1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Moderator: Dziki Mar

era_gsm
Użytkownik
Posty: 54
Rejestracja: 29 lis 2018, o 14:02
VIN: wdb2032461f782412

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: era_gsm »

michalmaro pisze: 24 lut 2019, o 12:02 Jak wymienić te ślizgi?

https://www.fotosik.pl/zdjecie/97fd40177a504795
https://www.fotosik.pl/zdjecie/b587eaf1ccc26657

Da się to jakoś zrobić bez wyjmowania głowicy?

@EDIT

I kolejna sprawa...
Łańcuch jaki kupiłem jest już zakuty, a żeby go założyć musi on być odkuty więc jak go odkuje i później znowu zakuje to będzie wszystko ok?
Czy lepiej wymienić na ten łańcuch co jest odkuty i później go tylko zakuć?
Z łańcuchem lepiej kupić odkuty ze spinką w komplecie. A jak już masz zakuty to musisz go rozkuć i dokupić spinkę i go zakuć. A jakiej firmy kupiłeś?

co do ślizgów to się je wybija wyciagam albo młotkiem bezwladnosciowym albo dłuższą śruba pomiędzy która wsadzam nasadkę i po prostu ją wykrecam, zepnij sobie stary łańcuch z nowym, przekrec wałem i wyjmij z drugiej strony, rozdziel, zepnij końce nowego ze sobą, ustaw, zmontuj, odpal
jak wkładam blokadę na wałki rozrządu to wał kręci sie bez kolizyjnie więc mozna przełożyc łańcuch...
michalmaro
Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: 6 sty 2019, o 17:23
VIN: WDB2030461F429112

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: michalmaro »

Firma SWAG a łańcuch jest 'jwis'
era_gsm
Użytkownik
Posty: 54
Rejestracja: 29 lis 2018, o 14:02
VIN: wdb2032461f782412

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: era_gsm »

michalmaro pisze: 24 lut 2019, o 13:20 Firma SWAG a łańcuch jest 'jwis'
firma jwis ściśle współpracuje z firmą swag robiąc dla niej łańcuchy
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 4165
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: Dziki Mar »

Mam ten zestaw u siebie.

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum

Status VIP
Awatar użytkownika
xgienek
VIP
Posty: 75
Rejestracja: 20 sty 2019, o 15:22
VIN: WDB2037421A409739
Lokalizacja: Holandia

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: xgienek »

Jak zakuwa się rozkuty łańcuch? Potrzebne są do tego specialistyczne narzędzia czy po prostu zapina się go?
coupe M271/ BRC/przedlift
Meniu
VIP
Posty: 923
Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
VIN: WDB2030421A649606

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: Meniu »

Kurcze aż dziwne, że taki topowy temat ba tym forum a nie ma instrukcji do wymiany rozrządu w dziale "Zrób to sam" albo przyklejony. Może ktoś ma jakąś instrukcję serwisową i się podzieli?
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 4165
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: Dziki Mar »

A mechanicy na czym będą zarabiali? Dajcie spokój. Jeśli ktoś nie zna podstaw to po co tłumaczyć dalsze bardziej skomplikowane czynności. Absolutnie nie wstawię instrukcji wymiany rozrządu bo później pojawią się pretensje do forum. Poza tym, jeśli ktoś jest bardzo zainteresowany niech sam zakupi WISa i niech bawi się w mechanika. Drobne sprawy jak najbardziej mogę udostępnić, reszty nie.

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum

Status VIP
olafik
VIP
Posty: 1152
Rejestracja: 8 cze 2016, o 08:59
VIN: WDB2093541F238066
Lokalizacja: RYBNIK

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: olafik »

xgienek pisze: 25 lut 2019, o 12:35 Jak zakuwa się rozkuty łańcuch? Potrzebne są do tego specialistyczne narzędzia czy po prostu zapina się go?
Albo dobra zakuwarka i jakieś pojęcie, albo łańcuch zamknięty.
era_gsm
Użytkownik
Posty: 54
Rejestracja: 29 lis 2018, o 14:02
VIN: wdb2032461f782412

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: era_gsm »

Dziki Mar pisze: 25 lut 2019, o 13:28 A mechanicy na czym będą zarabiali? Dajcie spokój. Jeśli ktoś nie zna podstaw to po co tłumaczyć dalsze bardziej skomplikowane czynności. Absolutnie nie wstawię instrukcji wymiany rozrządu bo później pojawią się pretensje do forum. Poza tym, jeśli ktoś jest bardzo zainteresowany niech sam zakupi WISa i niech bawi się w mechanika. Drobne sprawy jak najbardziej mogę udostępnić, reszty nie.

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
Masz rację
Tylko jak mechanicy są i chcą to robić :)
U mnie w mieście Białystok jest sporo warsztatów mechanicznych ale uwierz mi nikt nie chciał tego robić albo wymyślali z kosmosu kwoty za wymianę albo wymyślali termin za 4miesiące, a jeden specjalizujący się warsztat tylko w mercedesie na początku się zgodził na robociznę, nagle zmienił zdanie nie chciał mieć nic wspólnego z regenerowanymi kołami,-spytałem się czemu czy ma jakieś przykre doświadczenia?-nie potrafił nic powiedzieć tylko powtarzał że nie chce nic z tym mieć wspólnego i koniec tematu- więc zaproponowałem mu że nowe kupie, on cały czas powtarzał że koniec i do widzenia- dla tego koledzy ten mechanik chwalony na forum spalił u mnie opinie gdyż zgodził się na wymianę, ja załatwiłem części a on się na koniec rozmyślił. Ogarnęło mnie przerażenie i bez moc.
Dlatego jestem za tym aby ogarniać temat .
Wymiana jest prosta tylko trzeba przestudiować jak to się robi w tym silniku, na co zwracać uwagę, blokady i narzędzia.

Jak ktoś jest z Podlaskiego zapraszam pomogę.
Meniu
VIP
Posty: 923
Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
VIN: WDB2030421A649606

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: Meniu »

Racja, jak ktoś wcale nie ma pojęcia o tym to nie będzie na to patrzył nawet tylko szukał mechanika ale jak ma pojęcie to potrzebuje tylko kilku wskazówek na co zwracać uwagę bo główna zasada działania jest mu znana.

Specjalnile narzędzia to juz inna kwestia.
parnik1994
Użytkownik
Posty: 137
Rejestracja: 24 gru 2014, o 14:08
VIN: WDB2030421A692136
Lokalizacja: Grójec

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: parnik1994 »

Tak a propo wymiany rozrządu w tym siliku . Nie rozumiem mechaników ktorzy nie chca sie podjąc tego. Sam nie jestem mechanikiem, a zrobiłem kompletny rozrząd u siebie sam, wystarczyło tylko troche wiedzy , pomocy od kolegi noc i spawla i temat był rozwiązany :) Rozrząd jak kazdy inny :)
W203 2004 facelift m271
Meniu
VIP
Posty: 923
Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
VIN: WDB2030421A649606

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: Meniu »

Właśnie pytanie co w tym trudnego jak ślizgow nie zmieniamy?
era_gsm
Użytkownik
Posty: 54
Rejestracja: 29 lis 2018, o 14:02
VIN: wdb2032461f782412

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: era_gsm »

Meniu pisze: 27 lut 2019, o 21:24 Właśnie pytanie co w tym trudnego jak ślizgow nie zmieniamy?
czemu nie zmieniasz ślizgów? też proste
bolce w jednym i w drugim wybijasz i tyle :)
Awatar użytkownika
maciekolo
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: 13 paź 2017, o 08:36
VIN: WDB2153751A006117

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: maciekolo »

Skoro to nic trudnego to jak je wyjmiesz ? Nie teoretyzujesz czasem...? Mówię o OBU ślizgach - po lewej i po prawej stronie.
Stacyjki MB Klucze Rybka - dorabianie, naprawa, kodowanie, obudowy
Star Diagnosis Radom
Zerowanie sterowników - Virgin
Naprawa lewarków/wybieraków AT
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 4165
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: Dziki Mar »

U mnie były zmieniane. Trzymają się na sworzniach, które trzeba wybić. A jak je mechanik wyjął to już nie wiem.

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka


W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum

Status VIP
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”