1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
taczar
VIP
Posty: 1333
Rejestracja: 17 lip 2010, o 09:41
VIN: WDB2030461F706379
Lokalizacja: podlaskie

Post autor: taczar »

pleban pisze:Ze swojej strony wyczerpałem argumenty do obalenia tezy, że wszystkie silniki M271 mają taką przypadłość.


.......I OBYŚ MIAŁ RACJĘ - życzę tego Wszystkim posiadaczom M271 i sobie.......
WDB2030461F706379
MB. C180 Kompressor "ELEGANCE" (143KM) 2005r.
Awatar użytkownika
Kompresssor
VIP
Posty: 1472
Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: Kompresssor »

Panowie, czas na konkrety.

Zajrzałem na jedno niemieckie forum. Był tam jeden taki temat, gdzie gościowi zmieliło rozrząd. Przyczyną awarii nie jest wcale "rowerowy" łańcuch, tylko problem z konstrukcją głowicy i zaworów wydechowych.

Problem ten został rozwiązany zmianą konstrukcji głowicy.

Dotyczy to silników do numeru 271xxx 30 677695.
Od 15.08.2005 zmieniono głowice silników.

Mój silnik ma numer 271940 30 722297. Należę do grupy śpiących spokojnie.

Dawać swoje VIN-y, będę w EPC sprawdzał numery silników.

----------------
Źródło: http://www.mercedes-forum.com/board/ind ... TEUERKETTE
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
Awatar użytkownika
taczar
VIP
Posty: 1333
Rejestracja: 17 lip 2010, o 09:41
VIN: WDB2030461F706379
Lokalizacja: podlaskie

Post autor: taczar »

Moja czapka z głowy....Kompresssor....
Ciekawe tylko,czy się "załapałem" - WDB2030461F706379

[ Dodano: 2010-10-17, 12:32 ]
No, to jednak się nie załapałem ; 27194630609088. A już myślałem,że kasę na ewentualny remont, będzie można przeznaczyć na "przelew" - co byłoby znacznie przyjemniejsze.....
Mimo to, dzięki za wyjaśnienie wątpliwości Kompresssor.
WDB2030461F706379
MB. C180 Kompressor "ELEGANCE" (143KM) 2005r.
Awatar użytkownika
pleban
VIP
Posty: 1513
Rejestracja: 28 wrz 2008, o 08:53
VIN:
Lokalizacja: Wybrzeże Gdańskie

Post autor: pleban »

Kompresssor pisze:Panowie, czas na konkrety.

Zajrzałem na jedno niemieckie forum. Był tam jeden taki temat, gdzie gościowi zmieliło rozrząd. Przyczyną awarii nie jest wcale "rowerowy" łańcuch, tylko problem z konstrukcją głowicy i zaworów wydechowych.

Problem ten został rozwiązany zmianą konstrukcji głowicy.

Dotyczy to silników do numeru 271xxx 30 677695.
Od 15.08.2005 zmieniono głowice silników.

Mój silnik ma numer 271940 30 722297. Należę do grupy śpiących spokojnie.

Dawać swoje VIN-y, będę w EPC sprawdzał numery silników.

----------------
Źródło: http://www.mercedes-forum.com/board/ind ... TEUERKETTE
Opisywany tam problem dotyczył spasowania trzonu zaworu wydechowego w prowadnicy. Za ciasno spasowany. Problem nasilał się w trakcie zbierania się nagaru na trzonie i dochodziło do zatarcia zaworu. Problem rozwiązywano stosując mocniejsze sprężyny.
Forumowicze doradzali stosowanie dodatków do czyszczenia silnika, oraz od czasu do czasu dłuższa jazda na wysokich obrotach. Mniej problemów z tymi silnikami mają ci, którzy pokonują długie dystanse z dużą prędkością na wysokich obrotach.
Czyli panowie jeszcze nie jest za późno uszlachetniacz, benzyna V-POWER RACING i na autostrady. :haha: :zacieszacz:
ML W164 350
Opel Ampera
Awatar użytkownika
Kompresssor
VIP
Posty: 1472
Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: Kompresssor »

taczar, spokojnie, wcale nie musi się u ciebie coś posypać. Problemy czasami zdarzały się. Nie dotyczy to każdego silnika.


Dobrze, że podałeś VIN. Wklepałem do EPC mój i głowica ma numer:
A2710105220

Dodatkowo jest notka:
Od silnika 30677491, od daty 30.08.2005

W Twoim aucie głowica miała numer A2710102620 i została zastąpiona przez A2710102820

Nota:
Do silnika 30677490, do daty 30.08.2005

Pleban, ty ten wątek przeczytałeś od dechy do dechy? Bo odpowiedź Twoja była taka, jakbyś już dużo wcześniej o tym wiedział, że były problemy z zaworami?

P.s. Znasz dobrze niemiecki?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
Awatar użytkownika
taczar
VIP
Posty: 1333
Rejestracja: 17 lip 2010, o 09:41
VIN: WDB2030461F706379
Lokalizacja: podlaskie

Post autor: taczar »

ad;Kompresssor
Na tą chwilę,nie mam powodów do zmartwień - silnik pracuje równo i cicho, nawet kompresor "buczy' cichutko chwilę puki zimny, później jest ok.Cóż poradzę, że należę do tych co to dmuchają (pewnie za bardzo) na zimne.Tak naprawdę skłania mnie do myślenia o tym jedynie przebieg....., innych powodów (jak na razie) nie ma.

"W Twoim aucie głowica miała numer A2710102620 i została zastąpiona przez A2710102820"

Rozumiem - że "została zastąpiona" podczas montażu w fabryce "młodszą". O ile A2710102620 to była ta "felerna"....
WDB2030461F706379
MB. C180 Kompressor "ELEGANCE" (143KM) 2005r.
Awatar użytkownika
Kompresssor
VIP
Posty: 1472
Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: Kompresssor »

taczar pisze: Rozumiem - że "została zastąpiona" podczas montażu w fabryce "młodszą". O ile A2710102620 to była ta "felerna"....
To jest tak, że ty masz założoną tą z tym pierwszym numerem, ale gdyby doszło (tfu) do naprawy, to ta twoja nie jest już więcej osiągalna, dostępny jest tylko ten drugi numer.
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
Awatar użytkownika
taczar
VIP
Posty: 1333
Rejestracja: 17 lip 2010, o 09:41
VIN: WDB2030461F706379
Lokalizacja: podlaskie

Post autor: taczar »

Rozumiem - to jest tak , jak miałem z czujnikiem skretu ; zamontowany był A 169 464 06 18, a dostępny w sprzedaży A 169 464 15 18 i mimo to pasował. "Po drodze" były jeszcze 08 18 i 10 18.Pozdrawiam i dziękuję.
WDB2030461F706379
MB. C180 Kompressor "ELEGANCE" (143KM) 2005r.
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

Ja mam w E silnik 271941 30706714
VIN WDB2110421A901816
Z tego co wyczytałem w EPC rosyjskim nic nie wynika, nie wiem jaką powinienem mieć głowicę, ale numer silnika mam młodszy więc... :haha:
Kompresssor, Należy ci się skrzynka wódki :ok:
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
Awatar użytkownika
jjanicki
VIP
Posty: 780
Rejestracja: 3 lip 2009, o 23:59
VIN: WDD2122251A291175
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjanicki »

mercfan pisze:Ja mam w E silnik 271941 30706714
To jesteś pomiędzy... :ostr: Zmiana była "na zakładkę":
Stara głowica była do numeru silnika 30853899 (jednocześnie do daty: 17.01.2007), ale nowa szła już od numeru silnika 30677491 (od daty 30.08.2005)...

Czyli raczej masz tą nową... :ok:
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216 Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
Awatar użytkownika
Kompresssor
VIP
Posty: 1472
Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: Kompresssor »

mercfan pisze:Ja mam w E silnik 271941 30706714
VIN WDB2110421A901816
Z tego co wyczytałem w EPC rosyjskim nic nie wynika, nie wiem jaką powinienem mieć głowicę, ale numer silnika mam młodszy więc... :haha:
Trzeba się chyba trzymać tego numeru silnika, Twój jest po 271xxx 30 677695, więc luzik.
Kompresssor, Należy ci się skrzynka wódki :ok:
:wstyd:
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
mercmarcin
Użytkownik
Posty: 919
Rejestracja: 14 mar 2009, o 09:15
VIN:
Lokalizacja: warszawa

Post autor: mercmarcin »

taczar pisze:mercmarcin napisał/a.

"raz starczy na milion kilometrów a raz na 300 tys wszystko zależy od eksploatacji."

....brzmi przyjemnie, tylko, czy w tej chwili produkuje sie jeszcze takie samochody ?, - oczywiście dla "przeciętnego użytkownika "...

Według mnie produkuje, milion kilometrów do naprawy głównej silnika to dzisiaj żaden wyczyn a szczególnie w segmencie premium do którego należy :mb:
był W203, W211 aktualnie W204 1.8 kompressor
Awatar użytkownika
taczar
VIP
Posty: 1333
Rejestracja: 17 lip 2010, o 09:41
VIN: WDB2030461F706379
Lokalizacja: podlaskie

Post autor: taczar »

mercmarcin pisze:Według mnie produkuje, milion kilometrów do naprawy głównej silnika to dzisiaj żaden wyczyn a szczególnie w segmencie premium do którego należy
.......teoretycznie - można się z Tobą zgodzić, praktycznie - pozwól, że pozostanę sceptyczny...... :uee:
WDB2030461F706379
MB. C180 Kompressor "ELEGANCE" (143KM) 2005r.
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

Panowie tak z innej beczki to jakim cudem w tak zacnej firmie jak mercedes z tak długą i piękną historią i z tak potężnym doświadczeniem może się zdarzyć tak drobna pomyłka w konstrukcji silnika, która przy takim doświadczeniu nie powinna mieć nigdy miejsca?? Wytłumaczcie bo ja nie mogę tego pojąć. Kupując mercedesa płaciło się za auto dopracowane w każdym gramie stali wykorzystanej do jego produkcji, a teraz?? Źle dobrane pasowanie zaworów??!! Takie rzeczy to owszem, ale 60 lat temu :boisie:
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
Gdyniak
VIP
Posty: 1952
Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
VIN:
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Gdyniak »

mercfan pisze:Takie rzeczy to owszem, ale 60 lat temu :boisie:
Takie rzeczy wtedy się nie zdarzały...
W203 OM612

"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”