dyfer w tylnym moście

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
majki
VIP
Posty: 105
Rejestracja: 18 sie 2008, o 22:09
VIN:
Lokalizacja: Szczecin

dyfer w tylnym moście

Post autor: majki »

witam,
od jakiegoś czasu mam "świszczenie" w zakresie 80-100 km/h lub przy prędkościach na wysokim biegu i niskich obrotach. Dźwięk dobiega z okolic tylnego zawieszenia. Stwierdzono (2 mechaników), że to prawdopodobnie łożysko w dyfrze w tylnym moście.
I tu mam zagwostkę: naprawić dyfer, czyli wymienić łożysko - opcja trochę tańsza, ale nie wiadomo czy za jakiś czas nie będzie konieczna wymiana kolejnego łożyska lub innej części dyfra czy wymienić dyfer na używany - opcja trochę droższa i nie ukrywam, że mam słabe wspomnienia z używanymi częściami.
Macie jakieś doświadczenia w tym temacie? Ktoś miał podobny problem? Będe wdzięczny za wszelkie sugestie i uwagi.
pozdrawiam,
majki.
E200 Kompressor Kombi Avangarde 2007 r.
mercedess_ml
VIP
Posty: 430
Rejestracja: 19 lis 2007, o 11:04
VIN:
Lokalizacja: RZEPIN
Kontakt:

Post autor: mercedess_ml »

Jezeli hałasuje łozysko to wiadomo, ze lepiej wymienić łozysko. Jest tylko pytanie czy na 100% to wina łozyska ? czy np. nie są to zęby przekładni ? A mam jeszcze jedno pytanie czy ten hałas to "świszczy" czy"buczy" ?? Jesli buczy to bardziej obstawiałabym zęby dyferencjału...
Awatar użytkownika
majki
VIP
Posty: 105
Rejestracja: 18 sie 2008, o 22:09
VIN:
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: majki »

mercedess_ml pisze:A mam jeszcze jedno pytanie czy ten hałas to "świszczy" czy"buczy" ?? Jesli buczy to bardziej obstawiałabym zęby dyferencjału...
chyba jednak odgłos bardziej zbliżony do świszczenia. znamienne, że lekko przed osiągnięciem 100 km/h wyraźnie słychać ten świst, a zaraz po osiągnięciu "setki" nagle wszystko ustaje. jak ręką odjął. Czy przy wyrobionych zębach nie był by to ciągły odgłos? A jeśli to zęby dyferencjału to można wymienić je same czy z jakąś częścią czy może wracamy do punktu wyjścia i trzeba wymienić cały dyfer?
E200 Kompressor Kombi Avangarde 2007 r.
Awatar użytkownika
Artur_art
VIP
Posty: 979
Rejestracja: 4 lis 2007, o 17:37
VIN:
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: Artur_art »

Po pierwsze:
Jeśli weźmiesz pod uwagę wymianę łożyska to pamietaj o ważnej zasadzie" WYMIENIA SIE WSZYSTKIE ŁOZYSKA!!! Bez sensu wymienić tylko jedno bo za chwilkę sprawa się powtórzy.
Ciężko ocenić co się stało na pewno warto zwalić "most" rozpołowić i ocenić co podlega wymianie. Może się okazać że i łożyska i ..............coś jeszcze.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Napęd”