diesel a krotkie trasy

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
Przybek
Użytkownik
Posty: 1079
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: diesel a krotkie trasy

Post autor: Przybek » 22 sty 2019, o 18:47

Panoramixa pisze:
22 sty 2019, o 14:15
Z tego co piszecie to oznacza, że diesla na dojazdy do pracy nie warto kupować, ja mam 30 w jedną stronę, czy taka odległość już będzie lepsza dla turbiny?
Wszystko zależy od stylu jazdy. Bo jak będziesz zmieniał biegi na 1500 RPM albo nauczysz ASB żeby tak robiła to turbinę i tak szlak trafi (geometria stanie dosyć szybko) nawet jak będziesz miał 200 km w jedną stronę :D
Jak ktoś ma 3-5 km w jedną stronę to większej głupoty niż diesel nie da się zrobić - wtedy tylko bena (bez znaczenia czy z LPG bo i tak połowę drogi się zrobi na PB).
Meniu
VIP
Posty: 913
Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
VIN: WDB2030421A649606
Lokalizacja: Tarnów małopolska

Re: diesel a krotkie trasy

Post autor: Meniu » 22 sty 2019, o 21:54

Diesela można cisnąć i nie trzeba się tego bać gdy jest w miarę rozgrzany oczywiście. Ale z drugiej strony natężenie ruchu na drodze często nie pozwala jechać jakby człowiek chciał. Wtedy albo turlamy się spokojnie, albo bieg niżej i dalej turlamy się tyle, że na wyższych obrotach ( bo wyprzedzanie bez sensu albo brak możliwości ).

Jakie macie obroty i bieg przy 80 km/h w 2.2 CDI ?

Ochrona zmiennej geometrii to jazda z częstym wachlowaniem obrotami do 3 tyś czy jazda ze stałą prędkością od 2 tyś obr wzwyż ?
W203 Sedan C200 Kompressor automat polift 2004r Avangarde
Awatar użytkownika
Przybek
Użytkownik
Posty: 1079
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: diesel a krotkie trasy

Post autor: Przybek » 23 sty 2019, o 00:37

Meniu pisze:
22 sty 2019, o 21:54
Ochrona zmiennej geometrii to jazda z częstym wachlowaniem obrotami do 3 tyś czy jazda ze stałą prędkością od 2 tyś obr wzwyż ?
Przede wszystkim normalna jazda a nie emerycka a raz na jakiś czas można pociągnąć do 4500 żeby geometria zaliczyła pełny zakres jak warunki drogowe pozwalają.
Mój CDI przy stałych 80 kmh ma zapięty 5 bieg i obroty jak pamiętam (bo specjalnie nie zwracałem na to uwagi ale jak nie zapomnę to zobaczę i poprawię) w granicach 1800 (przełożenie mostu 2,87, ASB 722.699).
polofix
VIP
Posty: 1325
Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
VIN:
Lokalizacja: Turek/Dobra

Re: diesel a krotkie trasy

Post autor: polofix » 23 sty 2019, o 08:24

kiler22 pisze:
18 gru 2018, o 14:38
czyli tak - producenci np VW wymyśla Long Life - źle
mercedes (jak i inni producenci ) zalecają wymianę co rok - też źle bo olej się nie zestarzał
kurcze - coś tu nie gra
to oczywiście sprawa indywidualna każdego - czy oszczędzić 200 zł na wymianie co roku (tak jak miesięcznie spalić jedną paczkę fajek czy kilka piw mniej )
w sumie dlaczego nie wymieniać np co trzy lub cztery lata ??
Niech wnioski wyciągną wszyscy.
https://www.youtube.com/watch?v=nhxYLPvTQOo
Jeden z ostatnich M111 kompressor
WDB2032451F248605
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 2736
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: diesel a krotkie trasy

Post autor: Dziki Mar » 23 sty 2019, o 09:38

Nie lubię typa, i nie odniosę się do tego co mówi, lecz do tego co pokazał (magnesem). Na filmie olej z silnika benzynowego.
Kto na zdrowy rozum wymienia olej w NOWYM silniku po 22 tys. Kolega mechanik kupił sobie reno traffica nowego i sam zmienił olej bo w serwisie powiedzieli mu, że przy 40 tkm może przyjechać. Dramat. W nowym niedotartym silniku dopiero po 40 tys?
Tej bemki też szkoda, bo auto za grube pieniądze a w silniku syf. Do tego przebiegu, 22 tys olej powinien być zmieniony już 3 razy moim zdaniem. Pierwszy przy 3 tys. drugi przy 10, trzeci przy 20. I teraz można zmieniać co 15...
W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum
polofix
VIP
Posty: 1325
Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
VIN:
Lokalizacja: Turek/Dobra

Re: diesel a krotkie trasy

Post autor: polofix » 23 sty 2019, o 13:59

Dziki Mar, mój znajomy miał Renault nową i wyjeżdżał za granicę. Wtedy Renault wymieniał olej po 30 tys km. Samochód na gwarancji nie miał jeszcze 30tys km i nie chcieli mu wcześniej wymienić. Musiał gadać z kimś wyżej, żeby mu szybciej wymienili, usprawiedliwiając się długim wyjazdem. W końcu zrobili mu wymianę.
Jeden z ostatnich M111 kompressor
WDB2032451F248605
Awatar użytkownika
kiler22
VIP
Posty: 243
Rejestracja: 1 paź 2017, o 21:20
VIN: WDB2032421F303416

Re: diesel a krotkie trasy

Post autor: kiler22 » 23 sty 2019, o 14:20

polofix pisze:
23 sty 2019, o 13:59
Wtedy Renault wymieniał olej po 30 tys km.
dokładnie tak . A teraz mamy efekt tego w postaci obracających się panewek
a w Nissanie gdzie sa dokładnie te same silniki ale olej wymienia się co 15 tys efekt ten nie występuje lub jest marginalny
c200 kompresor + LPG
WDB2032421F303416
Awatar użytkownika
Przybek
Użytkownik
Posty: 1079
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: diesel a krotkie trasy

Post autor: Przybek » 23 sty 2019, o 18:20

Ostatnio ktoś wrzucał skan chyba z amerykańskiej serwisówki MB (temat o zakupie C230 z wytartymi zębami wałka balansującego) gdzie zalecenie pierwszej wymiany oleju po złożeniu silnika było po przejechaniu cos około 150 mil!!

A tak swoją drogą to dużo ludzi w ogóle nie ma pojęcia co oznacza hasło "long life" na opakowaniu oleju silnikowego :P

@Dziki, "normalny" użytkownik jakby w swoim oleju i filtrze znalazł to co Łysy w tym BMW to już by powoli myślał o nowych panewkach w najlepszym wypadku. Filtr sporą część śmieci wyłapał, część wyleciała z olejem ale pomyślcie ile jeszcze tego syfu jest misce i zakamarkach magistrali olejowej...


EDIT:
Meniu pisze:
22 sty 2019, o 21:54
Jakie macie obroty i bieg przy 80 km/h w 2.2 CDI ?
Mój CDI przy stałych 80 kmh ma zapięty 5 bieg i obroty jak pamiętam (bo specjalnie nie zwracałem na to uwagi ale jak nie zapomnę to zobaczę i poprawię) w granicach 1800 (przełożenie mostu 2,87, ASB 722.699).
Sprostowanie: 1650-1700 RPM.
Meniu
VIP
Posty: 913
Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
VIN: WDB2030421A649606
Lokalizacja: Tarnów małopolska

Re: diesel a krotkie trasy

Post autor: Meniu » 27 sty 2019, o 23:28

W benzynie u mnie 1900 RPM przy 80km/h.
W203 Sedan C200 Kompressor automat polift 2004r Avangarde
Awatar użytkownika
sonko
VIP
Posty: 54
Rejestracja: 10 gru 2017, o 19:54
VIN: WDB2032351F223984
Lokalizacja: Śląsk

Re: diesel a krotkie trasy

Post autor: sonko » 16 lut 2019, o 11:58

~2000 RPM przy 80 km/h, benzyna M111
T203 C180 M111
victordeleco2
Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 18 sie 2017, o 07:50
VIN: Brak auta

Re: diesel a krotkie trasy

Post autor: victordeleco2 » 15 kwie 2019, o 22:12

Jakie obroty macie przy 120km/h? w 5G tronic?
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 2736
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: diesel a krotkie trasy

Post autor: Dziki Mar » 15 kwie 2019, o 22:49

2 tys.

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum
Meniu
VIP
Posty: 913
Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
VIN: WDB2030421A649606
Lokalizacja: Tarnów małopolska

Re: diesel a krotkie trasy

Post autor: Meniu » 16 kwie 2019, o 20:03

2 tyś to chyba w 7G
W203 Sedan C200 Kompressor automat polift 2004r Avangarde
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 2736
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: diesel a krotkie trasy

Post autor: Dziki Mar » 16 kwie 2019, o 22:28

Przecież wiem co mam w e klasie. Przy 120km/h jest 2 tys obrotów. Pisałem nawet o tym w wątku o e320 cdi.

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka


W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum
Awatar użytkownika
Przybek
Użytkownik
Posty: 1079
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: diesel a krotkie trasy

Post autor: Przybek » 17 kwie 2019, o 00:27

Trochę offtop :)
Czy diesel pojedzie na kakao? :D
A pojedzie -> https://www.youtube.com/watch?v=yZEHLH1-vY8
Generalnie polecam ten kanał, bardzo dużo fajnych informacji i ciekawie zaprezentowanych.
ODPOWIEDZ

Wróć do „OGÓLNIE o C-klasie W203”