1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Moderator: Dziki Mar

Mc203
VIP
Posty: 41
Rejestracja: 9 sty 2018, o 17:14
VIN: WDB2032401F651136
Lokalizacja: Śląsk SCI

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: Mc203 »

Dla tych którzy chcą zobaczyć wnętrze i zasadę działania tajemniczych nastawników rozrządu podaję link:
https://www.youtube.com/watch?v=TJoF-3XrgA8
W203 c230 2005r. automat, avantgarde
Al Capone
VIP
Posty: 37
Rejestracja: 8 kwie 2019, o 16:04
VIN: WDB2030461A784403
Lokalizacja: Rzeszów

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: Al Capone »

Czy ktoś bardziej biegły w temacie może ocenić stan zębów na kołach i naciąg łańcucha? Wydaje mi się ,że jest okej ale mogę się mylić...
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 4157
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: Dziki Mar »

Miałeś regenerowane koła? Bo zęby są jeszcze ładne. Naciąg łańcucha wzrokowo nie sprawdzisz. Jest na forum procedura jak trzeba kręcić wałem żeby sprawdzić wyciagniece łańcucha.

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka


W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum

Status VIP
Al Capone
VIP
Posty: 37
Rejestracja: 8 kwie 2019, o 16:04
VIN: WDB2030461A784403
Lokalizacja: Rzeszów

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: Al Capone »

Dziki Mar pisze: 21 kwie 2019, o 10:06 Miałeś regenerowane koła? Bo zęby są jeszcze ładne. Naciąg łańcucha wzrokowo nie sprawdzisz. Jest na forum procedura jak trzeba kręcić wałem żeby sprawdzić wyciagniece łańcucha.

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
Sprzedający deklarołwał ,że rozrząd był robiony 12 tys. km temu, czyli widać pewnie tak było. Chciałem się upewnić.
Dzięki za podpowiedź. :ok:
radekrp90
VIP
Posty: 111
Rejestracja: 25 cze 2017, o 13:13
VIN: WDB2037461A362168
Lokalizacja: GTC

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: radekrp90 »

Odświeżam odnośnie mojego auta.
Sprawdziłem ustawienie kół i wydaje się ok:
- koło wałka ssącego idealnie:
Obrazek
- koło wałka wydechowego lekko opóźnione:
Obrazek

Tak może być?

Co do rocznika kół - nic nie znalazłem na nich, obracałem kilka razy.
Poniżej pozostałe zdjęcia. Mam ogólnie wrażenie, że było to robione, bo jak na przebieg 180.000 km wygląda to nadzwyczajnie dobrze (przynajmniej biorąc pod uwagę posty innych forumowiczów...).
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Mercedes CL203 180 Kompressor '02
VW Passat 3C Limousine 1.4 TSI '09
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 4157
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: Dziki Mar »

Koła wyglądają jak ori więc może były wymieniane, a nie regenerowane. Data jest na przodzie kół tak gdzie masz napisy E i A.
W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum

Status VIP
radekrp90
VIP
Posty: 111
Rejestracja: 25 cze 2017, o 13:13
VIN: WDB2037461A362168
Lokalizacja: GTC

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: radekrp90 »

No właśnie żadnych dat tam nie ma, jedynie to co widać na zdjęciach powyżej - czyżby podróbka?
Na jednym kole były trzy kropki żółtą farbą (koło wałka ssącego) i na wydechowym był napis "15.2" ale to było zrobione jakby ręcznie.

EDIT:
Obrazek
Obrazek
Mercedes CL203 180 Kompressor '02
VW Passat 3C Limousine 1.4 TSI '09
merc204
Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: 6 kwie 2019, o 19:37
VIN: wdd203341a13452

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: merc204 »

rozrzad wymieniony, koła zregenerowane, wszystko na znakach. Złożone, zrobione 200km, na parkingu przy parkowaniu prostopadłym nierówna praca silnika, zgaszenie, odpalenie z checkiem, błedy te same co wczesniej czyli zaniki zaplonow 1 rzad cylindra, uboga mieszanka 1 cylinder i nieprawidłowe połozenie wałka rozrzadu wydechowego względem wału...

Ręce opadają.
Meniu
VIP
Posty: 923
Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
VIN: WDB2030421A649606

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: Meniu »

Może warto sprawdzić wtryskiwacz na pierwszym cylindrze i zamienić miejscami z innym i obserwować na którym cylindrze wyskoczy błąd.
merc204
Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: 6 kwie 2019, o 19:37
VIN: wdd203341a13452

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: merc204 »

auto posiada lpg i te bledy wyskakuja zarowno na Pb jak i lpg i tylko na wolnych obrotach, przy jakims parkowaniu i kreceniu do oporu kierownica.

Jak w tych silnikach podzielone są banki cylindrów? 1+4 i 2+3? Są 4 sondy lambda?
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 4157
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: Dziki Mar »

Może rolka alternatora?
Sondy raczej są dwie.
W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum

Status VIP
radekrp90
VIP
Posty: 111
Rejestracja: 25 cze 2017, o 13:13
VIN: WDB2037461A362168
Lokalizacja: GTC

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: radekrp90 »

Nic nie napisałeś o cewkach - były zamieniane dla próby? Zobacz jak wyglada świeca na pierwszym cylindrze.

Sondy są dwie - przed katalizatorem dla całego "banku" 4ech cylindrów(regulująca dawkę) i za nim druga od sprawdzania działania katalizatora.

Wypadanie zaplonu jest diagnozowane przez sprawdzanie szybkości obrotu silnika na danym cylindrze i/lub czujnikiem stuku.

Ja mam jeszcze tylko pytanie ze swojej strony - co możecie powiedzieć o moich kołach? :)
Mercedes CL203 180 Kompressor '02
VW Passat 3C Limousine 1.4 TSI '09
Meniu
VIP
Posty: 923
Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
VIN: WDB2030421A649606

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: Meniu »

merc204 pisze: 28 kwie 2019, o 08:48 auto posiada lpg i te bledy wyskakuja zarowno na Pb jak i lpg i tylko na wolnych obrotach, przy jakims parkowaniu i kreceniu do oporu kierownica.

Jak w tych silnikach podzielone są banki cylindrów? 1+4 i 2+3? Są 4 sondy lambda?
Sprubuj zakręcić butle z lpg i tak zrobić z 200km i zobacz czy problem nadal występuje. Tylko zakrec butle fizycznie.
merc204
Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: 6 kwie 2019, o 19:37
VIN: wdd203341a13452

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: merc204 »

odpiałem przepływke, auto schodzi z obrotów na 0.5s i po chwili wchodzi na obroty i pracuje rowno nawet przy gazowaniu. Padnięta?

druga zaleznosc, udało mi sie raz nierowną prace wymusić na postoju krecąc kierownicą. Krece delikatnie w rozne strony i trzymam w jednej pozycji, słysze jakies delikatne syczenie (syczenie jest ciagłe poki kierownicy nie puszcze aby sama się zatrzymała), obroty zaczęły falować i auto weszło na 3 gary. Zgaszenie, zapalenie auto chodzi normalnie, ale jest check. Nie krece kierownicą do oporu, wystarczy ja ruszać z pozycji wyprostowanej kawałek i tak trzymać. Pompa wspomagania miałaby az taki wplyw na pracę silnika? Płynu jest pod max.

Najlepsze jest to ze 2 razy mialem check i 2 razy po około 8-10 odpaleniach sam zgasl (czego wczesniej nie było), jutro jade na odczyt i kasowanie, bledow, bedzie pewnie wiecej z racji odlaczanej przepływki (o ile sprawna).

Cewki zamieniane narazie nic to nie wyjasniło.

Miałem rozne auta z roznymi dolegliwosciami no, ale to auto mnie zadziwia :glupek:
Meniu
VIP
Posty: 923
Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
VIN: WDB2030421A649606

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: Meniu »

Myśle, że gdyby pompa wspomagania miała na to wplyw bo np łożysko było w kiepskim stanie to objawiało by się spadkiem obrotów. Tutaj jednak zamiast trzymać wolne obroty przy max skręcie na troche niższej wartości np 700obr/min to u Ciebie zaczyna wypadać zapłon.

Z tym zakreceniem butli i wypaleniem gazu chodzi o to, że w dolocie do 1 cylindra może być wpiety wężyk podciśnienia LPG który otwiera reduktor gdy silnik pracuje. Gdy tam jest nieszczelność to masz niekontrolowaną dodatkową ilość gazu przedostajaca sie z reduktora w kolektor dolotu np na cylinder 1. Wtedy problem występuje na LPG i PB (gdy wyłączysz LPG tylko guzikiem na panelu).
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”