Przetwornica?

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
jano35
VIP
Posty: 201
Rejestracja: 11 sie 2012, o 23:48
VIN:
Lokalizacja: Wieliczka

Post autor: jano35 »

Czy udało Ci się dorwać oryginał tran, czy wkleiłeś zamiennik.
Mercedes-Benz C200K M111 03/2001 Elegance,
ASB TouchShift, BRC :) + Fe2O3 :evil:
WDB2030451F102186
BolzZ
Użytkownik
Posty: 76
Rejestracja: 28 sie 2013, o 14:10
VIN:
Lokalizacja: Wwa

Post autor: BolzZ »

To jest dość popularny mosfet IRFSL11N50A, tylko charakteryzuje się tylko krótką blaszką radiatora, dzięki czemu mieści się w tej obudowie. Akurat mam kilka takich. Ale można włożyć cokolwiek podobnego, najlepiej większej mocy, trzeba tylko wówczas przyciąć go trochę.
Awatar użytkownika
jano35
VIP
Posty: 201
Rejestracja: 11 sie 2012, o 23:48
VIN:
Lokalizacja: Wieliczka

Post autor: jano35 »

Faktycznie, sprawdziłem w częściodajniach i obecnie jest dostępny, zapytałem, bo ok 3lata temu potrzebowałem go i nigdzie nie mogłem dorwać tego elementu, więc wlepiłem zamiennik.

Co do samej naprawy przetwornicy, to powinieneś zrobić posta w "zrób to sam" i bić punkty. Jest to kawał dobrej porady.
Mercedes-Benz C200K M111 03/2001 Elegance,
ASB TouchShift, BRC :) + Fe2O3 :evil:
WDB2030451F102186
BolzZ
Użytkownik
Posty: 76
Rejestracja: 28 sie 2013, o 14:10
VIN:
Lokalizacja: Wwa

Post autor: BolzZ »

Musiałbym zrobić jakieś zdjęcia, sensowny opis. A sprawa jest tak banalna, że chyba szkoda zamieszania. Ale pomyślę o tym.
Awatar użytkownika
jano35
VIP
Posty: 201
Rejestracja: 11 sie 2012, o 23:48
VIN:
Lokalizacja: Wieliczka

Post autor: jano35 »

Najważniejsze zdjęcia już masz. Resztę wystarczy opisać. Ktoś kto trochę zna się na elektronice będzie potrzebował tylko i wyłącznie porady jak się dostać do danego modułu. Resztę wykona z opisu. Ktoś kto się nie zna na elektronice skorzysta tylko z części jak się dostać do tego moduły, kupi na alledrogo i sobie podmieni. Co do opisu przetwornicy to nie ma sensu pisać konkretnie, który element, bo dzisiaj jest element A, a jutro element B. Ewentualnie jakbyś miał zrobione zdjęcie werku po rozebraniu modułu to by w zupełności wystarczyło.
Wsadzasz w zrób to sam i jest na wieki wieków istotna porada oszczędzająca parę stów.
Ostatnio zmieniony 5 wrz 2013, o 21:53 przez jano35, łącznie zmieniany 1 raz.
Mercedes-Benz C200K M111 03/2001 Elegance,
ASB TouchShift, BRC :) + Fe2O3 :evil:
WDB2030451F102186
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

Szczególnie warty podkreślenia jest dostęp bez zdejmowania zderzaka. Ja tylko mogę powiedzieć :bravo:
Awatar użytkownika
abgutek
VIP
Posty: 163
Rejestracja: 4 sie 2013, o 21:31
VIN:
Lokalizacja: BL

Post autor: abgutek »

Tak jest, fajnie że są tu ludzie którzy chcą się dzielić swoją wiedzą :ok:
C180k 2007 sedan automat
WDB2030461f916494
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

BolzZ, nie aż tak banalna. W przypadku takiego problemu ja pojechałbym do serwisu i wyłożył kasę, ponieważ nie chciałbym się gimnastykować ze zderzakiem. W elektronice i tak nie będę grzebać, bo nie mam o niej pojęcia, ale jak trzeba to sam przetwornicę przerzucę i już. Temat jest dobry i warty manual - oczywiście jeżeli znajdziesz czas :ok:
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

No i potrzebna jest precyzyjna "lucia" raczej mało kto posiada :bezradny:
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

Ten co ma pojęcie o tym , to posiada.
Bartek50SC
Użytkownik
Posty: 43
Rejestracja: 8 lis 2015, o 19:48
VIN:
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Bartek50SC »

BolzZ, mogę prosić o odświeżenie zdjęć? :)
m271 1.8k 163 KM
Mercedes-Benz w209 CLK Avantgarde
WDB2093421F067697
Awatar użytkownika
jarod32
Użytkownik
Posty: 4437
Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
VIN: Honda_PILOT
Lokalizacja: DLW
Kontakt:

Post autor: jarod32 »

Bartek50SC, raczej nie masz na co liczyć .. od 2013 roku kolega bolzz się nie pokazuje na forum.
Ostatnio zmieniony 12 lis 2015, o 22:54 przez jarod32, łącznie zmieniany 1 raz.
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 :D też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada ;)
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne ;)
Bartek50SC
Użytkownik
Posty: 43
Rejestracja: 8 lis 2015, o 19:48
VIN:
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Bartek50SC »

Wielka szkoda.
Można tylko się domyślać czemu się nie pokazuje.. :)
jakby ktoś posiadał jakieś foto, schematy, podpowiedzi odnośnie wyciągnięcie przetwornicy, naprawy, etc proszę o informację.
m271 1.8k 163 KM
Mercedes-Benz w209 CLK Avantgarde
WDB2093421F067697
BolzZ
Użytkownik
Posty: 76
Rejestracja: 28 sie 2013, o 14:10
VIN:
Lokalizacja: Wwa

Post autor: BolzZ »

Witam. Jako że zostałem wywołany przez pw zarówno tu jak i na w202, to odpisuję. ;) Niestety nie mam dobrych wieści -nie mam już nigdzie tych zdjęć.
Jak zdejmiesz zderzak, to bez problemu odkręcisz lampę i zdemontujesz przetwornicę. Możesz spróbować też odpiąć nadkole od zderzaka i je odchylić- mi się udało w ten sposób, ale już nie pamiętam dokładnie jak to tam wygląda, natomiast mam bardzo chude ręce i długie palce i czasem to ułatwia dostęp. :haha:
Problem z poziomowaniem może mieć związek z przetwornicą, ale nie musi.
Z kolei niesprawna przetwornica to prawie zawsze uszkodzone tranzystory mocy. Nie mają one bezpośredniego związku z poziomowaniem, ale podejrzewam, że kiedy układ wykryje niewłaściwe parametry pracy przetwornicy, to zgłasza błąd i dlatego poziomowanie nie działa.

PS Teraz jestem głównie na forum w211.eu.
Ostatnio zmieniony 13 lis 2015, o 09:18 przez BolzZ, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Smart »

Siema BolzZ. :ok:
BolzZ pisze:Z kolei niesprawna przetwornica to prawie zawsze uszkodzone tranzystory mocy. Nie mają one bezpośredniego związku z poziomowaniem, ale podejrzewam, że kiedy układ wykryje niewłaściwe parametry pracy przetwornicy, to zgłasza błąd i dlatego poziomowanie nie działa.
Nie mniej przy takim uszkodzeniu przetwornicy lampa w pierwszym oglądzie po prostu nie świeci prawda? :mysli:
CL203 WDB2037461A802397
ODPOWIEDZ

Wróć do „Oświetlenie”