Prośba o ocenę 4 w203 2.2cdi

Tutaj zamieszczamy pytania odnośnie zakupu auta. W temacie proszę wpisać model szukanego auta np W203 C320 CDI i jak jest to VIN.

Moderator: Dziki Mar

wagimin
Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 19 mar 2015, o 09:26
VIN:
Lokalizacja: wawa wola

Prośba o ocenę 4 w203 2.2cdi

Post autor: wagimin »

Witam Was drodzy forumowicze, bardzo byłbym rad i wdzięczny, gdyby ktoś z Was mógłby ocenić 4 w203 czy warto się którymś z nich zainteresować, aby nie kupić przysłowiowej "niespodzianki"

1)http://otomoto.pl/oferta/mercedes-benz- ... 1096a6a8e7

wiadomo przebieg to ściema w stylu audiotele ten z kolei z belgii sprowadzany wydaje się, że powystawowy i boje się wchodzić w samochody Belgijskie

2)http://otomoto.pl/oferta/mercedes-benz- ... 1096a6a8e7

Najbardziej wiarygodna oferta to ta

3) http://otomoto.pl/oferta/mercedes-benz- ... 0;promoted

z kolei ten dochodza koszty resjestracji

4)http://allegro.pl/show_item.php?item=54 ... ebf92ea090 cena jak na polifta też za mała

Z góry dziękuję za ocenę. :usmiech:



Dziękuje Panowie za cenne uwagi jeszcze gdyby kotś z Was mógłby przyjrzeć się temu ogłosznieu

5) http://otomoto.pl/oferta/mercedes-benz- ... pctzD.html,



byłem 2 tyg. temu obejrzeć samochód, przed przyjazdem umyty i wypucowany rzekomo sprowadzany z francji, sprzedawca nie pozwolił na zdjęcie plastików z silnika celem obejrzenia wtrysków bo nie było na ten czas mechaników (sobota przed południem), ogólnie gałka zmiany biegów wyrobiona, turbina nie syczała, ale pod koniec na biegu jałowym jak schodziło się z obrotów trzęsło budą być może poduszki do wymiany. Co Panowie myślicie o tym egzemplarzu. Dziękuje za sugestie. :usmiech:
Ostatnio zmieniony 22 cze 2015, o 19:42 przez wagimin, łącznie zmieniany 1 raz.
lukassi
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

1) sprzedawca kłamczuch, bo to auto z 27.11.2001r. Felgi ma założone chyba z w202, bo on wyjechał z fabryki na 15" 7-szprychowych aluskach ( też nie za ładnych ). Generalnie w przebieg nie wierzę. Kierownica chyba obszyta, ale trzeba się przyjrzeć na miejscu. Rdzę należy obejrzeć może :bezradny: Generalnie z zewnątrz nie czepiam się tego auta.
Natomiast jeżeli chodzi o CDI, to barany skręcają zawsze na okolice 200kkm tak +- 30kkm i akurat im wychodzi przebieg, przy którym najczęściej należy już wymieniać eksploatacyjne rzeczy takie jak klapki z kolektorem, wtryski itp itd......no generalnie drogie rzeczy. Natomiast przy przebiegu np. ok. 300-350 to raczej już zostało zrobione :rotfl: Tyczy się to wszystkich diesli. Generalnie trzeba sprawdzać. Warto na SD. Tyle, że jak kupujesz gdzieś poza W-wą i z komisu, to nikt raczej z Tobą nie będzie jeździć do ASO lub np. do noc'a na Regulską :bezradny: Zwłaszcza jak nie ma normalnych blach.
2) Z zewnątrz nie czepiam się. Co do przebiegu....no cóż trzeba by sprawdzić w ASO. Pewnie długo miał jakieś tam gwarancje, więc po wydruku z historii napraw mniej więcej ocenisz. Generalnie silniki myślę że pancerne, ale oprzyrządowanie już nie i dość drogie oraz nie wieczne. Felgi też jakieś inne założone, ale to nie ma znaczenia. Może mieć już to lepsze zabezpieczenie antykorozyjne. Jest z 20.06.2003r. Poza tym jeżeli sprzedaje ASO, niech podepną przy tobie pod SD oraz niech Ci wydrukują historię serwisów.....chociaż gwarancyjnych :usmiech: Gałki od klimy wraz z panelem na Allegro za 50zł można kupić. Ważne aby klima normalnie chodziła.
3) nie podoba mi się. Marne zdjęcia i po nich nic nie widać. Najtańszy polift na portalach :mysli: 2005r. w dyzlu za niecałe 20k noooo okazja :zacieszacz: Podkreślam, że zdjęcia do d..... ale jeżeli mnie oko nie myli, to prawą nakładkę progu ma od przedlifta - czyli może być z boku po dzwonie...... Głowy nie dam sobie uciąć bo słabo widać. Przebiegu też nie łykam.
4) Ostrów to zagłębie handlarzy, więc okazji nie szukaj. VIN poproszę do tego auta.
Popatrz sobie na mobile .de i od ceny auta odejmij ok. 4-5k zarobku. To co Ci zostanie zamień na juro i zobacz co za to byś kupił. Czy ten rocznik byłby i ew. jakie przebiegi i stan by mieły te auta :wysmiewacz:

Pozdrawiam :usmiech:

[ Dodano: Sob 20 Cze, 15 10:58 ]
wagimin pisze:aby nie kupić przysłowiowej "niespodzianki"
tego nigdy nie wykluczymy :wysmiewacz: :rotfl: :rotfl:
Ostatnio zmieniony 20 cze 2015, o 10:52 przez supi, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Baile
VIP
Posty: 179
Rejestracja: 19 gru 2012, o 10:16
VIN:
Lokalizacja: Dublin

Post autor: Baile »

Tu masz przykład jak to jest z handlarzami
Przebieg w ogłoszeniu 169k km
Obrazek

A taki jest prawdziwy
02.01.2014 - 543 000 km
Obrazek

Za takie pieniądze nie znajdziesz w Niemczech auta z przebiegiem poniżej 200k km
CL203 220 CDI Sport Edition+
2037082A834008

W209 CLK 200 Kompressor
2093422F122151
Awatar użytkownika
.Lukasz.
Użytkownik
Posty: 50
Rejestracja: 8 lut 2015, o 20:52
VIN:
Lokalizacja: Łęczyca

Post autor: .Lukasz. »

Do tego Mercedesa z drugiego ogłoszenia mam 500m. W Poniedziałek będę w salonie Mercedesa bo mi pedał gazu wymieniają to się spytam. Jak coś to prawdopodobnie swojego będę sprzedawał tylko, że u mnie trzeba rdze usunąć i coś zamek w drzwiach kierowcy zaczął dziś świrować bo za 2-3razem się zamyka. Jak coś to podaj maile to ci wyśle zdjęcia mojego z miejscami z rdza. Mój ma przebieg 261tyś i klapki jak narazie działają bo mi w Mercedesie sprawdzali ich działanie
Mercedes W203 C 180 Kompressor Avangarde 2007

VIN: WDB2030461F908261
Przemek88
Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 22 cze 2015, o 18:14
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Przemek88 »

cześć,
pomagam koledze wagimin w wyborze jego pierwszego MB.
Sam posiadam W210 z silnikiem 2.2 CDI :usmiech:. Jeśli chodzi o kwestie silnika to tu nie ma problemu - ogarniam ją dosyć przyzwoicie.
Schody zaczynają się przy niuansach wyglądu i wyposażenia w203 (przedlift/polift).
Tak jak wcześniej pisał wagimin - potrzebna nam jest Wasza pomoc przy ocenie czy dany egzemplarz nie jest jakimś ulepem np. przedliftem ze zderzakami od polifta i innymi cyrkami.

znalazłem na aukcjach jeszcze 3 modele które mi się spodobały:
1, 2, 3

w Piasecznie oglądaliśmy ten egzemplarz. przed naszym przyjazdem został umyty karcherem więc było wszystko dobrze widać (na szczęście nie był jeszcze do końca przygotowany do sprzedaży). Auto przeszło polerkę lakieru (3cie światło stopu niestety ominęli i było strasznie matowe :wysmiewacz:). Rudą znalazłem w jednym z nadkoli ( raczej nieduże ognisko), na rantach porobione zaprawki. nie miałem za bardzo jak obejrzeć go dokładnie od spodu, ale na tyle ile mi się udało to nie widziałem nic niepokojącego.
co do wnętrza to wszystko generalnie było ok (nie licząc rozebranego boczka kierowcy bo wymieniali przełącznik sterowania szyb), ze 2 uszkodzone plastiki, nie działało składanie tylnej kanapy z jednej strony. we wnętrzu jedyną rzeczą która zdradzała wg mnie większy przebieg niż wskazywał na to licznik był lewrek - strasznie nieprecyzyjny (luźny), pewnie kwestia wyrobionych tulejki.
Nie dali nam się nim przejechać bo był jeszcze na serwisie przed zakupowym, ale mogliśmy go odpalić, posłuchać i "przegazować". Przy 30 stopniowym upale wg mnie odpalał ciężko, lekko falowały obroty, był troszkę głośny (chyba że jestem przewrażliwiony). Przy przytrzymaniu 3tys obrotów i odpuszczeniu gazu żeby wrócił do jałowych obrotów strasznie telepało silnikiem i całą karoserią. Za trzęsienie karoserią obstawiam zużyte poduchy silnika które nie tłumią wibracji tak jak powinny, za telepanie silnikiem obstawiam mocno kulejący któryś z wtrysków (myślę, że przebieg to min 350tys km). Przy gazowaniu nie było czarnego, niebieskiego, ani białego dymu :ok:, turbina w bardzo dobrej kondycji (cichutka).
na wyświetlaczu były błąd ESP, ciekawe o co chodziło :?:
To by było na tyle co pamiętam z oględzin.
napiszcie co sądzicie także o tym egzemplarzu.
Ale się rozpisałem :oops:

.Lukasz., obejrzałeś tą Celinę? jakie wrażenia?

supi, bardzo fajnie wszystko opisałeś :usmiech:. co do tych klapek w kolektorze to one na prawdę tak często padają w w203, czy to wina tego że kolektor jest plaastikowy? w moim w210 śmigają nadal (licznikowo 332tkm) - kolektor metalowy
Ostatnio zmieniony 23 cze 2015, o 02:50 przez Przemek88, łącznie zmieniany 4 razy.
E200 CDI
WDB2100071A820573
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

Przemek88, przywitalnia czeka :yyy:
Awatar użytkownika
.Lukasz.
Użytkownik
Posty: 50
Rejestracja: 8 lut 2015, o 20:52
VIN:
Lokalizacja: Łęczyca

Post autor: .Lukasz. »

Przemek88 pisze: .Lukasz., obejrzałeś tą Celinę? jakie wrażenia?
Podjechałem do komisu zobaczyć. Śladów korozji nie widać, nie miałem ze sobą miernika by sprawdzić jak ze szpachlą. Przebieg raczej większy patrząc po kierownicy i manetce. Dziś będe odbierał swojego Mercedesa z naprawy to może coś więcej się dowiem. Jak coś dam znać
Mercedes W203 C 180 Kompressor Avangarde 2007

VIN: WDB2030461F908261
Przemek88
Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 22 cze 2015, o 18:14
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Przemek88 »

supi, znam zasady na forach :mb:. Już się przywitałem.
Wczoraj już nie miałem na to siły - zasnąłem nad klawiaturą pisząc post w temacie, jak się przebudziłem to go wysłałem i poszedłem spać :wstyd:
Ostatnio zmieniony 23 cze 2015, o 09:43 przez Przemek88, łącznie zmieniany 1 raz.
E200 CDI
WDB2100071A820573
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

Przemek88 pisze:w Piasecznie oglądaliśmy ten egzemplarz.
taaaa + lewarek chyba obszyty i to w dodatku obrzydliwie. To co napisałeś starczy aby sobie odpuścić. Choć z drugiej strony cena adekwatna do stanu :wysmiewacz: Poza tym stan szkieł halogenów i lamp zasadniczych mówi, iż to weteran :bezradny: Pokrywa bagażnika również malowana - co w przedlifcie w sumie norma.

1) "Zawieszenie Avantgarde" :wysmiewacz: jakiś nawiedzony handlarz :boisie: :rotfl:
Nie istnieje w w203 coś takiego jak zawieszenie Avantgarde :usmiech:
Zawieszenia mamy trzy tj. normalne, sportowe i o zwiększonym prześwicie. Prawdą jest , że producenci zamienników używają takiej terminologii, ale wynika to z tego, że mają węższą paletę zamienników niż mercedes elementów i np. uogólniają , że jak avantgarde, to ma na pewno zawias sportowy i tak graty tj. sprężyny dobierają :boisie: A wówczas może być zonk. Dam Ci przykład: Mam s203 w pakiecie stylizacyjnym Avantgarde ale zawias najbardziej komfortowy i najwyższy tj. o zwiększonym prześwicie :haha: I co wówczas jak ktoś nie wie i wpierniczy nie te sprężyny co trzeba :zly: będzie problem i auto będzie głupio stało :wysmiewacz:
Dla mnie oznacza, żę kupili szrota z rozwalonym zawiasam i do niego przełożyli zawias od innego szrota o którym wiedzieli, że była to Avantgarde :wysmiewacz: I teraz jeszcze to za zaletę robi :dobani: To classic...........felgi też inne dali a ori na zimówkach pewnie. Przy tym radiu brak sterowania nim z kierownicy, więc jak dla kogoś ważne, to konieczny powrót do ori. Chyba kierownica obszyta. Coś więcej to proszę VIN

2) Wrażenie zewnętrzne - obleśny i zaniedbany. Albo nakładki na progi pomalowane, albo były rozpieprzone i zakupił co popadło :boisie: Felgi nie są od tego auta. Odnoszę wrażenie, że jakaś przygoda z przodu była, bo wydaje mi się, że brak podkładki - części zderzaka przedniego, do której dopiero się tablicę przykręca. Brak nakładek gumowych na pedały i to auto powinno mieć klamki czarne a nie w kolorze nadwozia. Malowany był. Widziałeś jak wygląda zgranie konsoli środkowej z tunelem ? :boisie:
:plask: :dobani: Masakra. Pewnie doposażał w Comanda i nie potrafił odpiąć tunelu rozwalając mocowania...... :wysmiewacz: Wygląda to teraz tragicznie.Popatrz po kloszach lamp - przebiegu też jest tu sporo :ok: Dla porównania spójrz na moje lampy - ja mam ponad 430 przelotu :usmiech: Znów w tym aucie cena adekwatna do stanu :haha:

Co Wy jakieś parcie na DYZLA macie ? :mysli: Możecie gnojówkę pół darmo kupić? Bo wiesz jak do miasta to diesel bez sensu......zwłaszcza w zimie. :wysmiewacz:

3) foto słabe ,ale prawy bok bym auta sprawdził, bo popatrz na kolory ( odcienie) listew ozdobnych drzwi przednich i tylnych. Chyba, że się mylę :bezradny: Malowana pokrywa bagażnika. VIN może by coś jeszcze powiedział. Z tych paści co dziś zapodałeś chyba wygląda najlepiej....... ale nie popadaj w hurraoptymizm, bo na miejscu można się rozczarować. Nie kupiłbym żadnego z nich bez sprawdzenia na SD i stacji kontroli. Zwłaszcza jak wiem co ile kosztuje :wysmiewacz: Chociaż jak kto chce MB, to musi przygotować sobie rezerwę na dość znaczny wkład aby doprowadzić pojazd do porządku po oszczędnym poprzedniku :tak:

[ Dodano: Wto 23 Cze, 15 12:05 ]
http://www.mobile.de/pl/marka/bmw/model ... 00369.html sugeruj się na poważnie taka zależnością cenowo rocznikową. Pamiętaj, że te auta mają ok. 2.2 pojemności i przy ich sprowadzeniu akcyza była ta duża. Mimo to cena była niska. Właściciele pojeździli..... pewnie trochę dołożyli....pojeździli ........... i już nie chcą dokładać , bo części MB w ASO często do tanich nie należą :tak: Najważniejsze jest aby auto było mechanicznie zadbane, bo blacha to przy tym może być relatywnie tania.
Jara
VIP
Posty: 502
Rejestracja: 12 cze 2008, o 12:14
VIN:
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Jara »

A za ile te MB ... 40 .. 50 tys. PLN ? W takie marudzenie to można się bawić ale powyżej 40 klocków.

Cała prawda jest w zasięgu na mobile.de zobaczcie jaki mają przebieg 3-lenie MB C ... :) .
A W204 to inna bajka w sensie kosztów utrzymania ...

Ropniak musi mieć przebieg ... im szkodzi prędzej krótkie dystanse.
Ostatnio zmieniony 23 cze 2015, o 13:47 przez Jara, łącznie zmieniany 1 raz.
Mb sprzedany
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

Jara pisze:W204 to inna bajka w sensie kosztów utrzymania ...
jeżeli chodzi o PB z silnikiem 1.8k to bardzo podobne. CGI to trochę inna bajka z uwagi na wtryskiwacze i turbinę. Natomiast CDI przed liftem nie są polecane z uwagi na bardzo drogie wtryski piezo.........natomiast potem to cena normalna jak na MB :bezradny:
Jara
VIP
Posty: 502
Rejestracja: 12 cze 2008, o 12:14
VIN:
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Jara »

supi pisze:
Jara pisze:W204 to inna bajka w sensie kosztów utrzymania ...
jeżeli chodzi o PB z silnikiem 1.8k to bardzo podobne. CGI to trochę inna bajka z uwagi na wtryskiwacze i turbinę. Natomiast CDI przed liftem nie są polecane z uwagi na bardzo drogie wtryski piezo.........natomiast potem to cena normalna jak na MB :bezradny:
Wtryski to Bosch lub delphi .. wydaje mi się że pizo mają wszystkie ... bo elektromagnes nie zapewnia szybkiej reakcji. W W204 padały te z delphi i to w 220 CDI .. później MB zamienił na bosche. Ceny wtrysków czy to pizo czy nie ma wielkiej różnicy ... w trwałości tak + pizo się nie regeneruje.
Nie wydaje mi się aby MB cofnał się technologicznie ... bo elektromagnetyczne to staroć.

Osoby naprawiające MB twierdzą że ogólnie CDI nie są jakieś bardziej awaryjne od benzyny .. one tylko muszą dużo jeździć -> autostrady.
Ostatnio zmieniony 23 cze 2015, o 14:13 przez Jara, łącznie zmieniany 1 raz.
Mb sprzedany
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

Jara pisze:wydaje mi się że pizo mają wszystkie
nie .... sprawdź sobie w EPC..... a potem cenę w WebParts :wysmiewacz: :rotfl: Potem faktycznie Bosch. Zdaje się po 2010r.
Jara
VIP
Posty: 502
Rejestracja: 12 cze 2008, o 12:14
VIN:
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Jara »

supi pisze:
Jara pisze:wydaje mi się że pizo mają wszystkie
nie .... sprawdź sobie w EPC..... a potem cenę w WebParts :wysmiewacz: :rotfl: Potem faktycznie Bosch. Zdaje się po 2010r.
Silniki OM 646 weszły w 2008 i były to już pizo.
Do roku 2008 były OM 651 i na elektromagnesach wtryski.

Stare 204 CDI pracują jak mój ... nowsze już mają inny dźwięk silnika.
Ostatnio zmieniony 23 cze 2015, o 14:28 przez Jara, łącznie zmieniany 1 raz.
Mb sprzedany
Awatar użytkownika
supi
VIP
Posty: 4956
Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
VIN:
Lokalizacja: Muranów

Post autor: supi »

Jara, jako , że interesowałem sie przedliftami w204, a tych zatrzęsienie jest tylko w dyzlu :dobani: to sobie kilka rzeczy wypisałem ( na podstawie kilku VIN'ów - tak przy okazji coś szukając ludziom na w204).

silnik OM646 646.811 wtryskiwacz A 646 070 09 87 2133zł
turbo do tego silnika A 646 090 09 80 ; A 646 090 10 80 8472zł
pompa wysokiego ciśnienia paliwa A 646 070 02 01 6290zł
filtr paliwa A 646 092 05 01 z podgrzewaczem A 642 090 31 52; A 642 090 53 52 393zł
amortyzator przedni A 204 320 07 30, A 204 323 24 00 1028zł
łożysko amortyzatora A 204 320 00 73 281zł
amortyzator tylny A 204 326 09 00 736zł
dwumas A 646 030 25 05 4012zł
zestaw sprzęgła A 022 250 07 01 1914zł
pasy tył A 204 860 03 85 9C94 557zł
pasy przód A 204 860 57 85 9C94 lewy ;-) 983zł
przedni błotnik A 204 880 01 18, A 204 880 13 18 1233zł
przedni zderzak A 204 880 09 40 9999 1755zł
tylny zderzak A 204 880 13 40 9999 1900zł
pokrywa silnika A 204 880 06 57, A 204 880 10 57 2427zł
atrapa A 204 880 14 83 7246 983zł
lampa tylna zespolona A 204 906 84 02 723zł
lampa przód A 204 820 84 61 1163zł

Oczywiście to ASO, ale ze zniżką z WebParts. Natomiast jak cos kupuję nie nastawiam się na zamienniki, choć ich nie wykluczam. :usmiech:
ODPOWIEDZ

Wróć do „Pomoc w zakupie”