem" odcinania paliwa... dzięki temu pompa do dziś działa i ma się OK, mogę latać z małą ilością paliwa ( rezerwa) nie martwiąc się o pompę.
- raz to ,że się nie zaciera (pompa) np. stojąc na wzniesieniu (odpływa paliwo) np.w korku pod wiadukt
-dwa nie zaciera się w lato -mała ilość paliwa nagrzewa się w listwie wtryskowej i wraca ciepłe do baku i tak w kółko aż do mocnego nagrzania paliwa i zatarcia pompy ( pompa się chłodzi paliwem) .
robienie "odcinki" pompy, jest bez sensu jak "dbasz o stan paliwa w baku"...
Mam w W202 gaz od 6 lat własnie z "systemem" odcinania paliwa... dzięki temu pompa do dziś działa i ma się OK, mogę latać z małą ilością paliwa ( rezerwa) nie martwiąc się o pompę.
- raz to ,że się nie zaciera (pompa) np. stojąc na wzniesieniu (odpływa paliwo) np.w korku pod wiadukt
-dwa nie zaciera się w lato -mała ilość paliwa nagrzewa się w listwie wtryskowej i wraca ciepłe do baku i tak w kółko aż do mocnego nagrzania paliwa i zatarcia pompy ( pompa się chłodzi paliwem) .
robienie "odcinki" pompy, jest bez sensu jak "dbasz o stan paliwa w baku"...
-
- Użytkownik
- Posty: 219
- Rejestracja: 27 gru 2010, o 13:26
- VIN:
- Lokalizacja: Ropczyce
Oczywiście że istotne, dlatego nie proponowałem manualnego wyłącznika w kabinie ON/OFF, tylko przekaźnik sterowany jakimś elementem instalacji gazowej. Jednak tu właśnie może pojawić się problem zwłoki (uruchomienie pompy, wygenerowanie odpowiedniego ciśnienia) ,czyli to, o czym wspominasz kolego jarod32.jarod32 pisze:Rozumiem, że pierwsze dwa pkt są nieistotne
Nie posiadam samochodu z tym silnikiem, więc nie mogę tego wizualnie sprawdzić, ale ze schematu elektrycznego, który posiadam wynika, że nie ma takiego czujnika.jarod32 pisze:ale czy nie ma czujnika ciśnienia paliwa na listwie
To dokładnie tak samo jak ja.jarod32 pisze:żadnym specjalistą. Mam nadzieje tylko pomóc w potrzebie
- jarod32
- Użytkownik
- Posty: 4437
- Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
- VIN: Honda_PILOT
- Lokalizacja: DLW
- Kontakt:
- supi
- VIP
- Posty: 4956
- Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
- VIN:
- Lokalizacja: Muranów
jarod32, no i po kiego grzyba się wtrącałeś............. ........... niech chłopy robią. Jak się zaczną problemy z błędami i wejściem w tryb serwisowy, to będzie drapanie się po głowie. Przy tym układzie paliwowym jaki ma w203 przy silnikach benzynowych moim skromnym zdaniem wypada trzymać przynajmniej 3/4 baku..........i nie ma problemu i to bez takiej rzeźby. Np. w271 w ogóle marnie toleruje instalację, zwłaszcza tą marnie dobraną i marnie założoną ,ale jeszcze pokombinujcie z tymi układami a na pewno na tym dobrze wyjdziecie. MENELLO, zrób zakup jakiejś w203, załóż instalkę i zrób ten patent z w202.........poczekamy jak się będzie sprawować i czy przypadkiem nie będzie walki z wyświetlanymi błędami. Pożyjemy zobaczymy.
Uprzedzam, że jak ktoś pochrzani instalację elektryczną to tutaj rady raczej nie uzyska jak to doprowadzić do porządku lub co mogło paść, bo Ci co się naprawdę znają to straszni puryści i jak tylko słyszą o instalacji to adieu ( Panowie prześledźcie tematy o gazie to zobaczycie jaki cyrk jest z aprobatą na tym forum tematu LPG)
Uprzedzam, że jak ktoś pochrzani instalację elektryczną to tutaj rady raczej nie uzyska jak to doprowadzić do porządku lub co mogło paść, bo Ci co się naprawdę znają to straszni puryści i jak tylko słyszą o instalacji to adieu ( Panowie prześledźcie tematy o gazie to zobaczycie jaki cyrk jest z aprobatą na tym forum tematu LPG)
WDB2032421F298682 S203
s203-200k-avantgarde-2002-r-vt12799.html
s203-200k-avantgarde-2002-r-vt12799.html
- abgutek
- VIP
- Posty: 163
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 21:31
- VIN:
- Lokalizacja: BL
Dlaczego aż tyle? Żeby tyle paliwa wyjeździć trzeba pewnie z 10 miesięcy, a paliwo w zbiorniku po takim czasie jednak trochę się zestarzeje...supi pisze: przy silnikach benzynowych moim skromnym zdaniem wypada trzymać przynajmniej 3/4 baku..........i nie ma problemu i to bez takiej rzeźby.
C180k 2007 sedan automat
WDB2030461f916494
WDB2030461f916494
- supi
- VIP
- Posty: 4956
- Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
- VIN:
- Lokalizacja: Muranów
poczytaj tematy związane z problemami z układem paliwowym i pompą paliwa. Jak miewałem 1/4, to zdarzało się przy uruchamianiu silnika, że auto tak jakby "zadławiało się" przez moment. Od kiedy utrzymuj taki poziom "problem" nie występuje. Poczytaj wszystkie wątki jakie znajdziesz. Ja przeczytałem i profilaktycznie tak trzymam.abgutek pisze:Dlaczego aż tyle?
[ Dodano: 2013-10-29, 08:16 ]
W zimie nieco więcej wachy weźmie. Ponadto dolałem trochę dodatku.
[ Dodano: 2013-10-29, 08:43 ]
http://allegro.pl/mercedes-c-w203-203-z ... 49181.html wiesz to są w sumie dwie komory, więc przy 1/4 np. tak naprawdę nie mam pewności czy paliwo jest równo rozłożone i czy pompa tak na prawdę nie pracuje w gorszych warunkach
WDB2032421F298682 S203
s203-200k-avantgarde-2002-r-vt12799.html
s203-200k-avantgarde-2002-r-vt12799.html
- abgutek
- VIP
- Posty: 163
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 21:31
- VIN:
- Lokalizacja: BL
Czytałem że w lecie za mała ilość paliwa w zbiorniku może niedostatecznie chłodzić pompę paliwa. A jakie doświadczenia mają inni koledzy - ile macie wachy w zbiorniku?supi pisze:poczytaj tematy związane z problemami z układem paliwowym i pompą paliwa. Jak miewałem 1/4, to zdarzało się przy uruchamianiu silnika, że auto tak jakby "zadławiało się" przez moment. Od kiedy utrzymuj taki poziom "problem" nie występuje. Poczytaj wszystkie wątki jakie znajdziesz. Ja przeczytałem i profilaktycznie tak trzymam.abgutek pisze:Dlaczego aż tyle?
[ Dodano: 2013-10-29, 08:16 ]
W zimie nieco więcej wachy weźmie. Ponadto dolałem trochę dodatku.
[ Dodano: 2013-10-29, 08:43 ]
http://allegro.pl/mercedes-c-w203-203-z ... 49181.html wiesz to są w sumie dwie komory, więc przy 1/4 np. tak naprawdę nie mam pewności czy paliwo jest równo rozłożone i czy pompa tak na prawdę nie pracuje w gorszych warunkach
C180k 2007 sedan automat
WDB2030461f916494
WDB2030461f916494
- Smart
- VIP
- Posty: 5739
- Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
- VIN:
- Lokalizacja: Katowice
Ja nie mam instalacji gazowej ale tankuję paliwo dopiero wtedy jak zapal się rezerwa w 95% tankowań. Czytałem o problemie ilości paliwa w baku tutaj ale robię jak wyżej i jak na razie jakoś nic się nie dzieje ... robię to na własną odpowiedzialność.
Ostatnio zmieniony 29 paź 2013, o 22:46 przez Smart, łącznie zmieniany 1 raz.
CL203 WDB2037461A802397
- supi
- VIP
- Posty: 4956
- Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
- VIN:
- Lokalizacja: Muranów
I bez gazu co jakiś czas ktoś pompę wymienia.................. Generalnie jazda przy rezerwie to taki sobie pomysł.
WDB2032421F298682 S203
s203-200k-avantgarde-2002-r-vt12799.html
s203-200k-avantgarde-2002-r-vt12799.html
- Smart
- VIP
- Posty: 5739
- Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
- VIN:
- Lokalizacja: Katowice
- supi
- VIP
- Posty: 4956
- Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
- VIN:
- Lokalizacja: Muranów
Gerri fajnego posta napisał, gdzie tłumaczy, że to w zasadzie dwa baki są, dwa pływaki i nie zawsze równo w nich z wachą.
WDB2032421F298682 S203
s203-200k-avantgarde-2002-r-vt12799.html
s203-200k-avantgarde-2002-r-vt12799.html