Pomoc przed zakupem

Tutaj zamieszczamy pytania odnośnie zakupu auta. W temacie proszę wpisać model szukanego auta np W203 C320 CDI i jak jest to VIN.

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
Marek3003
VIP
Posty: 37
Rejestracja: 18 cze 2015, o 22:43
VIN: WDB2093421F077986
Lokalizacja: pomorskie

Pomoc przed zakupem

Post autor: Marek3003 »

Dobry wieczór,
szukam w203 w wersji coupe w benzynie po liftingu. Miałem kiedyś w210 430E. Nie boje sie dużych pojemności i raczej zależy mi na mocy - jeżdżę mało ale lubię czasem przycisnąć.
Moja "gwiazda" była piękna tylko raz na dwa miesiące siedziałem z odrdzewiaczem i farbą do zaprawek a automat wpędził mnie w potworne koszty. Generalnie w sumie włożyłem w niego tyle samo co był wart...no a potem sprzedałem.

Dlatego teraz najpierw rejestruję się na forum aby najpierw pytać tych co lepiej się znają a dopiero potem wydawać kasę.

Mam trzy typy:
http://otomoto.pl/oferta/mercedes-benz- ... 50489a767a
mocny ale nie wiem nic o tym silniku ale jest w manualu

http://otomoto.pl/oferta/mercedes-benz- ... 7bc7b46986
wydaję się zadbany, czy automat trochę wytrzyma? Czy to jest R6? Czy sa problemy z uszczelką siadającą? Czy łańcuch się wyciąga?

http://otomoto.pl/oferta/mercedes-benz- ... bf8de59e81
najsłabszy ale sprzedaje MB.

Z góry dziękuję za pomoc.
Ostatnio zmieniony 18 cze 2015, o 23:07 przez Marek3003, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

Czytam o Twoich wspomnieniach. ..... i jak się boisz wydatków. ... To te dwa pierwsze to silniki m272 - poczytaj o ich wałkach wyrównoważających. Trzeci....... poczytaj temat o rozrzadzie silnika m271 :usmiech: Jeżeli wliczasz to w cenę zakupu to oglądamy dalej :ok:

[ Dodano: 2015-06-18, 23:17 ]
viewtopic.php?t=15937 sprawdź czy ten jeszcze aktualny. Ja bym tego sprawdził.

[ Dodano: 2015-06-18, 23:33 ]
Marek3003, co do Twoich propozycji to:
1 mam wątpliwości co do pasowania tyłu
2 cóż auto stoi bardzo bardzo długo na portalach ..... .chyba z rok
3 rozrząd do kontroli
Przed kupnem każdy i tak na SD.
Marek3003
VIP
Posty: 37
Rejestracja: 18 cze 2015, o 22:43
VIN: WDB2093421F077986
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: Marek3003 »

Czyli te dwa pierwsze odpadają? Nawet z przebiegiem 80 tyś???

O rozrządzie w 1.8 słyszałem ale też słyszałem że po prostu trzeba go w porę wymienić.

A ten 163 konny nie ma problemu z rozciągającym się łańcuchem?

E 430 kupiłem z przebiegiem 148 tyś ....był jak nowy, przecież Niemcy też znaja koszt paliwa itd....pierwsza wizyta w ASO no i okazało się że autko miało 340 tyś rok wcześniej przy okazji jakiejś drobnej naprawy w Niemczech.
Dlatego teraz chce kupić MB w granicach 100 tyś i zacząć od wizyty w ASO. Mogę wydać te 300,- na sprawdzenie.

P.S.
bardzo ładny. Zobaczę czy jest na otomoto bo zdjęcia na olx takie sobie.

[ Dodano: 2015-06-18, 23:50 ]
Najbardziej ciekawi mnie 2.
Jeśli stoi juz rok to może cenę mozna zbić?
No cóż, ja swoją E-klasę sprzedawałem...ponad rok, mocno obniżając cenę :smutny:
P.S.
Miesiąc temu sprzedałem Lexusa is 200 - pilna potrzeba....
Wystawiłem w poniedziałek, we wtorek miałem w południe 2 telefony, sprzedałem pierwszemu klientowi o 18.
Niestety tak to wygląda. Ale napęd miał na tył :usmiech:
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

Marek3003, Nie wiem czy Karol sprzedał. ... on ceni bo wie co to warte i rozrząd wymienił. Co do przebiegu to Smart wymienił rozrząd przy 100kkm. Mój był np. za pierwszym razem przy 220kkm. Zależy jak używany. Miasto to szybciej. Tak czy inaczej od 100 kkm kontrola łańcucha i stanu kół w m271. Silnik m272 chyba podobnie. ... no nie pamiętam ....możesz poszukać. Ale naprawa droższa niż w m271. Ale podobno nowe części do m272 "leczą" ten silnik. Tyle że wymiana może za boleć :usmiech: Jak patrzysz na koszt to jednak m271 :ok: Mimo wszystko tańsza eksploatacja. Każdy m271 i tyczy się to również w204 należy kontrolować co jakiś czas np. co 60kkm pod względem rozrządu. Rozciagniecie łańcucha i przede wszystkim stan zębów dużych kół bo one są najdroższe.
Marek3003
VIP
Posty: 37
Rejestracja: 18 cze 2015, o 22:43
VIN: WDB2093421F077986
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: Marek3003 »

No to smutne.
Mogę kupić tylko 143konie albo będę mieszkał w warsztacie i znowu mówił po imieniu facetom ze sklepów motoryzacyjnych.
Powiem tak, trudno sprzedać auto ale kupić coś fajnego to graniczy z cudem.
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

Marek3003, przesadzasz. Ile robisz rocznie aby siedzieć w warsztacie? 60-100kkm? Ja kupując w chwili obecnej sprawdzał bym całe auto a ew. rozrząd miałbym wliczony w zakup i już. M272 po ewentualnej wymianie jest już wolny od wad bo nowe walki są poprawione, a m271 co jakiś czas kontrola aby łańcuch się nie rozciągnął. Bez kół wymiana łańcucha i napinacze + drobiazgów to ok. 1200zł. Zatem żaden problem. Wiesz to auto klasy wyższej wiec nie ważne ile ma lat i który model ale części w aso będą zawsze odpowiednio kosztować. Ale jak zadbany to w sumie nie sprawia jakichś tam problemów. Sprawdzać trzeba wszystko.

[ Dodano: 2015-06-19, 00:35 ]
Poza tym 143km to tez m271 kompresor. ......czyli c180. ... ten sam rozrząd co wszystkie m271 od 143 do 193 km :rotfl:
Marek3003
VIP
Posty: 37
Rejestracja: 18 cze 2015, o 22:43
VIN: WDB2093421F077986
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: Marek3003 »

Ok, dziękuje. Czyli modele z kompresorem - ewentualna wymiana rozrządu a wersje w większej pojemności - wymiana wałków wyrównoważających.
Ostatnio zmieniony 19 cze 2015, o 08:45 przez Marek3003, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

Marek3003, no z grubsza tak. Założyć można ewentualną wymianę. W przypadku m272 o awarii informują błędy i dopiero wówczas trzeba działać. Natomiast m271 kontrolujemy prewencyjnie co te 60-80 kkm i jak widzimy luzniejszy łańcuch to wymieniamy nie dopuszczając do zniszczenia dużych kół. W m271 pilnuje my również magnesów wałków i jak zaczynają podciekac olejem z silnika to zakładamy kabelki zabezpieczające przed tym zjawiskiem lub je wymieniamy aby olej nie poszedł do sterownika silnika. To wszystko. Poza tym to baaaardzo fajne silniki i myślę że w wersji C200 czyli 163km bo Ci starczył. C180 jest trochę słabszy ale z nich wszystkich najmniej pali.
Marek3003
VIP
Posty: 37
Rejestracja: 18 cze 2015, o 22:43
VIN: WDB2093421F077986
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: Marek3003 »

Bardzo Was przepraszam ale wpadło mi w oko takie ogłoszenie:

http://otomoto.pl/oferta/mercedes-benz- ... 6805af642c

wiem, że moje pytanie może być nie na miejscu ale forum W209 wydaje się bardzo ubogie - patrzyłem na listę użytkowników i odpowiedzi na posty.

Liczę na Waszą przychylność i pomoc.

Auto miało lakierowaną klapę i tylny błotnik.


Parameter Value
Ident. number (FIN) WDB2093421F077986
VIN WDB2093421F077986
Baumuster 209342
Sales name CLK 200 KOMPRESSOR
Permanent link http://carinfo.kiev.ua/cars/vin/mercede ... u=hhr19--1
Order number 0 3 243 60220
Delivery date 25 08 2003
PAINT1 744U BRILLIANT SILVER METALLIC
Interior color 831A AMARETTA/LEATHER/NAPPA/SEMI-ANILINE - BLACK/ANTH.
Engine 271940 30 226192
Gearbox 716628 01 793690
General data for model code c09342
SA codes

Parameter Value
202B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - GERMAN
213 SPEED-SENSITIVE POWER STEERING/VARIO STEERING
230B CUSTOMER SERVICE - STATION EUROPE
250B MOBILO LIFE/EUROPE SERVICE PACKAGE
260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
2XXL FEDERAL REPUBLIC OF GERMANY
352 COMAND
404 MULTI-CONTOUR SEAT, FRONT LEFT
405 MULTI-CONTOUR SEAT, FRONT RIGHT
414 ELECTRIC TILT/SLIDE SUNROOF IN GLASS VERSION
486 SPORTS SUSPENSION
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
609 LA 5-SPOKE DESIGN 16"WITH TIRE MIX
614 BI-XENON HEADLAMPS FOR RIGHT-HAND TRAFFIC
673 HIGH-CAPACITY BATTERY
744U BRILLIANT SILVER METALLIC
804 YEAR OF MODIFICATION
810 SOUND SYSTEM
819 CD CHANGER
830A AMARETTA/LEATHER/NAPPA/SEMI-ANILINE
831A AMARETTA/LEATHER/NAPPA/SEMI-ANILINE - BLACK/ANTH.
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
926 EXHAUST GAS CLEANING WITH EURO 4 TECHNOLOGY
954 EQUIPMENT PACKAGE FOR AVANTGARDE VEHICLES
985 COC PAPER EURO 4 TECHNOLOGY W. REG. CERT. PART II
M18 DISPLACEMENT 1.8 LITER
M271 R4-GASOLINE ENGINE M271
NA5 CONTROL CODE BREMEN PLANT

[ Dodano: 2015-06-26, 15:28 ]
Pan w Aso był tak miły i podał mi, że jest w bazie jakiś przegląd w 2007 roku z przebiegiem 40 kilku tysięcy. Auto podobno ma książkę z ostatnim przeglądem przy 85 tyś.
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

Marek3003, jeżeli chodzi o mnie, to nic takiego nie widzę........... poza tym mam mniej "opatrzone" te modele. Natomiast cena auta to w przeliczeniu 8369 juro......... od tego odejmij zarobek handlarzy i koszty sprowadzenia i sprawdź co za taką kasę kupisz w Niemczech. Czy kupisz takie auto z takim deklarowanym przebiegiem . Przed kupnem dokładny przegląd w ASO i wydruk z historii napraw ( choć gwarancyjnych) i poproś majstra aby pracownik na SD sprawdził, czy piebieg zgadza się z Assystami/przeglądami oraz przy jakim przelocie były robione. Może tam będzie ślad po weryfikacji :bezradny:

[ Dodano: Pią 26 Cze, 15 15:44 ]
Marek3003 pisze:Pan w Aso był tak miły i podał mi, że jest w bazie jakiś przegląd w 2007 roku z przebiegiem 40 kilku tysięcy. Auto podobno ma książkę z ostatnim przeglądem przy 85 tyś.
środek dość przyzwoicie przygotowany, więc pewnie coś zbili z szafy. Czy to problem........... i tak i nie..........ponieważ rozumiem, że bierzesz i tak pod uwagę ewentualną robotę rozrządu. Koledze Smart rozrząd padł przy 100kkm..........choć mnie przy prawie 200kkm :bezradny: Zasady nie ma ale być przygotowanym trzeba. Auta baaaardzo ładne i lepiej cenę trzymają.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Pomoc w zakupie”