diesel a krotkie trasy
Moderator: Dziki Mar
- kiler22
- VIP
- Posty: 426
- Rejestracja: 1 paź 2017, o 21:20
- VIN: WDB2032421F303416
Re: diesel a krotkie trasy
Ale dziadek ma swoje zdane przeczytane na forum mechaników i będzie się go trzymał . Nie pisali tam też żeby wymieniać tylko klocki na zużytej stronie ??
c200 kompresor + LPG
WDB2032421F303416
WDB2032421F303416
-
- VIP
- Posty: 2135
- Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
- VIN:
- Lokalizacja: Turek/Dobra
Re: diesel a krotkie trasy
Oleje syntetyczne się tak szybko nie starzeją, także bez przesady.
Z drugiej strony oleje teraz nie są drogie.
Z drugiej strony oleje teraz nie są drogie.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
- kiler22
- VIP
- Posty: 426
- Rejestracja: 1 paź 2017, o 21:20
- VIN: WDB2032421F303416
Re: diesel a krotkie trasy
czyli tak - producenci np VW wymyśla Long Life - źle
mercedes (jak i inni producenci ) zalecają wymianę co rok - też źle bo olej się nie zestarzał
kurcze - coś tu nie gra
to oczywiście sprawa indywidualna każdego - czy oszczędzić 200 zł na wymianie co roku (tak jak miesięcznie spalić jedną paczkę fajek czy kilka piw mniej )
w sumie dlaczego nie wymieniać np co trzy lub cztery lata ??
mercedes (jak i inni producenci ) zalecają wymianę co rok - też źle bo olej się nie zestarzał
kurcze - coś tu nie gra
to oczywiście sprawa indywidualna każdego - czy oszczędzić 200 zł na wymianie co roku (tak jak miesięcznie spalić jedną paczkę fajek czy kilka piw mniej )
w sumie dlaczego nie wymieniać np co trzy lub cztery lata ??
c200 kompresor + LPG
WDB2032421F303416
WDB2032421F303416
-
- VIP
- Posty: 646
- Rejestracja: 8 maja 2016, o 17:09
- VIN: WDB2030071F447330
- Lokalizacja: mazowieckie
Re: diesel a krotkie trasy
Wymianę oleju raz w roku, jeżeli nie ma ,,wyjechanego" limitu kilometrów nie jest zaleceniem MB, tylko producentów samochodów.
Dlaczego olej napędowy starzeje się, dlaczego etylina starzeje się, dlaczego płyn hamulcowy należy wymienić co 2 lata, dlaczego olej silnikowy starzeje się itd. Powody pewnie są różne, ponieważ te produkty to komponenty chemiczne, które tracą swoje właściwości pod wplywem czasu, temperatury, wilgoci i innych czynników.
W czasie trwania gwarancji trzeba wymieniać aby jej nie stracić. Po gwarancji wolna wola.
W124 jeździł 800000 - 1000000 km, a obecne MB nie będą tyle jeździć, bo mają dużo ,,komponentów", które nie wytrzymają tak długiej eksploatacji i są wysilone. Nie ma co więcej pisać...
Dlaczego olej napędowy starzeje się, dlaczego etylina starzeje się, dlaczego płyn hamulcowy należy wymienić co 2 lata, dlaczego olej silnikowy starzeje się itd. Powody pewnie są różne, ponieważ te produkty to komponenty chemiczne, które tracą swoje właściwości pod wplywem czasu, temperatury, wilgoci i innych czynników.
W czasie trwania gwarancji trzeba wymieniać aby jej nie stracić. Po gwarancji wolna wola.
W124 jeździł 800000 - 1000000 km, a obecne MB nie będą tyle jeździć, bo mają dużo ,,komponentów", które nie wytrzymają tak długiej eksploatacji i są wysilone. Nie ma co więcej pisać...
Ostatnio zmieniony 19 gru 2018, o 07:28 przez lechita, łącznie zmieniany 1 raz.
Największym wrogiem postępu nie jest błąd, lecz lenistwo.
-
- VIP
- Posty: 136
- Rejestracja: 6 maja 2018, o 21:35
- VIN: WDB2032161F182707
Re: diesel a krotkie trasy
Moja gwiazda ma oficjalnie już połowę tego co napisałeś a pytanie o ile licznik był skręcony jak do PL z DE trafił i czy kolejni właściciele nie kręcili dalej
-
- VIP
- Posty: 128
- Rejestracja: 16 lis 2015, o 22:31
- VIN:
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: diesel a krotkie trasy
Ja wymieniam olej + filtr co roku - 5.6 litra 0W30. W ciągu tego roku zżera mi koło 2 litrów, ucieka mu trochę przy magnesach rozrządu.
Wolę wymienić jeszcze dobry olej niż jeździć na już złym
Benzyniak, 300 tysięcy przelotu
Wolę wymienić jeszcze dobry olej niż jeździć na już złym
Benzyniak, 300 tysięcy przelotu
WDB2030461A558023
- 7dziadek
- VIP
- Posty: 210
- Rejestracja: 25 lis 2018, o 15:27
- VIN: wdb2037061a401701
Re: diesel a krotkie trasy
cytuję :
..................Z tym określeniem "1 raz w roku" bym polemizował - wiele razy toczyła się o tym dyskusja mechaników i innych i stwierdzenia były takie że po roku eksploatacji np. 3k km olej na pewno nie straci swoich właściwości smarowanych na tyle aby zaszkodził silnikowi i ja też przychylam się do takiej opinii co nie oznacza że tak będę czynił -
To jak Panie 'Kiler22' masz problemy ze wzrokiem
Ostatnio zmieniony 24 gru 2018, o 04:36 przez 7dziadek, łącznie zmieniany 1 raz.
C220-CDI Automat
COUPE 02r
COUPE 02r
- Dziki Mar
- Moderator
- Posty: 4167
- Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
- VIN: WDB2110891B355007
Re: diesel a krotkie trasy
Dobrze. Myślę, że jeśli nie pojawią się jakieś konkrety to kolejne posty o niczym będę usuwał. Spróbujcie polemizować bez wbijania szpilek.
W203 C200 M271 2005 Był
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
-
- VIP
- Posty: 632
- Rejestracja: 23 cze 2017, o 23:09
- VIN: WDB2030161F451606
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: diesel a krotkie trasy
Swoją drogą co można uznać za krótką trasę? 1km? 10? 20? Ja codziennie pokonuję 13km do pracy i tyle samo z. Silnik zima (a raczej temp płynu) dobija do 70*C na tym odcinku. Natomiast 1 raz wtyg jest przdmuchany na obwodnicy i po okolicy z większa prędkością.
Ps, czy jest gdzies opcja zobaczenia temp silnika a nie samego płynu?
Ps, czy jest gdzies opcja zobaczenia temp silnika a nie samego płynu?
W203 270CDI 2003r - użytkowany od Czerwca 2017
S211 320 CDI 2007r, WDB2112221B258950 - użytkowany od Stycznia 2022
S211 320 CDI 2007r, WDB2112221B258950 - użytkowany od Stycznia 2022
-
- VIP
- Posty: 923
- Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
- VIN: WDB2030421A649606
Re: diesel a krotkie trasy
Temp oleju można sprawdzić
-
- VIP
- Posty: 2135
- Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
- VIN:
- Lokalizacja: Turek/Dobra
Re: diesel a krotkie trasy
Już kiedyś pisałem o moim koledze, który ma Opla Vectre 2,0DTI , ok 10 lat temu sprowadził z Francji od razu po zakupie zmienił olej i jeździ na nim do dnia dzisiejszego! Przebieg będzie ponad 130tys km. W tym czasie [10 lat] dolał może z 5-7 litrów. Filtra nie tykał! Jak to jest możliwe. Mi się w głowie to nie mieści.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
- =Pietr3k=
- Użytkownik
- Posty: 106
- Rejestracja: 20 sie 2015, o 00:58
- VIN:
- Lokalizacja: Warszawa
Re: diesel a krotkie trasy
W dieslu prawie każdemu, nawet handlowcowi na kraj, zdarzy się kompilacja kilku bardzo krótkich przejazdów z rzędu i DPF/katalizator się przytka.
Benzynowe silniki też powoli zmierzają ku temu, bo też dostają kolejne filtry.
Dlatego moim zdaniem poza długą trasą w celu "przegonienia", dieslem generalnie warto trochę dynamiczniej jeździć... korzystać z jego wyższego momentu obrotowego i od czasu na wyższych obrotach, nawet w mieście dynamiczniej ruszyć.
Jak macie DPFa w CDI, to bez 1-2 wypadów autostradą na jakieś wakacje w ciągu roku, taki silnik będzie stwarzał po prostu problemy. Tam jest dużo elementów które mogą się zapchać i zamulić auto: Katy, EGR, chłodniczka obok dolotu, kolektor dolotowy, klapki, i więcej nie pamiętam.
Benzynowe silniki też powoli zmierzają ku temu, bo też dostają kolejne filtry.
Dlatego moim zdaniem poza długą trasą w celu "przegonienia", dieslem generalnie warto trochę dynamiczniej jeździć... korzystać z jego wyższego momentu obrotowego i od czasu na wyższych obrotach, nawet w mieście dynamiczniej ruszyć.
Jak macie DPFa w CDI, to bez 1-2 wypadów autostradą na jakieś wakacje w ciągu roku, taki silnik będzie stwarzał po prostu problemy. Tam jest dużo elementów które mogą się zapchać i zamulić auto: Katy, EGR, chłodniczka obok dolotu, kolektor dolotowy, klapki, i więcej nie pamiętam.
C 220 CDI Automat Avantgarde 2005
233KM 560Nm
WDB2030081A862579
233KM 560Nm
WDB2030081A862579
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3346
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: diesel a krotkie trasy
Dodam jeszcze że przy "emeryckiej jeździe" geometria turbiny w końcu "zarośnie", przestanie chodzić w pełnym zakresie i stanie.=Pietr3k= pisze: ↑26 gru 2018, o 01:50 W dieslu prawie każdemu, nawet handlowcowi na kraj, zdarzy się kompilacja kilku bardzo krótkich przejazdów z rzędu i DPF/katalizator się przytka.
Benzynowe silniki też powoli zmierzają ku temu, bo też dostają kolejne filtry.
Dlatego moim zdaniem poza długą trasą w celu "przegonienia", dieslem generalnie warto trochę dynamiczniej jeździć... korzystać z jego wyższego momentu obrotowego i od czasu na wyższych obrotach, nawet w mieście dynamiczniej ruszyć.
Jak macie DPFa w CDI, to bez 1-2 wypadów autostradą na jakieś wakacje w ciągu roku, taki silnik będzie stwarzał po prostu problemy. Tam jest dużo elementów które mogą się zapchać i zamulić auto: Katy, EGR, chłodniczka obok dolotu, kolektor dolotowy, klapki, i więcej nie pamiętam.
- =Pietr3k=
- Użytkownik
- Posty: 106
- Rejestracja: 20 sie 2015, o 00:58
- VIN:
- Lokalizacja: Warszawa
Re: diesel a krotkie trasy
Haha to dodam z autopsji, że tak w moim aucie było
Jeździła nim starsza zamożna kobieta, która nie mogła używać mocno gazu... a skąd pewność?.. Bo praktycznie od razu po zakupie, gdy zacząłem po swojemu dynamicznie jeździć, rozerwał się przy depnięciu gumowy przewód intercoolera... Przewód ponad 10-letni jeszcze oryginalny - sparciały.
Turbina zaczęła przeładowywać po tym, więc trzeba ją było wyjąć i tam... przycinająca się geometria od gromadzonego latami "towaru"
C 220 CDI Automat Avantgarde 2005
233KM 560Nm
WDB2030081A862579
233KM 560Nm
WDB2030081A862579
- kiler22
- VIP
- Posty: 426
- Rejestracja: 1 paź 2017, o 21:20
- VIN: WDB2032421F303416
Re: diesel a krotkie trasy
w MB to nie mam doświadczenia ale wiele razy widziałem VAGi TDI jeżdżone głównie po mieście i to jeszcze w ESJ . Tam po roku takiej jazdy rzadko kiedy turbina działa tak jak powinna
c200 kompresor + LPG
WDB2032421F303416
WDB2032421F303416