Inwestowanie w samochody?
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 1
- Rejestracja: 15 wrz 2009, o 18:25
- VIN:
- Lokalizacja: mwo
Inwestowanie w samochody?
Witam,
Właśnie wyczytałem, że na Zachodzie modne się robi inwestowanie w samochody klasyczne,
np. Aston Martin, Bentley, Bugatti, Horch, Jaguar, Maybach czy Rolls-Royce:
http://www.skarbiec.biz/lifestyle/inwes ... syczne.htm
Zastanawiam się nad czymś takim, ale trudno jest podejść do tego tematu, bo trzeba mieć
do tego dobre wyczucie rynku...
"Rzepa" pisze, że ma nawet powstać fundusz inwestycyjny, który będzie się tym zajmować:
http://www.rp.pl/artykul/216066,278258_ ... chody.html
Gdzie można kupić takie samochody w Polsce???
Właśnie wyczytałem, że na Zachodzie modne się robi inwestowanie w samochody klasyczne,
np. Aston Martin, Bentley, Bugatti, Horch, Jaguar, Maybach czy Rolls-Royce:
http://www.skarbiec.biz/lifestyle/inwes ... syczne.htm
Zastanawiam się nad czymś takim, ale trudno jest podejść do tego tematu, bo trzeba mieć
do tego dobre wyczucie rynku...
"Rzepa" pisze, że ma nawet powstać fundusz inwestycyjny, który będzie się tym zajmować:
http://www.rp.pl/artykul/216066,278258_ ... chody.html
Gdzie można kupić takie samochody w Polsce???
-
- Użytkownik
- Posty: 282
- Rejestracja: 2 maja 2008, o 00:53
- VIN:
- Lokalizacja: Opolskie
Pomysł oczywiście nie jest czyms nowym. Ludzie posiadający odpowiednie środki robią to już od bardzo dawna. Przy czym raczej nikt nie podchodzi do tego tematu jako jedynego źródła jego dochodu. Jest to raczej "sport" dla dobrze sytuowanych obywateli, którzy traktuja to bardziej jako hobby. Owszem polatach można spodziewać się znacznego wzrostu wartości ale jest to jednak dosyć rozciągnięte w czasie.
Aby bawić się w takie coś (moim zdaniem) należy miec najpierw ładnych kilka milionów na koncie. U nas w Polsce też zdarzają się osoby które się tym pasjonują ale są to ludzie naprawdę majętni, o których możemy poczytać w rankingu najbogatszych Polaków.
Aby bawić się w takie coś (moim zdaniem) należy miec najpierw ładnych kilka milionów na koncie. U nas w Polsce też zdarzają się osoby które się tym pasjonują ale są to ludzie naprawdę majętni, o których możemy poczytać w rankingu najbogatszych Polaków.
W203 C200 Kompressor 2001
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
Może nie do końca miliony, bo można kupować te nieco tańsze, ale trzeba wiedzieć co kupić, bo na niektórych samochodach wiele nie zarobisz, z prostego powodu - jest ich dużo, albo nie przedstawiają wielkiej wartości kolekcjonerskiej. tomuniooo ma wiele racji, to inwestycja długoterminowa, chyba, że chcesz kupić samochód do remontu i go wyremontować, ale tu trzeba mieć dużo czasu, cierpliwości , umiejętności i mieć gdzie go remontować. Druga sprawa, to taka, że tych samochodów nie sprzedaje się na pniu, więc ostatnich pieniędzy na to wydać nie możesz.
Ostatnio znajomy kupił w Belgii Citroena BL11 z 1946 roku, w werji "normalnej" za 8500euro (przy czy wtedy euro było po około 4,5zł), bez reflektorów i silnik do remontu (a to nie są tanie rzeczy), w Polsce te samochody są nieco tańsze, bo wtedy samochód w takim stanie kosztował około 20000-30000zł, za odrestaurowany trzeba było dać do 45000zł.
Co do kupna, to nie są to proste rzeczy, trzeba szukać, Allegro, miesięcznik Automobilista, pytać na wsiach,
Ostatnio znajomy kupił w Belgii Citroena BL11 z 1946 roku, w werji "normalnej" za 8500euro (przy czy wtedy euro było po około 4,5zł), bez reflektorów i silnik do remontu (a to nie są tanie rzeczy), w Polsce te samochody są nieco tańsze, bo wtedy samochód w takim stanie kosztował około 20000-30000zł, za odrestaurowany trzeba było dać do 45000zł.
Co do kupna, to nie są to proste rzeczy, trzeba szukać, Allegro, miesięcznik Automobilista, pytać na wsiach,
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
- MrBrown
- VIP
- Posty: 628
- Rejestracja: 29 lut 2008, o 02:40
- VIN:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Ja na swoim pierwszym zabytku straciłem - nawet rzekomo sprawne rzeczy okazały się niesprawne.
Właśnie go sprzedałem i szukam już czegoś zrobionego - odbudowa amerykańca w PL dla amatora to totalne ryzyko. Połowa części przychodzi niepasująca, do innych roczników.
W Stanach pojedziesz do sklepu i wymienisz, a w PL zostajesz z gratami za kilka tysięcy, których nie opłaca się wysyłać z powrotem, na którego ciężko znaleźć klienta....
Wyleczyłem się...
Właśnie go sprzedałem i szukam już czegoś zrobionego - odbudowa amerykańca w PL dla amatora to totalne ryzyko. Połowa części przychodzi niepasująca, do innych roczników.
W Stanach pojedziesz do sklepu i wymienisz, a w PL zostajesz z gratami za kilka tysięcy, których nie opłaca się wysyłać z powrotem, na którego ciężko znaleźć klienta....
Wyleczyłem się...
'01 C32 AMG Carlsson CK32 RS - sprzedany
'06 Subaru WRX STi - sprzedany
searching...
'06 Subaru WRX STi - sprzedany
searching...
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
- MrBrown
- VIP
- Posty: 628
- Rejestracja: 29 lut 2008, o 02:40
- VIN:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
GMC Sprint (rzadsza odmiana Chevroleta El Camino) - rocznik 1973,
wersja Special Performance SP-454 (czyli coś jak topowy model SuperSport w Chevroletach)
Topowa specyfikacja - największy silnik, Big Block 454cc = 7,4 litra V8, wzmacniana skrzynia TH-400 z wajchą w konsoli centralnej, stabilizatory, sportowe zawieszenie, hamulce tarczowe ze wspomaganiem, oryginalne kubełkowe fotele (tzw. swivel seats), obrotomierz (jak na amerykana wyjątkowy rarytas).
Jeden z 70 wyprodukowanych egzemplarzy w tej specyfikacji, do dziś zachowało się prawdopodobnie kilka sztuk - czyli totalny rarytas.
wersja Special Performance SP-454 (czyli coś jak topowy model SuperSport w Chevroletach)
Topowa specyfikacja - największy silnik, Big Block 454cc = 7,4 litra V8, wzmacniana skrzynia TH-400 z wajchą w konsoli centralnej, stabilizatory, sportowe zawieszenie, hamulce tarczowe ze wspomaganiem, oryginalne kubełkowe fotele (tzw. swivel seats), obrotomierz (jak na amerykana wyjątkowy rarytas).
Jeden z 70 wyprodukowanych egzemplarzy w tej specyfikacji, do dziś zachowało się prawdopodobnie kilka sztuk - czyli totalny rarytas.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
'01 C32 AMG Carlsson CK32 RS - sprzedany
'06 Subaru WRX STi - sprzedany
searching...
'06 Subaru WRX STi - sprzedany
searching...
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
- MrBrown
- VIP
- Posty: 628
- Rejestracja: 29 lut 2008, o 02:40
- VIN:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Straciłem, bo po pierwsze import z USA kosztuje, po drugie tu na miejscu okazało się, że wiele części nie pasuje, trzeba by kupić kolejne, do tego kilka usterek wyszło w praniu...
A pierwszy głód na taki samochód już zaspokoiłem wcześniej; kumpel użyczył mi swojego El Camino też rocznik 1973, na zdjęciach poniżej.
To był mój podstawowy środek transportu przez prawie rok, ciekawa przygoda to była
A pierwszy głód na taki samochód już zaspokoiłem wcześniej; kumpel użyczył mi swojego El Camino też rocznik 1973, na zdjęciach poniżej.
To był mój podstawowy środek transportu przez prawie rok, ciekawa przygoda to była
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
'01 C32 AMG Carlsson CK32 RS - sprzedany
'06 Subaru WRX STi - sprzedany
searching...
'06 Subaru WRX STi - sprzedany
searching...
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
- MrBrown
- VIP
- Posty: 628
- Rejestracja: 29 lut 2008, o 02:40
- VIN:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt: