1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
memorize
VIP
Posty: 65
Rejestracja: 9 wrz 2014, o 14:29
VIN:
Lokalizacja: Szczecin

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: memorize »

taczar pisze: 4 kwie 2019, o 14:05 Panowie....
Różnie to z tym "warkotem" bywa. U mnie taki "warkot", a raczej "zgrzyt" pojawia się tylko wtedy gdy auto jest nie uruchomiane dłużej niż tydzień. Kiedy mniej niż tydzień jest cicho. Rozrząd po naprawie ok. 3,5 kkm. Koła od Pawła. Olej Motul 5w-40, auto "krajowe" przebieg 150 kkm - udokumentowany. "Złoty środek" - jeśli go nawet nie potrzebuję do jazdy, odpalam raz w tygodniu......:)
Piszę to po to, żeby zasignalizować, że i takie przypadki się zdarzają......
U mnie się zdarza że jak postoi z dwa, trzy dni to nawet jest głośniejszy niż jak odpalam codziennie, ale nie jest tak zawsze.
C180 Kompresor W203 Kombi VIN: WDB2032461f840472
Awatar użytkownika
taczar
VIP
Posty: 1333
Rejestracja: 17 lip 2010, o 09:41
VIN: WDB2030461F706379
Lokalizacja: podlaskie

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: taczar »

Ciekawe i zastanawiające jest to, że nie było tego "zgrzytu" kiedy rozrząd przypominał kompletny szmelc, natomiast pojawił sie po naprawie i też nie natychmiast, lecz po jakimś czasie.
WDB2030461F706379
MB. C180 Kompressor "ELEGANCE" (143KM) 2005r.
Awatar użytkownika
maciekolo
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: 13 paź 2017, o 08:36
VIN: WDB2153751A006117

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: maciekolo »

Wymieniałeś koła czy ?
Stacyjki MB Klucze Rybka - dorabianie, naprawa, kodowanie, obudowy
Star Diagnosis Radom
Zerowanie sterowników - Virgin
Naprawa lewarków/wybieraków AT
Awatar użytkownika
memorize
VIP
Posty: 65
Rejestracja: 9 wrz 2014, o 14:29
VIN:
Lokalizacja: Szczecin

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: memorize »

taczar pisze: 5 kwie 2019, o 09:07 Ciekawe i zastanawiające jest to, że nie było tego "zgrzytu" kiedy rozrząd przypominał kompletny szmelc, natomiast pojawił sie po naprawie i też nie natychmiast, lecz po jakimś czasie.
U mnie zgrzyt zaczął się pojawiać po wymianie oleju.
Jakieś trzy-cztery miesiące od zakupu za nasza zachodnią granicą.
Podejrzenia padły na rozrząd. Został wymieniony, kilka dni było takiego spokoju i znów na nowo. Zmieniłem znów olej, wiekszej lepkości, jest troche ciszej ale to jeszcze nie jest to jak było przez czas kiedy jeździłem na Niemieckim Oleju. Koła nie były wymienione. Wszystko oprócz kół, ponieważ było stwierdzone przez mechanika że sa w dobrym stanie i nie ma potrzeby ich wymieniac. Tak to wygląda.
Z drugiej strony jest jeszcze taka pompka po prawej stronie silnika jak na niego patrzymy (nie wiem od czego ona jest) wchodzi do niej wężyk i wychodzi (tak jakby z silnika) i podczas odpalania tam coś cyka nie wiem czy to moze też być jakaś przyczyna tego czy to poprawnie działa.
C180 Kompresor W203 Kombi VIN: WDB2032461f840472
Meniu
VIP
Posty: 923
Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
VIN: WDB2030421A649606

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: Meniu »

Chyba masz na myśli zawór systemu EVAP. Dopuszcza on opary paliwa z baku. Brak wpływu na zgrzyt.

Eh to się boje teraz olej zmieniać.
Pardi1
Użytkownik
Posty: 56
Rejestracja: 8 sty 2018, o 11:22
VIN: WDB2110421A416556

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: Pardi1 »

https://www.youtube.com/watch?v=L12yDO-xtgk
https://www.youtube.com/watch?v=SmPexw7q5Ag&t=881s

Zobaczcie sobie inne filmiki na moim kanale.
Postanowiłem coś wrzucić na youtube. Od razu mówię że kilka rzeczy na tych filmikach są do poprawy (np: nie da się wyciągnąć ślizgu od strony kierowcy bez demontażu głowicy) ale nagrywam to na spontanie.
Czekam jak jakiś klient przyjedzie z rozlecianym silnikiem albo na wymianę rozrządu. Nagram wtedy dokładny filmik z tego.
Jak macie jakieś pomysły lub chcecie coś zobaczyć to proszę napisać. W miarę możliwości coś będę wrzucał.
merc204
Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: 6 kwie 2019, o 19:37
VIN: wdd203341a13452

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: merc204 »

Witajcie, mam gwiazde w204 1.8kompressor 156 koni

Auto przez jakis czas jezdzi normalnie, a w pewnym momencie silnik zaczyna gorzej pracować, jakby na 3 gary, nierówno na wolnych obrotach. Gaszę auto, odpalam już z checkiem, pogazuje chwilę, wszystko wraca do normy, kasuję błedy, za jakiś czas to samo.

Zarejestrowane błędy

P0017 polozenie walka rozrzadu zaworow wydechowych 1 rzad cylindrow jest nieprawidlowe w stosunku do polozenia wału korbowego
P3479 polozenie walka rozrzadu zaworow wydechowych 1 rzad cylindrow jest nieprawidlowe w stosunku do polozenia wału korbowego
P0171 mieszanka 1 rząd cylindrów jest zbyt uboga
P2177 mieszanka 1 rząd cylindrów jest zbyt uboga w trybie częściowego obciążenia
P0301 rozpoznano zaniki zapłonów w 1 cylindrze

Zamieniłem cewke 1 cylindra z 4, niestety nic to nie zmieniło, błędy są te same jak powyżej już 3 raz po ujechaniu jakichś 50-60km

Przebieg 192tys nie wiem czy prawdziwy oraz nie wiem czy coś było wymieniane w rozrządzie. Raczej łańcucha nie słychać, tylko w momencie kiedy silnik nierówno pracuje to tak jakby zawory się odzywały.

Zaglądać do rozrządu?
Meniu
VIP
Posty: 923
Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
VIN: WDB2030421A649606

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: Meniu »

Zagadać zdecydowanie i to bez czekania. Wyglada jakby łańcuch był mocno wycianiety.
we86
Użytkownik
Posty: 226
Rejestracja: 14 cze 2018, o 08:17
VIN: WDB2032161F622586
Lokalizacja: Zach.pom. I Berlin

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: we86 »

Łańcuch to pewnie już jak dętka rozciągnięty. W w204 lancucha nie usłyszysz z rana i kiedy kolejek bo napinacz jest już z zapadkami i im łańcuch bardziej rozciągnięty to napinacz blokuje się na kolejnej zapadce by rozrząd nie przeskoczył . jak masz błędy wałek względem wału za późno to szybko łańcuch wymian puki jeszcze nie pękł
W203 2004r 270cdi automat, avangarde 170 Łosi i kierowca :rotfl:
W201 1987r 200 etylina automat :rotfl:
merc204
Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: 6 kwie 2019, o 19:37
VIN: wdd203341a13452

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: merc204 »

przypomnialo mi sie ze gdy odpalam auto to czasem w momencie gdy silnik zaskoczy to slychac krótkie takie jakby rzęchnięcie, coś właśnie jakby łańcuch.

ok, w tyg sciagam pokrywe zaworów i patrze na łańcuch i koła
Mc203
VIP
Posty: 41
Rejestracja: 9 sty 2018, o 17:14
VIN: WDB2032401F651136
Lokalizacja: Śląsk SCI

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: Mc203 »

Memorize pisze: "Wczoraj wymieniłem Olej z 5w30 na 10w40 w celu wyciszenia tego dźwięku przy odpalaniu porannym auta (po cało nocnym staniu na parkingu) i wydaje mi się że dużej zmiany nie widać."
Chcę poruszyć temat jakości - lepkości oleju a pojawiającego się dźwięku przy rozruchu silnika. Wybór oleju klasy 10W40 wydaje mi się nietrafiony w tym temacie. Olej ten posiada zapewne znaczną gęstość co przy rozruchu zimnego silnika spowoduje wydłużenie czasu wypełnienia pojemności filtra
i pustych kanałów i o tyle dłuższe będzie rzężenie. Moim zdaniem należy wybierać oleje klasy 0W30 lub 5W30 o niskiej lepkości. Porównałem ten parametr w olejach kilku marek i najkorzystniej tu wypada Motul 0W3o 8100 którego lepkość kinematyczna przy 40st.C wynosi 49,3 cSt.
Następnie Fuchs Titan GTI odpowiednio 70,2 cSt oraz Mobil 1 0W30 - 67,8 cSt. Mobil 1 0W40 posiada już lepkość na poziomie 73 cSt.
Chcę przy następnej wymianie wypróbować olej Fuchs GTI lub Mobil 1 OW30. Poprawcie mnie jeśli błądzę.
W203 c230 2005r. automat, avantgarde
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 4168
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: Dziki Mar »

Tak tylko to też działa w drugą stronę. Mniej lepki olej będzie "uciekał" z blokady w kołach rozrządu, przez co przy zimnym rozruchu będzie słychać rzężenie.
W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum

Status VIP
Mc203
VIP
Posty: 41
Rejestracja: 9 sty 2018, o 17:14
VIN: WDB2032401F651136
Lokalizacja: Śląsk SCI

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: Mc203 »

Przy 100 st.C różnice w lepkości oleju są minimalne więc odpływ oleju po wyłączeniu silnika powinien być podobny przy różnych olejach.
W moim przypadku dźwięk, warkot przy rozruchu zimnego silnika występuje z różnym nasileniem:
- zimą przy ujemnych temperaturach dźwięk intensywny i prawie przy każdym rozruchu
- przy temperaturach 5-15 st.C średnio co drugi raz, dźwięk mniej intensywny
- powyżej 15 st.C dźwięk rzadko występuje.
Dlatego wydaje mi się że niższa lepkość zimnego oleju może mieć wpływ na ten dźwięk.
W203 c230 2005r. automat, avantgarde
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 4168
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: Dziki Mar »

To chyba wszystko zależy od konkretnego przypadku. Rozmawiałem ze spawlem i doradził zmianę oleju z 0w40 na 5w40. Wybrałem taki w którym różnice były największe i kierowałem się właśnie centisztoksami w 100 stopniach.

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum

Status VIP
merc204
Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: 6 kwie 2019, o 19:37
VIN: wdd203341a13452

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: merc204 »

merc204 pisze: 6 kwie 2019, o 20:22 Witajcie, mam gwiazde w204 1.8kompressor 156 koni

Auto przez jakis czas jezdzi normalnie, a w pewnym momencie silnik zaczyna gorzej pracować, jakby na 3 gary, nierówno na wolnych obrotach. Gaszę auto, odpalam już z checkiem, pogazuje chwilę, wszystko wraca do normy, kasuję błedy, za jakiś czas to samo.

Zarejestrowane błędy

P0017 polozenie walka rozrzadu zaworow wydechowych 1 rzad cylindrow jest nieprawidlowe w stosunku do polozenia wału korbowego
P3479 polozenie walka rozrzadu zaworow wydechowych 1 rzad cylindrow jest nieprawidlowe w stosunku do polozenia wału korbowego
P0171 mieszanka 1 rząd cylindrów jest zbyt uboga
P2177 mieszanka 1 rząd cylindrów jest zbyt uboga w trybie częściowego obciążenia
P0301 rozpoznano zaniki zapłonów w 1 cylindrze

Zamieniłem cewke 1 cylindra z 4, niestety nic to nie zmieniło, błędy są te same jak powyżej już 3 raz po ujechaniu jakichś 50-60km

Przebieg 192tys nie wiem czy prawdziwy oraz nie wiem czy coś było wymieniane w rozrządzie. Raczej łańcucha nie słychać, tylko w momencie kiedy silnik nierówno pracuje to tak jakby zawory się odzywały.

Zaglądać do rozrządu?
Panowie, nurtuje mnie jedna rzecz, otóz 4 raz skasowałem błędy i check oraz nierowna praca silnika pojawiły sie w tym samym momencie, w poczwórny zbieg okoliczności trudno mi uwierzyć, to się stało przy manewrowaniu, parkowaniu prostopadłym auta pod blokiem, majac załączony bieg wsteczny i koła skręcone w prawo... Cuda?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”