1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu
Moderator: Dziki Mar
- taczar
- VIP
- Posty: 1333
- Rejestracja: 17 lip 2010, o 09:41
- VIN: WDB2030461F706379
- Lokalizacja: podlaskie
Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu
Witam, po długiej przerwie.
......czy to, co widzimy na tym filmiku, może być jedną z przyczyn które powodują problemy opisywane w tym temacie ?
https://www.youtube.com/watch?v=B99C98zAoZ8
......czy to, co widzimy na tym filmiku, może być jedną z przyczyn które powodują problemy opisywane w tym temacie ?
https://www.youtube.com/watch?v=B99C98zAoZ8
WDB2030461F706379
MB. C180 Kompressor "ELEGANCE" (143KM) 2005r.
MB. C180 Kompressor "ELEGANCE" (143KM) 2005r.
-
- Użytkownik
- Posty: 17
- Rejestracja: 24 sie 2020, o 17:14
- VIN: WDB2037461A732442
Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu
M271, łańcuch wymieniany 230kk, teraz mam 255kk. Żadnych oznak zużycia... wczoraj odpalam auto, a ono zaczyna chodzić jak diesel, na luzie obroty spadły z 900 do koło 700. Jak otworzyłem maskę silnik się trzęsie, jakby dławi.
Check engine zaświecił. Jak wciskam gaz nic się nie nasila jak przy przeskoczonym rozrządzie. Czy chodzi tylko o sam czujnik??
Check engine zaświecił. Jak wciskam gaz nic się nie nasila jak przy przeskoczonym rozrządzie. Czy chodzi tylko o sam czujnik??
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3377
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu
Możesz mieć farta i mógł rzeczywiście zdechnąć czujnik, który praktycznie w ogóle się nie psuje. Ja bym zajrzał czy jednak nie przeskoczyło...
-
- Użytkownik
- Posty: 17
- Rejestracja: 24 sie 2020, o 17:14
- VIN: WDB2037461A732442
Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu
Wymieniliśmy elektromagnes, niestety nie pomogło. Na kompie pokazuje położenie wałka na poziomie 108, gdzie powinno być 115 i tak jest na drugim. Podczas zwiększania obrotów rośnie do około 112 i silnik pracuje normalnie. Czy to świadczy o przeskoczeniu łańcucha o jeden ząbek na wałku ssącym?
-
- VIP
- Posty: 1153
- Rejestracja: 8 cze 2016, o 08:59
- VIN: WDB2093541F238066
- Lokalizacja: RYBNIK
Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu
Już dawno byś to sprawdził zdejmując pokrywę, a tak to tylko gdybanie.
-
- Użytkownik
- Posty: 11
- Rejestracja: 8 maja 2021, o 00:15
- VIN: brak VIN
Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu
Podłączę się pod temat. Od jakiegoś czasu mam w aucie takie dziwne cykliczne stukanie co 0,5s: https://streamable.com/31egma
Na początku myślałem, że to pasek, ale wymieniałem jakieś 6k temu i wygląda na cały. Później, że to może skrzywienie/luz na wentylatorze, ale też nie pasuje. Wczoraj poczytałem dużo o rozrządzie i przerażony myślę teraz, że to może być luz na łańcuchu, bo ogólnie ciężko zdiagnozować skąd dochodzi dźwięk.
Samochód mam od roku, ma 233k przebiegu, około 6k temu byłem u speca polecanego na forum w Warszawie na ulicy Regulskiej, dałem 300zł za sprawdzenie rozrządu, powiedział, że był już wymieniany, ale raczej dawno, ale powiedział też, że 50k mogę jeszcze na nim przejechać.
Mam też check engine, ale kody dotycząca sondy lambda.
Czy waszym zdaniem te cykanie, to może być właśnie wołanie o wymianę?
Na początku myślałem, że to pasek, ale wymieniałem jakieś 6k temu i wygląda na cały. Później, że to może skrzywienie/luz na wentylatorze, ale też nie pasuje. Wczoraj poczytałem dużo o rozrządzie i przerażony myślę teraz, że to może być luz na łańcuchu, bo ogólnie ciężko zdiagnozować skąd dochodzi dźwięk.
Samochód mam od roku, ma 233k przebiegu, około 6k temu byłem u speca polecanego na forum w Warszawie na ulicy Regulskiej, dałem 300zł za sprawdzenie rozrządu, powiedział, że był już wymieniany, ale raczej dawno, ale powiedział też, że 50k mogę jeszcze na nim przejechać.
Mam też check engine, ale kody dotycząca sondy lambda.
Czy waszym zdaniem te cykanie, to może być właśnie wołanie o wymianę?
W203 Sport Coupe C200 Kompressor 1.8L 163KM 2004
-
- VIP
- Posty: 10
- Rejestracja: 10 sty 2020, o 12:08
- VIN: WDB2032401F640329
Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu
Błąd od sondy to może być olej w wiązce spływający od elektromagnesów - sprawdź to sobie bo potem dojdzie do sterownika.
W kwestii stukania nie pomogę, jedyne co mogę stwierdzić po opiniach z netu i własnym doświadczeniu to to, że z tym rozrządem to nigdy nie ma pewności. Natomiast u mnie przed awarią po odpaleniu grzechotało a potem podczas pracy już nic.
W kwestii stukania nie pomogę, jedyne co mogę stwierdzić po opiniach z netu i własnym doświadczeniu to to, że z tym rozrządem to nigdy nie ma pewności. Natomiast u mnie przed awarią po odpaleniu grzechotało a potem podczas pracy już nic.
-
- Użytkownik
- Posty: 11
- Rejestracja: 8 maja 2021, o 00:15
- VIN: brak VIN
Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu
Elektromagnesy wymieniałem w zeszłym roku.Szela81 pisze: ↑25 kwie 2022, o 11:26 Błąd od sondy to może być olej w wiązce spływający od elektromagnesów - sprawdź to sobie bo potem dojdzie do sterownika.
W kwestii stukania nie pomogę, jedyne co mogę stwierdzić po opiniach z netu i własnym doświadczeniu to to, że z tym rozrządem to nigdy nie ma pewności. Natomiast u mnie przed awarią po odpaleniu grzechotało a potem podczas pracy już nic.
Silnik odpala dobrze, ma moc, tydzień temu przejechałem 500km bez problemów i dziwnych dźwięków na autostradzie.
W203 Sport Coupe C200 Kompressor 1.8L 163KM 2004
-
- Użytkownik
- Posty: 11
- Rejestracja: 8 maja 2021, o 00:15
- VIN: brak VIN
Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu
Przyczyną okazały się popychacze. Dość droga naprawa, bo na wszelki wypadek od razu wymieniłem wszystkie, czyli 16 sztuk. Przy okazji sprawdziłem rozrząd i tam wszystko jest w porządku. Łańcuch nie jest rozciągnięty, koła całe.
W203 Sport Coupe C200 Kompressor 1.8L 163KM 2004
-
- Użytkownik
- Posty: 1
- Rejestracja: 11 maja 2022, o 15:21
- VIN: brak VIN
Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu
I kolejny rozrząd z kołami do wymiany. Wysłałem maila do Pawła, czekam na odpowiedź. Auto to świeżo kupiony CLC, 2009r., stan licznika to 182kkm.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- VIP
- Posty: 1153
- Rejestracja: 8 cze 2016, o 08:59
- VIN: WDB2093541F238066
- Lokalizacja: RYBNIK
-
- Użytkownik
- Posty: 2
- Rejestracja: 12 paź 2017, o 08:45
- VIN: brak uta
Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu
Tak wyglądają moje fabryczne, oryginalne koła z 2003 roku,
przebieg ~ 300.000 km
przez ten okres łańcuch + napinacz był wymieniony 2 razy
olej 5w40 wymiana co 8000 km
przebieg ~ 300.000 km
przez ten okres łańcuch + napinacz był wymieniony 2 razy
olej 5w40 wymiana co 8000 km
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3377
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu
Wytrzymały tyle własnie dzięki obsłudze typu "shortlife" (chyba właśnie wymyśliłem nowy termin mechaniczny ) ale i tak widać że już zęby są wyklepane i lada chwila by się zaczęły wyłamywać.
-
- VIP
- Posty: 1153
- Rejestracja: 8 cze 2016, o 08:59
- VIN: WDB2093541F238066
- Lokalizacja: RYBNIK
Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu
Zęby zaczynają się łamać wtedy, jak rozciągnięty łańcuch przekształci je w szpilki, tym kołom nic takiego nie grozi w najbliższym czasie, nowy łańcuch, smarowidło i rozrząd przeżyje to auto.
-
- Użytkownik
- Posty: 4
- Rejestracja: 6 lis 2022, o 19:27
- VIN: WDB2093421F193779
Re: 1,8 kompressor, czyli silnik M271 - łańcuch rozrządu
Hej, kupiłem tydzień temu MB 1.8 kompressor. Zdałem dzisiaj pokrywę, żeby zobaczyć jak wygląda rozrząd.
Przebieg auta to równe 200 tys. Niemiec niby robił 50 tyś temu rozrząd.
Moje pytania:
1. Auto stało 24h, po zdjęciu pokrywy łańcuch luźny, ale jak tylko zaczałem kręcić wałem to łańcuch napiął się i trzymał już tak. Czy to tak jest , że napinacz puszcza po jakimś czasie i luzuje łańcuch? Czy raczej jest do wymiany, bo nie powinien puszczać tak łańcucha?
2. Na kołach zębatych jest 2005 (na jednym zdjęciu widać tą liczbę) czy to jest data produkcji koła?
3. Jak oceniacie zęby kół? Wymieniać czy jeszcze pojeździć?
4. Niby ustawiłem koło na wale na środku OT ale chyba jest delikatne przesunięcie obydwu kół, jakbym rozrządu nie robił to przejmować się tym?
Przebieg auta to równe 200 tys. Niemiec niby robił 50 tyś temu rozrząd.
Moje pytania:
1. Auto stało 24h, po zdjęciu pokrywy łańcuch luźny, ale jak tylko zaczałem kręcić wałem to łańcuch napiął się i trzymał już tak. Czy to tak jest , że napinacz puszcza po jakimś czasie i luzuje łańcuch? Czy raczej jest do wymiany, bo nie powinien puszczać tak łańcucha?
2. Na kołach zębatych jest 2005 (na jednym zdjęciu widać tą liczbę) czy to jest data produkcji koła?
3. Jak oceniacie zęby kół? Wymieniać czy jeszcze pojeździć?
4. Niby ustawiłem koło na wale na środku OT ale chyba jest delikatne przesunięcie obydwu kół, jakbym rozrządu nie robił to przejmować się tym?