1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
Kompresssor
VIP
Posty: 1472
Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: Kompresssor »

mercfan pisze: Ale zawsze myślałeś, ze wyolbrzymiam bo gdzieś tam słyszałem, a jednak nawet widziałem i dotykałem, M271 to nieudany silnik i tyle.
No już dobrze :pocieszacz:
Pani w serwisie nie zna takich przypadków bo taka naprawa w serwisie kosztowałaby krocie...
Ona nie zna takich przypadków, bo jest tylko od umawiania na terminy.
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
Awatar użytkownika
Karol_Szczecin
expert VIP
expert VIP
Posty: 485
Rejestracja: 24 lut 2008, o 17:39
VIN:
Lokalizacja: Szczecin/Stargard

Post autor: Karol_Szczecin »

No cóż, sam się trochę wystraszyłem... w moim W203 od samego początku jego posiadania (a więc 80 tys km temu) silnik po stanięciu np. na światłach miał lekkie wahania obrotów (w granicach mniej więcej 700-800 obrotów). Czasem jest wszystko ok, a czasem widać jak obrotomiarz "podskakuje". W starym W168 oraz W211 obrotomierz nawet nie drgnie na jakimkolwiek postoju, tylko cały czas pokazuje tą samą wartość. Czy może mieć to jakiś związek z łańcuchem rozrządu?
Nie wiedzieć czemu zawsze uważałem, że M271 nie jest zbyt trwałą konstrukcją, ale ten temat mnie poprostu zabił :boisie: Najlepsze jest to, że nowy silnik Mercedesa 250 CGI, który jest najnowszym wcieleniem M271 ponoć też do najbardziej trwałych nienależy i już są z nim problemy (podobne jak z dawnym C230 K). Ale te silniki mają choć duże moce (204 i 192 KM), natomiast mój C200 K ma "jedyne" 163 KM...
Ostatnio byłem w ASO na przeglądzie (przy 113 tys), ale nikt nie mówił by sprawdzał stan łancucha rozrządu. Pozostaje tylko telefon i pytanie, kiedy ostatni raz był sprawdzany w moim aucie...

Pozdrawiam
Obecne:
'13 Jaguar F-Type V8 S Roadster :rotfl:
'10 NISSAN 370Z Roadster Pack 2 || :ok:
'04 MB C220 CDI Sportcoupe
'01 MB C32K AMG T-Modell :ok:
EX:
'05 MB C200 Kompressor Sportcoupe Sport Edition+
'09 MB C63 AMG || :rotfl:
Awatar użytkownika
taczar
VIP
Posty: 1333
Rejestracja: 17 lip 2010, o 09:41
VIN: WDB2030461F706379
Lokalizacja: podlaskie

Post autor: taczar »

Nie będę ukrywał, że prześladuje mnie temat rozrządu w M271, dlatego żeby dowiedzieć się więcej zadzwoniłem dzisiaj do Servisu MB. Zostałem potraktowany podobnie jak Kompresssor przez "panią z recepcji", tyle tylko, że przez doradcę-konsultanta Servisu.Na początku nie bardzo wiedział o co mi chodzi - "jeśli nic się nie dzieje, to niczego nie trzeba sprawdzać, a tak w ogóle to nie mają w ofercie czegoś takiego jak sprawdzenie stanu łańcucha rozrządu , bo niby jak to zrobić ???".Na koniec powiedział, że nie mam po co do nich przyjeżdżać - "bo takiej usługi po prostu nie świadczą....".Zaprzeczył także, że przy którymkolwiek z przeglądów jest obowiązek sprawdzania stanu łańcucha rozrządu - gdzie jest tak napisane ?, zapytał. Cóż było robić -" Gaweł ani pisnął, wrócił do siebie i czapkę nacisnął"...
WDB2030461F706379
MB. C180 Kompressor "ELEGANCE" (143KM) 2005r.
Awatar użytkownika
Kompresssor
VIP
Posty: 1472
Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: Kompresssor »

Przeglądałem WIS i zakładałem wirtualne karty obsługi dla różnych przebiegów. Takim narzędziem dysponują w ASO. Podają przebieg, rodzaj przeglądu (A lub B) i WIS sam pokazuje listę czynności do wykonania. Ani słowa o kontroli łańcucha rozrządu. Natomiast jest cały dział poświęcony jego wymianie.

Dla ambitnych kilka załączników.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
Awatar użytkownika
taczar
VIP
Posty: 1333
Rejestracja: 17 lip 2010, o 09:41
VIN: WDB2030461F706379
Lokalizacja: podlaskie

Post autor: taczar »

Wobec powyższego mam do wyboru dwie możliwości;

1. Poniważ nic się dzieje, nie zawracać sobie głowy mimo przejechanych 125 kkm i "spokojnie" jeździć.

2. Profilaktycznie wymienić rozrząd (łańcuch + napinacz), będzie to koszt około 800-900 zł minus VAT(oczywiście poza Serwisem) i spokojnie jeździć.
Która wersja jest Wam bliższa Koledzy ?.
WDB2030461F706379
MB. C180 Kompressor "ELEGANCE" (143KM) 2005r.
Awatar użytkownika
Kompresssor
VIP
Posty: 1472
Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: Kompresssor »

Proponuję inną, pośrednią. Sprawdzić wyciągnięcie łańcucha. Ja tak zrobię. Zakładam, skoro producent określa rozrząd jako bezobsługowy, że prawidłowo użytkowane auto powinno łańcuch mieć w porządku i że nie będę musiał go wymieniać.
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
Awatar użytkownika
taczar
VIP
Posty: 1333
Rejestracja: 17 lip 2010, o 09:41
VIN: WDB2030461F706379
Lokalizacja: podlaskie

Post autor: taczar »

Propozycja ciekawa i "niedroga" - dziękuję.......Twoja i moje, to już razem trzy - czyli jest w czym wybierać - oczywiście żartuję, choć nie jest mi do śmiechu...Pozdrawiam.
P.S.
Zacznę chyba od Twojej.
WDB2030461F706379
MB. C180 Kompressor "ELEGANCE" (143KM) 2005r.
Awatar użytkownika
Kompresssor
VIP
Posty: 1472
Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: Kompresssor »

Jeżeli w ten weekend będzie taka pogoda jak ostatnio, to rozbabram auto i sprawdzę ten łańcuch.
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
Awatar użytkownika
taczar
VIP
Posty: 1333
Rejestracja: 17 lip 2010, o 09:41
VIN: WDB2030461F706379
Lokalizacja: podlaskie

Post autor: taczar »

Jakieś pojęcie też o tym mam, jednak sam się nie odważę - choćby z braku odpowiednich narzędzi...Powodzenia w naprawie i daj znać o wynikach i efektach.
WDB2030461F706379
MB. C180 Kompressor "ELEGANCE" (143KM) 2005r.
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

Dzięki Kompresssor, za instrukcję. Z tej instrukcji kontroli położenia wałków wynika, że jeżeli odchylenie kątowe na kole pasowym będzie powiedzmy 10 stopni to mamy do czynienia z wyciągniętym łańcuchem... Warto byłoby też wiedzieć ile stopni jest dopuszczalne po pewnym przebiegu czy też może powinien zawsze być w tym samym położeniu, zawsze jakaś tolerancja jest te kilka minut, ale pewnie nigdzie o tym już nie napisali... Nie opisali kwestii w jakich warunkach dokonać kontroli, zapewne po uprzednim odpaleniu silnika jeśli ten dłużej był nie uruchamiany, trzeba będzie się zabawić w mechanika tylko jakoś ciężko mi przychodzi robienie czegokolwiek przy własnym aucie :rotfl:
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
Awatar użytkownika
Kompresssor
VIP
Posty: 1472
Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: Kompresssor »

taczar pisze:Jakieś pojęcie też o tym mam, jednak sam się nie odważę - choćby z braku odpowiednich narzędzi...Powodzenia w naprawie i daj znać o wynikach i efektach.
Narzędzia? Klucze nasadowe torx, klucz do świec i klucz do pokręcenia kołem pasowym. To wszystko co potrzeba. Większość śrubek ma ten sam rozmiar. Całą robotę można zrobić 3-4 narzędziami.

@mercfan Wieczorem pogrzebię jeszcze w WIS na temat jakiegoś dopuszczalnego wyciągnięcia, ale coś czuję że nie powinno być żadnego odstępstwa od ustawienia nominalnego.
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
Awatar użytkownika
jjanicki
VIP
Posty: 780
Rejestracja: 3 lip 2009, o 23:59
VIN: WDD2122251A291175
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjanicki »

Kolega mechanik opowiadał kiedyś o łańcuchu w m271, który przy przebiegu ok. 100tys. i wykręceniu napinacza można było przełożyć na kole zębatym wałka palcami o jeden ząb...
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216 Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
Awatar użytkownika
taczar
VIP
Posty: 1333
Rejestracja: 17 lip 2010, o 09:41
VIN: WDB2030461F706379
Lokalizacja: podlaskie

Post autor: taczar »

Kompresssor - tak sobie myślę, że gdybym już jak piszesz "robabrał" auto żeby sprawdzić łańcuch, to chyba już bym go wymienił bez względu na to w jakim jest stanie. Mam tutaj na myśli nie Twój (bo go nie znam), a swój przebieg, czyli 125 kkm.Wszystko co zostało napisane w tym temacie o czymś jednak świadczy. Mogą być wyjątki, ale na takie nie odważyłbym się liczyć - to, że np. nie jest rozciągnięty, nie znaczy , że nie pęknie.....a wówczs - WIADOMO CO!. :mysli: - :zly:
WDB2030461F706379
MB. C180 Kompressor "ELEGANCE" (143KM) 2005r.
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

jjanicki pisze:można było przełożyć na kole zębatym wałka palcami o jeden ząb...
Taka sama sytuacja dzieje się przy rozruchu zimnego silnika i gdy w czasie rozruchu ktoś doda gazu... Podobne sytuacje mają miejsce podczas wymiany oleju w VW polo 1.2 trzy cylindry, ktoś po zalaniu świeżego oleju odpala auto i dodaje lekko gazu, katastrofa gotowa :boisie:
Rzecz tkwi w napinaczu i w oleju, brudny olej i o niewłaściwych parametrach ma znaczenie no i napinacz musi pokonać pewną drogę żeby napiąć już ten wyciągnięty łańcuch, to się wydaje niemożliwe, a jednak trwa to za długo i klops...
Ciekawe czy jakby zalał silnik M271 jakimś olejem typu 15W to nie byłoby automatycznie przestawienia łańcucha podczas rozruchu zanim ten "smar" by dopłynął...
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
Awatar użytkownika
pleban
VIP
Posty: 1513
Rejestracja: 28 wrz 2008, o 08:53
VIN:
Lokalizacja: Wybrzeże Gdańskie

Post autor: pleban »

Panowie nie kombinujcie bo i tak już zabrnęliście w ciemny zaułek. Wpadacie w paranoję. :zly:
ML W164 350
Opel Ampera
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”