1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
1wheler
VIP
Posty: 86
Rejestracja: 9 sie 2010, o 16:16
VIN: WDB211041B314979
Lokalizacja: Skierniewice

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: 1wheler »

olafik pisze: 24 maja 2020, o 10:33 A co to jest, przednia górna osłona nastawników?
Pokrywa przednia. :dokuczacz:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
W168, W203, W211,
SD.
M271 - pomoc, naprawa
Awatar użytkownika
maciekolo
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: 13 paź 2017, o 08:36
VIN: WDB2153751A006117

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: maciekolo »

I jak niby tym sposobem założyć zakuty łańcuch?
Stacyjki MB Klucze Rybka - dorabianie, naprawa, kodowanie, obudowy
Star Diagnosis Radom
Zerowanie sterowników - Virgin
Naprawa lewarków/wybieraków AT
Awatar użytkownika
1wheler
VIP
Posty: 86
Rejestracja: 9 sie 2010, o 16:16
VIN: WDB211041B314979
Lokalizacja: Skierniewice

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: 1wheler »

maciekolo pisze: 25 maja 2020, o 10:07 I jak niby tym sposobem założyć zakuty łańcuch?
Jak dla mnie to było pytanie o założenie łańcucha na nastawniki
a nie o wymianę nowego zakutego łańcucha.
W168, W203, W211,
SD.
M271 - pomoc, naprawa
Awatar użytkownika
maciekolo
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: 13 paź 2017, o 08:36
VIN: WDB2153751A006117

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: maciekolo »

Oki. Ja inaczej zrozumiałem to pytanie, ale tym sposobem rozwialiśmy wątpliwości.
Stacyjki MB Klucze Rybka - dorabianie, naprawa, kodowanie, obudowy
Star Diagnosis Radom
Zerowanie sterowników - Virgin
Naprawa lewarków/wybieraków AT
Francuzz
Użytkownik
Posty: 145
Rejestracja: 6 maja 2016, o 17:17
VIN: wdb2032461f330317
Lokalizacja: Aleksandrów Łódzki

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: Francuzz »

koła.JPG
u mnie koła w takim stanie 340 km ale nie mam pojęcia czy było to kiedyś wymieniane
dopiero 6 lat po zakupie auta sprawdziłem rozrząd jak ustawie na OT jest w punktach - przez ten czas przejechałem 140 km (łańcuch bardzo sztywny prawie zero luzu)

ktoś wie jak sprawdzić naciąg łańcucha ? (coś takiego słyszałem) jest możliwość zrealizowania tego pomiaru bez zdejmowania pokrywy ?

czy stan kół niepokojący ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Mercedes S203 1.8 kompressor 143km m271 - 6- biegowy manual + wsteczny :)
vin: wdb2032461f330317
t-model + lpg
spawel
VIP
Posty: 220
Rejestracja: 25 wrz 2010, o 00:11
VIN: WDB2030461A828407
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: spawel »

Koła rozrządu w takim stanie wymagają wymiany/naprawy.
w203 / 2005 C180 kompressor
Avantgarde - Sport Edition
ricoh90
VIP
Posty: 12
Rejestracja: 29 lut 2020, o 17:53
VIN: WDB2030421A755383
Lokalizacja: Płock

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: ricoh90 »

ricoh90 pisze: 10 maja 2020, o 15:07

Chciałbym, Was dopytać co może być powodem, że pomimo wymiany rozrządu, przy uruchamianiu silnika słychać charakterystyczny dźwięk jak przy rozciągniętym łańcuchu, jest jakby trochę lepiej niż przed wymianą jednak dźwięk jest słyszalny
Pozwolę sobie cofnąć się do mojego pytania ponieważ zauważyłem, że ten "klekot/metaliczny dziwięk" występuję bardzo nieregularnie oraz występował w momencie zakupu, jednak zasugerowałem się, że nadszedł czas wymiany kompletu rozrządu - przebieg 180 tyś. i tak też zostało wykonane wraz z napinaczem, łańcuchem itp itp (w polecanym na forum warsztacie)
Mimo wymiany dźwięk nadal występował, co zaobserwowałem następnego dnia podczas uruchamiania samochodu (od wymiany minęło 1,5 miesiąca czyli jakies 1000km)

Samochód stoi zawsze w tym samym miejscu (pod chmurką) a jedyną zmienną są warunku atmosferyczne: wilgotność, temperatura itp.

W dniu dzisiejszym przy uruchamiany auta zero dźwięków, wszystko wzorowo z bananem na buzi :)
Wczoraj zaś klekok (metaliczny dźwięk) był słyszalny, i nie jest to dźwięk który się wycisza po kilku sekundach, nawet po 3-4 minutach od zgaszenia i ponownego uruchomienia silnika dźwięk jest słyszalny.

Poniżej dodaje nagranie z telefonu:
https://drive.google.com/file/d/1rnBLjY ... sp=sharing

Bylibyście w stanie określić skąd może pochodzić ów klekot, który po przejechaniu 1-2 km przestaje być słyszalny.
_________
Adrian
lolek102
VIP
Posty: 57
Rejestracja: 20 lis 2018, o 21:27
VIN: Brak vin
Lokalizacja: Sieradz

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: lolek102 »

To nie jest przypadkiem dźwięk jakby któryś hydropopychacz nie dostawał oleju/był uszkodzony?
Na to mi brzmi przynajmniej brzmi.
ricoh90
VIP
Posty: 12
Rejestracja: 29 lut 2020, o 17:53
VIN: WDB2030421A755383
Lokalizacja: Płock

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: ricoh90 »

lolek102 pisze: 2 lip 2020, o 15:14 To nie jest przypadkiem dźwięk jakby któryś hydropopychacz nie dostawał oleju/był uszkodzony?
Na to mi brzmi przynajmniej brzmi.
Cały bajer polega na tym, że na 10 cykli uruchomienia silnika 3-4 razy tego nie słychać nawet nie jestem w stanie określić od czego zależy, że dźwięk się pojawia :/
_________
Adrian
HatoriHanzo
Użytkownik
Posty: 94
Rejestracja: 21 sty 2017, o 17:46
VIN: WDB 2030461F471324
Lokalizacja: Szczecin

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: HatoriHanzo »

Ten hałas to znany temat. Wymieniłem u klienta w m271 kompletny rozrząd wraz z oryginalnymi kołami od MB za ok 7.5tys zł jak dobrze pamiętam. I hałas po wymianie występował także. Szczególnie jak auto cała noc stało nie odpalane. Skontaktowałem się z Pardim z YT i załatwił mi zaworek zwrotny w obudowie filtra oleju. Żeby go wymienić trzeba wykręcić całą obudowę wraz z chłodniczka oleju (od razu wymienić oringi i uszczelki na niej) frezarką delikatnie wyszlifować kanał gdzie jest zaworek (bo jest za duży I nie wyjdzie). Zaworek wychodzi od tyłu czyli od strony styku z blokiem silnika. Wymiana tego zaworku pomogła. Ale gra nie warta świeczki. Bo tak naprawdę ten hałas nie wpływa negatywnie na pracę silnika i zużycie. Ten hałas to jest ten moment gdy fazatory na wałkach nie są napełnione olejem i te zaworki w nich są luźne i to jest to co słyszymy. Koła swoją drogą do regeneracji chyba że nowe od MB 😜.Także nie polecam wymiany kół z Aliexpress i allegro które kosztują ok 800-1200zl. Raz takie wymieniłem klientowi (sam sobie zamówił i chciał wymienić - zgodziliśmy się aczkolwiek nie daliśmy gwarancji). Klient wrócił po ok 20kkm akurat na drugą wymianę oleju, wszystkie zęby się posypały i niestety zawory dostały. Więc nie polecam :)
Mercedes-Benz w203 c180 Kompressor 2004r 143KM AVANTGARDE, automat .
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 4165
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: Dziki Mar »

Kolega spaweł za 1200 zł regeneruje koła, połowa forum na tym śmiga. Zaworek w niektórych przypadkach nie pomaga i trzeba regenerować zaworki w nastawnikach bo mają już za duży luz.
W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum

Status VIP
Mc203
VIP
Posty: 41
Rejestracja: 9 sty 2018, o 17:14
VIN: WDB2032401F651136
Lokalizacja: Śląsk SCI

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: Mc203 »

W nawiązaniu do dźwięku z nagrania kolegi ricoh90 mam ten sam dźwięk z którym kupiłem samochód 2 lata wstecz. Charakterystyczne cykanie nie jest dźwiękiem nastawników i nienapiętego łańcucha występującym przy rozruchu po dłuższym postoju a czymś dodatkowym. Trwa znacznie dłużej nawet jak kolega pisze do 2 kilometrów jazdy i nie zawsze występuje. Zauważyłem prawidłowość im niższa temperatura typu mrozy do kilku stopni na plusie występuje prawie zawsze. Przy wyższych temperaturach loteria, raz cyka innym razem nie. Przy upałach rozruch miodzio bez cykania. Po wymianie łańcucha z napinaczem żadnej zmiany.
Wkurza mnie ten dźwięk bo nie pasuje do gwiazdy i drażni moje ucho a powód tego cykania dobry mechanik typu Pardi stwierdzi pewnie od ręki ale samochód trzeba zostawić w warsztacie najlepiej na noc i tak zrobiłem a mechanik następnego dnia stwierdził że nic podejrzanego nie słyszał.
Osobiście obstawiam któryś z popychaczy hydraulicznych. Ale dlaczego raz cyka a innym razem nie. Czy to zaworek w podstawie filtra oleju raz trzyma olej a innym razem nie :szok: Może ktoś zwalczył ten dźwięk?
W203 c230 2005r. automat, avantgarde
HatoriHanzo
Użytkownik
Posty: 94
Rejestracja: 21 sty 2017, o 17:46
VIN: WDB 2030461F471324
Lokalizacja: Szczecin

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: HatoriHanzo »

Mc203 pisze: 6 lip 2020, o 23:11 W nawiązaniu do dźwięku z nagrania kolegi ricoh90 mam ten sam dźwięk z którym kupiłem samochód 2 lata wstecz. Charakterystyczne cykanie nie jest dźwiękiem nastawników i nienapiętego łańcucha występującym przy rozruchu po dłuższym postoju a czymś dodatkowym. Trwa znacznie dłużej nawet jak kolega pisze do 2 kilometrów jazdy i nie zawsze występuje. Zauważyłem prawidłowość im niższa temperatura typu mrozy do kilku stopni na plusie występuje prawie zawsze. Przy wyższych temperaturach loteria, raz cyka innym razem nie. Przy upałach rozruch miodzio bez cykania. Po wymianie łańcucha z napinaczem żadnej zmiany.
Wkurza mnie ten dźwięk bo nie pasuje do gwiazdy i drażni moje ucho a powód tego cykania dobry mechanik typu Pardi stwierdzi pewnie od ręki ale samochód trzeba zostawić w warsztacie najlepiej na noc i tak zrobiłem a mechanik następnego dnia stwierdził że nic podejrzanego nie słyszał.
Osobiście obstawiam któryś z popychaczy hydraulicznych. Ale dlaczego raz cyka a innym razem nie. Czy to zaworek w podstawie filtra oleju raz trzyma olej a innym razem nie :szok: Może ktoś zwalczył ten dźwięk?
Nowe zregenerowane fazatory oraz nowy zaworek zwrotny w podstawie filtra oleju. Po nocy lub nawet po paru godzinach (i takich paru klientów miałem) gdy olej spłynie zaworkiem zwrotnym to także olej spływa z fazatorów i przy następnym rozruchu silnik pracuje "prawie na sucho" gdzie ciśnienie oleju jest niskie - stąd ten dźwięk. Fakt, że nie każdy zgadzał się na wymianę kompletu (jeszcze nie miałem okazji brać kół od kolegi Pawła) ale kilka razy wymiana kompletu dawała pozytywny skutek. W tym roku robiłem w211 po zerwaniu łańcucha klient (z Niemiec) zamówił oryginały z Mercedesa to niestety hałas pozostał. W innym przypadku wymieniłem sama obudowę filtra (klient zamówił sobie na allegro) to było lepiej aczkolwiek nadal delikatnie było słychać czasem. Z doświadczenia wiem, że ten hałas nie wpływa negatywnie na zużycie silnika (w większym stopniu) więc nie warto się zagłębiać.

Ps. W moim egzemplarzu pomogła zmiana oleju z Valvoline'a na LIQUI MOLY 5W40 Leichtlauf High Tech (229.5 jak dobrze pamiętam).
Jutro zaś robię u siebie olej I tym razem zamówiłem także LIQUI MOLY 5W40 ale z dopiskiem MOLYGEN z dwusiarczkiem molibdenu - szczerze to z czystej ciekawości tylko i wyłącznie.
To także jest 229.5 norma i taki występuje w doborze oleju na stronie liqui moly więc nie ma się czego bać.
A taki wybór gdyż rozbierałem masę silników (głównie z BMW) na remonty przy dużych, wręcz gromnych przebiegach (ostatni
M54B30 [o ile się nie mylę - nadal nie ogarniam oznaczeń bmw] w e46 z przebiegiem 460kkm około) i silnik wyglądał perfekcyjnie, nadal trzymał nominał na wale, panewy bardzo ładne nawet ślady honowania na cylindrach - klient od lat do każdego serwisu dodawał mos2 (dwusiarczek molibdenu) i rzeczywiście daje to radę.
Ale się rozpisałem sory za spam tak btw ✌️😉
Mercedes-Benz w203 c180 Kompressor 2004r 143KM AVANTGARDE, automat .
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 4165
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: Dziki Mar »

"Nowe zregenerowane fazatory" to tylko wieniec koła zębatego czy też część hydrauliczna?
W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum

Status VIP
HatoriHanzo
Użytkownik
Posty: 94
Rejestracja: 21 sty 2017, o 17:46
VIN: WDB 2030461F471324
Lokalizacja: Szczecin

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: HatoriHanzo »

Nie tylko wieniec. Kolega Paweł na forum regeneruje cały fazator z zaworem itd. Bebechy po regeneracji są w stanie "fabrycznym". Także najlepiej chyba zamówić u tego właśnie Pana bo z doświadczenia wiem, że oryginalne wcale nie są lepsze :)
A po wymianie na OEM niestety hałas pozostaje (najczęściej). Tak jak wcześniej wspominałem. Ostatnia e klasa w211, która robiłem, wszystkie części oryginał po zerwaniu łańcucha przy 230kkm a hałas pozostał.
Mercedes-Benz w203 c180 Kompressor 2004r 143KM AVANTGARDE, automat .
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”