Czy ktoś tu ma Forda w domu ?
Moderator: Dziki Mar
-
- VIP
- Posty: 923
- Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
- VIN: WDB2030421A649606
Czy ktoś tu ma Forda w domu ?
Witam i pytam nietypowo o Forda. Czy ktoś posiada takie auto z silnikiem 2.0 tdci ? U mnie akurat jest rocznik 2009.
Problem z tym silnikiem jest dość powszechny i zarazem trudny do zdiagnozowania i rozwiązania. Chodzi o SZARPANIE przy jeździe ze stałą prędkością przy obrotach 1900-2000. Komuś może udało się znaleźć przyczynę ?
Problem z tym silnikiem jest dość powszechny i zarazem trudny do zdiagnozowania i rozwiązania. Chodzi o SZARPANIE przy jeździe ze stałą prędkością przy obrotach 1900-2000. Komuś może udało się znaleźć przyczynę ?
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3345
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: Czy ktoś tu ma Forda w domu ?
2009 to już jest HDI koncernu PSA. Sprawdź parametry czujnika ciśnienia paliwa w railu.
-
- VIP
- Posty: 923
- Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
- VIN: WDB2030421A649606
Re: Czy ktoś tu ma Forda w domu ?
Masz racje to jest wspólny silnik dla Forda, Volvo, Peugot, Citroën i w każdym z tych aut występuje ten problem.
Z jedej strony jest to moment załączenia turbiny a z drugiej stałe obroty czyli moment załączenia EGR. Problem ustępuje jak w momencie szarpanua wcisnę lub odpuszczę pedał przyspieszenia. Dzieje się to tylko w zakresie 1900-2000 co trochę obala teorie EGR , który przy stałych obrotach np. 2200 też powinien być załączony (otwarty ).
Mam zamiar sprawdzić takie parametry równoczenie w momencie jak będzie szarpało:
1. Obroty
2. Przepływomierz
3. Ciśnienie paliwa
4. Ciśnienie doładowania
5. Pozycja zaworu EGR
Kiedyś psiknąłem troszkę smaru w sprayu na dźwignię od gruszki turbo i problem zniknął na 4 miesiące. Wniosek taki, ze dźwignia się przycinała. Niestety problem powrócił i drugi raz juz smar w sprayu nie pomógł aczkolwiek nie czuć tam oporów przy ruszaniu ręcznie.
Z jedej strony jest to moment załączenia turbiny a z drugiej stałe obroty czyli moment załączenia EGR. Problem ustępuje jak w momencie szarpanua wcisnę lub odpuszczę pedał przyspieszenia. Dzieje się to tylko w zakresie 1900-2000 co trochę obala teorie EGR , który przy stałych obrotach np. 2200 też powinien być załączony (otwarty ).
Mam zamiar sprawdzić takie parametry równoczenie w momencie jak będzie szarpało:
1. Obroty
2. Przepływomierz
3. Ciśnienie paliwa
4. Ciśnienie doładowania
5. Pozycja zaworu EGR
Kiedyś psiknąłem troszkę smaru w sprayu na dźwignię od gruszki turbo i problem zniknął na 4 miesiące. Wniosek taki, ze dźwignia się przycinała. Niestety problem powrócił i drugi raz juz smar w sprayu nie pomógł aczkolwiek nie czuć tam oporów przy ruszaniu ręcznie.
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3345
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: Czy ktoś tu ma Forda w domu ?
Ewentualnie jeszcze potencjometr pedału gazu może być w tym zakresie już wypracowany - dane z autodaty lub innej mądrej bazy i miernik w rękę.
-
- VIP
- Posty: 923
- Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
- VIN: WDB2030421A649606
Re: Czy ktoś tu ma Forda w domu ?
Robiłem jazdę diagnostyczną i w momencie szarpania nie wyszło w zasadzie nic nadzwyczajnego czyli, żadne skoki lub spadki ciśnienia paliwa, ciśnienia doładowania czy wskazań przepływomierza. Jedna rzecz, która lekko zaczęła "falować" w momencie szarpania to wartość otwarcia zaworu EGR. Dokładnie to jest on sterowany elektrycznie i w momencie szarpania jest otwarty na 60% i wtedy wartości szły w górę i w dół na 63-57% tak na przemian.
Odpiąłem wtyczkę od EGR przez co był zamknięty cały czas ( Ford nie wchodzi w tryb awaryjny ani nie zaświeca Check ). Jazda testowa i wszystko ok bez szarpania w czułym punkcie czyli 1900-2000obr. Teraz tak zostanie na tydzień jazdy testowej żony i zobaczymy czy nadal będzie ok. Potem w planie mam wyczyścić ten EGR i podpiąć spowrotem.
Zastanawiam się tylko czy to nie ma związku ze zmienną geometrią turbiny i odłączenie EGR maskuje inny problem ?
Odpiąłem wtyczkę od EGR przez co był zamknięty cały czas ( Ford nie wchodzi w tryb awaryjny ani nie zaświeca Check ). Jazda testowa i wszystko ok bez szarpania w czułym punkcie czyli 1900-2000obr. Teraz tak zostanie na tydzień jazdy testowej żony i zobaczymy czy nadal będzie ok. Potem w planie mam wyczyścić ten EGR i podpiąć spowrotem.
Zastanawiam się tylko czy to nie ma związku ze zmienną geometrią turbiny i odłączenie EGR maskuje inny problem ?
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3345
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: Czy ktoś tu ma Forda w domu ?
Z VNT raczej brak związku - turbo ma zbyt dużą bezwładność przy tych obrotach żeby zmiana ciśnienia doładowania spowodowana skaczącym działaniem geometrii mogła powodować szarpanie. Skup się raczej na EGR'ze - jeżeli po czyszczeniu tłok będzie chodził płynnie a nadal będzie szarpanie i skakanie na stopniu otwarcia zaworu to najlepiej by było podmienić na drugi sprawny zawór żeby wykluczyć usterkę części elektrycznej, a jak to by nic nie dało to trzeba poszukać czym jest sterowany EGR i w tamtym układzie szukać dalej problemu. Lub odłączyć zawór (trochę druciarstwo)...
-
- VIP
- Posty: 923
- Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
- VIN: WDB2030421A649606
Re: Czy ktoś tu ma Forda w domu ?
Przeszukanie forum Forda to 50% czyszczenie pomaga a drugie 50% nie pomaga i zaślepiają blaszka. Generalnie widać, że ma to związek z EGR który ma dalej wpływ na inne parametry - takie sprzężenie zwrotne.
Ciekawe jest to, że te silnika 50 tyś km po wyjeździe z salonu zaczynqja już stwarzać takie problemy. Jest to jakiś czuły punkt albo w oprogramowaniu bardzo wąski zakres na pewien parametr.
Ciekawe jest to, że te silnika 50 tyś km po wyjeździe z salonu zaczynqja już stwarzać takie problemy. Jest to jakiś czuły punkt albo w oprogramowaniu bardzo wąski zakres na pewien parametr.
-
- VIP
- Posty: 923
- Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
- VIN: WDB2030421A649606
Re: Czy ktoś tu ma Forda w domu ?
Tak wyglądawnętrze - EGR nie czyszczony. Chodzi leciutko. Generalnie wszystko tak jakby lekko przykurzone, nie ma smoły tam.
Troszke gorzej to wyglądało na wejściu rurki od EGR do kolektora dolotowego. Tam była trochę smoła bo ciepłe powietrze styka się z zimnym.
Przyznam się, że nie wyczyściłem tego EGR bo jedno że wygląda dobrze a drugie to żeby go odkręcić to musiałbym chyba połowę osprzętu zdemontować. Taki kiepski dostęp do jeden śruby jest , że tragedia i po 1.5h prób dałem spokój. Silnik w poprzek i EGR od tyłu jest.
Troszke gorzej to wyglądało na wejściu rurki od EGR do kolektora dolotowego. Tam była trochę smoła bo ciepłe powietrze styka się z zimnym.
Przyznam się, że nie wyczyściłem tego EGR bo jedno że wygląda dobrze a drugie to żeby go odkręcić to musiałbym chyba połowę osprzętu zdemontować. Taki kiepski dostęp do jeden śruby jest , że tragedia i po 1.5h prób dałem spokój. Silnik w poprzek i EGR od tyłu jest.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.