1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Kompresssor
VIP
Posty: 1521
Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
VIN:
Lokalizacja: PL

1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: Kompresssor » 10 paź 2010, o 19:25

Czołem! Nastraszyli mnie na mercmanii, że łańcuchy rozrządu się sypią, a przy okazji cały silnik. W WIS na ten temat nic nie znalazłem, ale Ci którzy się znają, piszą, że 100 tys to dla tego łańcucha maks.

Co wy na to, ktoś zlecał już wymianę? Jakieś konkrety?
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
Awatar użytkownika
pleban
VIP
Posty: 1552
Rejestracja: 28 wrz 2008, o 08:53
VIN:
Lokalizacja: Wybrzeże Gdańskie

Post autor: pleban » 10 paź 2010, o 19:58

To tak jak ze wszystkim, olej w skrzyni się nie wymienia, ale dla świętego spokoju-tak
podobnie w tylnym moście. Ktoś coś gdzieś usłyszy i rozsiewa panikę. Takie jest moje zdanie.
C230K 05' WDB2030401F598521
CLK240 W209
ML W163 400CDI
BMW K1200RS
Awatar użytkownika
Kompresssor
VIP
Posty: 1521
Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: Kompresssor » 10 paź 2010, o 20:32

O oleju w ASB piszą w WIS, że wymieniamy. O łańcuchu nie znalazłem nic. W moście nie będę ruszał. Miałem 18 letnią 124 -ke. Olej w moście miała jak kryształ.
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
Awatar użytkownika
taczar
VIP
Posty: 1416
Rejestracja: 17 lip 2010, o 09:41
VIN: WDB2030461F706379
Lokalizacja: podlaskie

Post autor: taczar » 10 paź 2010, o 20:47

Kompresssor pisze:Nastraszyli mnie na mercmanii
......nastraszyli Ciebie, a Ty nastraszyłeś mnie..... Może doczekamy się, że napisze ktoś naprawdę znający się na tym i będziemy wiedzieli więcej.... :mysli:
WDB2030461F706379
MB. C180 Kompressor "ELEGANCE" (143KM) 2005r.
Awatar użytkownika
Kompresssor
VIP
Posty: 1521
Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: Kompresssor » 10 paź 2010, o 20:55

Czekam czy zajrzy tutaj noc.


A w międzyczasie zapraszam do przeczytania tego tematu na mercmania.

http://www.mercmania.pl/forum/topics34/13292.htm

Pierwsze posty mówią o czym innym ,ale potem dyskusja przechodzi na M271

Luki i Psychop - mają warsztaty i specjalizują się tylko w mercedesach. Wiem, że pierdoł nie wypisują, ale chciałem też poznać inne opinie.
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
Awatar użytkownika
taczar
VIP
Posty: 1416
Rejestracja: 17 lip 2010, o 09:41
VIN: WDB2030461F706379
Lokalizacja: podlaskie

Post autor: taczar » 10 paź 2010, o 21:47

ad;Kompresssor
No, to "zabiłeś mi ćwieka"......, lektura przerażająca. Na liczniku minęło 125 kkm, w prawdzie brak objawów o których pisze Psychop, ale z racji przebiegu należałoby to sprawdzić, bo może być ZA PÓŹNO !.
WDB2030461F706379
MB. C180 Kompressor "ELEGANCE" (143KM) 2005r.
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4362
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan » 10 paź 2010, o 23:32

Kompresssor, A nie mówiłem?? Zawsze jak powtarzam historię na temat M271 z sypiącymi się rozrządami to niby głupoty piszę....
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
Awatar użytkownika
Kompresssor
VIP
Posty: 1521
Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: Kompresssor » 11 paź 2010, o 08:52

mercfan pisze:Kompresssor, A nie mówiłem?? Zawsze jak powtarzam historię na temat M271 z sypiącymi się rozrządami to niby głupoty piszę....
No przecież nigdy nie mówiłem, że piszesz głupoty. :oczko:

P.s. Zadzwoniłem przed chwilą do serwisu Mercedesa w Poznaniu. Pani z recepcji serwisu powiedziała, że sprawdzić to ja mogę przy 360 tys km ;-) Dalej nie dyskutowałem.

Napiszę maila do kierownika tego serwisu, mam z nim kontakt, ciekawe co odpisze.
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
Piotr55
Użytkownik
Posty: 97
Rejestracja: 8 cze 2008, o 18:50
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Piotr55 » 11 paź 2010, o 09:12

Witam, 2 tygodnie temu w czasie jazdy przy zatrzymaniu się na światłach samochód zaczął chodzić nierówno / odrazu moja diagnoza napewno świece do wymiany/ dojechałem wymieniłem na nowe świece i nic, dalej nie równa praca silnika. Pojechałem do warsztatu na diagnostykę. Przerywanie zaplon na 1 cylindrze, diagnoza cewka do wymiany. Cewka wymieniona i dalej to samo. Zostawiłem sam. po 4 godzinach tel. panie łańcuch rozrządu i napinacz do wymiany bo przeskoczył o jeden ząbek. Po wymianie łańcucha i napinacza wszystko OK. Zaznaczam, że mój przebieg samochodu 133.000km. Dzwonię do serwisu mercedesa a oni na to, że jest obowiązek przy przeglądzie 80-100 tyś. sprawdzenia łańcucha. Koszt łańcucha orgina- 535zł., koszt napinacza 315zł. Oto cała prawda o łańcuchach w silniku M271, łańcuch jest pojedyńczy jak w rowerze. Pozdrawiam.
C 200 Kompresor. 1,8 .-163KM. 2002/2003r. Sedan
Awatar użytkownika
taczar
VIP
Posty: 1416
Rejestracja: 17 lip 2010, o 09:41
VIN: WDB2030461F706379
Lokalizacja: podlaskie

Post autor: taczar » 11 paź 2010, o 10:56

Dzięki Piotrze 55 ,poprawiłeś mi humor, ("nie taki diabeł straszny")ważne żeby w czas zadbać - do 133 kkm mam jeszcze "chwilkę", co nie znaczy,że u mnie musi być identycznie....,na razie jest ok.
Kompresssor- dzięki za "wywołanie" tematu, do głowy by mi nie przyszło żeby to sprawdzić.Mam PRAWDZIWEGO MERCEDESA - 207D, który przejechał 650 kkm i o wymnianie żadnych łańcuchów nawet myśleć nie trzeba.....
WDB2030461F706379
MB. C180 Kompressor "ELEGANCE" (143KM) 2005r.
Awatar użytkownika
Kompresssor
VIP
Posty: 1521
Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: Kompresssor » 11 paź 2010, o 11:16

Piotr55 pisze:Witam, 2 tygodnie temu w czasie jazdy przy zatrzymaniu się na światłach samochód zaczął chodzić nierówno / odrazu moja diagnoza napewno świece do wymiany/ dojechałem wymieniłem na nowe świece i nic, dalej nie równa praca silnika. Pojechałem do warsztatu na diagnostykę. Przerywanie zaplon na 1 cylindrze, diagnoza cewka do wymiany. Cewka wymieniona i dalej to samo. Zostawiłem sam. po 4 godzinach tel. panie łańcuch rozrządu i napinacz do wymiany bo przeskoczył o jeden ząbek. Po wymianie łańcucha i napinacza wszystko OK. Zaznaczam, że mój przebieg samochodu 133.000km. Dzwonię do serwisu mercedesa a oni na to, że jest obowiązek przy przeglądzie 80-100 tyś. sprawdzenia łańcucha. Koszt łańcucha orgina- 535zł., koszt napinacza 315zł. Oto cała prawda o łańcuchach w silniku M271, łańcuch jest pojedyńczy jak w rowerze. Pozdrawiam.
No to miałeś fuksa. Mógł się "zmielić" silnik. Nic, trzeba sprawdzić to wyciągnięcie :dobani: A dopiero co grzebałem w aucie - wymieniałem świecie, mogłem za jednym bałaganem zrzucić pokrywę zaworów.


Przejrzę jeszcze raz WIS.
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
mercmarcin
Użytkownik
Posty: 932
Rejestracja: 14 mar 2009, o 09:15
VIN:
Lokalizacja: warszawa

Post autor: mercmarcin » 11 paź 2010, o 19:37

U mnie siedzi stary podwójny poczciwy łańcuszek, wiec śpię spokojnie ale nie bardzo chce mi się wierzyć , że każdy motor M271 ma taki problem!
był W203, W211 aktualnie W204 1.8 kompressor
Awatar użytkownika
Gerri
expert
Posty: 1217
Rejestracja: 15 paź 2007, o 19:39
VIN: WAUZZZ8P9BA087930
Lokalizacja: Limerick

Post autor: Gerri » 11 paź 2010, o 21:08

W tym roku już widziałem (271 oczywiście):
45 tys mil - łańcuch zerwany
38 tys mil - przeskoczył sobie
Ja też mam starą, dobrą 111-tkę. :hurra:
mercmarcin
Użytkownik
Posty: 932
Rejestracja: 14 mar 2009, o 09:15
VIN:
Lokalizacja: warszawa

Post autor: mercmarcin » 11 paź 2010, o 21:47

Zastanawia mnie , co pisze na ten temat (wymiany rozrządu itd.) producent
był W203, W211 aktualnie W204 1.8 kompressor
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4362
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan » 11 paź 2010, o 23:10

Kompresssor pisze:No przecież nigdy nie mówiłem, że piszesz głupoty. :oczko:
Ale zawsze myślałeś, ze wyolbrzymiam bo gdzieś tam słyszałem, a jednak nawet widziałem i dotykałem, M271 to nieudany silnik i tyle. Pani w serwisie nie zna takich przypadków bo taka naprawa w serwisie kosztowałaby krocie...
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”