Avangarde C200K 2001r

Tu chwalimy się swoim autem (zdjęcia, opisy, komentarze...)

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
Gabrielll
VIP
Posty: 919
Rejestracja: 9 maja 2014, o 11:34
VIN: WDB2030451F1606605
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Avangarde C200K 2001r

Post autor: Gabrielll »

Witam,

Zakładam w końcu temat z moim sprowadzonym ze Szwabni :mb:

Niestety nie miałem głowy do robienia zdjęć ogólnych auta ( niebawem dołączą ) ale zrobiłem zdjęcia pod maską a pro po elektromagnesu - czy konieczny kabelek itp.

A więc tak na początku poruszę temat wycieku elektromagnesu - możenie nie cieknie bardzo ale na pewno się poci. Z tego co widzę w wiązce są ślady oleju ale nie wiem z kąd on się tam wziął ?? przecież z elektromagnesu idzie wtyczka a w niej parę suchych kabelków ? :smutny: może jakieś inne dojście oleju ? dodatkowo ten kabel który idzie od elektromagnesu łączy się w większą wiązkę a nawet w taką plastikową ochronę ( prawdopodobnie pod przepływką widać na zdjęciach ) w której też są ślady oleju nie wiadomo skąd.

Następna kwestia dotyczy wody w przegrodzie akumulatora oraz bezpieczników. Jak odbierałem auto w sobotę trafiłem na jakieś urwanie chmury, gdy dojechałem do domu od razu postanowiłem sprawdzić dokładnie auto m,in silnik i blachę. W wymienionych przegrodach znalazłem dość sporo wody którą ciężko było wydostać ( zrobiłem to tak jak się spuszcza wino z bańki :haha: ) wyleciało ok 0,7 l od strony akumulatora a z drugiej już dużo mniej bo jakieś 0,3 l.
Pytanie moje czy ta woda powinna się tam dostać czy też nie ? i czy jest jakiś odpływ ?, z tego co widziałem pod aku idzie jakaś wiązka przewodów która była cała w wodzie dlatego moje zaniepokojenie.

Kolejna informacja której nie udało mi się wyszukać dotyczy cieknącej wody. Dziś nie było za ciepło bo ok 21 stopni. Zrobiłem jakieś 80 km i jak dojechałem do domu zauważyłem że kapie mi woda z pod silnika ( dla pewności spróbowałem że to H2O a nie płyn :) ) czy może to być z klimatyzacji ?? czy może ta woda z przegrody ma jakieś ujście bo wszystkiego nie udało mi się idealnie spuścić i gdzieś tam drenuje...

Niestety nie działa mi domykanie szyb i lusterka się nie składają przy wstecznym- poczytam co jest na forum może dojdę co jest grane.

LPG- Chciałbym aby ktoś się wypowiedział na temat LPG. Ja osobiście trochę się na tym znam ale poproszę o opinię :). Na zdjęciach widać podzespoły m.in:
Stag 4 +
Hany niebieskie
KME Gold
Butla w kole
Auto spaliło mi teraz 11,9 (sprawdzone od pełnego zalania do pełnego ) testowałem auto także nie była to normalna jazda :). Jak dla mnie mocy nie brakuje i różnicy w mocy prawie nie czuć.

Jak coś mi się jeszcze uroi to będę pisał i czytał forum :) Niedługo zamieszczę foty.
W najbliższym czasie zamierzam zająć się olejem w wiązce, wodą w komorach oraz konserwacją na przyszłość bo trafił mi się model garażowany i szkoda tego zepsuć.

LINK DO ZDJĘĆ:
https://www.dropbox.com/sh/0amlju8wk92k ... -A4yGOgJra

[ Dodano: 2014-05-18, 22:03 ]
Jeżeli chodzi o wodę pod aku to dzięki szukajki znalazłem rozwiązanie;-) trzeba wyczyścić odpływ.
Ostatnio zmieniony 18 maja 2014, o 21:11 przez Gabrielll, łącznie zmieniany 1 raz.
C200K <M111+LPG>
Masz problemy z LPG ? - PISAĆ NA PW!, udzielam pomocy na terenie Mazowsza-> jak pomogłem, poleć znajomym.
http://termowizja-amb.pl/
KubaMokotów
Użytkownik
Posty: 65
Rejestracja: 22 mar 2013, o 03:21
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: KubaMokotów »

Co do wody w SAMie. Zapchane odpływy --> viewtopic.php?t=10054
2.2 CDI - 2002 r. - SportCopue
WDB2037061A339415
Awatar użytkownika
Gabrielll
VIP
Posty: 919
Rejestracja: 9 maja 2014, o 11:34
VIN: WDB2030451F1606605
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Gabrielll »

Dopadł mnie niestety kolejny problem - syczenie pod deską " KLIMA " :placz: mam nadzieję że to tylko brak czynnika...
Zacząłem już lekturę ale mam prośbę, ostatnio jak się zatrzymuje ( było dziś dość ciepło ) to po chwili obok opony leje się woda - czy jest to możliwe że klimatyzacja powoduje ten wyciek ? czy jest to normalne ? na początku myślałem że to z tych przegród ( woda w SAM) ale tam już jest prawie sucho...

Zamieszczam link do wycieku, niestety nie mam jak rozebrać auta pod blokiem i dlatego pytam czy to normalne że ciepłe dni i jazda z klimą powodują jakieś skraplanie... Ale chyba nie w takich ilościach ?? wyciekło ok 200 ml

https://www.dropbox.com/s/ukvtbomgpi91w ... 165706.jpg
C200K <M111+LPG>
Masz problemy z LPG ? - PISAĆ NA PW!, udzielam pomocy na terenie Mazowsza-> jak pomogłem, poleć znajomym.
http://termowizja-amb.pl/
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

Gabrielll, noooooo nie ma mowy...... Normalnie jak się zatrzymasz to i owszem trochę wody się poleje ale to na wysokości mniej więcej podszybia i na środku auta..... pod nim....... Ale nie tyle. To miejsce to odpływy. Ty nie kupiłeś auta po powodzi :mysli: :boisie:
Żartuję. ... ale problem masz....... to trzeba piorunem oczyścić. Przedni SAM też się pewnie kompie... :szok: ..... będą problemy :bezradny:

[ Dodano: 2014-05-19, 18:48 ]
Przestań marudzić z tym blokiem...... Zdejmujesz kolo..... potem plastiki i czyścisz. Chyba, że ręce lewe...... to trudno......pojedz i zapłać komuś. :bezradny:
Awatar użytkownika
Gabrielll
VIP
Posty: 919
Rejestracja: 9 maja 2014, o 11:34
VIN: WDB2030451F1606605
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Gabrielll »

Dam radę sam :) Pod aku jest jeszcze troszkę wody. Pewnie jak jechałem to się przepchał otwór i uchodziło... Myślałem że to z klimy i nie zaczepiałem. Dlatego jutro od razu się za to biorę. Powiedz mi czy mogę normalnie aku odpiąć i tam wszystkie przewody wyczyścić ?? co się wiąże z odpięciem aku ?? tylko zegary itp. czy jeszcze jakieś funkcje się adaptują ?? jakiś stan przejściowy przez pierwsze godziny ??

A i gdzie siedzi ten przedni SAM ? pod aku ?? gdzieś obok ??

Sprawa dotyczy jeszcze tego odwodnienia co zaznaczyłem na zdjęciu... Czy tam powinny być jakieś rurki odprowadzające ?? bo jak pada to i tak naleci do aku woda i tam stoi...

https://www.dropbox.com/s/gg9ul6ebqxyz8 ... 185134.jpg

[ Dodano: 2014-05-19, 21:36 ]
Nastraszyłeś mnie tym SAMem :) aż musiałem sprawdzić gdzie on jest... No i na szczęście kojarzę tą kostkę z bezpiecznikami i do niej woda nie sięgała :) ;p

Nigdzie natomiast znaleźć nie mogę informacji czy to normalne że leci woda do tych komór czy nie...

Z tych dekielków wynika że woda i tak z maski będzie kapać na dekiel a następnie do komory z SAM po prawej i do aku po lewej... Czy tam jest jakieś odprowadzenie wody ?? Jak patrzę na te dekielki to tak jakby brakowało mi rurek ( tam gdzie zaznaczyłem na zdjęciach )....

Auto nie jest po powodzi ale mnie niezła ulewa złapała w trasie ok 180 km i z prędkością przy zapchanych odpływach nazbierało się...

Co do klimy to pewnie podjadę na Ursus do kolegi z Forum :)
C200K <M111+LPG>
Masz problemy z LPG ? - PISAĆ NA PW!, udzielam pomocy na terenie Mazowsza-> jak pomogłem, poleć znajomym.
http://termowizja-amb.pl/
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

Pierwsze roczniki w203 miały wrażliwe samy. Chyba do 06.2002.. czy jakoś tak. Poszukaj na forum. Odpinanie aku może dodać problemów. Odpinamy najpierw - a potem + . Podpinamy najpierw + a potem - . Przy podpinaniu jest info na forum, że warto mieć włączony jakiś odbiornik prądu. .... np. światła. Tak robiłem przy dzwigienkach i bylo oki. P9szukaj o tym i samach wiedzy na forum...... jest tego dużo.
Co do odpływow, to masz w manualu opisane. Na masce mam szmate od spodu i nie pamietam jak to wygląda. Wyczyść te opisane i będzie oki.
Gibusik
VIP
Posty: 87
Rejestracja: 16 paź 2013, o 15:29
VIN:
Lokalizacja: Giby

Post autor: Gibusik »

Co do "syczenia" w klimie to jest brak czynnika chłodzącego. Miałem dokładnie to samo. 100 zl i po problemie ;d
Ostatnio zmieniony 20 maja 2014, o 16:37 przez Gibusik, łącznie zmieniany 1 raz.
Mercedes C220 CDI 2000r Elegance
WDB2030061F007288
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

Ale co jest powodem braku....... gdzieś musi być nie szczelność. Ciekaw jestem czy od czegoś takiego sprężarka nie zostanie uszkodzona. :mysli:
Awatar użytkownika
Gabrielll
VIP
Posty: 919
Rejestracja: 9 maja 2014, o 11:34
VIN: WDB2030451F1606605
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Gabrielll »

W sobotę jeszcze mroziła a dziś już nie... Umówię się w następnym tygodniu na serwis klimy... Do tego czasu szyby w dół i klimy nie załączam żeby coś jeszcze nie sypnęło.

Będę również wymieniał wszystkie płyny dla pewności... i mam kilka pytać.

Zalany olej w chwili obecnej to Shela 5w30 i czy mogę go zamienić na mobila 5w30 ?? ( mam dostęp za pół darmo :dokuczacz: )

Przy wymianie oleju oczywiście filtry i następne pytanie bo np. filtr kabinowy filtron mogę mieć za 15 zł natomiast harta za 9 zł;... podobnie cenowo cała reszta. I moje pytanie czy kupić najtańsze filtry HARTA?? wyjdzie mi ok 60 zł za wszystkie filtry ( bez paliwowego bo on kosztuje 150 zł a ja na LPG śmigam ) . Czy jednak firma robi dużą różnicę i lepiej dopłacić do FILTRON albo jeszcze innej firmy ? niby tylko filtry...

Kolejne pytanie czy opłaca się wymieniać również płyn chłodzący oraz hamulcowy ?? temp trzyma bardzo dobrze. ok 90 stopni a w upale i korku wzrosło do 100... A hamulce działają ok i widać nie ubywa płynu.
C200K <M111+LPG>
Masz problemy z LPG ? - PISAĆ NA PW!, udzielam pomocy na terenie Mazowsza-> jak pomogłem, poleć znajomym.
http://termowizja-amb.pl/
Gibusik
VIP
Posty: 87
Rejestracja: 16 paź 2013, o 15:29
VIN:
Lokalizacja: Giby

Post autor: Gibusik »

A wiesz kiedy w/w rzeczy były wymieniane/ uzupełniane? Ja jak kupiłem auto to wolałem wszystko powymieniać (oleje/filtry) żeby wiedzieć na czym się jeździ.

Co do klimy sprawdzana była pod względem nieszczelności i wszystko było szczelne. A czynnika było tylko 120 g gdzie powinno być 850g.
Ostatnio zmieniony 20 maja 2014, o 20:02 przez Gibusik, łącznie zmieniany 1 raz.
Mercedes C220 CDI 2000r Elegance
WDB2030061F007288
Awatar użytkownika
Gabrielll
VIP
Posty: 919
Rejestracja: 9 maja 2014, o 11:34
VIN: WDB2030451F1606605
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Gabrielll »

Tak w ogóle to na ile wystarczy takie uzupełnienie klimy? I jeżeli chodzi o płyn hamulcowy i chłodzący to są jakieś konkretne to MB czy standardowe jakie idą?
C200K <M111+LPG>
Masz problemy z LPG ? - PISAĆ NA PW!, udzielam pomocy na terenie Mazowsza-> jak pomogłem, poleć znajomym.
http://termowizja-amb.pl/
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

Gabrielll pisze: mam dostęp za pół darmo
Gabrielll pisze:filtron mogę mieć za 15 zł natomiast harta za 9 zł
Gabrielll pisze:bez paliwowego bo on kosztuje 150 zł a ja na LPG śmigam
Gabrielll pisze:czy opłaca się wymieniać również płyn chłodzący oraz hamulcowy ??
:boisie:

:mysli: Filtry suche wydmuchaj kompresorem, a mokre umyj w odrobinie benzyny.
reszta jest nieistotna :haha:
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
Awatar użytkownika
jarod32
Użytkownik
Posty: 4437
Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
VIN: Honda_PILOT
Lokalizacja: DLW
Kontakt:

Post autor: jarod32 »

Gibusik pisze:A czynnika było tylko 120 g gdzie powinno być 850g.
To co się z resztą stało ??
Gabrielll pisze:Czy jednak firma robi dużą różnicę i lepiej dopłacić do FILTRON
Filtron nie jest żadną rewelacyjną firmą ... zainwestuj w MANN, KNECHT lub coś z tej półki ... i to nie są jak napisałeś tylko filtry , tylko bardzo ważny element układanki zwanej silnikiem ..
Gabrielll pisze:Zalany olej w chwili obecnej to Shela 5w30 i czy mogę go zamienić na mobila 5w30 ?? ( mam dostęp za pół darmo )
Jest na forum cały wątek poświęcony doborom olejów ...
Gabrielll pisze:( bez paliwowego bo on kosztuje 150 zł a ja na LPG śmigam )
Filtry wymieniamy co zadany przebieg , lub okres czasu ... na przykład raz w roku ... I nie ma znaczenia na czym śmigasz ... Okaże się , że masz kisiel w filterku ... Ale to twoje auto .. i twoja kasa ....
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 :D też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada ;)
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne ;)
Awatar użytkownika
Gabrielll
VIP
Posty: 919
Rejestracja: 9 maja 2014, o 11:34
VIN: WDB2030451F1606605
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Gabrielll »

loneraider, nie rozumiem. Filtry w pewnym sensie się też zapychają i wymagają wymiany. Z tego co mam na papierkach to ostatni przegląd był w 2012 r :(. dokładnie jakieś 16 000 km temu. Wymieniany był m.in olej a filtry nie wiem... Jest to zagadka dlatego wolałbym jeździć ze świadomością wymiany

[ Dodano: 2014-05-20, 20:29 ]
jarod32, z filtrem powietrza zgodzę się aby kupić lepszy ale kabinowy i olejowy ??

Wiem że na forum jest temat o olejach ale mi chodzi o porównanie shela i mobila ( 5w30) - mogę mieć wystarczającą dla mnie ilość za 50 zł a z tego co wiem de twa nie różnią się no chyba że się mylę dlatego pytam.

Z tego co wiem to zapchany filtr będzie mi blokował Bp przy obciążeniach aż całkiem stanie ale nie powinien puścić syfu to silnika. Wtedy bym go wymienił. Czy się mylę ??
jarod32 pisze:Gibusik napisał/a:
A czynnika było tylko 120 g gdzie powinno być 850g.
To co się z resztą stało ??
A to nie jest tak że po prostu ten płyn się zużywa ?? i trzeba uzupełniać ?? czy ma być zawsze tyle samo i miesza go się ponownie z czynnikiem ??
C200K <M111+LPG>
Masz problemy z LPG ? - PISAĆ NA PW!, udzielam pomocy na terenie Mazowsza-> jak pomogłem, poleć znajomym.
http://termowizja-amb.pl/
Gibusik
VIP
Posty: 87
Rejestracja: 16 paź 2013, o 15:29
VIN:
Lokalizacja: Giby

Post autor: Gibusik »

jarod32 pisze:
Gibusik pisze:A czynnika było tylko 120 g gdzie powinno być 850g.
To co się z resztą stało ??
:bezradny: Nie wiem kiedy wcześniej była nabijana i czy w ogóle była. Poza tym co roku ubywa go kilka a nawet kilkanaście % również z całkowicie szczelnego układu.
Ostatnio zmieniony 20 maja 2014, o 20:36 przez Gibusik, łącznie zmieniany 2 razy.
Mercedes C220 CDI 2000r Elegance
WDB2030061F007288
ODPOWIEDZ

Wróć do „Moje auto”