Przetwornica?

Moderator: Dziki Mar

Pablopoznan
Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: 9 kwie 2009, o 19:39
VIN:
Lokalizacja: Poznań

Przetwornica?

Post autor: Pablopoznan »

Witam kolegów i koleżanki.
Mam pytanie. Pojawia mi sie na wyświetlaczu komunikat LOW BEAM R CHEK LAMP, z tym że nie zawsze. Prze kilka dni może być wszystko ok i komunikat nie wyskakuje i światła normalnie świecą, a innym razem pojawia się kilka razy dziennie i wtedy prawy xenon się nie włącza. Czy to wina przetwornicy?
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
kdzieciolowski
VIP
Posty: 63
Rejestracja: 26 sty 2008, o 11:09
VIN:
Lokalizacja: szczecin

Post autor: kdzieciolowski »

Witam
Moze być wina przetwornicy lub żarnika.Weż zamień zarnik stronami / to znaczy ten z prawej co nie świeci daj na lewa strone/ jak nie bedzie śwecił to znaczy że wina żarnika.Oczywiście powodów może być więcej , ale to sprawdzić najlatwiej.Pozdrawiam
W203 C220 CDI
2003 r
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

Najpierw zamień żarniki, później przetwornice i dojdziesz co jest winne.
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
Pablopoznan
Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: 9 kwie 2009, o 19:39
VIN:
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Pablopoznan »

Dzięki bardzo za podpowiedż. Tak właśnie zrobię. Pozdrawiam
Awatar użytkownika
fajter78
VIP
Posty: 48
Rejestracja: 29 lis 2008, o 18:51
VIN:
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: fajter78 »

Miałem taki sam problem ale z lewym światłwm. Okazało sie że jest do wymiany zapłonnik który znajduje sie wewnątrz leflektora. Aby go wymienić trzeba ściągnąć klosz więc najpierw sprawdź żarówkę i przetwornicę tak jak radzą koledzy.
C180 Kompressor Elegance 2003r.
Pablopoznan
Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: 9 kwie 2009, o 19:39
VIN:
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Pablopoznan »

Tak już zrobiłem. Zamieniłem żarówki stronami i nadal nie świecił reflektor z prawej strony. Więc bankowo będzie zapłonnik do wymiany. Dziękuje za odpowiedzi.
Mercedes C 32 MKB T 2002r.
startnik
Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 30 lis 2008, o 12:58
VIN:
Lokalizacja: Otwock

Post autor: startnik »

Pablopoznan kolego ja bym bardzej stawiał na przetwornice.
Cdi 220 AVANTGARDE 2000 r w203
Pablopoznan
Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: 9 kwie 2009, o 19:39
VIN:
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Pablopoznan »

Dzisiaj wymieniłem zapłonnik (koszt 100zł) i zobaczymy czy się będzie problem powtarzał. Jak na tą chwilę jest wszysko ok.
Mercedes C 32 MKB T 2002r.
huzarmen
VIP
Posty: 3
Rejestracja: 10 gru 2008, o 20:25
VIN:
Lokalizacja: Radom

Post autor: huzarmen »

Pablopoznan pisze:Dzisiaj wymieniłem zapłonnik (koszt 100zł) i zobaczymy czy się będzie problem powtarzał. Jak na tą chwilę jest wszysko ok.
Cześć
czy możesz napisać jak wyjąć przetwornicę ,bardzo pilne z góry dziękuję
Pablopoznan
Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: 9 kwie 2009, o 19:39
VIN:
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Pablopoznan »

Niestety sam tego nie robiłem, tylko mechanik mi to wymieniał. W każdym razie wymontowywał całą lampę.
Mercedes C 32 MKB T 2002r.
Awatar użytkownika
zwi
Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: 25 gru 2009, o 10:51
VIN:
Lokalizacja: Górny Śląsk

Post autor: zwi »

Mam taki sam problem z nie zapalającym się jednym ksenonem.
Latem problem występował bardzo sporadycznie, praktycznie raz na miesiąc, teraz trochę częściej.
Zaobserwowałem jedną prawidłowość, jeśli pierw zapalę światła a następnie uruchomię silnik światło działa normalnie. Robiąc to w odwrotnej kolejności, pierw silnik następnie światła jest duże prawdopodobieństwo, że się nie zaświeci, szczególnie teraz kiedy jest zimniej. Jeśli się już zapomnę i zapalę światła później niż silnik, wystarczy zgasić światła i silnik, następnie zapalić światło na zgaszonym silniku i jest prawie zawsze ok ;)
Poza tym z autkiem nic złego się nie dzieje.

W oryginalnej instrukcji jest informacja ostrzegająca aby tam paluchów nie wkładać.
Czy wymiana palnika czy zapłonnika jest bezpieczna dla naszego zdrowia ?
Chodzi mi o sytuacje kiedy na 100% mamy wyłączone światła, czy jest szansa, że coś jeszcze może popieścić ?
Z tego co czytałem jest to napięcie rzędu 25kV.
Odłączenie akumulatora jest konieczne ?
Dzięki za pomoc.
C200 Kompressor Elegance '01
Awatar użytkownika
mugger
VIP
Posty: 1785
Rejestracja: 20 sie 2008, o 10:27
VIN:
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: mugger »

Normalnie na wyłączonym aucie (bez kluczyka) otwierasz klapkę i wyciągasz palnik. To samo tyczy się przetwornicy. Nic ci się nie stanie. Akumulatora nie musisz odpinać.
w168, w203, w123
BolzZ
Użytkownik
Posty: 76
Rejestracja: 28 sie 2013, o 14:10
VIN:
Lokalizacja: Wwa

Post autor: BolzZ »

Temat nieświeży, ale ponieważ problem mam podobny, to się przyczepię ;)
Przede wszystkim potrzebuję wyjaśnienia- powyżej zamiennie stosowane jest określenie "zapłonnik" i "przetwornica" . Czy nie jest to błąd?
Szukając przetwornicy znajduję coś takiego:
http://www.xenonowe.pl/produkt/239/prze ... 07-329-086
a szukając zapłonnika to:
http://www.xenonowe.pl/produkt/284/zapl ... 9-059-3pin

Zapłonniki jak powyżej zamieniałem stronami między lampą działającą i niesprawną i nic to nie dało.
Gdzie jest zlokalizowana przetwornica(taka jak w linku)- nie wiem. Aby się do niej dostać muszę zdemontować zderzak i wyjąć lampę?

Palnik oczywiście wymieniałem na początku, sprawdzałem też bezpieczniki, bez efektu.
Ostatnio zmieniony 4 wrz 2013, o 10:55 przez BolzZ, łącznie zmieniany 2 razy.
Gdyniak
VIP
Posty: 1952
Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
VIN:
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Gdyniak »

Jako, że siedzisz w MB od dawna, więc powinieneś wiedzieć, że istnieje coś takiego jak SD...
W203 OM612

"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
BolzZ
Użytkownik
Posty: 76
Rejestracja: 28 sie 2013, o 14:10
VIN:
Lokalizacja: Wwa

Post autor: BolzZ »

Wiem też, że podłączenie SD przez słabo zorientowanego kończy się źle (np. rozprogramowaniem automatycznego sprzęgła, czego doświadczyłem z w168 małżonki) a podłączenie przez ogarniętego kosztuje na tyle dużo, że wolę normalnie wykluczyć we własnym zakresie wszystkie oczywiste usterki i dopiero wtedy płacić komuś za 3 minuty roboty tyle, ile zarabiam przez dwie czy trzy godziny ;) Ale wszystko wskazuje na to, że czasy się zmieniły, bo jak jeździłem w202 to nikt mi takich rad nie dawał, tylko wskazówki jak rozwiązać problem, a teraz nawet podpowiedzieć jak dostać się przetwornicy się nie da, nie mówiąc już o myleniu jej z zapłonnikiem :rotfl: Znak czasów chyba. I to nie znak zmian w motoryzacji, a w mentalności ludności.
Ostatnio zmieniony 4 wrz 2013, o 11:21 przez BolzZ, łącznie zmieniany 2 razy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Oświetlenie”