Smart jak dla mnie to jednak z przodu M272 ma rozrząd.Smart pisze: W tym silniku rozrząd znajduje się nie z przodu jak przeczytaliście wcześniej w linku ale z tyłu silnika
[PORADNIK] ZANIM KUPISZ 203 PRZECZYTAJ TEN TEKST!
Moderator: Dziki Mar
- siwix
- JuniorAdmin
- Posty: 4594
- Rejestracja: 26 paź 2014, o 18:38
- VIN: WDB2032521F833745
- Lokalizacja: Świdwin/ Buxtehude/Stade (DE)
- Kontakt:
- Smart
- VIP
- Posty: 5739
- Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
- VIN:
- Lokalizacja: Katowice
-
- Użytkownik
- Posty: 1036
- Rejestracja: 13 sty 2012, o 14:47
- VIN: WDD2040012A607752
- Lokalizacja: Galway
Re: [PORADNIK] ZANIM KUPISZ 203 PRZECZYTAJ TEN TEKST!
Fajna sprawa smart troche się napracowałeś. Wybaczcie ale miałem ostatnio dużo na głowie i brak czasu spowodował, że musiałem opuścic forum na jakiś czas
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
EX:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
EX:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
- Smart
- VIP
- Posty: 5739
- Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
- VIN:
- Lokalizacja: Katowice
Re: [PORADNIK] ZANIM KUPISZ 203 PRZECZYTAJ TEN TEKST!
Dorzucam TUTAJ jako uzupełnienie w dyskusji toczącej się w temacie Listonosz Pats, aby mu nie zaśmiecać wątku o jego aucie sport-coupe-cl203-vt18321.html .
Tak na skróty, w oparciu o wiedzę forumową zgromadzoną w poradniku, która też przecież ewoluuje, najprościej zerknąć na tabliczkę znamionową i literkę C (oczywiście symbol dotyczy typu lakieru ale zgrywa się z lepszym zabezpieczeniem mniej więcej ... ) przy kodzie lakieru na skróty i jak MA C to OK, nie ma ... no cóż może być różnie i taki kanon a jak było w 2003 od maja, najlepiej przekonać się samemu po dwóch, trzech zimach. Widziałem już końcówkę 2003 zgniłą jak te z 2002 i taką co wyglądała dobrze jak polift a tych egzemplarzy z 2004 przed i po liftów z literką C, zgniłych na wskroś jakoś nie widziałem, więc generalnie z tą literką C w roczniku 2004 skuchy NIET a reszta, trzeba uważać i znać ryzyko jeśli już ... żeby potem nie płakać a w poradniku uzupełniłem o to co napisał Greenwitch tylko sugeruję czytać caly tekst o tym spokojnie, więc przynajmniej dwa akapity przed i po linku do tematu o rdzy.
Osobiście ze względu na blachę 203 z 2003 bym nie kupił a CLK z 2002 bez pierdnięcia i niech będzie, że mi się przyśniło i mam taką fantazję.
I żeby nie było ... to co piszę i zebrałem w poradniku, jest tu opisane na forum wielokrotnie w różnych tematach podobnie jak z rozrządem w m271, jeden zrobi 200tys. i wymieni tylko łańcuch a drugi jak jak, polegnie na kompletny przy 100tys. przebiegu także przeszłość auta, gdzie jeździło i jak było używane, też jak widać ma znaczenie. Dystans do treści i świadomość a jak będzie ... życie zweryfikuje samo.
Tak na skróty, w oparciu o wiedzę forumową zgromadzoną w poradniku, która też przecież ewoluuje, najprościej zerknąć na tabliczkę znamionową i literkę C (oczywiście symbol dotyczy typu lakieru ale zgrywa się z lepszym zabezpieczeniem mniej więcej ... ) przy kodzie lakieru na skróty i jak MA C to OK, nie ma ... no cóż może być różnie i taki kanon a jak było w 2003 od maja, najlepiej przekonać się samemu po dwóch, trzech zimach. Widziałem już końcówkę 2003 zgniłą jak te z 2002 i taką co wyglądała dobrze jak polift a tych egzemplarzy z 2004 przed i po liftów z literką C, zgniłych na wskroś jakoś nie widziałem, więc generalnie z tą literką C w roczniku 2004 skuchy NIET a reszta, trzeba uważać i znać ryzyko jeśli już ... żeby potem nie płakać a w poradniku uzupełniłem o to co napisał Greenwitch tylko sugeruję czytać caly tekst o tym spokojnie, więc przynajmniej dwa akapity przed i po linku do tematu o rdzy.
Osobiście ze względu na blachę 203 z 2003 bym nie kupił a CLK z 2002 bez pierdnięcia i niech będzie, że mi się przyśniło i mam taką fantazję.
I żeby nie było ... to co piszę i zebrałem w poradniku, jest tu opisane na forum wielokrotnie w różnych tematach podobnie jak z rozrządem w m271, jeden zrobi 200tys. i wymieni tylko łańcuch a drugi jak jak, polegnie na kompletny przy 100tys. przebiegu także przeszłość auta, gdzie jeździło i jak było używane, też jak widać ma znaczenie. Dystans do treści i świadomość a jak będzie ... życie zweryfikuje samo.
CL203 WDB2037461A802397
-
- Użytkownik
- Posty: 5
- Rejestracja: 15 cze 2016, o 10:50
- VIN:
Re: [PORADNIK] ZANIM KUPISZ 203 PRZECZYTAJ TEN TEKST!
Szkoda, że człowiek nie wiedział o tym forum zanim kupił. Na razie zero przyjemności z jazdy jedynie wizyty u mechanika , chyba się z nim zaprzyjaźnię noi musze w totka wygrać to moze w końcu będę mógł sie cieszyć swoim mb , tylko ciekawe jak długo....
C 200 kombi 2,2cdi 2002r 116 km 85 kw WDB2032041F238850
-
- Użytkownik
- Posty: 3
- Rejestracja: 23 kwie 2017, o 11:53
- VIN: WDB2020221F353039
Re: [PORADNIK] ZANIM KUPISZ 203 PRZECZYTAJ TEN TEKST!
Ja mam pytanie co do silników M112 bo napisałeś, że w nich też rozrząd się wyciąga i trzeba go kontrolować a kolega poniżej napisał, że są one pancerne więc jak to było z tymi rozrządami w tych V6??
Dobrze, ze poczytałem ten temat bo wiem żeby M271 nie szukać nawet:)
Dobrze, ze poczytałem ten temat bo wiem żeby M271 nie szukać nawet:)
- siwix
- JuniorAdmin
- Posty: 4594
- Rejestracja: 26 paź 2014, o 18:38
- VIN: WDB2032521F833745
- Lokalizacja: Świdwin/ Buxtehude/Stade (DE)
- Kontakt:
-
- Użytkownik
- Posty: 3
- Rejestracja: 23 kwie 2017, o 11:53
- VIN: WDB2020221F353039
Re: [PORADNIK] ZANIM KUPISZ 203 PRZECZYTAJ TEN TEKST!
Czytałem ten poradnik i tam nic o rozrządzie w V6 nie napisano. A tu widzę rozbieżne informacje dlatego pytam
-
- VIP
- Posty: 502
- Rejestracja: 12 cze 2008, o 12:14
- VIN:
- Lokalizacja: Wrocław
Re:
ASO za 400 PLN to pod SD ci podepną, zobaczą spód, hamulce itd..... ja jak kupowałem używkę 5-letnia w DE sprawdzałem takie w ASO to szczerze mówiąc w czasie mojej jazdy zauważyłem już pewne niedogodności które sugerowałyby że nikt tym autem nawet nie jeździł w ramach testów w ASO dalej niż po gazetę do kiosku. Po dwóch próbach w ASO kupiłem auto od prywatnej osoby .... jeździło ono najlepiej .... i tak przez dalsze 3 lata, tylko klocki i tarcze ... póżniej pasek i rolka wolnobieznika .... no i niestety rdza ... ale sam co 2 lata robisz lub oddajesz na zaprawki ( firma u mnie bierze z 200 - 300 PLN .. tanie jest jak ze swoją zaprawką przyjechałem kupioną w ASO - tylko to miało idealny kolor). Awarie elektroniki ? jedyny problem do odtwarzacz CD ... jak minęło 8 lat autu co 2 lata nie czyta płyt i trzeba to czyścić.Smart pisze:Hmm. Sugerował bym inną. Najpierw auto które chcesz kupić po takiej swojej wstępnej weryfikacji chociażby na podstawie materiału z poradnika, wrzuć tutaj koniecznie z VIN, potem jak przejdzie pierwsze sito tu na forum, oględziny na miejscu z czujnikiem lakieru w dłoni i kimś ogarniętym w tej materii i mechanice, bo żeby sprawdzić stan zawiasu czy tym podobne wystarczy nie raz zwykła stacja diagnostyczna a jeśli nie masz, to może wtedy inspekcja w ASO tym bardziej, że bywa tak choć nie wszędzie oprócz podpięcia pod SD w niektórych ASO nie zrobią nic więcej niż to co opisałem tylko za inną kwotę a i czasami kompetencja ludzi na katywnym przyjęciu pozostawia wiele do życzenia. Moim zdaniem taka kolejnośc działań choć jak masz grubo w portfelu możesz iść swoją drogą. Taka inspekcja w ASO to z tego co pamiętam około 400-450 pln. Musisz sam oceniać swoej możliwości i realia, które Cię otaczają w tej materii.
Mb sprzedany
-
- Użytkownik
- Posty: 9
- Rejestracja: 5 sie 2017, o 21:45
- VIN: WDB2032061F253279
Re: [PORADNIK] ZANIM KUPISZ 203 PRZECZYTAJ TEN TEKST!
Poradnik jest bardzo przydatny. Dobra robota.
Peugeot 205 1.3, Fiat Uno 0.9, Fiat Uno 1,1, Mazda 323f 1,6, Fiat Bravo 1,8 Gt, Ford Ka 1,3, Daewoo Tico 0,8, Mer edes s203 avantgarde 2002 cdi 2,2
-
- Użytkownik
- Posty: 2
- Rejestracja: 2 lis 2017, o 00:07
- VIN: brak auta
Re: [PORADNIK] ZANIM KUPISZ 203 PRZECZYTAJ TEN TEKST!
Ja ten poradnik sobie nad łóżkiem przykleję . I co rano będę wstawał z bananem na ryju (bez skojarzeń ) Bardzo przydatne uwagi i REWELACYJNIE zaserwowane . Pozdrawiam.
P.S. Widzę, po takim tekście, że gwiazda to nie marka - to styl życia
W sumie to ten tekst polecam nawet jak ktoś nie ma i nie chce mieć samochodu
P.S. Widzę, po takim tekście, że gwiazda to nie marka - to styl życia
W sumie to ten tekst polecam nawet jak ktoś nie ma i nie chce mieć samochodu
-
- Użytkownik
- Posty: 1
- Rejestracja: 18 sty 2018, o 07:18
- VIN: brak auta
Re: [PORADNIK] ZANIM KUPISZ 203 PRZECZYTAJ TEN TEKST!
"EKONOMIA PO POLSKU" przemówiła do rozsądku, zbieramy dalej. Chyba że coś się zmieniło w tej kwestii na przestrzeni lat,które minęły od napisania tego Poradnika
- Smart
- VIP
- Posty: 5739
- Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
- VIN:
- Lokalizacja: Katowice
Re: [PORADNIK] ZANIM KUPISZ 203 PRZECZYTAJ TEN TEKST!
Nic się nie zmieniło w tej kwestii ... i zapewne nie zmieni ale jak ktoś chce wkładać dwa ping pongi do kondoma i twierdzić, że ma większego wacka, no kto bogatemu zabroni hmm?!
CL203 WDB2037461A802397
-
- Użytkownik
- Posty: 12
- Rejestracja: 7 maja 2017, o 21:05
- VIN: WDB2093422F160643
- Lokalizacja: Cypr
Re: [PORADNIK] ZANIM KUPISZ 203 PRZECZYTAJ TEN TEKST!
Witam ponownie na forum,
@Smart Gratuluje piora. Wademekum Przyjemnie napisane, a jak kompetentnie
Szukam informacji o silnikach V6 M272. Aby nie zakladac nowego tematu, odniose sie do tego posta. Czy faktycznie Kolega sie tutaj nie myli, piszac ze problem rozwiazano po 9/2006 ? - W innych zrodlach mowa o tym, ze problemy M272 byly w autach sprzedawanych do 2008 roku, wlacznie z W204. Mowa tam o "balance shafts", zakladam, ze to chodzi o to samo czyli kolo zebate walka wyrownowarzajacego (nie znam sie). Moze kolega @noc podpowie?
Za kilka tygodni bede szukal W204, W211 lub W209 w budzecie na roczniki 2006-2009 i chcialbym szukac i kupic swiadomie.
M271 w nadwoziu W209 jest OK, ale kupujac kolejne auto chcialoby sie czegos wiecej, tj. benzyne V6.
Pozdrawiam.
@Smart Gratuluje piora. Wademekum Przyjemnie napisane, a jak kompetentnie
Szukam informacji o silnikach V6 M272. Aby nie zakladac nowego tematu, odniose sie do tego posta. Czy faktycznie Kolega sie tutaj nie myli, piszac ze problem rozwiazano po 9/2006 ? - W innych zrodlach mowa o tym, ze problemy M272 byly w autach sprzedawanych do 2008 roku, wlacznie z W204. Mowa tam o "balance shafts", zakladam, ze to chodzi o to samo czyli kolo zebate walka wyrownowarzajacego (nie znam sie). Moze kolega @noc podpowie?
Za kilka tygodni bede szukal W204, W211 lub W209 w budzecie na roczniki 2006-2009 i chcialbym szukac i kupic swiadomie.
M271 w nadwoziu W209 jest OK, ale kupujac kolejne auto chcialoby sie czegos wiecej, tj. benzyne V6.
Pozdrawiam.
Obecnie: W209 200K '05
Wczesniej firmowy W204 180K '08
Wczesniej firmowy W204 180K '08
- siwix
- JuniorAdmin
- Posty: 4594
- Rejestracja: 26 paź 2014, o 18:38
- VIN: WDB2032521F833745
- Lokalizacja: Świdwin/ Buxtehude/Stade (DE)
- Kontakt:
Re: [PORADNIK] ZANIM KUPISZ 203 PRZECZYTAJ TEN TEKST!
po numerze VIN pacjenta jestem w stanie sprawdzić czy silnik jest z tych poprawionych czy z tych "bolesnych" teoretycznie problem wałka po 9/2006 usunięto.
Sam mam M272 E25 czyli ten najsłabszy, ale zbiera się dość dobrze, nie jest to silnik dla oszczędnych bo lubi pochlać, średnia mi wychodzi około 10L/100km, ale nie po to się bierze V6 żeby oszczędnie jeździć. Ogólnie brak jakiś większych problemów z silnikiem a mam juz 400 tysi na nim najechane.
Sam mam M272 E25 czyli ten najsłabszy, ale zbiera się dość dobrze, nie jest to silnik dla oszczędnych bo lubi pochlać, średnia mi wychodzi około 10L/100km, ale nie po to się bierze V6 żeby oszczędnie jeździć. Ogólnie brak jakiś większych problemów z silnikiem a mam juz 400 tysi na nim najechane.