Wymiana żarówek h7 na h7 led ???

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
kmich7
VIP
Posty: 52
Rejestracja: 10 sty 2009, o 19:22
VIN: WDB2030451A155135
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Wymiana żarówek h7 na h7 led ???

Post autor: kmich7 » 18 lut 2018, o 21:15

Witam,
czy ktoś zmienił żarówki h7 na h7 led w swoim MB??? Zastanawia mnie czy nie wyskoczą błędy i czy będą świeciły???
:rotfl:
W203 C200 kompressor 2001r
Awatar użytkownika
Przybek
Użytkownik
Posty: 986
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Wymiana żarówek h7 na h7 led ???

Post autor: Przybek » 20 lut 2018, o 00:53

Jeżeli żarówka LED będzie miała taką moc (a dokładnie pobór prądu) jak zwykła H7 to błędu nie wywali. Druga rzecz - jakoś świecić będzie, tylko pytanie czy po drzewach, czy po ziemi czy po pasie z naprzeciwka - te reflektory nie są przystosowane do takiego źródła światła a przy odrobinie pecha możesz nawet fizycznie uszkodzić lampę (wytopi się tył obudowy).
Jak chcesz żeby lampy lepiej świeciły to zainwestuj w markowe żarówki H7 typu nightbreaker/night vision a nie kombinuj z LEDami.
malyjunak
Użytkownik
Posty: 136
Rejestracja: 30 paź 2014, o 08:33
VIN:
Lokalizacja: Trzcianka
Kontakt:

Re: Wymiana żarówek h7 na h7 led ???

Post autor: malyjunak » 20 lut 2018, o 05:37

Można kupić takie żarówki z ,,can bus" i błędu nie będzie wyświetlało. Tego typu żarówki można zakupić już markowe Philips czy bosma. Można stosować ale do soczewek. Montowałem takie w ciężarówce ze zwykłymi lampami. Porażka, brak linii odcięcia światła co skutkuje oślepianiem innych.
WDB2032081f703168
larry.bigl
VIP
Posty: 279
Rejestracja: 23 cze 2017, o 23:09
VIN: WDB2030161F451606
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Wymiana żarówek h7 na h7 led ???

Post autor: larry.bigl » 20 lut 2018, o 09:32

To ja już wolałbym chyba wymienić lampy na polift. Sam wrzuciłem poliftowe i świeca bardzo ładnie gdy klosz jest czysty. Na półce czekają jeszcze NIght Brakery OSRAM aż fabryczne się przepalą.

Imho, moim zdaniem bezsensowna zamiana i kombinatorstwo.
270CDI - użytkowany od Czerwca 2017
Awatar użytkownika
kamilspider
VIP
Posty: 190
Rejestracja: 13 paź 2017, o 22:51
VIN: WDB2030461A818858

Re: Wymiana żarówek h7 na h7 led ???

Post autor: kamilspider » 20 lut 2018, o 12:30

Na światła mijania nie założyłbym nic co może oślepiać, ale na długie czemu nie.
Jak zamontujesz to pochwal się jak to świeci.
2005 C180 kompressoren

"Staram się jechać jak najlepiej, co nie oznacza, że próbuję jechać jak najszybciej."
Awatar użytkownika
kmich7
VIP
Posty: 52
Rejestracja: 10 sty 2009, o 19:22
VIN: WDB2030451A155135
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Wymiana żarówek h7 na h7 led ???

Post autor: kmich7 » 18 mar 2018, o 20:42

Dziękuję wszystkim za odpowiedź. Żarówek nie zakładałem i faktycznie odpuszczam, zainwestuję w dobre żarówki i tyle... Pozdrowienie
W203 C200 kompressor 2001r
Awatar użytkownika
Gerri
expert
Posty: 1192
Rejestracja: 15 paź 2007, o 19:39
VIN: VF7LCKFUC74169465
Lokalizacja: Limerick

Re: Wymiana żarówek h7 na h7 led ???

Post autor: Gerri » 19 mar 2018, o 19:16

kamilspider pisze:Na światła mijania nie założyłbym nic co może oślepiać, ale na długie czemu nie.
Jak zamontujesz to pochwal się jak to świeci.
Też z tego powodu zacząłem od długich. Poszły w lampy ze zwierciadłami. Co o efektach? Światło wychodzące z reflektora jest mocniejsze - ale nie tak do końca :idea:
Chyba każdy widział żarnik typowej żarówki halogenowej: skrętka ma średnicę ok. 1mm i długość ok 3mm. Wielu z was ma pewnie również doświadczenia ze źle osadzoną żarówką w reflektorze - odchyłka żarnika o kilka milimetrów od pozycji bazowej powoduje, że światło staje się mocno rozproszone, a o granicy światło/cień można zapomnieć. Jak to wygląda w przypadku większości LED-ów obecnie sprzedawanych? O ile długość wzdłużna punktu świetlnego jest zbliżona do standardu, to grubość "mięsa" na którym przylepione są LED-y dochodzi średnio do kilku milimetrów. Efekt jest taki, że światło jest rzeczywiście mocniejsze, ale ponieważ nie jest odpowiednio zogniskowane w zasadzie świeci nie tylko w osi jazdy, ale również w innych kierunkach. Czyli niby mocniejsze, ale ten strumień użyteczny (w osi drogi) już zogniskowany nie jest. I obrazek jak te rozmiary wyglądają:
Obrazek
Aktualnie oczekuję na te "lepsze" - zobaczymy jak wyjdzie porównanie. Nie ukrywam, że będę próbował sprawdzić ich działanie w światłach mijania. Oczywiście jeżeli nie będzie skutecznej granicy odcięcia światła to zostaną wycofane.
I na koniec jeszcze o temperaturze (kolorze). Najpowszechniejsze są w sprzedaży 6000-6500K. Owszem - do "migania" takie lekko niebieskie są fajne i bajeranckie. W deszczu jednak to beznadzieja. Na mokrą drogę optimum to ok. 3500-4500K - ale już takie "bajeranckie" nie są - światło wpada w biały z odcieniem żółtego i mało różni się od koloru żarówek halogenowych z tej lepszej serii "+xx%"
No nic - czekam na te następne i zobaczymy co dalej. Szkoda że nie będą miały homologacji (w zasadzie żadne LED nie mają) ale w Irlandii trochę na to oko przymykają.
-------------------------------------
VF7LCKFUC74169465
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 2459
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: Wymiana żarówek h7 na h7 led ???

Post autor: Dziki Mar » 19 mar 2018, o 19:35

Gerri pisze:
kamilspider pisze:Na światła mijania nie założyłbym nic co może oślepiać, ale na długie czemu nie.
Jak zamontujesz to pochwal się jak to świeci.
Też z tego powodu zacząłem od długich. Poszły w lampy ze zwierciadłami. Co o efektach? Światło wychodzące z reflektora jest mocniejsze - ale nie tak do końca :idea:
Chyba każdy widział żarnik typowej żarówki halogenowej: skrętka ma średnicę ok. 1mm i długość ok 3mm. Wielu z was ma pewnie również doświadczenia ze źle osadzoną żarówką w reflektorze - odchyłka żarnika o kilka milimetrów od pozycji bazowej powoduje, że światło staje się mocno rozproszone, a o granicy światło/cień można zapomnieć. Jak to wygląda w przypadku większości LED-ów obecnie sprzedawanych? O ile długość wzdłużna punktu świetlnego jest zbliżona do standardu, to grubość "mięsa" na którym przylepione są LED-y dochodzi średnio do kilku milimetrów. Efekt jest taki, że światło jest rzeczywiście mocniejsze, ale ponieważ nie jest odpowiednio zogniskowane w zasadzie świeci nie tylko w osi jazdy, ale również w innych kierunkach. Czyli niby mocniejsze, ale ten strumień użyteczny (w osi drogi) już zogniskowany nie jest. I obrazek jak te rozmiary wyglądają:
Obrazek
Aktualnie oczekuję na te "lepsze" - zobaczymy jak wyjdzie porównanie. Nie ukrywam, że będę próbował sprawdzić ich działanie w światłach mijania. Oczywiście jeżeli nie będzie skutecznej granicy odcięcia światła to zostaną wycofane.
I na koniec jeszcze o temperaturze (kolorze). Najpowszechniejsze są w sprzedaży 6000-6500K. Owszem - do "migania" takie lekko niebieskie są fajne i bajeranckie. W deszczu jednak to beznadzieja. Na mokrą drogę optimum to ok. 3500-4500K - ale już takie "bajeranckie" nie są - światło wpada w biały z odcieniem żółtego i mało różni się od koloru żarówek halogenowych z tej lepszej serii "+xx%"
No nic - czekam na te następne i zobaczymy co dalej. Szkoda że nie będą miały homologacji (w zasadzie żadne LED nie mają) ale w Irlandii trochę na to oko przymykają.
Gdzieś czytałem, że na "zachodzie" ludzie zaczęli walczyć z tymi homologacjami. Źródła nie podam, nie pamiętam. Fakt jest faktem, że coś jest zaprojektowane do czegoś. Zmiana sposobu działania lub sposobu współpracy, może przynieść niespodziewane efekty niekoniecznie od razu po zamontowaniu, co nie zmienia faktu że nie można próbować. Założyć leda do zwykłej lampy w garażu, na specjalnym stanowisku, włączyć i sprawdzi co będzie się działo za dzień, tydzień, miesiąc, rok itp. Wtedy wyciągnąć wnioski. A testowanie tego w warunkach użytkowych jednak nie jest najbezpieczniejsze ( chociażby kwestia wypłaty ubezpieczenia itp).

Ps. Wielki plus dla Ciebie za testy.

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum
Awatar użytkownika
kamilspider
VIP
Posty: 190
Rejestracja: 13 paź 2017, o 22:51
VIN: WDB2030461A818858

Re: Wymiana żarówek h7 na h7 led ???

Post autor: kamilspider » 20 mar 2018, o 14:28

Zainteresowały mnie te żarówki led. Pożyczyłem od kolegi jakieś chińce za ok 150zł na testy do świateł długich (tylko długich).
Nie było dużej różnicy ani na plus ani na minus, jednak żarówki, które mam obecnie Osram Laser były minimalnie lepsze na dużej odległości.
Światło led było mniej gęste od tego z żarówki ;) Tak jak pisaliście nie miało takiego skupienia.
Błędy... wyskakiwały, ale tylko wtedy gdy silnik był zgaszony i używaliśmy świateł. Na odpalonym silniku nie było żadnych błędów. Dziwne?
Fajny bajer, mruganie długimi to tak jakbyśmy cykali fotki fleshem.
Jak na razie szkoda ryzykować, żeby z tym jeździć, lepiej kupić normalne dobre żarówki i żyć w spokoju ;)

P.S. Kolega stosuje je do świateł dodatkowych na kabinie w ciągniku i w terenie dają radę.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
2005 C180 kompressoren

"Staram się jechać jak najlepiej, co nie oznacza, że próbuję jechać jak najszybciej."
larry.bigl
VIP
Posty: 279
Rejestracja: 23 cze 2017, o 23:09
VIN: WDB2030161F451606
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Wymiana żarówek h7 na h7 led ???

Post autor: larry.bigl » 20 mar 2018, o 15:02

Osram na tych zdjęciach moim zdaniem bardziej równomiernie oświetla. Mam jeden zestaw czekający na montaż.

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
270CDI - użytkowany od Czerwca 2017
Awatar użytkownika
Barwa95
Użytkownik
Posty: 37
Rejestracja: 27 lut 2017, o 17:57
VIN: WDB2030461F604134

Re: Wymiana żarówek h7 na h7 led ???

Post autor: Barwa95 » 22 mar 2018, o 18:04

Mam, jeżdżę już od kilku tygodni , przesiadka ze zwykłych halogenów 55W(żółtki) na ledy(6000K) o realnej mocy 130W jedna, efekt= nokaut halogenów, lampy po lift,bez soczewki.
Awatar użytkownika
kamilspider
VIP
Posty: 190
Rejestracja: 13 paź 2017, o 22:51
VIN: WDB2030461A818858

Re: Wymiana żarówek h7 na h7 led ???

Post autor: kamilspider » 23 mar 2018, o 14:20

130W jeden led na lampę? Nie wiedziałem, że takie robią.
2005 C180 kompressoren

"Staram się jechać jak najlepiej, co nie oznacza, że próbuję jechać jak najszybciej."
Awatar użytkownika
Przybek
Użytkownik
Posty: 986
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Wymiana żarówek h7 na h7 led ???

Post autor: Przybek » 23 mar 2018, o 15:03

Barwa95 pisze:Mam, jeżdżę już od kilku tygodni , przesiadka ze zwykłych halogenów 55W(żółtki) na ledy(6000K) o realnej mocy 130W jedna, efekt= nokaut halogenów, lampy po lift,bez soczewki.
Po ciemku stań 3m przed jakąś ścianą, cyknij fotę i wrzuć... Jestem ciekawy linii odcięcia. I też jestem ciekawy jak mocno oślepiają jadących z przeciwka zwłaszcza jak pada deszcz.
Awatar użytkownika
Barwa95
Użytkownik
Posty: 37
Rejestracja: 27 lut 2017, o 17:57
VIN: WDB2030461F604134

Re: Wymiana żarówek h7 na h7 led ???

Post autor: Barwa95 » 23 mar 2018, o 16:51

kamilspider pisze:130W jeden led na lampę? Nie wiedziałem, że takie robią.
Pobiera 31W a daje jak 130W halogen xd
Awatar użytkownika
Barwa95
Użytkownik
Posty: 37
Rejestracja: 27 lut 2017, o 17:57
VIN: WDB2030461F604134

Re: Wymiana żarówek h7 na h7 led ???

Post autor: Barwa95 » 23 mar 2018, o 16:54

Przybek pisze:
Barwa95 pisze:Mam, jeżdżę już od kilku tygodni , przesiadka ze zwykłych halogenów 55W(żółtki) na ledy(6000K) o realnej mocy 130W jedna, efekt= nokaut halogenów, lampy po lift,bez soczewki.
Po ciemku stań 3m przed jakąś ścianą, cyknij fotę i wrzuć... Jestem ciekawy linii odcięcia. I też jestem ciekawy jak mocno oślepiają jadących z przeciwka zwłaszcza jak pada deszcz.
Nie ma linii odcięcia. Ustawiasz lamy pokrętłem na sam dół i pod maską jest regulacja lamp też na najniższe to chyba wtedy nie oślepia, a cały czas jest lepiej niż na żółtku.
Myślę że złotym środkiem będzie włożenie h7 led do lamp z soczewkami , wtedy efekt powinien być najlepszy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Oświetlenie”