Pukanie po zmianie biegu

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
phanteon
Użytkownik
Posty: 65
Rejestracja: 12 kwie 2009, o 21:32
VIN:
Lokalizacja: GDA
Kontakt:

Pukanie po zmianie biegu

Post autor: phanteon »

Hej

Wiem, że tytuł posta jest mocno ogólny, ale nie chciałem szczegółów wpisywać w temat.

Krótko i na temat.

Słychać puknięcie przy zmianie biegów, ale tylko za pierwszym razem. Tzn zmieniam z 1 na 2 czy 2 na 3 itd. i puknie tylk przy pierwszym puszczeniu sprzęgła. Potem jak wcisnę sprzęgło ponownie, ale zostając na tym samym biegu, jest cisza. Odpuszczanie gazu i potem nagłe wciskanie do oporu nie wywołuje "puknięcia". Siedząc z na tylnej kanapie jestem wręcz pewien, że puka z okolic dyfra, choć siedząc z przodu nie jestem już taki pewny - niesie po całej budzie.

Nie jest to głośne, delikatne puknięcie, jakby się klucz metalowy walał po kole zapasowym. Nie szarpie ani nie wali budą, tylko dźwięk. Ewidentnie słychać to głośniej/mocniej na wstecznym i przy puszczeniu sprzęgła jakby chciał ruszyć sprawnie. Na wstecznym słychać to za każdym razem - ale nie dam głowy, że to jest to samo, szczególnie, że na wstecznym jest głośniejsze.

Nie jest to raczej poduszka silnika czy skrzyni, bo waliłoby za każdym razem, szczególnie przy odpuszczeniu i mocnym dodaniu gazu.

Dodam, że w skrzyni/dyfrze był wymieniany olej. Do skrzyni nalaliśmy mniej oleju niż początkowo przewidział producent - zgodnie z akcja serwisową i odlewaniem 200 czy tam 300 ml ze skrzyń manualnych. Fakt, że dwójka w 50% wchodzi ze zgrzytem od zmiany oleju. Muszę podjechać i dolać do pełna.

Auto ma oryginalny przebieg 200 tkm.

Nie pisałbym raczej na forum gdyby było ewidentne pukanie za każdym razem. Miałem podobne pukanie, ale za każdym razem w innym tylnonapędowym aucie - podpora wału i łącznik elastyczny, czyli standardowo. Tutaj jestem ciekawy.

Może to jakas powszechna przypadłość, bo szkoda dać się naciągnąć w warsztacie na wymiane kilku gum i podpory.
Po prawdziwym Niemcu WDB2030461A683408
Awatar użytkownika
jarod32
Użytkownik
Posty: 4437
Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
VIN: Honda_PILOT
Lokalizacja: DLW
Kontakt:

Re: Pukanie po zmianie biegu

Post autor: jarod32 »

Krzyżaki? Amortyzator wału ? Jak jest to łożysko podpory ? Powszechna to jest korozja w autach sprzed FL :D
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 :D też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada ;)
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne ;)
phanteon
Użytkownik
Posty: 65
Rejestracja: 12 kwie 2009, o 21:32
VIN:
Lokalizacja: GDA
Kontakt:

Re: Pukanie po zmianie biegu

Post autor: phanteon »

Auto poliftowe, odpukać wolne bez korozji.
Po prawdziwym Niemcu WDB2030461A683408
Grzebek
VIP
Posty: 44
Rejestracja: 27 lis 2016, o 20:58
VIN: WDB2037351A146681

Re: Pukanie po zmianie biegu

Post autor: Grzebek »

Poradziłeś sobie z tym problemem?

Pozdrawiam.
CL203 C180 2001
VIN: WDB2037351A146681
SEBAW203
Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 27 maja 2017, o 19:06
VIN: WDB2037351A129938

Re: Pukanie po zmianie biegu

Post autor: SEBAW203 »

I jak? To samk mam u siebie :/
Grzebek
VIP
Posty: 44
Rejestracja: 27 lis 2016, o 20:58
VIN: WDB2037351A146681

Re: Pukanie po zmianie biegu

Post autor: Grzebek »

U mnie to raczej będą przeguby elastyczne wału do wymiany w przyszlym tygodniu mam zamiar zabrać się za to jak znajde wolną chwilę, odezwę się jak wymienie czy pomogło.
CL203 C180 2001
VIN: WDB2037351A146681
Awatar użytkownika
kalvin
VIP
Posty: 62
Rejestracja: 9 sty 2019, o 20:50
VIN: WDB2030351A084713

Re: Pukanie po zmianie biegu

Post autor: kalvin »

Witam,
podepnę się pod temat, u mnie jest wyczuwalny luz na połączeniu mostu ze skrzynią biegów. Jest luz jak ruszam mostem do przodu i do tyłu. Na boki bardzo słabo wyczuwalny luz choć trochę jest. Przy zmianie biegów z 1 na 2 i mocniejszym puszczeniu sprzęgła właśnie słychać metaliczny dźwięk. W czwartek jadę do mechanika, ma rozebrać i zobaczyć. Czy oprócz tego łącznika gumowego coś tam jeszcze mogło się uszkodzić ? Może tuleja centrująca nr: 110 może poluzowała się śruba która tam jest nakręcona ? Według rysunku poniżej nr: 20. ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Napęd”