diesel a krotkie trasy

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
kiler22
VIP
Posty: 426
Rejestracja: 1 paź 2017, o 21:20
VIN: WDB2032421F303416

Re: diesel a krotkie trasy

Post autor: kiler22 »

Ale dziadek ma swoje zdane przeczytane na forum mechaników i będzie się go trzymał . Nie pisali tam też żeby wymieniać tylko klocki na zużytej stronie ??
c200 kompresor + LPG
WDB2032421F303416
polofix
VIP
Posty: 2133
Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
VIN:
Lokalizacja: Turek/Dobra

Re: diesel a krotkie trasy

Post autor: polofix »

Oleje syntetyczne się tak szybko nie starzeją, także bez przesady.
Z drugiej strony oleje teraz nie są drogie.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
Awatar użytkownika
kiler22
VIP
Posty: 426
Rejestracja: 1 paź 2017, o 21:20
VIN: WDB2032421F303416

Re: diesel a krotkie trasy

Post autor: kiler22 »

czyli tak - producenci np VW wymyśla Long Life - źle
mercedes (jak i inni producenci ) zalecają wymianę co rok - też źle bo olej się nie zestarzał
kurcze - coś tu nie gra
to oczywiście sprawa indywidualna każdego - czy oszczędzić 200 zł na wymianie co roku (tak jak miesięcznie spalić jedną paczkę fajek czy kilka piw mniej )
w sumie dlaczego nie wymieniać np co trzy lub cztery lata ??
c200 kompresor + LPG
WDB2032421F303416
lechita
VIP
Posty: 646
Rejestracja: 8 maja 2016, o 17:09
VIN: WDB2030071F447330
Lokalizacja: mazowieckie

Re: diesel a krotkie trasy

Post autor: lechita »

Wymianę oleju raz w roku, jeżeli nie ma ,,wyjechanego" limitu kilometrów nie jest zaleceniem MB, tylko producentów samochodów.
Dlaczego olej napędowy starzeje się, dlaczego etylina starzeje się, dlaczego płyn hamulcowy należy wymienić co 2 lata, dlaczego olej silnikowy starzeje się itd. Powody pewnie są różne, ponieważ te produkty to komponenty chemiczne, które tracą swoje właściwości pod wplywem czasu, temperatury, wilgoci i innych czynników.
W czasie trwania gwarancji trzeba wymieniać aby jej nie stracić. Po gwarancji wolna wola.
W124 jeździł 800000 - 1000000 km, a obecne MB nie będą tyle jeździć, bo mają dużo ,,komponentów", które nie wytrzymają tak długiej eksploatacji i są wysilone. Nie ma co więcej pisać...
Ostatnio zmieniony 19 gru 2018, o 07:28 przez lechita, łącznie zmieniany 1 raz.
Największym wrogiem postępu nie jest błąd, lecz lenistwo.
kurozukin
VIP
Posty: 136
Rejestracja: 6 maja 2018, o 21:35
VIN: WDB2032161F182707

Re: diesel a krotkie trasy

Post autor: kurozukin »

lechita pisze: 18 gru 2018, o 15:18 W124 jeździł 800000 - 1000000 km, a obecne MB nie będą tyle jeździć, bo mają dużo ,,komponentów", które nie wytrzymają tak długiej eksploatacji i są wysilone. Nie ma co więcej pisać...
:offtopic:
Moja gwiazda ma oficjalnie już połowę tego co napisałeś :) a pytanie o ile licznik był skręcony jak do PL z DE trafił i czy kolejni właściciele nie kręcili dalej :)
Dziuba
VIP
Posty: 128
Rejestracja: 16 lis 2015, o 22:31
VIN:
Lokalizacja: Olsztyn

Re: diesel a krotkie trasy

Post autor: Dziuba »

Ja wymieniam olej + filtr co roku - 5.6 litra 0W30. W ciągu tego roku zżera mi koło 2 litrów, ucieka mu trochę przy magnesach rozrządu.
Wolę wymienić jeszcze dobry olej niż jeździć na już złym :)
Benzyniak, 300 tysięcy przelotu
WDB2030461A558023
Awatar użytkownika
7dziadek
VIP
Posty: 210
Rejestracja: 25 lis 2018, o 15:27
VIN: wdb2037061a401701

Re: diesel a krotkie trasy

Post autor: 7dziadek »

kiler22 pisze: 18 gru 2018, o 10:33 Ale dziadek ma swoje zdane przeczytane na forum mechaników i będzie się go trzymał . Nie pisali tam też żeby wymieniać tylko klocki na zużytej stronie ??

cytuję :

..................Z tym określeniem "1 raz w roku" bym polemizował - wiele razy toczyła się o tym dyskusja mechaników i innych i stwierdzenia były takie że po roku eksploatacji np. 3k km olej na pewno nie straci swoich właściwości smarowanych na tyle aby zaszkodził silnikowi i ja też przychylam się do takiej opinii co nie oznacza że tak będę czynił -

To jak Panie 'Kiler22' masz problemy ze wzrokiem :offtopic:
Ostatnio zmieniony 24 gru 2018, o 04:36 przez 7dziadek, łącznie zmieniany 1 raz.
C220-CDI Automat
COUPE 02r
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 4157
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: diesel a krotkie trasy

Post autor: Dziki Mar »

Dobrze. Myślę, że jeśli nie pojawią się jakieś konkrety to kolejne posty o niczym będę usuwał. Spróbujcie polemizować bez wbijania szpilek.
W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum

Status VIP
larry.bigl
VIP
Posty: 624
Rejestracja: 23 cze 2017, o 23:09
VIN: WDB2030161F451606
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: diesel a krotkie trasy

Post autor: larry.bigl »

Swoją drogą co można uznać za krótką trasę? 1km? 10? 20? Ja codziennie pokonuję 13km do pracy i tyle samo z. Silnik zima (a raczej temp płynu) dobija do 70*C na tym odcinku. Natomiast 1 raz wtyg jest przdmuchany na obwodnicy i po okolicy z większa prędkością.

Ps, czy jest gdzies opcja zobaczenia temp silnika a nie samego płynu?
W203 270CDI 2003r - użytkowany od Czerwca 2017
S211 320 CDI 2007r, WDB2112221B258950 - użytkowany od Stycznia 2022
Meniu
VIP
Posty: 923
Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
VIN: WDB2030421A649606

Re: diesel a krotkie trasy

Post autor: Meniu »

Temp oleju można sprawdzić
polofix
VIP
Posty: 2133
Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
VIN:
Lokalizacja: Turek/Dobra

Re: diesel a krotkie trasy

Post autor: polofix »

Już kiedyś pisałem o moim koledze, który ma Opla Vectre 2,0DTI , ok 10 lat temu sprowadził z Francji od razu po zakupie zmienił olej i jeździ na nim do dnia dzisiejszego! Przebieg będzie ponad 130tys km. W tym czasie [10 lat] dolał może z 5-7 litrów. Filtra nie tykał! Jak to jest możliwe. Mi się w głowie to nie mieści.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
Awatar użytkownika
=Pietr3k=
Użytkownik
Posty: 106
Rejestracja: 20 sie 2015, o 00:58
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Re: diesel a krotkie trasy

Post autor: =Pietr3k= »

W dieslu prawie każdemu, nawet handlowcowi na kraj, zdarzy się kompilacja kilku bardzo krótkich przejazdów z rzędu i DPF/katalizator się przytka.
Benzynowe silniki też powoli zmierzają ku temu, bo też dostają kolejne filtry.
Dlatego moim zdaniem poza długą trasą w celu "przegonienia", dieslem generalnie warto trochę dynamiczniej jeździć... korzystać z jego wyższego momentu obrotowego i od czasu na wyższych obrotach, nawet w mieście dynamiczniej ruszyć.

Jak macie DPFa w CDI, to bez 1-2 wypadów autostradą na jakieś wakacje w ciągu roku, taki silnik będzie stwarzał po prostu problemy. Tam jest dużo elementów które mogą się zapchać i zamulić auto: Katy, EGR, chłodniczka obok dolotu, kolektor dolotowy, klapki, i więcej nie pamiętam.
C 220 CDI Automat Avantgarde 2005
233KM 560Nm
WDB2030081A862579
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3303
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: diesel a krotkie trasy

Post autor: Przybek »

=Pietr3k= pisze: 26 gru 2018, o 01:50 W dieslu prawie każdemu, nawet handlowcowi na kraj, zdarzy się kompilacja kilku bardzo krótkich przejazdów z rzędu i DPF/katalizator się przytka.
Benzynowe silniki też powoli zmierzają ku temu, bo też dostają kolejne filtry.
Dlatego moim zdaniem poza długą trasą w celu "przegonienia", dieslem generalnie warto trochę dynamiczniej jeździć... korzystać z jego wyższego momentu obrotowego i od czasu na wyższych obrotach, nawet w mieście dynamiczniej ruszyć.

Jak macie DPFa w CDI, to bez 1-2 wypadów autostradą na jakieś wakacje w ciągu roku, taki silnik będzie stwarzał po prostu problemy. Tam jest dużo elementów które mogą się zapchać i zamulić auto: Katy, EGR, chłodniczka obok dolotu, kolektor dolotowy, klapki, i więcej nie pamiętam.
Dodam jeszcze że przy "emeryckiej jeździe" geometria turbiny w końcu "zarośnie", przestanie chodzić w pełnym zakresie i stanie.
Awatar użytkownika
=Pietr3k=
Użytkownik
Posty: 106
Rejestracja: 20 sie 2015, o 00:58
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Re: diesel a krotkie trasy

Post autor: =Pietr3k= »

Przybek pisze: 26 gru 2018, o 01:53 Dodam jeszcze że przy "emeryckiej jeździe" geometria turbiny w końcu "zarośnie", przestanie chodzić w pełnym zakresie i stanie.
Haha :) to dodam z autopsji, że tak w moim aucie było 😊

Jeździła nim starsza zamożna kobieta, która nie mogła używać mocno gazu... a skąd pewność?.. Bo praktycznie od razu po zakupie, gdy zacząłem po swojemu dynamicznie jeździć, rozerwał się przy depnięciu gumowy przewód intercoolera... Przewód ponad 10-letni jeszcze oryginalny - sparciały.

Turbina zaczęła przeładowywać po tym, więc trzeba ją było wyjąć i tam... przycinająca się geometria od gromadzonego latami "towaru" 😊
C 220 CDI Automat Avantgarde 2005
233KM 560Nm
WDB2030081A862579
Awatar użytkownika
kiler22
VIP
Posty: 426
Rejestracja: 1 paź 2017, o 21:20
VIN: WDB2032421F303416

Re: diesel a krotkie trasy

Post autor: kiler22 »

w MB to nie mam doświadczenia ale wiele razy widziałem VAGi TDI jeżdżone głównie po mieście i to jeszcze w ESJ . Tam po roku takiej jazdy rzadko kiedy turbina działa tak jak powinna
c200 kompresor + LPG
WDB2032421F303416
ODPOWIEDZ

Wróć do „OGÓLNIE o C-klasie W203”