1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Moderator: Dziki Mar

Meniu
VIP
Posty: 923
Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
VIN: WDB2030421A649606

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: Meniu »

Meniu pisze: 8 mar 2019, o 18:19 Przyszła też moja kolej aby "pochwalić" się kołami. Ale czy jest się czym chwalić to oceńcie sami.

Obydwa koła z łańcuchem miały być zmienione przy przebiegu 165tyś km czyli teraz mają przejechane 50tyś km. Poprzedni właściciel mówił, że wszystko na oryginalnych częściach zrobione. Nie wiem czy ruszał ślizgi ale wszystkie są pomarańczowe. Łańcuch napięty i nie ma możliwości go odciągnąć ani trochę palcami zarówno na kołach jak i na napinaczu. Znaki na kołach pokrywają się w 99% ze znakami na obudowie gdy wał na OT jest. Jedno co mnie zastanawia to ile on zapłacił za tą wymianę na oryginalnych częściach ?

Kręciłem wałem, żeby sprawdzić stan wszystkich kół na całym obwodzie. Lewe koło A wg mnie dobrze wygląda. Natomiast prawe koło E ciut gorzej co zaznaczyłem na zdjęciu. Znalazłem tam na całym kole 3 takie bardziej wytarte zęby. Myślę, że nie muszę tam zaglądać przez najbliższe 50 tyś km.


Czekam na opinie
Panowie co o tym myślicie? Post ze zdjęciami na str. 185.
Ostatnio zmieniony 30 mar 2019, o 07:57 przez Meniu, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
memorize
VIP
Posty: 65
Rejestracja: 9 wrz 2014, o 14:29
VIN:
Lokalizacja: Szczecin

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: memorize »

Hampulka pisze: 29 mar 2019, o 10:55
memorize pisze: 29 mar 2019, o 10:24
olafik pisze: 28 mar 2019, o 11:15 Niemiec zalał silnik jakimś ustrojstwem aby było cicho przy sprzedaży.
To też jest możliwe, ponieważ jeden mechanik pytał się mnie o Olej jaki wlewam. Jak mu powiedziałem że orginalny MB 5w30 to powiedział mi że Niemiec mógł wlać 10w który jest podobno gęstszy i tym wyciszył silnik, ale ile w tym prawdy nie wiem. Jestem dopiero co po wymianie Oleju i troche mi szkoda teraz znów zlewać całość i wlewać inny.
W moim wypadku auto od zawsze na oleju Mobil 1 0W40. Jeśli czegoś się dowiem dam znać oczywiście.
U mnie przy pierwszej wymianie po zakupie od Niemca, mechanik zalał 5w30 tylko nie znam nazwy oleju, a teraz kolejna wymiana i zalany orginałem MB też 5w30. Niestety nic się nie zmieniło w warkocie przy odpalaniu na zimnym niestety.
Będe wdzięczny jak znajdziecie przyczynę tego problemu.
C180 Kompresor W203 Kombi VIN: WDB2032461f840472
Mc203
VIP
Posty: 41
Rejestracja: 9 sty 2018, o 17:14
VIN: WDB2032401F651136
Lokalizacja: Śląsk SCI

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: Mc203 »

Temat warkotu- innego dźwięku silnika przy rozruchu silnika wielokrotnie był poruszany. Jest to dźwięk wydobywający się z mechanizmu zmiany faz rozrządu który posiada nadmierne luzy. Aby dźwięku się pozbyć należy mechanizm zregenerować przy okazji regeneracji kół zębatych rozrządu lub koła wymienić na nowe.
W203 c230 2005r. automat, avantgarde
Meniu
VIP
Posty: 923
Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
VIN: WDB2030421A649606

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: Meniu »

Wydaje mi się, że czytałem posty gdzie ludzie dalej mieli ten dźwięk po wymianie kompletnego rozrządu wraz z kołami zębatymi ( ssącym i wydechowym ).
Mc203
VIP
Posty: 41
Rejestracja: 9 sty 2018, o 17:14
VIN: WDB2032401F651136
Lokalizacja: Śląsk SCI

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: Mc203 »

Mogło tak być w przypadku wymiany kół rozrządu na koła regenerowane bez naprawy mechanizmu zmiennych faz rozrządu.
W203 c230 2005r. automat, avantgarde
Meniu
VIP
Posty: 923
Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
VIN: WDB2030421A649606

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: Meniu »

To by wyjaśniło wszystko
Hampulka
Użytkownik
Posty: 31
Rejestracja: 5 wrz 2017, o 08:43
VIN: WDB2030421A556879
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: Hampulka »

Mc203 pisze: 1 kwie 2019, o 13:56 Temat warkotu- innego dźwięku silnika przy rozruchu silnika wielokrotnie był poruszany. Jest to dźwięk wydobywający się z mechanizmu zmiany faz rozrządu który posiada nadmierne luzy. Aby dźwięku się pozbyć należy mechanizm zregenerować przy okazji regeneracji kół zębatych rozrządu lub koła wymienić na nowe.
Głupie pytanie ale gdzie ten mechanizm jest ? W samych nastawnikach rozrządu ? Chyba nie możliwe ...
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 4167
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: Dziki Mar »

Jest w środku kół zębatych. są tam kanały olejowe, w których olej pod ciśnieniem odpowiada za zmienne fazy. Są tam też blokady tego oleju, które z czasem się wyrabiają..
W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum

Status VIP
Meniu
VIP
Posty: 923
Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
VIN: WDB2030421A649606

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: Meniu »

Szczerze mówiąc to dobrze byłoby mieć to w rękach żeby zobaczyć jak to działa. Przynajmniej znamy źródło warkotu. Teraz rodzi się pytanie jak to naprawić lub czy ktoś w ogóle to naprawia?
olafik
VIP
Posty: 1152
Rejestracja: 8 cze 2016, o 08:59
VIN: WDB2093541F238066
Lokalizacja: RYBNIK

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: olafik »

Ciekawe czemu miałyby służyć te blokady, zasada działania jest dość prosta, elektromagnes otwiera kanały olejowe a wpływający olej przestawia kątowo wałek względem zębatki, przyspieszając otwarcie zaworów przy wzroście obrotów silnika, gdy silnik zwalnia olej musi opuścić mechanizm aby wałek wrócił do pozycji wyjściowej.
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 4167
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: Dziki Mar »

Nie wiem, pogadaj ze spawel.
W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum

Status VIP
Awatar użytkownika
maciekolo
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: 13 paź 2017, o 08:36
VIN: WDB2153751A006117

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: maciekolo »

olafik Właśnie, zasada jest dość prosta, ale de facto do końca jej nie znasz.Blokady są po to by właśnie nie było warkotu zanim silnik "złapie" ciśnienie oleju. Druga sprawa, to blokady w nastawnikach ułatwiają ich ustawienie podczas montażu.
Stacyjki MB Klucze Rybka - dorabianie, naprawa, kodowanie, obudowy
Star Diagnosis Radom
Zerowanie sterowników - Virgin
Naprawa lewarków/wybieraków AT
Meniu
VIP
Posty: 923
Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
VIN: WDB2030421A649606

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: Meniu »

A powiedzcie mi czy jest jakiś próg obrotów kiedy załączaja się te zmienne fazy czy to jest jakas zależność liniowa od obrotów?
Awatar użytkownika
memorize
VIP
Posty: 65
Rejestracja: 9 wrz 2014, o 14:29
VIN:
Lokalizacja: Szczecin

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: memorize »

Wczoraj wymieniłem Olej z 5w30 na 10w40 w celu wyciszenia tego dźwięku przy odpalaniu porannym auta (po cało nocnym staniu na parkingu) i wydaje mi się że dużej zmiany nie widać. Wstrzymuje się jeszcze do poniedziałku może jakaś poprawa nastąpi, jeżeli nie trzeba wstawić gwiazdę do mechanika i niech sprawdza te blokady lub coś co powoduje ten dźwięk tylko na zimnym silniku. Czy wiecie może jakie mogą być tego koszty? I na jak długo trzeba postawić auto?
C180 Kompresor W203 Kombi VIN: WDB2032461f840472
Awatar użytkownika
taczar
VIP
Posty: 1333
Rejestracja: 17 lip 2010, o 09:41
VIN: WDB2030461F706379
Lokalizacja: podlaskie

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: taczar »

Panowie....
Różnie to z tym "warkotem" bywa. U mnie taki "warkot", a raczej "zgrzyt" pojawia się tylko wtedy gdy auto jest nie uruchomiane dłużej niż tydzień. Kiedy mniej niż tydzień jest cicho. Rozrząd po naprawie ok. 3,5 kkm. Koła od Pawła. Olej Motul 5w-40, auto "krajowe" przebieg 150 kkm - udokumentowany. "Złoty środek" - jeśli go nawet nie potrzebuję do jazdy, odpalam raz w tygodniu......:)
Piszę to po to, żeby zasignalizować, że i takie przypadki się zdarzają......
WDB2030461F706379
MB. C180 Kompressor "ELEGANCE" (143KM) 2005r.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”