c270 cdi buczenie/terkotanie przy przyśpieszaniu

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
cypek41
Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 11 lip 2011, o 18:34
VIN:
Lokalizacja: dolnyśląsk

c270 cdi buczenie/terkotanie przy przyśpieszaniu

Post autor: cypek41 »

Witam wszystkich
Mam taki problem w swojej C klasie silnik 2,7 CDI skrzynia manual. Otóż od pewnego czasu jadąc w trasie np na 5 biegu na niskich obrotach, chcąc gwałtownie przyśpieszyć słyszę buczenie/terkotanie z tylnej części auta. Dzieje się tak z chwilą wzrostu momentu i trwa przez krótką chwilę a następnie ustępuje. Początkowo myślałem że to podpora wału lecz po jej wymianie na nową, nic się nie zmieniło. Moje podejrzenia idą w kierunku tylnych półosi/ przegubów, lecz za bardzo nie wiem w jaki sposób można je sprawdzić. Jeśli ktoś miał podobny przypadek bądź zna sprawdzony sposób na sprawdzenie półosi proszę o poradę.

Druga sprawa po wymianie podpory wału na nową auto czasami w przedziale obrotów 1500- 2000 dziwnie wyje. Wycie dochodzi jakby z tyłu auta czy też ze środkowej części. Tylny most nie posiada żadnych wycieków więc wydaje się w porządku. Na starej podporze nic nie wyło. Czy możliwe jest aby nowe łożysko miało jakąś wadę fabryczną i sobie wyło/gwizdało :D? Trochę byłoby to dla mnie dziwne lecz różne przypadki się zdarzają.

z góry dziękuje za wszelkie sugestie
2001 C270 CDI Elegance + chip 210KM / 440 NM
Awatar użytkownika
zabarydla
Użytkownik
Posty: 56
Rejestracja: 12 lip 2011, o 16:40
VIN:
Lokalizacja: Szczecin / Newcastle

Re: c270 cdi buczenie/terkotanie przy przyśpieszaniu

Post autor: zabarydla »

cypek41 pisze:Witam wszystkich
Mam taki problem w swojej C klasie silnik 2,7 CDI skrzynia manual. Otóż od pewnego czasu jadąc w trasie np na 5 biegu na niskich obrotach, chcąc gwałtownie przyśpieszyć słyszę buczenie/terkotanie z tylnej części auta. Dzieje się tak z chwilą wzrostu momentu i trwa przez krótką chwilę a następnie ustępuje. Początkowo myślałem że to podpora wału lecz po jej wymianie na nową, nic się nie zmieniło. Moje podejrzenia idą w kierunku tylnych półosi/ przegubów, lecz za bardzo nie wiem w jaki sposób można je sprawdzić. Jeśli ktoś miał podobny przypadek bądź zna sprawdzony sposób na sprawdzenie półosi proszę o poradę.

Druga sprawa po wymianie podpory wału na nową auto czasami w przedziale obrotów 1500- 2000 dziwnie wyje. Wycie dochodzi jakby z tyłu auta czy też ze środkowej części. Tylny most nie posiada żadnych wycieków więc wydaje się w porządku. Na starej podporze nic nie wyło. Czy możliwe jest aby nowe łożysko miało jakąś wadę fabryczną i sobie wyło/gwizdało :D? Trochę byłoby to dla mnie dziwne lecz różne przypadki się zdarzają.

z góry dziękuje za wszelkie sugestie

Ostatnio jadąc pod dosyć długoą i stromą gorę 20%/ Mieciu moj równiez zacząl przez chwile stukotać z tyłu.Oczywiście było to juz na samym szczycie,autko zostawiłem i poszedłęm do kawiarenki.Po odpaleniu wszystko było ok,stukania juz nie było ale za to czasami pojawiało sie wycie w tylnym moscie przy pewnym zakresie obrotów.Działo sie jeszcze tak czasami przez około 2dni po tym całym zajsciu.Dziwne to troche :bezradny: ale cóż jade dziś do znajomych podniesc kloca na podnośnik i spr.olej dyferencjału itp. Dodam ze mam również 2.7cdi skrzynia automat.
jeżdzę bo lubię!!:)
cypek41
Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 11 lip 2011, o 18:34
VIN:
Lokalizacja: dolnyśląsk

Post autor: cypek41 »

Ja dziś po przeglądnięciu forum postanowiłem spojrzeć na poduszkę skrzyni biegów. Na aucie niby była ok dopiero po odkręceniu zobaczyłem że jest w środku popękana a to co przykręca się do skrzyni mogę z łatwością poruszać w rękach. Nie wiem czy to może mieć jakiś związek z buczeniem i wyciem ale może skrzynia w jakiś sposób źle się układa i i powoduje to wycie i buczenie pochodzące z napędu.
Poduszka zamówiona w poniedziałek montaż, zobaczymy czy coś się poprawi.

P.S dodam jeszcze że w mojej byłej W211 podczas przyśpieszania gdzie auto było mocno obciążone występował objaw także buczenia a wręcz walenia jakby zaraz miało urwać się koło. Dopiero po zdjęciu poduszki skrzyni okazało się że już do niczego się nie nadaje. Po wymianie jak ręką odjął.
2001 C270 CDI Elegance + chip 210KM / 440 NM
ODPOWIEDZ

Wróć do „Napęd”