Remont silnika czy zmiana auta

Rozmowy na wszystkie inne tematy, niekoniecznie związane z tematyką forum.

Moderator: Dziki Mar

matrix95
Użytkownik
Posty: 159
Rejestracja: 21 sie 2017, o 19:17
VIN: WDB2093421F156383

Remont silnika czy zmiana auta

Post autor: matrix95 »

Witam szanowne grono,
proszę o pomoc. Mam co prawda Mercedesa CLK W209, ale liczę na wasze zdanie.
Przebieg auta 360 tys km. Silnik 1.8 + LPG. W aucie wszystko robione na bieżąco. Lakier wiadomo jakieś ryski, odpryski na masce i przednim zderzaku od kamieni, ale przebieg i 15 lat robi swoje. Czasami szarpnie skrzynia, ale podejrzewam LOCK-UP. Zrobiłem nowe obicie całego wnętrza. Generalnie bardzo mi się podoba auto.
Przechodząc do sedna i pomocy. Silnik bierze olej, około 1l na 1000-1500k(10W40, półsyntetyk). Sprawdzona kompresja... Od 8.2 do 9 barów( na zimnym co prawda, ale to tak o wiele za mało). Po próbie olejowej na najgorszym, drugim cylindrze kompresja wzrosła tylko o 0,3 bara. Według mnie przyczyna brania oleju w głowicy. Samochód nie dymi, odczułem delikatny spadek mocy.
Gdybym chciał robić remont auta naprawa wyjdzie około 8000 zł(Rozrząd kpl z kołami od Pawła, łańcuch pompy olejowej, remont głowicy, pierścienie i panewki). Liczę kolejne 2000tys na dopieszczenie auta czyli np zrobienie lakieru i ewentualne drobne usterki.
Drugą opcją jest zmiana na mercedesa W204 po lifcie, 2012 rok. Wersja tylko COUPE wchodzi w grę. Cena około 46-50tys zł. Problem z silnikiem, bo 1.8 jest CGI na bezpośrednim wtrysku i LPG nie ma wg. mnie sensu. Zostaje 2.2 Diesel. Osobiście nigdy nie chciałem Diesla i trochę mnie to przeraża.
O ile jestem w stanie przesiąść się na DIESLA to kwestia ceny. Czy warto w tym wypadku dopłacać w sumie około 25 tys? Za moje autko nie dostanę raczej więcej jak 15tys + 10tys remont. Z drugiej strony samochód ma już 15 lat i może zacząć się sypać...
Proszę o rady i opinie, bo nie wiem co robić w tej sytuacji...
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 4157
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: Remont silnika czy zmiana auta

Post autor: Dziki Mar »

Jeśli tylko silnik Ci w nim nie pasuje i jesteś przywiązany do budy, to zastanów się ile jeszcze nim pojedziesz. Jeśli planujesz, żeby dłużej z Tobą został, to zmieniaj silnik. Wyjdzie taniej niż remont obecnego. Buda w204 w coupe jakoś średnio moim zdaniem wygląda. Wydanie 50 tys na silnik 2.2 chyba mija się z celem. Poza tym zawsze będziesz musiał coś do tej kwoty dołożyć na start. Nie wiadomo jeszcze w zasadzie do czego potrzebujesz tego samochodu.

W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum

Status VIP
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3303
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Remont silnika czy zmiana auta

Post autor: Przybek »

A dlaczego jest 10W40? Zrób płukankę (można nawet ropą zalać cały układ), potem zalej 5W40, pojeździj trochę i potem zrób prawidłowy pomiar ciśnienia sprężania. Mogę zaryzykować że na 75% zużycie oleju spadnie i kompresja pójdzie w górę. I wtedy dopiero decyduj co robić. Jakby dalej wychodziło za mało to bym wtedy robił głowicę.
matrix95
Użytkownik
Posty: 159
Rejestracja: 21 sie 2017, o 19:17
VIN: WDB2093421F156383

Re: Remont silnika czy zmiana auta

Post autor: matrix95 »

Dziki Mar: Lubię to auto, ale boję się, że zaraz zacznie się więcej rzeczy sypać typu elektronika itd. Jeżeli zainwestuję w niego to na pewno 5 lat pojeżdzę. Codziennie robię 35 km w jedną stronę do pracy. Rocznie około 30 tys km. Czy na pewno warto zmienić silnik, zamiast remontować? Nie wiem co kupię, loteria. Jak liczyłem to wyjdzie może 1 tys. zł taniej od remontu. Kwestia czy muszę mieć dokładnie z takim oznaczeniem jak teraz 271.940 czy może być jakieś inne? Ten silnik 2.2 w W204 po lifcie jak się sprawdza?

Przybek: Płukankę robię co każde 10tys km przy zmianie oleju. Generalnie tym autem zrobiłem ponad 200tys km i sprawa wygląda tak, że zaraz po kupnie i założeniu LPG przeskoczył rozrząd. Sprzedawca stwierdził, że gazownicy nie wyczyścili kolektora z opiłków i przez to przeskoczył rozrząd. Gazownicy wzięli to na klatę i zrobili remont silnika, ale myślę, że wszystko po taniości. Od tego czasu cały czas był lany 10W40 półsyntetyk i na początku brał 1-2l na wymianę, a teraz tak jak wspomniałem 1l na 1000-1500km. Nie sądzę, że przy takim przebiegu 360tys km. i kondycji silnika syntetyk to dobry pomysł... Może się mylę..
Awatar użytkownika
przecinek
VIP
Posty: 654
Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
VIN: WDB2030451A011961
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Remont silnika czy zmiana auta

Post autor: przecinek »

Skontroluj rozrząd czy jest do wymiany czy nie bo to dość istotne , zalej 5w50 millersa pojeździj i zobacz, tego oleju powinien znacznie mniej brać a i nie rób płukanek bo rozrzedzasz sobie tą ropą olej , jeśli przyczyna oleju w głowicy oraz próba olejowa nic nie dała to wystarczy obróbka głowicy za 800zł i do tego uszczelki i różne potrzebne części nie licząc rozrządu około 500zł to taka najtańsza opcja która uzdrowi Ci auto
polofix
VIP
Posty: 2133
Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
VIN:
Lokalizacja: Turek/Dobra

Re: Remont silnika czy zmiana auta

Post autor: polofix »

Matrix, jeśli nie remontujesz, to samochód jest warty może ze 3 tysiące jak dobrze sprzedasz. Żaden handlarz nie będzie chciał kupić taki samochód, gdzie silnik M271 jest najdroższy z całego samochodu. Jak jest w dobrym stanie, to remontuj, albo chociaż sprawdź co z nim jest nie tak u dobrego fachowca.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3303
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Remont silnika czy zmiana auta

Post autor: Przybek »

@matrix95, lanie gęstszego oleju bo przebieg wysoki to stary zabobon jeszcze z czasów dużego fiata. U mnie za niecały tydzień będzie 418 tysi (realne a nie z bajki) i cały czas jest lany 5W40 a "spożycie" wynosi 0,6 litra na 10 tysięcy odkąd mam to auto.
@przecinek, sugerowałem płukanie bo pomyślałem jeszcze o zapieczonych pierścieniach a wcześniej kolega nic nie mówił że czyni to namiętnie :P Ten olej co pisałeś jest naprawdę dobry i warty tej kasy.
matrix95
Użytkownik
Posty: 159
Rejestracja: 21 sie 2017, o 19:17
VIN: WDB2093421F156383

Re: Remont silnika czy zmiana auta

Post autor: matrix95 »

przecinek: rozrząd za jakiś czas będzie do robienia, więc ewentualny remont połączę z tym rozrządem z kołami od Pawła. Mój mechanik mówił, że z doświadczenia lepiej wymienić od razu pierścienie i sprawdzić panewki, bo jak robił samą górę to za chwilę dół był do robienia i podwójna robota... Dodatkowo chciałbym zmienić ten łańcuch z napinaczem od pompy olejowej żeby już mieć pewność, że wszystko będzie okej. Nikt nie pisze o dolnym kole, podobno jest trwałe, ale lepiej to sprawdzić...
Z drugiej strony boję się rozbierać cały silnik, bo czy dobrze będzie złożony też nie mam pewności...

Przybek: masz sprawny silnik, to nie bierze oleju syntetyka ;)

Zapytam jeszcze raz o oznaczenie silnika. Musi być 271.940 czy np 941, 946 też będzie ok?

Wczoraj szukałem z ciekawości silników i znalazłem nawet takie coś: https://www.olx.pl/oferta/mercedes-siln ... 9105754de9
trochę tani wydaje się ten silnik, jeśli wszystko było w nim zrobione. Może się mylę.
polofix
VIP
Posty: 2133
Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
VIN:
Lokalizacja: Turek/Dobra

Re: Remont silnika czy zmiana auta

Post autor: polofix »

Jak na chiński rozrząd to pewnie by się zgadzało. Po co rozbierali sprawny silnik? Żeby powąchać i złożyć z powrotem? Moim zdaniem silnik po dzwonię, zrobiona głowica, założony chiński zestaw z kołami za 700zl
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3303
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Remont silnika czy zmiana auta

Post autor: Przybek »

@matrix95, przecinek ma trochę więcej pojęcia o silnikach benzynowych niż ja i też radzi 5W. Wydaje mi się że chyba taniej jest zaryzykować zmianę oleju za 2 stówy niż wymieniać pierścienie albo cały piec. I jak spożycie spadnie to odpowiedź prosta - był niewłaściwy olej, a jak się nie zmieni lub wzrośnie to znaczy że tam już nie bardzo jest co remontować...
matrix95
Użytkownik
Posty: 159
Rejestracja: 21 sie 2017, o 19:17
VIN: WDB2093421F156383

Re: Remont silnika czy zmiana auta

Post autor: matrix95 »

Tak myślałem, że coś nie tak.
Zapomniałem dodać, że przy poprzedniej wymianie oleju zaaplikowałem ceramizer firmy cerazmizer. W sumie 4 tubki. Jak wleje po tym syntetyka to chyba nie będzie problemu?
Wymianę oleju mam za jakieś 2500km czyli około 2 msc. Zmienię olej na 5W40 Motula 8100 x-cess i mam nadzieję, że nie rozsypie się od razu silnik. Sprawdzę później kompresję.
Pytanie ostateczne: Jeśli kompresja po próbie olejowej wzrośnie max o 0,5 bara ruszać pierścienie czy samą głowice robić? Co z łańcuchem od pompy olejowej i dolnym kołem?
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3303
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Remont silnika czy zmiana auta

Post autor: Przybek »

Z próbą olejową to zależy od tego jakie są dane dla tego silnika - trzeba sprawdzić w WIS. Pomiar zrób dopiero po jakichś 2 tysiącach od zmiany, jak nowy olej przepłucze silnik ze śmieci po 10W. Przy wymianie możesz pociąć filtr oleju i poszukać czy nie ma "złota" lub innego syfu - też da to jakiś obraz kondycji silnika.
Łańcuch pompy i dolne koło generalnie są trwałe ale w jakim są stanie to zobaczysz dopiero jak rozbierzesz.
matrix95
Użytkownik
Posty: 159
Rejestracja: 21 sie 2017, o 19:17
VIN: WDB2093421F156383

Re: Remont silnika czy zmiana auta

Post autor: matrix95 »

Mechanik sprawdzał i podobno od 11-15 barów w tym silniku.
Żeby wymienić łańcuch pompy z napinaczem i dolne koło trzeba wyjmować silnik?
polofix
VIP
Posty: 2133
Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
VIN:
Lokalizacja: Turek/Dobra

Re: Remont silnika czy zmiana auta

Post autor: polofix »

Taki olej ka 10w40 nie zostawia tak od razu syfu. Jak by był nie zmieniany regularnie i stosowany przez wiele latto jakiś syf pewnie by się pojawił. Tak czy siak olej powinien być taki jak powinien.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
Awatar użytkownika
przecinek
VIP
Posty: 654
Rejestracja: 14 wrz 2013, o 17:43
VIN: WDB2030451A011961
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Remont silnika czy zmiana auta

Post autor: przecinek »

Jak była robiona kompresja ? na sztywnej metalowej rurce którą się mocno dociska czy wkręcony giętki wężyk ?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Off topic”