[PORADNIK] ZANIM KUPISZ 203 PRZECZYTAJ TEN TEKST!
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 12
- Rejestracja: 7 maja 2017, o 21:05
- VIN: WDB2093422F160643
- Lokalizacja: Cypr
Re: [PORADNIK] ZANIM KUPISZ 203 PRZECZYTAJ TEN TEKST!
Dzieki za info Siwix. 10L/100km to jak dla mnie super spalanie, jak na 6 cylindrow i nienajlzejsze nadwozie...
Moj W209 M271 z 2005r automat ma srednie 9.5/100 i to w 80% na autostradzie (cypryjskiej wiec tempomat 120-130max). Tym bardziej robie sie coraz bardziej przekonany do M272.
Pozdrawiam.
Moj W209 M271 z 2005r automat ma srednie 9.5/100 i to w 80% na autostradzie (cypryjskiej wiec tempomat 120-130max). Tym bardziej robie sie coraz bardziej przekonany do M272.
Pozdrawiam.
Obecnie: W209 200K '05
Wczesniej firmowy W204 180K '08
Wczesniej firmowy W204 180K '08
-
- Użytkownik
- Posty: 12
- Rejestracja: 7 maja 2017, o 21:05
- VIN: WDB2093422F160643
- Lokalizacja: Cypr
Re: [PORADNIK] ZANIM KUPISZ 203 PRZECZYTAJ TEN TEKST!
Co do pytania, ktore sam zadalem dwa posty wczesniej, dla nastepnych odwiedzajacych informacja jest taka (szukalem po forach w USA gdzie jest wiecej V6).
Otoz informacja o 9/2006 jest sluszna. Po prostu czesci i silniki (z jeszcze nietrwalym elementem) nie zostaly prawdopodobnie zdjete "z tasmy", ale byly montowane jeszcze przez kolejne miesiace w calej gamie MB. W efekcie nadal rocznik 2007 dostawal te ryzykowne egzemplarze silnikow.
Podobno Mercedes stwierdzil, ze seria W204 nie dostala juz zadnego ryzykownego silnika - nie wiem czy to jest pewne, nie widzialem info u zrodla MB. Nie wiem jak wyglada kwestia w W211 z rocznika 2008.
Silniki z poprawiona czescia maja numer seryjny wyzszy niz: M272 Engine Serial No. 2729..30 468993 i tam podobno problem jest calkowicie rozwiazany.
Nie mam pewnosci jak wyglada kwestia trwalosci lancucha rozrzadu i kol, czy byc moze jest jak w M271 co 100 tys km... nie rzucilo sie to nigdzie w oczy szukajac na forach watku "balance shafts" bedacego glownym (i chyba jedynym) poblemem silnika M272.
Pozdrawiam.
Otoz informacja o 9/2006 jest sluszna. Po prostu czesci i silniki (z jeszcze nietrwalym elementem) nie zostaly prawdopodobnie zdjete "z tasmy", ale byly montowane jeszcze przez kolejne miesiace w calej gamie MB. W efekcie nadal rocznik 2007 dostawal te ryzykowne egzemplarze silnikow.
Podobno Mercedes stwierdzil, ze seria W204 nie dostala juz zadnego ryzykownego silnika - nie wiem czy to jest pewne, nie widzialem info u zrodla MB. Nie wiem jak wyglada kwestia w W211 z rocznika 2008.
Silniki z poprawiona czescia maja numer seryjny wyzszy niz: M272 Engine Serial No. 2729..30 468993 i tam podobno problem jest calkowicie rozwiazany.
Nie mam pewnosci jak wyglada kwestia trwalosci lancucha rozrzadu i kol, czy byc moze jest jak w M271 co 100 tys km... nie rzucilo sie to nigdzie w oczy szukajac na forach watku "balance shafts" bedacego glownym (i chyba jedynym) poblemem silnika M272.
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 17 mar 2018, o 18:08 przez Mateusz, łącznie zmieniany 1 raz.
Obecnie: W209 200K '05
Wczesniej firmowy W204 180K '08
Wczesniej firmowy W204 180K '08
- siwix
- JuniorAdmin
- Posty: 4591
- Rejestracja: 26 paź 2014, o 18:38
- VIN: WDB2032521F833745
- Lokalizacja: Świdwin/ Buxtehude/Stade (DE)
- Kontakt:
Re: [PORADNIK] ZANIM KUPISZ 203 PRZECZYTAJ TEN TEKST!
Większość informacji jest u nas na forum. Łańcuch jest z przodu nie z tyłu. M272 nie ma tego problemu z rozrządem co M271.
-
- Użytkownik
- Posty: 12
- Rejestracja: 7 maja 2017, o 21:05
- VIN: WDB2093422F160643
- Lokalizacja: Cypr
Re: [PORADNIK] ZANIM KUPISZ 203 PRZECZYTAJ TEN TEKST!
Dzieki za info Siwix. To super informacja, gdyz jesli kupi sie egzemplarz z poprawiona czescia (balance shafts), to wyglada na to, ze to silnik bez istotnych wad.
Obecnie: W209 200K '05
Wczesniej firmowy W204 180K '08
Wczesniej firmowy W204 180K '08
-
- Użytkownik
- Posty: 19
- Rejestracja: 13 paź 2018, o 13:41
- VIN: WDB2030461A570084
- Lokalizacja: Rybnik
Re: [PORADNIK] ZANIM KUPISZ 203 PRZECZYTAJ TEN TEKST!
Bardo fajnie napisane , gratulacje
- 7dziadek
- VIP
- Posty: 210
- Rejestracja: 25 lis 2018, o 15:27
- VIN: wdb2037061a401701
Re: [PORADNIK] ZANIM KUPISZ 203 PRZECZYTAJ TEN TEKST!
Witam All !!!
Fajny poradnik ale za późno go przeczytałem .
Coś mało informacji o ropniaku ?
Fajny poradnik ale za późno go przeczytałem .
Coś mało informacji o ropniaku ?
C220-CDI Automat
COUPE 02r
COUPE 02r
-
- VIP
- Posty: 646
- Rejestracja: 8 maja 2016, o 17:09
- VIN: WDB2030071F447330
- Lokalizacja: mazowieckie
Re: [PORADNIK] ZANIM KUPISZ 203 PRZECZYTAJ TEN TEKST!
Mało informacji o dieslu, ponieważ wg opisów, które można znaleźć w internecie, są one mało awaryjne (2.2 CDI).
Piszą o wtryskach i czymś tam jeszcze, ale to pewnie zależy od stosowanego paliwa oraz rzetelności przeglądów.
Pewnie niemieccy konstruktorzy nie sądzili, ze w Polsce jakiś Dyzio będzie tankować w stacjach benzynowych typu ,,widmo" u Kazia.
A do tego ja nie znam samochodów bezawaryjnych i niekłopotliwych, które mało palą i same jeżdżą, za 5 zł OC i z bezterminowo ważnym przeglądem.
Faktem jest, że z benzynowymi silnikami jest znacznie więcej problemów, a przynajmniej tak słychać.
Piszą o wtryskach i czymś tam jeszcze, ale to pewnie zależy od stosowanego paliwa oraz rzetelności przeglądów.
Pewnie niemieccy konstruktorzy nie sądzili, ze w Polsce jakiś Dyzio będzie tankować w stacjach benzynowych typu ,,widmo" u Kazia.
A do tego ja nie znam samochodów bezawaryjnych i niekłopotliwych, które mało palą i same jeżdżą, za 5 zł OC i z bezterminowo ważnym przeglądem.
Faktem jest, że z benzynowymi silnikami jest znacznie więcej problemów, a przynajmniej tak słychać.
Największym wrogiem postępu nie jest błąd, lecz lenistwo.
- kiler22
- VIP
- Posty: 426
- Rejestracja: 1 paź 2017, o 21:20
- VIN: WDB2032421F303416
Re: [PORADNIK] ZANIM KUPISZ 203 PRZECZYTAJ TEN TEKST!
Mam pytanie odnośnie silnika 271 i może ta informacja by się też znalazła w pierwszym poście przy opisach silników
Ja widziałem co najmniej dwie odmiany tego silnika - z kompresorem po prawej i po lewej stronie silnika
Domyślam się że zmian jest duuuzo więcej niż tylko strona montowania kompresora
Czy te silniki po oznaczeniu 271 mają jakieś inne które pozwalały by je odróżnić ??
Ja widziałem co najmniej dwie odmiany tego silnika - z kompresorem po prawej i po lewej stronie silnika
Domyślam się że zmian jest duuuzo więcej niż tylko strona montowania kompresora
Czy te silniki po oznaczeniu 271 mają jakieś inne które pozwalały by je odróżnić ??
c200 kompresor + LPG
WDB2032421F303416
WDB2032421F303416
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3369
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: [PORADNIK] ZANIM KUPISZ 203 PRZECZYTAJ TEN TEKST!
Dokładne oznaczenie silnika to litera (M beny, diesle mają OM), potem 3 cyfry (gama silnikowa), kropka i po kropce 3 cyfry oznaczające dokładną wersję silnika z danej rodziny.kiler22 pisze: ↑4 kwie 2019, o 22:35 Mam pytanie odnośnie silnika 271 i może ta informacja by się też znalazła w pierwszym poście przy opisach silników
Ja widziałem co najmniej dwie odmiany tego silnika - z kompresorem po prawej i po lewej stronie silnika
Domyślam się że zmian jest duuuzo więcej niż tylko strona montowania kompresora
Czy te silniki po oznaczeniu 271 mają jakieś inne które pozwalały by je odróżnić ??
Ty masz dokładnie M271.940 a ja OM646.963
-
- Użytkownik
- Posty: 226
- Rejestracja: 14 cze 2018, o 08:17
- VIN: WDB2032161F622586
- Lokalizacja: Zach.pom. I Berlin
Re: [PORADNIK] ZANIM KUPISZ 203 PRZECZYTAJ TEN TEKST!
M271 z kompresorem z prawej strony to nie widziałem bo ich niema. W tym modelu kompresor jest zawsze po lewej stronie silnika (czyli od strony kolektora ssacego). A po prawej stronie(czyli od strony kolektora wydechowego) w późniejszych modelach (cgi) jest montowana turbosprężarka...Przybek pisze: ↑5 kwie 2019, o 00:04Dokładne oznaczenie silnika to litera (M beny, diesle mają OM), potem 3 cyfry (gama silnikowa), kropka i po kropce 3 cyfry oznaczające dokładną wersję silnika z danej rodziny.kiler22 pisze: ↑4 kwie 2019, o 22:35 Mam pytanie odnośnie silnika 271 i może ta informacja by się też znalazła w pierwszym poście przy opisach silników
Ja widziałem co najmniej dwie odmiany tego silnika - z kompresorem po prawej i po lewej stronie silnika
Domyślam się że zmian jest duuuzo więcej niż tylko strona montowania kompresora
Czy te silniki po oznaczeniu 271 mają jakieś inne które pozwalały by je odróżnić ??
Ty masz dokładnie M271.940 a ja OM646.963
W203 2004r 270cdi automat, avangarde 170 Łosi i kierowca
W201 1987r 200 etylina automat
W201 1987r 200 etylina automat
-
- Użytkownik
- Posty: 226
- Rejestracja: 14 cze 2018, o 08:17
- VIN: WDB2032161F622586
- Lokalizacja: Zach.pom. I Berlin
Re: [PORADNIK] ZANIM KUPISZ 203 PRZECZYTAJ TEN TEKST!
A co powiecie o OM651? nie jest wkładamy w w203 . ogólnie pytam o wrażenia z tego silnika.
W203 2004r 270cdi automat, avangarde 170 Łosi i kierowca
W201 1987r 200 etylina automat
W201 1987r 200 etylina automat
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3369
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: [PORADNIK] ZANIM KUPISZ 203 PRZECZYTAJ TEN TEKST!
Jeżeli chodzi o wrażenia z jazdy to mam styczność z OM651.924 w W212 E250 CDI (coś ponad 200 koni ma) i powiem że to ładnie zap!@#$%^la Spalanie jest już mniej fajne jak na diesla...
-
- VIP
- Posty: 37
- Rejestracja: 8 kwie 2019, o 16:04
- VIN: WDB2030461A784403
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: [PORADNIK] ZANIM KUPISZ 203 PRZECZYTAJ TEN TEKST!
Witam,
Mam pytanie odnośnie oceny stanu kół zębatych i wyciągnięcia łańcucha w M271. Jak to wyglądało przy zakupie waszego auta?
Pasuje zdjąć pokrywę zaworów i ocenić ale chyba ciężko o to aby sprzedający pozwolił nam rozkręcać auto...
W deklaracje a nawet w faktury z wymiany nie do końca można wierzyć a wiadomo ,że znaczną czesc aut stanowią te sprowadzone o których sprzedający wie tylko tyle ,że to "igiełki".
Fakty są takie ,że na etapie zakupu jest to dosyć istotne bo może dać szerokie pole do negocjacji ceny. W końcu 2000 zł za rozrząd i 1300 za koła to nie są małe pieniądze. Podzielcie się proszę swoimi doświadczeniami i spostrzeżeniami.
Mam pytanie odnośnie oceny stanu kół zębatych i wyciągnięcia łańcucha w M271. Jak to wyglądało przy zakupie waszego auta?
Pasuje zdjąć pokrywę zaworów i ocenić ale chyba ciężko o to aby sprzedający pozwolił nam rozkręcać auto...
W deklaracje a nawet w faktury z wymiany nie do końca można wierzyć a wiadomo ,że znaczną czesc aut stanowią te sprowadzone o których sprzedający wie tylko tyle ,że to "igiełki".
Fakty są takie ,że na etapie zakupu jest to dosyć istotne bo może dać szerokie pole do negocjacji ceny. W końcu 2000 zł za rozrząd i 1300 za koła to nie są małe pieniądze. Podzielcie się proszę swoimi doświadczeniami i spostrzeżeniami.
- Dziki Mar
- Moderator
- Posty: 4172
- Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
- VIN: WDB2110891B355007
Re: [PORADNIK] ZANIM KUPISZ 203 PRZECZYTAJ TEN TEKST!
Wpisz w numerze vin, że szukasz samochodu.
W203 C200 M271 2005 Był
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP