1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Moderator: Dziki Mar

Gypsy_Rocket
Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 13 gru 2023, o 11:45
VIN: Brak VIN

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: Gypsy_Rocket »

Świece też już testowałem: wjeżdżały komplety Denso, Bosch i ostatnie NGK-i jak w treści posta.
we86
Użytkownik
Posty: 226
Rejestracja: 14 cze 2018, o 08:17
VIN: WDB2032161F622586
Lokalizacja: Zach.pom. I Berlin

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: we86 »

To zostaje tylko jeszcze raz sciagnac głowice i dac do frezowania gniazda zaworowe wraz z zaworami
W203 2004r 270cdi automat, avangarde 170 Łosi i kierowca :rotfl:
W201 1987r 200 etylina automat :rotfl:
polofix
VIP
Posty: 2135
Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
VIN:
Lokalizacja: Turek/Dobra

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: polofix »

To czarny scenariusz, ale tak może być. Jestem ciekawy czy zawory były chociaż docierane. Jeśli nie, to przyczyna jest rozwiązana. Kolizja mogła nastąpić tak mała, że wzrokowo niebyło jej widać. Podczas docierania zaworów widać dopiero czy jest idealnie prosty.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
we86
Użytkownik
Posty: 226
Rejestracja: 14 cze 2018, o 08:17
VIN: WDB2032161F622586
Lokalizacja: Zach.pom. I Berlin

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: we86 »

Dokładnie tak. A do tego te silniki mają problem z odkladaniem się gniazd zawodowych. Niby kompresję mierzysz jest po 12 tylko, że przy mierzeniu kompresji silnik się obraca pomału i ten zawór się domyka, a jak silnik pracuje to już obroty wyższe i zawór nie zdaza się szczelnie zamknąć
W203 2004r 270cdi automat, avangarde 170 Łosi i kierowca :rotfl:
W201 1987r 200 etylina automat :rotfl:
Gypsy_Rocket
Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 13 gru 2023, o 11:45
VIN: Brak VIN

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: Gypsy_Rocket »

Kochani, słuchajcie co się odjaniepawliło: w sobotę, przy kolejnym demontażu filtra powietrza w celu poszukiwania źródła problemu, znalazłem winowajcę: gumowy łącznik pomiędzy przepływką a kompresorem, ten zaciskany opaskami sprężynowymi (nr w katalogu: A2710920596), okazał się pęknięty na długości około 1 cm. Na oko wygladał ok, ale jak go trochę porozciągałem to znalazłem szczelinę. Na zadymianiu nie wyszło, bo to dziadostwo otwierało się przy zmianach ciśnienia podczas pracy silnika, a na wyłączonym silniku było względnie szczelne. Kto wie, czy te wszystkie poprzednie prace, które wykonałem, nie były zrealizowane niepotrzebnie, ale to już nieistotne. Nie żałuję, bo zajrzałem do silnika i wiem w jakim jest stanie, a do tego wjechała kupa nowych fantów :) Nowa guma zainstalowana, auto działa perfekcyjnie. Żadnego wypadania zapłonu, żadnej kontrolki "check engine", jednym słowem załatwione. Piszę, bo być może ktoś kiedyś dzięki temu uniknie niepotrzebnych kosztów. Macajcie wszystko co gumowe, bo czasem na pierwszy rzut oka problemu nie widać, a taki bzdet za 75 zł może Wam oszczędzić kosztów na 2.5-3k.

Wszystkim serdecznie dziękuję za zaangażowanie ;)

P.S. Głowica była rozbierana i serwisowana. Nie było konieczności wymiany zaworów ani prowadnic, ale uszczelniacze oraz szlify gniazd i zaworów były zrobione ;)
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3348
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: Przybek »

Wspominałem o tym gumowym łączniku w jednym temacie o M271 - da się go sprawdzić tylko po demontażu z auta.
Wolfik
VIP
Posty: 10
Rejestracja: 4 mar 2024, o 15:34
VIN: WDB2030461A842029

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: Wolfik »

Moja Mercedes ma 270 tys. przebiegu. Podejrzewam, że to prawdziwy przebieg patrząc choćby na ogólny stan i zużycie charakterystycznych elementów.
1 właściciel w DE i króciutko przede mną 1 w PL.
Pod moim butem zrobiła 50 tys. Nie wiem czy kiedykolwiek był zmieniany łańcuch.
Trochę niepokoi mnie, że przy zimnym motorze po uruchomieniu dosyć nieprzyjemnie hałasuje jakieś 5 -8 sekund, jak diesel. Później jest już ok.
Wydaje mi się, że po kupnie tego nie było, ale nie dam głowy uciąć.
Zastanawiam się, czy przy wiosennym przeglądzie (oleje, filtry, uszczelka pod pokrywą, klocki) wypada zmienić ten łańcuch z napinaczami.
W203 C180 kompressor elegance 2005 r automat.
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3348
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: Przybek »

Jak przebieg prawdziwy to jeszcze koła zębate też będą do wymiany. Jak Ci już hałasuje to pokrywa zaworów do zdjęcia i rozrząd do sprawdzenia bo możesz się bardzo zdziwić któregoś poranka.
Srokawp
Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 28 gru 2023, o 13:18
VIN: WDB2110421A887768

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: Srokawp »

Panowie proszę o opinie. Tak wygląda mój rozrząd e200 m271 163 km
Srokawp
Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 28 gru 2023, o 13:18
VIN: WDB2110421A887768

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: Srokawp »

Srokawp pisze: 15 mar 2024, o 06:10 Panowie proszę o opinie. Tak wygląda mój rozrząd e200 m271 163 km
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Srokawp
Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 28 gru 2023, o 13:18
VIN: WDB2110421A887768

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: Srokawp »

Srokawp pisze: 15 mar 2024, o 06:12
Srokawp pisze: 15 mar 2024, o 06:10 Panowie proszę o opinie. Tak wygląda mój rozrząd e200 m271 163 km
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Srokawp
Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 28 gru 2023, o 13:18
VIN: WDB2110421A887768

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: Srokawp »

Na zdjęciu wygląda jakby nie było jednego zęba, ale są wszystkie.
W203sopot
VIP
Posty: 15
Rejestracja: 23 lut 2024, o 20:55
VIN: WDB2037461A485188

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: W203sopot »

A ustawienie na znakach ?
WDB2037461A485188 :mb:
ubek
Użytkownik
Posty: 87
Rejestracja: 14 paź 2018, o 23:07
VIN: WDB2030461A705629

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: ubek »

Tragedii nie ma, widać ze jest ustawione na znakach. Jak łańcuch napiety to pewno był wymieniany, koła są wypracowane ale kiladziesiat tysiecy z regularna zmiana oleju jeszcze powinny zrobić.

Wysłane z mojego SM-G780G przy użyciu Tapatalka

W203sopot
VIP
Posty: 15
Rejestracja: 23 lut 2024, o 20:55
VIN: WDB2037461A485188

Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu

Post autor: W203sopot »

Też się podłączam , proszę o opinię mojego
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
WDB2037461A485188 :mb:
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”