1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 5
- Rejestracja: 13 gru 2023, o 11:45
- VIN: Brak VIN
Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu
Świece też już testowałem: wjeżdżały komplety Denso, Bosch i ostatnie NGK-i jak w treści posta.
-
- Użytkownik
- Posty: 226
- Rejestracja: 14 cze 2018, o 08:17
- VIN: WDB2032161F622586
- Lokalizacja: Zach.pom. I Berlin
Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu
To zostaje tylko jeszcze raz sciagnac głowice i dac do frezowania gniazda zaworowe wraz z zaworami
W203 2004r 270cdi automat, avangarde 170 Łosi i kierowca
W201 1987r 200 etylina automat
W201 1987r 200 etylina automat
-
- VIP
- Posty: 2136
- Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
- VIN:
- Lokalizacja: Turek/Dobra
Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu
To czarny scenariusz, ale tak może być. Jestem ciekawy czy zawory były chociaż docierane. Jeśli nie, to przyczyna jest rozwiązana. Kolizja mogła nastąpić tak mała, że wzrokowo niebyło jej widać. Podczas docierania zaworów widać dopiero czy jest idealnie prosty.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
-
- Użytkownik
- Posty: 226
- Rejestracja: 14 cze 2018, o 08:17
- VIN: WDB2032161F622586
- Lokalizacja: Zach.pom. I Berlin
Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu
Dokładnie tak. A do tego te silniki mają problem z odkladaniem się gniazd zawodowych. Niby kompresję mierzysz jest po 12 tylko, że przy mierzeniu kompresji silnik się obraca pomału i ten zawór się domyka, a jak silnik pracuje to już obroty wyższe i zawór nie zdaza się szczelnie zamknąć
W203 2004r 270cdi automat, avangarde 170 Łosi i kierowca
W201 1987r 200 etylina automat
W201 1987r 200 etylina automat
-
- Użytkownik
- Posty: 5
- Rejestracja: 13 gru 2023, o 11:45
- VIN: Brak VIN
Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu
Kochani, słuchajcie co się odjaniepawliło: w sobotę, przy kolejnym demontażu filtra powietrza w celu poszukiwania źródła problemu, znalazłem winowajcę: gumowy łącznik pomiędzy przepływką a kompresorem, ten zaciskany opaskami sprężynowymi (nr w katalogu: A2710920596), okazał się pęknięty na długości około 1 cm. Na oko wygladał ok, ale jak go trochę porozciągałem to znalazłem szczelinę. Na zadymianiu nie wyszło, bo to dziadostwo otwierało się przy zmianach ciśnienia podczas pracy silnika, a na wyłączonym silniku było względnie szczelne. Kto wie, czy te wszystkie poprzednie prace, które wykonałem, nie były zrealizowane niepotrzebnie, ale to już nieistotne. Nie żałuję, bo zajrzałem do silnika i wiem w jakim jest stanie, a do tego wjechała kupa nowych fantów Nowa guma zainstalowana, auto działa perfekcyjnie. Żadnego wypadania zapłonu, żadnej kontrolki "check engine", jednym słowem załatwione. Piszę, bo być może ktoś kiedyś dzięki temu uniknie niepotrzebnych kosztów. Macajcie wszystko co gumowe, bo czasem na pierwszy rzut oka problemu nie widać, a taki bzdet za 75 zł może Wam oszczędzić kosztów na 2.5-3k.
Wszystkim serdecznie dziękuję za zaangażowanie
P.S. Głowica była rozbierana i serwisowana. Nie było konieczności wymiany zaworów ani prowadnic, ale uszczelniacze oraz szlify gniazd i zaworów były zrobione
Wszystkim serdecznie dziękuję za zaangażowanie
P.S. Głowica była rozbierana i serwisowana. Nie było konieczności wymiany zaworów ani prowadnic, ale uszczelniacze oraz szlify gniazd i zaworów były zrobione
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3377
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu
Wspominałem o tym gumowym łączniku w jednym temacie o M271 - da się go sprawdzić tylko po demontażu z auta.
-
- VIP
- Posty: 14
- Rejestracja: 4 mar 2024, o 15:34
- VIN: WDB2030461A842029
Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu
Moja Mercedes ma 270 tys. przebiegu. Podejrzewam, że to prawdziwy przebieg patrząc choćby na ogólny stan i zużycie charakterystycznych elementów.
1 właściciel w DE i króciutko przede mną 1 w PL.
Pod moim butem zrobiła 50 tys. Nie wiem czy kiedykolwiek był zmieniany łańcuch.
Trochę niepokoi mnie, że przy zimnym motorze po uruchomieniu dosyć nieprzyjemnie hałasuje jakieś 5 -8 sekund, jak diesel. Później jest już ok.
Wydaje mi się, że po kupnie tego nie było, ale nie dam głowy uciąć.
Zastanawiam się, czy przy wiosennym przeglądzie (oleje, filtry, uszczelka pod pokrywą, klocki) wypada zmienić ten łańcuch z napinaczami.
1 właściciel w DE i króciutko przede mną 1 w PL.
Pod moim butem zrobiła 50 tys. Nie wiem czy kiedykolwiek był zmieniany łańcuch.
Trochę niepokoi mnie, że przy zimnym motorze po uruchomieniu dosyć nieprzyjemnie hałasuje jakieś 5 -8 sekund, jak diesel. Później jest już ok.
Wydaje mi się, że po kupnie tego nie było, ale nie dam głowy uciąć.
Zastanawiam się, czy przy wiosennym przeglądzie (oleje, filtry, uszczelka pod pokrywą, klocki) wypada zmienić ten łańcuch z napinaczami.
W203 C180 kompressor elegance 2005 r automat.
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3377
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu
Jak przebieg prawdziwy to jeszcze koła zębate też będą do wymiany. Jak Ci już hałasuje to pokrywa zaworów do zdjęcia i rozrząd do sprawdzenia bo możesz się bardzo zdziwić któregoś poranka.
-
- Użytkownik
- Posty: 4
- Rejestracja: 28 gru 2023, o 13:18
- VIN: WDB2110421A887768
Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu
Panowie proszę o opinie. Tak wygląda mój rozrząd e200 m271 163 km
-
- Użytkownik
- Posty: 4
- Rejestracja: 28 gru 2023, o 13:18
- VIN: WDB2110421A887768
Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Użytkownik
- Posty: 4
- Rejestracja: 28 gru 2023, o 13:18
- VIN: WDB2110421A887768
Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Użytkownik
- Posty: 4
- Rejestracja: 28 gru 2023, o 13:18
- VIN: WDB2110421A887768
Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu
Na zdjęciu wygląda jakby nie było jednego zęba, ale są wszystkie.
-
- VIP
- Posty: 16
- Rejestracja: 23 lut 2024, o 20:55
- VIN: WDB2037461A485188
Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu
A ustawienie na znakach ?
WDB2037461A485188
-
- Użytkownik
- Posty: 90
- Rejestracja: 14 paź 2018, o 23:07
- VIN: WDB2030461A705629
Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu
Tragedii nie ma, widać ze jest ustawione na znakach. Jak łańcuch napiety to pewno był wymieniany, koła są wypracowane ale kiladziesiat tysiecy z regularna zmiana oleju jeszcze powinny zrobić.
Wysłane z mojego SM-G780G przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G780G przy użyciu Tapatalka
-
- VIP
- Posty: 16
- Rejestracja: 23 lut 2024, o 20:55
- VIN: WDB2037461A485188
Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu
Też się podłączam , proszę o opinię mojego
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
WDB2037461A485188