Światła do jazdy dziennej LED

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
cobra4321
Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 16 kwie 2008, o 20:12
VIN:
Lokalizacja: sokołów podl

Światła do jazdy dziennej LED

Post autor: cobra4321 »

Witam wszystkich,

czy myśleliście może o montażu świateł do jazdy dziennej LED? takich np. jakie są w najnowszej E-klasie w zderzaku. Jak wiadomo nie trzeba już jeździć z włączonymi światłami mijania w dzień pod warunkiem włączenia świateł do jazdy dziennej np. LED. Na ulicach widzę auta z takimi właśnie świecącymi listwami LED. Na allegro jest w sprzedaży sporo takich listew. Czy coś takiego pasowałoby do w203? Co o tym sądzicie??

http://motoryzacja.interia.pl/szukaj/ne ... ia,1333540

pozdro. cobra4321
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
*Mercedes_CDI*
Użytkownik
Posty: 578
Rejestracja: 10 maja 2009, o 11:50
VIN:
Lokalizacja: UE
Kontakt:

Post autor: *Mercedes_CDI* »

bardzo ciekawe rozwiazanie ,
widzialem takie LED-y juz na mercach 203 i prezentuja sie niezle :rotfl:
*Mercedes coupe sport ; C200CDI ; 2003 ;*
*Mercedes_CDI* pozdrawia [you] :hejka:

"The best or nothing"

**
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Generalnie pomysł nie jest zły (długa żywotność i mały pobór mocy), tylko gdzie je zainstalować i pod co podłączyć?
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

Najlepiej pod pozycję, tak mi się wydaje... Swoją drogą założyłem już raz taki temat...
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
Awatar użytkownika
Kompresssor
VIP
Posty: 1472
Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: Kompresssor »

A mi średnio podobają się na własną rękę montowane LEDY do jazdy w dzień. Taka trochę wiocha. Co innego, kiedy producent zgrabnie wkomponował to w nadwozie, jak w przypadku nowej E-klasy, czy np w reflektory w przypadku Audi. Czy takie domontowane w naszej C-klasie ledy spowodują że akumulator pociągnie zamiast 5 lat, 10 ? Żadne z tego oszczędności. Parę dni temu widziałem 124-kę z takimi ledami. Katastrofa. Wioska śpiewa, wioska tańczy :boisie:
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
Awatar użytkownika
kichcio
Użytkownik
Posty: 756
Rejestracja: 25 lut 2008, o 01:19
VIN: WDB2030451A000000
Lokalizacja: Radom

Post autor: kichcio »

1. Te zwykle LISTWY LED z Allegro, to po prostu listwy.
BEZ HOMOLOGACJI!!!

Lampa dzienna musi miec nabita symbol DRL.
Wieczorem pokaze Wam takie lampy ;)


Takie LEDy pobieraja ok. 2W, zamiast normalnych 55W, wiec oszczednosc akumulatora jest, a nie zuzycie ;)
Awatar użytkownika
Kompresssor
VIP
Posty: 1472
Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: Kompresssor »

kichcio pisze:

Takie LEDy pobieraja ok. 2W, zamiast normalnych 55W, wiec oszczednosc akumulatora jest, a nie zuzycie ;)
Akumulator bez względu na to czy jeździsz na ledach, czy nie, raz na parę lat trzeba wymienić. Jeżeli dzięki ledom wytrzyma rok dłużej, nie widzę sensu kombinować i je zakładać. Tak naprawdę nikt chyba nie potrafi udowodnić o ile dłużej dzięki takim zabiegom dłużej wytrzyma ....
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

To raczej chodzi o to, że alternator będzie stawiał mniejszy opór i troszkę mniej będzie palił, ale to jest około 0,1L.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
Kompresssor
VIP
Posty: 1472
Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: Kompresssor »

V126 pisze:To raczej chodzi o to, że alternator będzie stawiał mniejszy opór i troszkę mniej będzie palił, ale to jest około 0,1L.
Racja, ale dla mnie dalej gra warta świeczki.
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
Awatar użytkownika
MrBrown
VIP
Posty: 628
Rejestracja: 29 lut 2008, o 02:40
VIN:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: MrBrown »

Też rozmyślam na światłami do jazdy dziennej.

Wszystkie te uniwersalne zestawy kiepsko się komponują z linią 203-ek - zawsze wygląda to na dokładane "na siłę".
Myślałem o dołożeniu oryginalnych świateł - tych na zdjęciu nowej E-klasy. Ale jest to już inna stylistyka - bardziej ostre linie.

Najsensowniejsze są dwie opcje:

1) Założyć światła do jazdy dziennej w miejsce przeciwmgielnych (i tak rzadko kiedy są używane...)

2) Założyć nakładkę/zaślepkę/ramkę na zderzak na podwójne światła w zderzaku (coś jak w Brabusie na poniższym zdjęciu) i ta druga para świateł to mogą być światła dzienne.

[ Dodano: 2009-07-07, 14:55 ]
I wreszcie przepisy zostały znormalizowane :ok:

http://moto.onet.pl/1565075,1,teraz-w-p ... tml?node=2
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
'01 C32 AMG Carlsson CK32 RS - sprzedany
'06 Subaru WRX STi - sprzedany
searching...
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

Oszczędność na żarówkach i na lampach, które w wysokie temperatury szybko się zużywają zwłaszcza jak się dużo jeździ to mała oszczędność??
Ledy dokładane to porażka w sumie, do naszych aut ciężko jest dobrać coś odpowiedniego. Znalazłem raz na allegro lampy z ringami do jazdy w dzień do W203, to byłoby najlepsze i wygląda fajnie i nie zakłóca harmonii mercedesa :usmiech:
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
Awatar użytkownika
Kompresssor
VIP
Posty: 1472
Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: Kompresssor »

mercfan pisze:Oszczędność na żarówkach i na lampach, które w wysokie temperatury szybko się zużywają zwłaszcza jak się dużo jeździ to mała oszczędność??
Wiesz, sam piszesz, że lampy z ringami byłby najlepszym rozwiązaniem, a to kosztuje... Wracamy do punktu wyjścia, czyli lepiej jeździć na oryginalnych światłach niż kupować badziewie żeby zaoszczędzić 0,1 litra benzyny, jedną żarówkę rocznie, czy mieć akumulator 6 lat, zamiast 4 .
Ledy dokładane to porażka w sumie, do naszych aut ciężko jest dobrać coś odpowiedniego.
I tu się zgadzam. :bravo:
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

A jaki jest minimalny rozstaw świateł? Może między żebrami grila wstawić te LEDy? Jeżdżą wprawdzie Maluchy z takimi światłami blisko siebie ale nie wiem jak to się ma do przepisów.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
MrBrown
VIP
Posty: 628
Rejestracja: 29 lut 2008, o 02:40
VIN:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: MrBrown »

V126 pisze:A jaki jest minimalny rozstaw świateł? Może między żebrami grila wstawić te LEDy? Jeżdżą wprawdzie Maluchy z takimi światłami blisko siebie ale nie wiem jak to się ma do przepisów.
Za źródłem, które podawałem wyżej, podaję wszystkie wymogi:

Umiejscowienie (świateł) powinno znajdować się nie dalej niż 400 mm od bocznego obrysu pojazdu, natomiast wzajemna odległość nie może być mniejsza niż 600 mm. Wysokość montażu powinna mieścić się w przedziale 250 – 1500 mm nad powierzchnią drogi. Dopuszcza się również wyposażenie pojazdu w sygnał kontrolny informujący o działaniu świateł, ale nie ma takiego obowiązku. Jednak istnieje wymóg automatycznego włączania się świateł do jazdy dziennej w momencie, kiedy urządzenie włączające silnik (np. stacyjka) znajduje się w położeniu umożliwiającym pracę silnika. Światła do jazdy dziennej powinny wyłączać się automatycznie po włączeniu przednich świateł mijania, drogowych lub przeciwmgłowych, z wyjątkiem sytuacji, gdy światła te wykorzystywane są do wysyłania przerywanych sygnałów świetlnych w krótkich odstępach czasu.

Czyli za atrapą nie będzie zgodnie z przepisami.

I przypominam że nareszcie można podłączyć same światła do jazdy dziennej, już bez pozycyjnych z przodu czy z tyłu, co było naprawdę bezsensownym przepisem.
'01 C32 AMG Carlsson CK32 RS - sprzedany
'06 Subaru WRX STi - sprzedany
searching...
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Nie czytałem tych wymogów szczerze powiedziawszy, a co do tych wymogów, to chyba z tyłu trzeba mieć coś co świeci?
A co do idiotyzmów, to sama jazda na światłach jest idiotyzmem.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
ODPOWIEDZ

Wróć do „Oświetlenie”