Elegancka V6

Tu chwalimy się swoim autem (zdjęcia, opisy, komentarze...)

Moderator: Dziki Mar

Dudek13
VIP
Posty: 63
Rejestracja: 13 maja 2019, o 18:13
VIN: WDB2030611A008098
Lokalizacja: Śląsk

Elegancka V6

Post autor: Dudek13 » 20 maja 2019, o 17:41

Witam.
Od tygodnia jestem posiadaczem mojego trzeciego już merca, tym razem W203 C240
W końcu zakupiłem auto w wymarzonej konfiguracji czyli automat + V6
Krótka specyfikacja auta:
W203
przedfilt... 2001r (jak to pieszczotliwie nazywacie Zgniluch) - ma do roboty nadkola i da się to zrobić (miałem poprzednio W202 i tez robiłem rdze)
wersja Elegance, piękny granatowy kolor (wymaga polerki i dopieszczenia, ale w końcu ma 18 lat)
Fajny przebieg bo dopiero pykło mi 200 tys.
Zakupiony od 1-go właściciela w Polsce, który kupił go dwa lata wcześniej (sam szukał i sam przywiózł z Dojczlandu -widziałem papiery) z przebiegiem 160 tys. (ja kupiłem jak miał 199 tys.)
VIN : WDB2023611A008098

Co trzeba zrobić:
Wymiana płytki sterującej automatycznej skrzyni biegów (temat już poruszałem na forum i rozwiązanie znam :))
Wymiana oleju w skrzyni (profilaktycznie)
Wszystkie płyny i filtry
Chce założyć instalację gazową
RDZA - to raczej na koniec (zewnętrzna część karoserii - najpierw mechanika)
Wymiana znaczka Merca na celownik
Jak się uprę to to plastikowe zewnętrzne podszybie od strony maski - nie przylega jak powinno i wodą leje gdzie jest akumulator ( rozebrałem tam i udrożniłem kanały ze przepust jest że hoho ale wciąż leje bo podszybie nie przylega jak powinno)
Nie gra radio (stacje)
Nie działa składanie elekt. lusterka od strony pasażera, centralny zamek od strony pasażera i szyba od strony pasażera, wgl. wygląda to jakby drzwi nie były "podpięte" Będę miał więcej czasu to zdemontuje boczek i zaczniemy "kopać" :)

Na chwilę obecną tyle.

Co Zrobiłem:
Naprawiłem elektryczną regulacje fotela kierowcy
Udrożniłem wszystkie kanały deszczowe pod maską
Tankuję... hahah i wciąż tankuje :D

Postaram się w miarę możliwości publikować postęp prac, będę także tu pytał o porady i chwiali się osiągnięciami w rozwiązywaniu problemów, których mam nadzieję będzie jak najmniej.

A tak wygląda moja elegancja :D
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 20 maja 2019, o 19:37 przez Dudek13, łącznie zmieniany 2 razy.
W202 C180 Classic 1.8 1997r - BYŁ
W211 E270 Avantgarde 2.7 2002r - BYŁ
W203 C240 Elegance 2.6 2001r - Obecnie
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 2644
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: Elegancka V6

Post autor: Dziki Mar » 20 maja 2019, o 18:31

Wrzuć zdjęcia na forum jako załącznik, żeby nie zginęło.
Wrzuć zdjęcia środka.
Wrzucaj na forum postęp prac aż doprowadzisz Gwiazdę do zadowalającego stanu.
Pozdrawiam :hejka:
W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum
Dudek13
VIP
Posty: 63
Rejestracja: 13 maja 2019, o 18:13
VIN: WDB2030611A008098
Lokalizacja: Śląsk

Re: Elegancka V6

Post autor: Dudek13 » 20 maja 2019, o 18:49

Dziekuje :)

Foto wnętrza jak najszybciej sie da.
W202 C180 Classic 1.8 1997r - BYŁ
W211 E270 Avantgarde 2.7 2002r - BYŁ
W203 C240 Elegance 2.6 2001r - Obecnie
Dudek13
VIP
Posty: 63
Rejestracja: 13 maja 2019, o 18:13
VIN: WDB2030611A008098
Lokalizacja: Śląsk

Re: Elegancka V6

Post autor: Dudek13 » 30 maja 2019, o 19:38

Witajcie !

Dacie wiarę że nie miałem czasu zrobić fot wnętrza auta? Masakra, cały czas jestem w delegacjach.
Jak już pisałem w dziale "ile to kosztują naprawy naszych Merców" zrobiłem podstawy + uszczelkę pod deklem zaworów.
Chciałem podziękować chłopakom za pomoc w namierzeniu usterki, szczególnie polofix'owi
Oby tą naprawą temat się rozwiązał. Jak przejechałem od mechanika i trochę po mieście jest ok. Nie leje się już i nie śmierdzi , ale daje sobie trochę czasu by to dobrze zweryfikować, gdzieś czytałem że ktoś robił podobną akcje i lało mu jeszcze trochę i samo przestało, jak będzie u mnie? Czas pokaże, będę dawał znać. Tutaj widać stary zaciek ale po tych jazdach nić świeżego, co dobrze rokuje.download/file.php?mode=view&id=10696
Tutaj fota przygotowanych już rzeczy do instalacji W moim autku (+olej 5W40 bo ładnie się komponował). Rozchodzi się tu o wcześniej poruszany temat nie działającego Tip Troniku i jazdy auta na "jednym" biegu. Dziękuję z tego miejsca użytkownikom maciekolo a w szczególności Przybek i Dziki Mar za wskazanie części, numerów i polecenie sklepu Redmars w którym zrobiłem obfite zakupy :D download/file.php?mode=view&id=10697
Zakupiłem olej do skrzyni biegów, uszczelkę + filtr, nową wtyczkę i najważniejsze nówką płytę sterującą. Czekają na montaż, a ja szukam w okolicy Tarnowskich Gór Kogoś kto to założy , rzetelnego mechanika (haha znajdę takiego??)
Chciałbym się tym zająć jak najszybciej bo nawet mój mechanik który robił mi te filtry i oleje i tą resztę mówił że widzi jak skrzynia się coś poci i warto było by do tego zajrzeć. On się tego nie podejmie bo nie zajmuje się automatami. Szanuje to, bo przynajmniej nie owija w bawełnę. robi swoje i ja będę go polecać.

Dobra, teraz czas na nowinki.
Moja narzeczona mówiła że jak kupimy to auto z tym motorem nie wyrobimy na paliwo. Fakt auto potrafi przy "dobrej" jeździe wypalić tyle ile jest w baku ( if You know what I mean ... :D ), ale też potrafi być fajnie oszczędne.
Robiąc trasę Tarnowskie Góry - Golczewo w zachodniopomorskim (ponad 600km) i jadąc cały czas A4 i S3 spalanie miałem poniżej 7l/100km :)
Moja zrobiła fotę licznika jak spadło na 6,9l a chwilę później miałem 6,8l , co jest moim dotychczasowym rekordem.
Jedyny minus taki że cały czas 2,5 tys. obrotów i nie więcej niż 100km/h ;/ .... co było dość męczące i dość monotonne, ale spalanie to spalanie :)
Fotkę z tego wydarzenia wrzucę jak doproszę się o to zdjęcie od narzeczonej.... :D
W drodze powrotnej jechałem podobnie i robiąc 891 km auto spaliło mi 3/4 baku :) jestem zadowolony, bo nie sądziłem że przywiozę w baku paliwo z nad morza hehehe
download/file.php?mode=view&id=10698

Więc, jak na razie przygoda z Elegancką V6 trwa, pierwsze naprawy zrobione, drugie czekają w kolejce.
Problem taki że gaz będzie musiał trochę poczekać ,a moja narzeczona będzie musiała nauczyć się nie wciskać pedału gazu do samego końca hahah
Kasa idzie w rzeczy ważniejsze... norma.
Najlepsze jest że podczas mojego tripu na zachodnie wybrzeże nie zauważyłem błędów odnośnie skrzyni. Biegi wbija idealnie, nie szarpie i nie ma odczucia nie działającego tiptroniku. Co?!?!?!?! a ja już mam części kupione!
Bynajmniej dziwne,a jeździ się autem cały czas tak samo.
Nic, do usłyszenia niedługo
Cześć
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
W202 C180 Classic 1.8 1997r - BYŁ
W211 E270 Avantgarde 2.7 2002r - BYŁ
W203 C240 Elegance 2.6 2001r - Obecnie
Awatar użytkownika
Gerri
expert
Posty: 1199
Rejestracja: 15 paź 2007, o 19:39
VIN: VF7LCKFUC74169465
Lokalizacja: Limerick

Re: Elegancka V6

Post autor: Gerri » 30 maja 2019, o 23:09

VIN który podałeś cosik do tego auta nie pasuje ;)
-------------------------------------
VF7LCKFUC74169465
Awatar użytkownika
Przybek
Użytkownik
Posty: 1053
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Elegancka V6

Post autor: Przybek » 31 maja 2019, o 03:00

Gerri pisze:
30 maja 2019, o 23:09
VIN który podałeś cosik do tego auta nie pasuje ;)
Co do "tiptronica" to podejrzewam że sprzedający sam nie wiedział co oznacza znaczek +/- przy lewarku i puścił bajkę.
Dudek13, masz zwykły automat 5G a to +/- służy do "blokowania" zmiany biegów w określonym zakresie (na starych wybierakach np. w W210 - były dodatkowe pozycje 1 2 3 4).
Co do wymiany płyty sterującej to operacja jest tak ekstremalnie skomplikowana że da się ją przeprowadzić po raz pierwszy po obejrzeniu instrukcji na YT w czasie poniżej 2 godzin łącznie z dynamiczną wymianą oleju używając standardowego zestawu kluczy nasadowych i torx. Trzeba tylko pamiętać o czystości podczas rozbierania płyty i pilnować elektrozawory żeby każdy wrócił na swoje miejsce.

I na koniec powiem że bardzo miło robi mi się na sercu gdy czytam podziękowania :)

Dopieszczaj Gwiazdę i bezawaryjnej jazdy życzę.

I rób foty wnętrza :P

EDIT: poprawiłem literówki bo aż mi oczy wypalało.
Ostatnio zmieniony 1 cze 2019, o 03:57 przez Przybek, łącznie zmieniany 1 raz.
Dudek13
VIP
Posty: 63
Rejestracja: 13 maja 2019, o 18:13
VIN: WDB2030611A008098
Lokalizacja: Śląsk

Re: Elegancka V6

Post autor: Dudek13 » 31 maja 2019, o 15:48

A ja głupi zawsze myślałem że taka skrzynia z tymi +/- nazywa się tiptronic :D

dziękuję i pozdrawiam :)
W202 C180 Classic 1.8 1997r - BYŁ
W211 E270 Avantgarde 2.7 2002r - BYŁ
W203 C240 Elegance 2.6 2001r - Obecnie
Dudek13
VIP
Posty: 63
Rejestracja: 13 maja 2019, o 18:13
VIN: WDB2030611A008098
Lokalizacja: Śląsk

Re: Elegancka V6

Post autor: Dudek13 » 1 lip 2019, o 17:18

Skrzynia Zrobiona:)

Od początku...temat do mojego problemu ze skrzynią skrzynia-biegow-i-sprzeglo-f37/zawiesza ... 24888.html
Mechanik do którego chciałem oddać na robotę olał temat, prosiłem o wycenę by później nie obudzić się z ręką w nocniku - nie doczekałem się.
Poszperałem i znalazłem firmę Mercedes Cars p. Grzegorza Łosia z Gliwic ( mała reklama ). Opisałem temat, dogadaliśmy termin, kwoty za robociznę i opis prac. Części miałem wszystkie swoje. Doradzono mi dynamiczną wymianę oleju :) Jak to działa itp.
Auto ogarneli w jeden dzień.
Okazało się że miałem wyciek oleju ze skrzyni biegów. Brakowało z 1-1,5l . poczyścili, wymienili i auto jeździ jak nówka. Kiedyś czułem ,że zmieniał z "D" na "R"... teraz mogę to ogarnąć tylko po zmianie kierunku jazdy i zegarach gdy zmieni się litera. Niby sam olej a ile daje.
Skrzynia pracuje dobrze, nie wiesza się. Sprawdzili także moją starą płytę sterującą i jest dobra. Więc nie została założona nowa. Niech czeka, może kiedyś się przyda (oby nie:))
Tak więc, kolejny temat załatwiony.

Nie wiem co do cholery jest z tą uszczelką pod deklem zaworów...
Dałem do zrobienia mojemu miejscowemu mechanikowi (tam gdzie robię tylko rzeczy na "cito" i standardy jak oleje)
Zrobił. Dwa , trzy dni spokój, później coś tam zaczęło kapać... a to od razu czuć jak na kolektor poleci.
Tam gdzie mi robili skrzynie, wspomniałem o tym i prosiłem by tam zajrzeli. Powiedzieli , że uszczelka jest dobrze założona i wyczyścili tam z resztek oleju.
Polatam parę dni, zobaczymy jak będzie.

Teraz w planach jest ogarnięcie tych nieszczęsnych prawych drzwi pasażera z przodu. Nic tam nie działa. Totalne echo....
Pisałem temat , że chyba moduł tych drzwi padł.Nie wiem. Kupie używkę na allegro za grosze i sprawdzę czy jest różnica :).
Dzięki Dziki Mar za numery części. Zastanawia mnie jeszcze co oznaczają te dupne Q10;Q6 albo to co ja mam na swoim Q7 - czego to się tyczy?


Fot wnętrza nie mam... ;/ Moja cały czas jeździ autem do pracy a ja jestem w delegacji... Po za tym do niej należy czyszczenie auta w wewnątrz...
i uwierzcie , nie chcieli byście patrzeć jak tam teraz wygląda :D Musze wrócić z pracy i zaciągnąć babę do posprzątania auta hahah !

Tyle tym razem.
Do następnego.
W202 C180 Classic 1.8 1997r - BYŁ
W211 E270 Avantgarde 2.7 2002r - BYŁ
W203 C240 Elegance 2.6 2001r - Obecnie
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 2644
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: Elegancka V6

Post autor: Dziki Mar » 1 lip 2019, o 17:34

Nie ma problemu, jeśli umiem/mogę to pomogę. Odpisałem Ci w temacie EPC. Dalsza dyskusję prowadźmy tutaj, żeby tam bałaganu nie robić.
Podzielisz się informacją jak przebiegła wymiana oleju (o ile masz jakieś dane) plus jakie były koszta i w ogóle jaki olej zalałeś do skrzyni? Rozpracowuję temat bo za 20tys km czeka mnie wymiana oleju jeśli chcę, żeby skrzynia zmieniała "bez czuciowo" biegi.
A i na przyszłość zdjęcia wrzucaj na serwer jako załącznik bo np. zdjęcia faktury z zakupów u redmars już nie ma.
W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum
Dudek13
VIP
Posty: 63
Rejestracja: 13 maja 2019, o 18:13
VIN: WDB2030611A008098
Lokalizacja: Śląsk

Re: Elegancka V6

Post autor: Dudek13 » 1 lip 2019, o 17:48

Ok.
Więc co do skrzyni...z tego co rozmawiałem właśnie z p. Łosiem, szefem Mercedes Cars :
Spuszczają olej ze skrzyni i podpinają maszynę. Sama maszyna czyści i płucze jakimś tam płynem i świeżym olejem takim jaki za chwile zaleją Ci skrzynie. Następnie po pracy maszyny jak już wszystko Ci wypłuczą,a na pewno to idzie pod jakimś tam ciśnieniem (nie byłem przy tym, pewnie jak już wylatuje z powrotem czysty olej) maszyna wpakowuje Ci świeżutki olej. Ja dałem FUCHS TITAN ATF 4134 MB-APPROVAL 236.14
Łącznie poszło 14 litrów na czyszczenie i zalanie nowego.
Koszt: Robocizna 300zł ,a olej kupiłem 6L od Redmars (tak mało bo najpierw miałem robić to zwykłą metodą jak w domu, czyli zlej ile się da i dolej do poziomu) i dałem 35zł za 1L, a 8L (2x4L) kupiłem w sklepie u siebie gdzie mieszkam i dałem 130zł za butle 4L.
Tak to wygląda z technicznej strony.
W202 C180 Classic 1.8 1997r - BYŁ
W211 E270 Avantgarde 2.7 2002r - BYŁ
W203 C240 Elegance 2.6 2001r - Obecnie
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 2644
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: Elegancka V6

Post autor: Dziki Mar » 1 lip 2019, o 18:26

Ładnie. Moim zdaniem nie drogo jeśli biorąc pod uwagę następne 60 tys km.
Fuchs to dobry wybór.
W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum
Dudek13
VIP
Posty: 63
Rejestracja: 13 maja 2019, o 18:13
VIN: WDB2030611A008098
Lokalizacja: Śląsk

Re: Elegancka V6

Post autor: Dudek13 » 1 lip 2019, o 18:33

Co taki odstęp powinno się to robić?

Powiem tak, Fuchs był tańszy od OM... wychodziło jakieś niecałe 30 zł na litrze więc przy 14L robiła się kwota, a Fuchs normy spełnia a sami w warsztacie powiedzieli także że dobry wybór wiec ok.
W202 C180 Classic 1.8 1997r - BYŁ
W211 E270 Avantgarde 2.7 2002r - BYŁ
W203 C240 Elegance 2.6 2001r - Obecnie
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 2644
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: Elegancka V6

Post autor: Dziki Mar » 1 lip 2019, o 18:38

Wydaje mi się, ze właśnie taki jest interwał wymiany dla 7G. W 5G teoretycznie nie ma wymiany, ale w mojej E klasie z 5G był wymieniany olej przy 100 i przy 160 tys. Dlatego ja wymienię przy 220. Kosz w sumie niewielki, olej normę spełnia bo jest na liście bevo.
W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum
Dudek13
VIP
Posty: 63
Rejestracja: 13 maja 2019, o 18:13
VIN: WDB2030611A008098
Lokalizacja: Śląsk

Re: Elegancka V6

Post autor: Dudek13 » 7 lip 2019, o 18:07

I oto wjeżdżają na stronę zdjęcia wnętrza Mojej V6 :)
...(nie dało rady zagonić mojej kobiety do posprzątania auta i dziś zrobiłem to sam )
Posprzątana, umyta odkurzona, tak jak powinna wyglądać na co dzień.
Tutaj montowałem sobie jeszcze "odpływ" i jak widać autko już ma nowe blachy :), też nie było czasu kiedy foty zrobić.
Dorwałem ten kawałek plastiku z 220CDI :D i postanowiłem go sobie "zainstalować". Wężyk nie jest do końca poprowadzony, tylko jakieś 10 cm.
Kolejna kwestią jaką chciałbym się podzielić to to że wciąż mi coś się tam skrapla przy pokrywie dekla zaworów...
Chłopaki z Merca gdzie dawałem na skrzynie sprawdzili i powiedzieli że uszczelka jest dobrze założona, poczyścili i miało grać, a na kolektorze widać że coś się sączy... zresztą, jak dotknę w okolicy cewki (tej najbliżej podszybia) to czuje w miejscu łączenia pokryw mokre i olej zostaje na ręce...
Więc, albo olej się skrapla z innego miejsca albo Ci z Merca olali temat i wgl. tam nie zajrzeli... Nie wiem. Chyba zadzwonię do nich i powiem jak temat wygląda.

Teraz by nie zakładać nie potrzebnie tematów, zapytam Was tutaj.
1.Czy ten element nad kielichem powinien być nad tą gumą, czy powinien jej dotykać??
2.Czy na dole, na rantach drzwi powinna być jakaś uszczelka? Gdy zamykam drzwi to po stornie auta mam taką gumę, a na rantach drzwi nie mam niczego.
Same ranty mam przesmarowane jakimś nie wiem lepikiem? Wygląda to jak podkład bitumiczny ala baranek itp. Sam ten "lepik" jest już w takim stanie że zacząłem go zdzierać (już przednie drzwi kierowcy są czyste) i co mam zamiast niego tam położyć? Znów czymś przesmarować? Jeśli tak to czym konkretnie? Czy może położyć jakąś uszczelkę? Mam nadzieję że zdjęcia dobrze obrazują to o czym mówię.
Podpowiedzcie proszę.

Nie mogłem dodać wszystkich fot na raz więc dodałem w kolejnych wiadomościach.

Na dziś tyle, do następnego!
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 7 lip 2019, o 18:14 przez Dudek13, łącznie zmieniany 1 raz.
W202 C180 Classic 1.8 1997r - BYŁ
W211 E270 Avantgarde 2.7 2002r - BYŁ
W203 C240 Elegance 2.6 2001r - Obecnie
Dudek13
VIP
Posty: 63
Rejestracja: 13 maja 2019, o 18:13
VIN: WDB2030611A008098
Lokalizacja: Śląsk

Re: Elegancka V6

Post autor: Dudek13 » 7 lip 2019, o 18:08

Fot ciąg dalszy.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
W202 C180 Classic 1.8 1997r - BYŁ
W211 E270 Avantgarde 2.7 2002r - BYŁ
W203 C240 Elegance 2.6 2001r - Obecnie
ODPOWIEDZ

Wróć do „Moje auto”