1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Moderator: Dziki Mar

olafik
VIP
Posty: 1152
Rejestracja: 8 cze 2016, o 08:59
VIN: WDB2093541F238066
Lokalizacja: RYBNIK

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: olafik »

Sprawdzenie kompresji przy takich objawach to podstawa, ile można pisać?
rikens82
Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 16 sty 2019, o 12:14
VIN: WDB2030461A534334

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: rikens82 »

dokładnie przerabiałem to samo
boleknh
Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 5 maja 2019, o 12:44
VIN: brak vin

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: boleknh »

No i tak, głowica do remontu, to bylo przyczyna wypadania zapłonów na 1 cylindrze, natomiast mam jeszcze uszkodzony zawór w podstawie filtra oleju, po 10 godzinach stania olej spływa do miski z podstawy nie ma w we filtrze grama oleju, nowa podstawa 1600zl jest jakiś zestaw naprawczy tej podstawy? Dzięki z góry
Awatar użytkownika
maciekolo
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: 13 paź 2017, o 08:36
VIN: WDB2153751A006117

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: maciekolo »

Widziałem kiedyś zaworek na allegro, i to nawet któryś z użytkowników forum sprzedawał.
Stacyjki MB Klucze Rybka - dorabianie, naprawa, kodowanie, obudowy
Star Diagnosis Radom
Zerowanie sterowników - Virgin
Naprawa lewarków/wybieraków AT
rikens82
Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 16 sty 2019, o 12:14
VIN: WDB2030461A534334

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: rikens82 »

Ja kupiłem używana podstawę bo potrzebna był góra za 30zł
boleknh
Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 5 maja 2019, o 12:44
VIN: brak vin

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: boleknh »

Dodatkowo u mnie zaworek strzelony w podstawie i pęknięty zawor odpowietrzający skrzynie korbowa, wiec niewiem jak to auto jeździło :)
Awatar użytkownika
1wheler
VIP
Posty: 86
Rejestracja: 9 sie 2010, o 16:16
VIN: WDB211041B314979
Lokalizacja: Skierniewice

Mod w rozrządzie M271

Post autor: 1wheler »

Chciałem się z wami podzielić małym modem jaki ostatnio wykonałem na silniku M271 1.8 184KM (akurtat ten był z E200, W211 z 2008r)

To w streszczeniu:
przy przebiegu 319 tyś, robiony był rozrząd, koła zębate - regenerowane u Pana Pawła S.
teraz przy przebiegu 345 tyś rano przy odpalaniu, było słychać już łańcuch przez około 10-15s od startu. (samochód robi krótkie odcinki, i są częste starty silnika)

Po zdjęciu pokrywy zaworów, wykrywalny minimalny luz łańcucha, znaki na wałkach pokrywały się.

Wymieniliśmy łańcuch i napinacz, tylko napinacz nie ten dedykowany z EPC a został zamontowany ten z W212 z silnika M271 z CGI (napinacz z zapadką) A2710500911

Mam nadzieję że napinacz z zapadką wyeliminuje problem luźniejszego łańcucha przy startach.

Dodam że łańcuch rozciągnął się w porównaniu do nowego o 5mm

Koła na wałkach, stan ich zębów - jak nowe, nie widać zużycia. tak że SZACUN, dla Pana Pawła za dobrą robotę.

Co do napinacza, pasuje idealne, wymiary są te same.
W168, W203, W211,
SD.
M271 - pomoc, naprawa
radekrp90
VIP
Posty: 111
Rejestracja: 25 cze 2017, o 13:13
VIN: WDB2037461A362168
Lokalizacja: GTC

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: radekrp90 »

Ciekawe czy nowy typ łańcucha i kół (tzw. łańcuch zębaty) pasuje do starszych M271. To mogłoby również poprawić trwałość całego układu.
Taka modyfikacja jest stosowana w nieszczęsnym 1.4 TSI w VW i sprawuje się to całkiem dobrze (odpukać).
Mercedes CL203 180 Kompressor '02
VW Passat 3C Limousine 1.4 TSI '09
merc204
Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: 6 kwie 2019, o 19:37
VIN: wdd203341a13452

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: merc204 »

glowica z silnika m271 montowanego we W203 pasuje do m271 W204?
Meniu
VIP
Posty: 923
Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
VIN: WDB2030421A649606

Re: Mod w rozrządzie M271

Post autor: Meniu »

1wheler pisze: 28 maja 2019, o 10:46 Chciałem się z wami podzielić małym modem jaki ostatnio wykonałem na silniku M271 1.8 184KM (akurtat ten był z E200, W211 z 2008r)

To w streszczeniu:
przy przebiegu 319 tyś, robiony był rozrząd, koła zębate - regenerowane u Pana Pawła S.
teraz przy przebiegu 345 tyś rano przy odpalaniu, było słychać już łańcuch przez około 10-15s od startu. (samochód robi krótkie odcinki, i są częste starty silnika)

Po zdjęciu pokrywy zaworów, wykrywalny minimalny luz łańcucha, znaki na wałkach pokrywały się.

Wymieniliśmy łańcuch i napinacz, tylko napinacz nie ten dedykowany z EPC a został zamontowany ten z W212 z silnika M271 z CGI (napinacz z zapadką) A2710500911

Mam nadzieję że napinacz z zapadką wyeliminuje problem luźniejszego łańcucha przy startach.

Dodam że łańcuch rozciągnął się w porównaniu do nowego o 5mm

Koła na wałkach, stan ich zębów - jak nowe, nie widać zużycia. tak że SZACUN, dla Pana Pawła za dobrą robotę.

Co do napinacza, pasuje idealne, wymiary są te same.
25tyś na łańcuch wydaje się niewiele a sam fakt , że zaczął już grzechotać tym bardziej dziwne. Jakiej firmy założyłeś łańcuch?
we86
Użytkownik
Posty: 224
Rejestracja: 14 cze 2018, o 08:17
VIN: WDB2032161F622586
Lokalizacja: Zach.pom. I Berlin

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: we86 »

merc204 pisze: 28 maja 2019, o 18:11 glowica z silnika m271 montowanego we W203 pasuje do m271 W204?
Jeżeli nie chodzi o cgi to pasuje tylko musisz zmienić kompletną z krzywkami bo trzonki zaworów są różnej grubości.
W203 2004r 270cdi automat, avangarde 170 Łosi i kierowca :rotfl:
W201 1987r 200 etylina automat :rotfl:
Awatar użytkownika
1wheler
VIP
Posty: 86
Rejestracja: 9 sie 2010, o 16:16
VIN: WDB211041B314979
Lokalizacja: Skierniewice

Re: Mod w rozrządzie M271

Post autor: 1wheler »

Meniu pisze: 28 maja 2019, o 20:33
1wheler pisze: 28 maja 2019, o 10:46 Chciałem się z wami podzielić małym modem jaki ostatnio wykonałem na silniku M271 1.8 184KM (akurtat ten był z E200, W211 z 2008r)

To w streszczeniu:
przy przebiegu 319 tyś, robiony był rozrząd, koła zębate - regenerowane u Pana Pawła S.
teraz przy przebiegu 345 tyś rano przy odpalaniu, było słychać już łańcuch przez około 10-15s od startu. (samochód robi krótkie odcinki, i są częste starty silnika)

Po zdjęciu pokrywy zaworów, wykrywalny minimalny luz łańcucha, znaki na wałkach pokrywały się.

Wymieniliśmy łańcuch i napinacz, tylko napinacz nie ten dedykowany z EPC a został zamontowany ten z W212 z silnika M271 z CGI (napinacz z zapadką) A2710500911

Mam nadzieję że napinacz z zapadką wyeliminuje problem luźniejszego łańcucha przy startach.

Dodam że łańcuch rozciągnął się w porównaniu do nowego o 5mm

Koła na wałkach, stan ich zębów - jak nowe, nie widać zużycia. tak że SZACUN, dla Pana Pawła za dobrą robotę.

Co do napinacza, pasuje idealne, wymiary są te same.
25tyś na łańcuch wydaje się niewiele a sam fakt , że zaczął już grzechotać tym bardziej dziwne. Jakiej firmy założyłeś łańcuch?
na głośniejszą pracę łańcucha, przy starcie miały wpływ dwa parametry, łańcuch rozciągnięty (był 1 razem febi, teraz SWAG) oraz górny ślizg, pierwszym razem nie był wymieniony.
W168, W203, W211,
SD.
M271 - pomoc, naprawa
we86
Użytkownik
Posty: 224
Rejestracja: 14 cze 2018, o 08:17
VIN: WDB2032161F622586
Lokalizacja: Zach.pom. I Berlin

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: we86 »

Do tego silnika tylko oryginalny łańcuch panowie raz założyłem też febiego bo miało być tanio i po 25 kkm było to samo.
W203 2004r 270cdi automat, avangarde 170 Łosi i kierowca :rotfl:
W201 1987r 200 etylina automat :rotfl:
Awatar użytkownika
magila
VIP
Posty: 197
Rejestracja: 27 mar 2010, o 07:34
VIN: WDB2093421F076273
Lokalizacja: Warszawa

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: magila »

Dawano, dawno temu w tym wątku, kiedy problem jeszcze nie był dobrze rozkminiony, a kolega Spaweł jeszcze nie dorabiał zębatek :) zmieniałem łańcuch, napinacz, ślizgi itd. było to przy 130.000 km - Łańcuch był rozciągnięty, niestety nie mam fotek zębatek.
Teraz przy 200 .000 km jak widać znaki idealnie, ale jest już lekkie podebranie ząbków.

Ps. 1
Pomimo upływu lat od wymiany (2014) uszczelka pokrywy zaworów nie była „zplastikowiała”, ale za to mocno pozagniatana zbyt mocnym dokręceniem. WIS podaje jedynie 9 Nm dla śrub pokrywy po obwodzie i 8 Nm przy cewkach zapłonowych. Oczywiście dałem nową, ale gdyby nie to to pewnie by się nadawała. To tak na marginesie konieczności częstego zaglądania pod dekiel.
Ps. 2
Pomimo stosowania dobrych olei i systematycznych wymian wcale za pięknie pod pokrywą nie było, szczególnie na pokrywie od spodu.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Mercedes-Benz CLK 200 KOMPRESSOR Avantgarde - 209.342, 271.940, 722.695
Awatar użytkownika
maciekolo
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: 13 paź 2017, o 08:36
VIN: WDB2153751A006117

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: maciekolo »

magila Jakiego producenta graty ? Wymieniałeś wszystkie ślizgi, czy bez jednego?
Stacyjki MB Klucze Rybka - dorabianie, naprawa, kodowanie, obudowy
Star Diagnosis Radom
Zerowanie sterowników - Virgin
Naprawa lewarków/wybieraków AT
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”