Panowie co o tym myślicie? Post ze zdjęciami na str. 185.Meniu pisze: ↑8 mar 2019, o 18:19 Przyszła też moja kolej aby "pochwalić" się kołami. Ale czy jest się czym chwalić to oceńcie sami.
Obydwa koła z łańcuchem miały być zmienione przy przebiegu 165tyś km czyli teraz mają przejechane 50tyś km. Poprzedni właściciel mówił, że wszystko na oryginalnych częściach zrobione. Nie wiem czy ruszał ślizgi ale wszystkie są pomarańczowe. Łańcuch napięty i nie ma możliwości go odciągnąć ani trochę palcami zarówno na kołach jak i na napinaczu. Znaki na kołach pokrywają się w 99% ze znakami na obudowie gdy wał na OT jest. Jedno co mnie zastanawia to ile on zapłacił za tą wymianę na oryginalnych częściach ?
Kręciłem wałem, żeby sprawdzić stan wszystkich kół na całym obwodzie. Lewe koło A wg mnie dobrze wygląda. Natomiast prawe koło E ciut gorzej co zaznaczyłem na zdjęciu. Znalazłem tam na całym kole 3 takie bardziej wytarte zęby. Myślę, że nie muszę tam zaglądać przez najbliższe 50 tyś km.
Czekam na opinie
1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu
Moderator: Dziki Mar
-
- VIP
- Posty: 923
- Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
- VIN: WDB2030421A649606
Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu
Ostatnio zmieniony 30 mar 2019, o 07:57 przez Meniu, łącznie zmieniany 1 raz.
- memorize
- VIP
- Posty: 65
- Rejestracja: 9 wrz 2014, o 14:29
- VIN:
- Lokalizacja: Szczecin
Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu
U mnie przy pierwszej wymianie po zakupie od Niemca, mechanik zalał 5w30 tylko nie znam nazwy oleju, a teraz kolejna wymiana i zalany orginałem MB też 5w30. Niestety nic się nie zmieniło w warkocie przy odpalaniu na zimnym niestety.Hampulka pisze: ↑29 mar 2019, o 10:55W moim wypadku auto od zawsze na oleju Mobil 1 0W40. Jeśli czegoś się dowiem dam znać oczywiście.memorize pisze: ↑29 mar 2019, o 10:24To też jest możliwe, ponieważ jeden mechanik pytał się mnie o Olej jaki wlewam. Jak mu powiedziałem że orginalny MB 5w30 to powiedział mi że Niemiec mógł wlać 10w który jest podobno gęstszy i tym wyciszył silnik, ale ile w tym prawdy nie wiem. Jestem dopiero co po wymianie Oleju i troche mi szkoda teraz znów zlewać całość i wlewać inny.
Będe wdzięczny jak znajdziecie przyczynę tego problemu.
C180 Kompresor W203 Kombi VIN: WDB2032461f840472
-
- VIP
- Posty: 41
- Rejestracja: 9 sty 2018, o 17:14
- VIN: WDB2032401F651136
- Lokalizacja: Śląsk SCI
Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu
Temat warkotu- innego dźwięku silnika przy rozruchu silnika wielokrotnie był poruszany. Jest to dźwięk wydobywający się z mechanizmu zmiany faz rozrządu który posiada nadmierne luzy. Aby dźwięku się pozbyć należy mechanizm zregenerować przy okazji regeneracji kół zębatych rozrządu lub koła wymienić na nowe.
W203 c230 2005r. automat, avantgarde
-
- VIP
- Posty: 923
- Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
- VIN: WDB2030421A649606
Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu
Wydaje mi się, że czytałem posty gdzie ludzie dalej mieli ten dźwięk po wymianie kompletnego rozrządu wraz z kołami zębatymi ( ssącym i wydechowym ).
-
- VIP
- Posty: 41
- Rejestracja: 9 sty 2018, o 17:14
- VIN: WDB2032401F651136
- Lokalizacja: Śląsk SCI
Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu
Mogło tak być w przypadku wymiany kół rozrządu na koła regenerowane bez naprawy mechanizmu zmiennych faz rozrządu.
W203 c230 2005r. automat, avantgarde
-
- VIP
- Posty: 923
- Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
- VIN: WDB2030421A649606
Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu
To by wyjaśniło wszystko
-
- Użytkownik
- Posty: 31
- Rejestracja: 5 wrz 2017, o 08:43
- VIN: WDB2030421A556879
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu
Głupie pytanie ale gdzie ten mechanizm jest ? W samych nastawnikach rozrządu ? Chyba nie możliwe ...Mc203 pisze: ↑1 kwie 2019, o 13:56 Temat warkotu- innego dźwięku silnika przy rozruchu silnika wielokrotnie był poruszany. Jest to dźwięk wydobywający się z mechanizmu zmiany faz rozrządu który posiada nadmierne luzy. Aby dźwięku się pozbyć należy mechanizm zregenerować przy okazji regeneracji kół zębatych rozrządu lub koła wymienić na nowe.
- Dziki Mar
- Moderator
- Posty: 4167
- Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
- VIN: WDB2110891B355007
Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu
Jest w środku kół zębatych. są tam kanały olejowe, w których olej pod ciśnieniem odpowiada za zmienne fazy. Są tam też blokady tego oleju, które z czasem się wyrabiają..
W203 C200 M271 2005 Był
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
-
- VIP
- Posty: 923
- Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
- VIN: WDB2030421A649606
Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu
Szczerze mówiąc to dobrze byłoby mieć to w rękach żeby zobaczyć jak to działa. Przynajmniej znamy źródło warkotu. Teraz rodzi się pytanie jak to naprawić lub czy ktoś w ogóle to naprawia?
-
- VIP
- Posty: 1152
- Rejestracja: 8 cze 2016, o 08:59
- VIN: WDB2093541F238066
- Lokalizacja: RYBNIK
Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu
Ciekawe czemu miałyby służyć te blokady, zasada działania jest dość prosta, elektromagnes otwiera kanały olejowe a wpływający olej przestawia kątowo wałek względem zębatki, przyspieszając otwarcie zaworów przy wzroście obrotów silnika, gdy silnik zwalnia olej musi opuścić mechanizm aby wałek wrócił do pozycji wyjściowej.
- Dziki Mar
- Moderator
- Posty: 4167
- Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
- VIN: WDB2110891B355007
Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu
Nie wiem, pogadaj ze spawel.
W203 C200 M271 2005 Był
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
- maciekolo
- Użytkownik
- Posty: 479
- Rejestracja: 13 paź 2017, o 08:36
- VIN: WDB2153751A006117
Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu
olafik Właśnie, zasada jest dość prosta, ale de facto do końca jej nie znasz.Blokady są po to by właśnie nie było warkotu zanim silnik "złapie" ciśnienie oleju. Druga sprawa, to blokady w nastawnikach ułatwiają ich ustawienie podczas montażu.
Stacyjki MB Klucze Rybka - dorabianie, naprawa, kodowanie, obudowy
Star Diagnosis Radom
Zerowanie sterowników - Virgin
Naprawa lewarków/wybieraków AT
Star Diagnosis Radom
Zerowanie sterowników - Virgin
Naprawa lewarków/wybieraków AT
-
- VIP
- Posty: 923
- Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
- VIN: WDB2030421A649606
Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu
A powiedzcie mi czy jest jakiś próg obrotów kiedy załączaja się te zmienne fazy czy to jest jakas zależność liniowa od obrotów?
- memorize
- VIP
- Posty: 65
- Rejestracja: 9 wrz 2014, o 14:29
- VIN:
- Lokalizacja: Szczecin
Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu
Wczoraj wymieniłem Olej z 5w30 na 10w40 w celu wyciszenia tego dźwięku przy odpalaniu porannym auta (po cało nocnym staniu na parkingu) i wydaje mi się że dużej zmiany nie widać. Wstrzymuje się jeszcze do poniedziałku może jakaś poprawa nastąpi, jeżeli nie trzeba wstawić gwiazdę do mechanika i niech sprawdza te blokady lub coś co powoduje ten dźwięk tylko na zimnym silniku. Czy wiecie może jakie mogą być tego koszty? I na jak długo trzeba postawić auto?
C180 Kompresor W203 Kombi VIN: WDB2032461f840472
- taczar
- VIP
- Posty: 1333
- Rejestracja: 17 lip 2010, o 09:41
- VIN: WDB2030461F706379
- Lokalizacja: podlaskie
Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu
Panowie....
Różnie to z tym "warkotem" bywa. U mnie taki "warkot", a raczej "zgrzyt" pojawia się tylko wtedy gdy auto jest nie uruchomiane dłużej niż tydzień. Kiedy mniej niż tydzień jest cicho. Rozrząd po naprawie ok. 3,5 kkm. Koła od Pawła. Olej Motul 5w-40, auto "krajowe" przebieg 150 kkm - udokumentowany. "Złoty środek" - jeśli go nawet nie potrzebuję do jazdy, odpalam raz w tygodniu......
Piszę to po to, żeby zasignalizować, że i takie przypadki się zdarzają......
Różnie to z tym "warkotem" bywa. U mnie taki "warkot", a raczej "zgrzyt" pojawia się tylko wtedy gdy auto jest nie uruchomiane dłużej niż tydzień. Kiedy mniej niż tydzień jest cicho. Rozrząd po naprawie ok. 3,5 kkm. Koła od Pawła. Olej Motul 5w-40, auto "krajowe" przebieg 150 kkm - udokumentowany. "Złoty środek" - jeśli go nawet nie potrzebuję do jazdy, odpalam raz w tygodniu......
Piszę to po to, żeby zasignalizować, że i takie przypadki się zdarzają......
WDB2030461F706379
MB. C180 Kompressor "ELEGANCE" (143KM) 2005r.
MB. C180 Kompressor "ELEGANCE" (143KM) 2005r.