Dziwna reguła działania spryskiwaczy

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 2082
Rejestracja: 26 kwie 2009, o 17:20
VIN: WDB2030461F911681
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort.

Re: Dziwna reguła działania spryskiwaczy

Post autor: noc »

Do kompletu widok. :hejka:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 19 lut 2018, o 09:14 przez noc, łącznie zmieniany 1 raz.
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K

Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 4157
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: Dziwna reguła działania spryskiwaczy

Post autor: Dziki Mar »

Scofield pisze:Zawsze słuchaj mądrzejszych - wstawienie zaworka absolutnie pomogło!
Dla potomnych:
Użyłem części A000 860 10 62 - istotne jest, że nie jest to rozgałęźnik tylko przelotówka - ma niby dwie nóżki na wyjściu ale jedna jest "spiłowana".
W ASO Kosmowski kosztowało mnie to niecałe 28pln.
Przez moment ambitnie chciałem zastosować nowe spryskiwacze skoro to one pełnią funkcję zaworka zwrotnego ale cena 170pln/szt mnie powstrzymała...
Dokładnie taki. Próbowałeś w niego dmuchnąć?

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum

Status VIP
Scofield
VIP
Posty: 26
Rejestracja: 13 lis 2016, o 14:32
VIN: WDB2030461A434647
Lokalizacja: Kraków

Re: Dziwna reguła działania spryskiwaczy

Post autor: Scofield »

Dziki Mar pisze:Dokładnie taki. Próbowałeś w niego dmuchnąć?

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
Tak, prawie mi tyłem wyszło... :P aż się wystraszyłem czy na pewno płyn będzie miał na tyle ciśnienia żeby cokolwiek poleciało - ale działa!
larry.bigl
VIP
Posty: 624
Rejestracja: 23 cze 2017, o 23:09
VIN: WDB2030161F451606
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Dziwna reguła działania spryskiwaczy

Post autor: larry.bigl »

Podepnę się - banalne zapewne pytanie, jak wyregulować spryskiwacze? Jeden psika mi w kosmos i chlapie na dach. W poprzednim aucie robiłem to bez problemu pilniczkiem, śróbokrętem, nożykiem, mogłem sterować nimi, tutaj coś się nie da. Więc jak? :E
W203 270CDI 2003r - użytkowany od Czerwca 2017
S211 320 CDI 2007r, WDB2112221B258950 - użytkowany od Stycznia 2022
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 4157
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: Dziwna reguła działania spryskiwaczy

Post autor: Dziki Mar »

Dokładnie tak samo. Użyj siły ale z wyczuciem.

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum

Status VIP
misha1982
VIP
Posty: 995
Rejestracja: 13 maja 2009, o 07:18
VIN:
Lokalizacja: wroc

Re: Dziwna reguła działania spryskiwaczy

Post autor: misha1982 »

Dokładnie. Igła w dyszę i wachlujesz gdzie chcesz.
C200 KOMPRESSOR SPORTCOUPE 2002,
WDB2037451A286150
C180 KOMPRESSOR KOMBI 2008
WDD2042461F232265
malyjunak
Użytkownik
Posty: 120
Rejestracja: 30 paź 2014, o 08:33
VIN:
Lokalizacja: Trzcianka

Re: Dziwna reguła działania spryskiwaczy

Post autor: malyjunak »

Mam problem, spryskiwacz podczas jazdy siknie cztery razy i przestaje działać. Tylko na włączonym zapłonie sika cały czas.
Wymieniłem pompkę, zamontowałem zaworek zwrotny dalej nic nie pomogło.
Wlutowałem rezystor ok 50 OM i nic nie pomogło.
Jakieś sugestie jak to naprawić?
WDB2032081f703168
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 4157
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: Dziwna reguła działania spryskiwaczy

Post autor: Dziki Mar »

Błędy na kompie?

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum

Status VIP
Meniu
VIP
Posty: 923
Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
VIN: WDB2030421A649606

Re: Dziwna reguła działania spryskiwaczy

Post autor: Meniu »

A na postoju jak silnik chodzi to też 4 razy czy musi auto jechać?
malyjunak
Użytkownik
Posty: 120
Rejestracja: 30 paź 2014, o 08:33
VIN:
Lokalizacja: Trzcianka

Re: Dziwna reguła działania spryskiwaczy

Post autor: malyjunak »

Błędy mogę odczytać tylko autocom.
Wystarczy, że silnik pracuje i spryskiwacze sikną tylko krótko cztery razy. Na samym zapłonie sika cały czas.
WDB2032081f703168
Meniu
VIP
Posty: 923
Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
VIN: WDB2030421A649606

Re: Dziwna reguła działania spryskiwaczy

Post autor: Meniu »

Może wykrywa że pompka uszkodzona jak silnik pracuje bo jest większe obciążenie akumulatora. Jak odczytasz błędy i nie będzie nic związanego ze spryskiwaczami to sprawdziłbym czy podawane jest napięcie na pompkę w momencie kiedy przestaje działać. Druga możliwość to dorobić na chwilę dodatkową masę do pompki bo i w tym może proble problem.

A i jak nie działa to zdjąć wtyczke na zapalonym silniku z pompki i zapiąć spowrotem. Tak z ciekawości tylko uważaj na obracające się elementy.
malyjunak
Użytkownik
Posty: 120
Rejestracja: 30 paź 2014, o 08:33
VIN:
Lokalizacja: Trzcianka

Re: Dziwna reguła działania spryskiwaczy

Post autor: malyjunak »

Podłączyłem czytnik autocom.
Wyświetla stały błąd :
B1001 Pompa płynu do spryskiwacza przedniego; przerwa w obwodzie albo zwarcie do uziemienia.
Błąd wyskakuje tylko na odpalonym silniku.
Po skasowaniu na włączonym samym zapłonie spryskiwacze działają cały czas poprawnie.
Tak samo zachowuje się jak komputerem zasteruję pompę. Na samym zapłonie sika cały czas a na odpalonym aucie tylko cztery siki i rozłącza.
WDB2032081f703168
polofix
VIP
Posty: 2133
Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
VIN:
Lokalizacja: Turek/Dobra

Re: Dziwna reguła działania spryskiwaczy

Post autor: polofix »

malyjunak pisze: 6 sty 2019, o 20:25 Podłączyłem czytnik autocom.
Wyświetla stały błąd :
B1001 Pompa płynu do spryskiwacza przedniego; przerwa w obwodzie albo zwarcie do uziemienia.
Błąd wyskakuje tylko na odpalonym silniku.
Po skasowaniu na włączonym samym zapłonie spryskiwacze działają cały czas poprawnie.
Tak samo zachowuje się jak komputerem zasteruję pompę. Na samym zapłonie sika cały czas a na odpalonym aucie tylko cztery siki i rozłącza.
Jak dla mnie do sprawdzenia wiązka przy zbiorniczku. U mnie przytopiły się kable do kabli drutu oporowego, podgrzewającego wężyk. Najprawdopodobniej napięcie grzania pojawia się po odpaleniu samochodu, przez co wtedy może robić się zwarcie.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
malyjunak
Użytkownik
Posty: 120
Rejestracja: 30 paź 2014, o 08:33
VIN:
Lokalizacja: Trzcianka

Re: Dziwna reguła działania spryskiwaczy

Post autor: malyjunak »

Przy wiązce od silniczków mam luźną wtyczkę mała kwadratowa nie podłączona (była zielona to ją odciołem i zaizolowałem przewody)
Nie za bardzo wiem gdzie mogę szukać podgrzewacza który może robić zwarcie.
WDB2032081f703168
olafik
VIP
Posty: 1152
Rejestracja: 8 cze 2016, o 08:59
VIN: WDB2093541F238066
Lokalizacja: RYBNIK

Re: Dziwna reguła działania spryskiwaczy

Post autor: olafik »

malyjunak pisze: 6 sty 2019, o 20:51 Przy wiązce od silniczków mam luźną wtyczkę mała kwadratowa nie podłączona (była zielona to ją odciołem i zaizolowałem przewody)
Nie za bardzo wiem gdzie mogę szukać podgrzewacza który może robić zwarcie.
Podgrzewane są same spryskiwacze.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie, szyby, blachy”